درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

نمایش سایت لینک در SERP

نمایش سایت لینک در SERP
فهرست مطالب

سایت لینک‌ها، هایپرلینک‌هایی به صفحات دیگر (یا بخشهای یک صفحه) هستند که در زیر برخی از نتایج SERP ظاهر می‌شوند. این سایت لینک‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا به سرعت به اطلاعات مربوط به یک وب سایت دسترسی پیدا کنند. سایت لینک برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ ظاهر شد و به طور رسمی در سال ۲۰۰۶ اعلام و معرفی شد.

سایت لینک در SERP - سایت لینک‌ نوین مارکتینگ

هایپر لینک چیست؟

هایپر لینک یک کلمه، عبارت یا تصویر است که می‌توانید با کلیک بر روی آن به یک صفحه جدید یا بخش جدیدی از صفحه فعلی بروید. هایپرلینک‌ها تقریبا در همه صفحات وب یافت می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند مسیر خود را از صفحه‌ای به صفحه دیگر با کلیک ادامه دهند. هایپرلینک‌های متنی اغلب آبی هستند و زیر آنها خط کشیده می‌شود، اما لزوما همه آنها این شکلی نیستند. وقتی نشانه‌گر را از روی یک هایپرلینک جابجا می‌کنید ، چه متن باشد یا عکس، شکل پیکان نشانه‌گر باید به یک دست کوچک که به لینک اشاره دارد تغییر کند. و وقتی روی آن کلیک می‌کنید، یک صفحه یا مکان جدید در صفحه فعلی باز می‌شود.
اغلب مواقع به هایپر لینک‌ها به صورت ساده فقط لینک گفته می‌شود، استفاده از آنها در صفحات وب رایج است ، اما در سایر اسناد و داکیومنت‌‌ها از آنها استفاده می‌شود. از جمله دایره المعارف، فرهنگ لغت و اسناد دیگری که از لینک‌ها استفاده می‌کنند.
این هایپرلینک‌ها به همان روشی که در وب کار می‌کنند، به کاربر اجازه می‌دهند از صفحه‌ای به صفحه دیگری بروند. اساسا، هایپرلینک‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا اطلاعات را با سرعت بیشتر مرور کنند.

سرپ (SERP) چیست؟

صفحات نتایج موتور جستجو، که به آنها «SERP» یا «SERPs» نیز گفته می‌شود پاسخ گوگل به جستجوها و یا سرچ‌های کاربر است. SERP ها شامل نتایج جستجوی ارگانیک، نتایج پولی گوگل ادز، اسنیپت‌های ویژه، نمودارهای دانش و نتایج ویدئویی می شوند.

سایت لینک در SERP - سرپ (SERP) چیست؟
به عبارت دیگر:

شما چیزی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنید و سرپ دقیقا همان چیزی است که شما دریافت می‌کنید.
گوگل اکنون برای سرپ، ده‌ها فیچر و ویژگی معرفی کرده است، اما معمولا نتایج به دو دسته، نتایج ارگانیک و نتایج پولی تقسیم می‌‌شوند.
نتایج پولی از طریق آگهی‌دهنده‌هایی است که از طریق گوگل ادز کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهند، نمایش داده می‌شود. اگرچه گوگل ادز، ارتباطات تبلیغاتی را در نظر می‌گیرد، اما جایگذاری و نمایش این تبلیغات بر اساس بالاترین پیشنهاد انتخاب می‌شود.

سایت لینک در SERP - نتایج SERP

فضای نتایج ارگانیک، از INDEX شدن این سایت‌ها به دست آمده است که توسط الگوریتم گوگل رتبه بندی می‌شود که به طور کلی بهترین و مرتبط ترین نتایج برای یک جستجوی مشخص هستند.

 از اینجا بخوانید :الگوریتم پاندا?۱۴نکته برای جلوگیری از جریمه گوگل پاندا

INDEX و NO INDEX به چه معنی است؟

هر شرکتی که وب سایت دارد باید از قبل دامنه انتخابی را به عنوان یک نماینده فروش آنلاین مشاهده کند، که با یک کمپین بازاریابی محتوا به خوبی اجرایی شود، و در نهایت باعث ایجاد بازدید و هدایت کاربران شود. قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید، که گوگل این وبسایت را شناخته است. گوگل با پیمایش و بررسی صفحات وب این شناسایی را انجام می‌دهد.
گوگل از طریق لینک‌ها و نقشه‌های سایت ،XML ارسال شده به گوگل وب مستر تولز صفحات وب (URL های منحصر به فرد) را پیدا می‌کند. گوگل پس از پیدا کردن صفحات وب، محتوای آنها و میزان پاسخگویی به نیاز و جستجوهای کاربران را بررسی می‌کند.
سپس این صفحات را بر اساس آن دسته بندی‌ها ایندکس (INDEX) می‌کند (گوگل را به عنوان یک کتابخانه عظیم در نظر بگیرید، که صفحات وب را فهرست کرده‌است.)
اگر وب سایت خود را به درستی در گوگل وب مستر تولز تنظیم کرده باشید، قبلاً یک نقشه سایت XML ارسال کرده‌اید.
منظور از «صفحات ایندکس شده» چیست؟
صفحات ایندکس شده توسط خزنده‌های (crawlers) جستجو، مانند الگوریتم عنکبوت توسط گوگل پیدا شده‌اند و به نظر می‌رسد از کیفیت کافی برای عبارات جستجوی مرتبط برخوردار هستند. صفحات ایندکس شده در نتایج جستجو نشان داده می‌شوند و می‌توانند ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت کنند.
در مثال زیر می توانید ببینید که ۱۳۷ صفحه از وب سایت این شرکت توسط گوگل ایندکس شده‌اند:

منظور از «صفحات ایندکس نشده» چیست؟

سایت لینک در SERP - صفحات ایندکس نشده

گوگل تضمین نمی‌کند که هر URL از وب سایت شما را پیمایش (یا در نتیجه ایندکس) کند. اگر وب سایت شما جدید است یا اخیرا صفحات جدید زیادی را به سایت خود اضافه کرده‌اید، ممکن است این موارد هنوز ایندکس نشده باشند. با وجود میلیون‌ها دامنه موجود، مدتی طول می‌کشد تا گوگل به جستجوی هر یک از دامنه‌ها بپردازد و آن قسمتی از سایت‌ها که به نفع کاربران است را ایندکس کند. اگر اخیرا نقشه سایت خود را اضافه یا به روزرسانی کرده‌اید، قبل از ایندکس شدن صفحات جدید به آن زمان دهید و کمی صبر کنید.
اگر مدتی طول کشیده باشد و گوگل هنوز بسیاری از صفحات را در نقشه سایت شما به عنوان «بدون ایندکس» فهرست کند، ممکن است مشکل از نظر کیفیت صفحات یا ساختار نقشه سایت شما باشد. صفحاتی که گوگل اغلب آنها را ایندکس نمی‌کند، معمولا در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:
· صفحات دسته وبلاگ
· صفحات نویسندگان وبلاگ
· صفحاتی که تحت دامنه دیگری ایندکس می‌شوند
· صفحاتی با خطاهای ۴۰۴ یا سرور
· صفحاتی با کدگذاری یا برچسب متعارف که به گوگل می‌گوید آن را نادیده بگیرد
· صفحات با کیفیت پایین یا محتوای تکراری ویا محتوای یکسان در صفحات مختلف

تصویر زیر یک مثال از سایت لینک است:
سایت لینک‌ها یکی از رایج ترین ویژگی‌های جستجو و سرچ هستند. سایت لینک‌ها در ۱.۸ درصد از صفحات نتایج جستجوها در پایگاه داده در ایالات متحده ظاهر می‌شوند. تقریبا هر عبارت برندسازی شده‌ای دارای سایت لینک است و همچنین سایت لینک‌ها در بسیاری دیگر از عبارات جستجو شدن از جمله سوالات مربوط به اطلاعات نیز ظاهر می‌شوند. در واقع، تقریباً ۶۷ درصد از کل کلمات کلیدی ارگانیک مربوط به Wikipedia.org حاوی سایت لینک‌ها هستند.

چطور سایت لینک را به سایتمان اضافه کنیم؟

هیچ راه مستقیمی برای دریافت سایت لینک برای وب سایت شما وجود ندارد. نمی‌توانید به سادگی به کنسول سرچ گوگل (Google Search Console) که پیش از این با نام ابزارهای مدیر وب سایت (Webmaster Tools) شناخته می‌شد، وارد شوید، یک سوئیچ را بزنید و سایت لینک را دریافت کنید.
اینطور که به نظر می‌رسد:
· سایت لینک‌ها خودکار هستند
· سایت لینک‌ها از طریق بهترین روش‌های وب سایت ایجاد می‌شوند
· گوگل به شما نمی‌گوید چگونه سایت لینک‌ها را ایجاد کنید و یا شکل ظاهری آنها را مستقیما کنترل کنید
متاسفانه هیچ راهنمای قدم به قدم ثابتی وجود ندارد که بتوانید راهنمایی آن را برای دریافت سایت لینک‌ها در وب سایت خود دنبال کنید، اما می‌توانید روندی را دنبال کنید که احتمال دریافت سایت لینک‌ها را افزایش می‌دهد.

۱. اطمینان حاصل کنید که نام وب سایت شما منحصر به فرد است

سایت لینک در SERP - نام وب سایت منحصر به فرد

اولین قدم در راستای دریافت سایت لینک‌ها این است که مطمئن شوید از نام تجاری منحصر به فردی برای سایت خود استفاده می‌کنید.
به عنوان مثال، اگر نام وب سایت شما «شرکت بستنی سازی» است، به احتمال زیاد در صفحه اول نتایج جستجو رتبه اول را نخواهد داشت زیرا این اصطلاح و یا عبارت بیش از حد عمومی است و کاربردهای دیگری نیز دارد.
هزاران شرکت در سراسر جهان بستنی تولید می‌کنند، گوگل چگونه تشخیص دهد که شما کدامیک از این کسب و کارها هستید.

در عوض، اگر یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید، رتبه بندی و دریافت سایت لینک‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.
به عنوان مثال «نوین مارکتینگ» یک نام منحصر به فرد است و به جز این شرکت، کسب و کار دیگری از این نام استفاده نمی‌کند.

سایت لینک در SERP - نوین مارکتینگ در SERP
بنابراین گوگل مطمئن است که وقتی افراد در نوار جستجو عبارت «نوین مارکتینگ» را تایپ می‌کنند، دقیقا به دنبال همین کسب و کار هستند.
در موارد نادر، نام‌های تجاری حتی اگر دارای نام عمومی باشند، واجد شرایط نتیجه صفحه اول خواهند بود. کمپانی اپل نمونه بارز این موضوع است.

بر اساس قصد کاربران، گوگل می‌داند که افرادی که کلمه «اپل» یا سیب رو جستجو می‌کنند به دنبال شرکت اپل هستند و نه میوه سیب!
اما این مثال فقط به این دلیل کار می‌کند چرا که داریم درباره اپل صحبت میکنیم، برندهای کوچکتر معمولا در مورد نام های تجاری عمومی از این مزیت برخوردار نیستند.

سایت لینک در SERP - اپل در SERP
پیشنهاد نمیشود که فقط برای دریافت سایت لینک، وب سایت و یا نام تجاری خود را تغییر دهید. راه‌ها و مسیر انجام کار بسیار متنوع هستند و هرچه برند شما رشد کند، احتمال دریافت سایت لینک نیز افزایش می‌یابد.
اما، اگر هنوز در مرحله انتخاب نام دامنه خود یا تصمیم گیری درباره نام تجاری خود هستید، دامنه‌هایی که دقیقا منطبق با کلمات کلیدی هستند را انتخاب کنید و سراغ نامی منحصر به فرد بروید.

۲. داده‌های ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید

داده های ساختار یافته به گوگل کمک می‌کند وب سایت شما و سازمان شما را به طور موثرتری درک کند.
و گرچه معمولا این داده‌ها با مواردی مانند اسنیپت‌های ریویو و اسنیپت‌های دستورالعمل در ارتباط است، با داده‌های ساختار یافته می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.
اساسا، شما می‌توانید قطعه کدی اضافه کنید که به گوگل می‌گوید کدام منو را برای سایت لینک‌ها در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید در مورد صفحه، صفحه تماس، فعال کردن بردکرامب و باکس جستجو، سایت لینک‌های خود را مشخص کنید.

یک خبر خوب:

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، می‌توانید افزونه‌ای به نام Schema Pro (aff) نصب کنید که همه این موارد را برای شما مدیریت می‌کند.
می‌توانید از این افزونه برای همه نوع داده‌های ساختاریافته استفاده کنید، و دارای یک ویزارد راه اندازی است، بنابراین نصب آن بسیار آسان است (حتی اگر برنامه نویس نباشید.)

سایت لینک در SERP - اسکیما

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید طرحواره (schema) مقاله را به طور خودکار به تمام پست‌های وبلاگ خود اضافه کنید.

 از اینجا بخوانید :۴ نشانه گذاری اسکیما که بر سئو اثرگذار هستند

۳. اطمینان حاصل کنید که ساختار وب سایت شما کاملا شفاف است

وب سایت‌هایی که دارای سلسله مراتب و ساختار مشخص هستند، توسط گوگل آسان پیمایش می‌شوند. اگر گوگل نتواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند و موقعیت آنها را نسبت به یکدیگر درک کند، در نهایت نمی‌تواند سایت لینک‌ها را نمایش دهد.
فراموش نکنید که باید صفحه اصلی خود را به عنوان ریشه (روت) اصلی سایت اصلی خود انتخاب کنید.
این صفحه پربازدیدترین سایت و نقطه شروع پیمایش برای بازدیدکنندگان و کاربران شما است. از طریق این صفحه، شما به بازدیدکنندگان کمک می‌کنید صفحات دیگر سایت شما را پیدا کنند.
ساختار سایت شما باید منطقی، شهودی و سازمان یافته باشد.
به عنوان مثال، اگر اسباب بازی می‌فروشید، می‌توانید بخش ناوبری (navigation) خود را اینگونه سازماندهی کنید:
خانه -> اسباب بازی -> سنین ۱۲ تا ۱۴ -> اکشن فیگر
به همین ترتیب، اگر راهنماهای بازاریابی می‌فروشید، می‌توانید مانند مثال زیر بخش‌بندی انجام دهید:
خانه -> کتاب‌های الکترونیکی -> کتاب‌های الکترونیکی بازاریابی محتوا -> کتاب راهنمای بازاریابی محتوا برای تازه‌کاران
هم زمان، اطمینان حاصل کنید که سایت شما تمام صفحات «استاندارد» یک وب سایت را دارد، از جمله این صفحات می‌توان به «تماس با ما»، «درباره ما»، «محصولات»، «قوانین و مقررات» و… اشاره کرد.

۴. در صفحه نتایج جستجو برای نام تجاری خود رتبه یک را داشته باشید

سایت لینک در SERP - رتبه یک در نام تجاری

حدس بزنید که چه سایت‌هایی، سایت لینک دارند؟ جواب آن ساده است، اولین نتیجه جستجو
هیچ نتیجه جستجوی دومی وجود ندارد که سایت لینک گوگل را بدست آورد. اگر عبارت «نیو یورکر» را جستجو کنید، مشاهده می‌کنید که وبسایت مجله نیویوکر با آدرس NewYorker.com سایت لینک دارد، در حالی که برند نیویورکر که یک برند در حوزه فشن در آلمان با آدرس NewYorker.de هیچ سایت لینکی ندارد.

به محض رسیدن به شماره ۱ ، دریافت سایت لینک‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.

۵. یک فایل sitemap.xml به حساب کنسول جستجوی گوگل خود اضافه کنید

نقشه سایت یا سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را بهتر پیمایش کند.
این کار نه تنها باعث افزایش پوشش صفحات وب شما می‌شود، بلکه مهمترین صفحات وب سایت شما را نیز تعریف میکند.
گوگل براساس اولویت و میزان ترافیکی که در صفحات خود دریافت می‌کنید، به وبسایت شما پاسخ می‌دهد.
اگر حساب کاربری نساخته‌اید و یا وب سایت خود را به حساب Google Search Console خود اضافه نکرده‌اید، این مراحل را دنبال کنید.
برای افزودن نقشه سایت، وارد گوگل سرچ کنسول شوید و روی وب سایت خود کلیک کنید. در داشبورد، روی لینک «سایت مپ» کلیک کنید.

سایت لینک در SERP - سایت مپ

در صفحه بعدی، روی «افزودن / تست سایت مپ» کلیک کنید، (در گوشه سمت راست). در باکس پاپ آپ، مکان نقشه سایت خود را اضافه کنید (معمولا به صورت sitename.com/sitemap.xml است)

سایت لینک در SERP - تست سایت مپ
اگر هنوز سایت مپ ندارید، می‌توانید این کارها را انجام دهید:
· افزونه Google XML Sitemaps برای سایت‌های وردپرسی
· XML-Sitemaps.com برای وب سایت‌های HTML
اگر از یک افزونه وردپرس مانند All in One SEO یا Yoast SEO استفاده می‌کنید، هر دوی این پلاگین‌ها قابلیت نقشه سایت را دارند.

۶. لینک‌های داخلی درست کنید

هنوز نظر قطعی درباره مفید بودن لینک‌های داخلی برای سئو وجود ندارد، اما این لینک‌های داخلی به گوگل می‌گویند که مهم‌ترین صفحات شما، کدام صفحات هستند.
به عنوان مثال، اگر شما به صورت مرتب به یک صفحه محصول لینک دهید، گوگل ممکن است این کار را به عنوان سیگنالی برای قضاوت درباره اهمیت آن صفحه در نظر بگیرد.

۷. عناوین صفحه خود را علامت بزنید

عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصر موثر درباره سئو در صفحه وب سایت شماست.
انتخاب عنوان صفحه مناسب بسیار حیاتی است. گوگل برای ارائه سایت لینک‌ها به این عناوین نگاه می‌کند.
اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه توضیح مختصری از خود صفحه است. این عناوین باید منطقی و مطابق با انتظارات بازدید کننده باشد.
این اصل بدان معنی است که شما نباید صفحه «درباره ما» خود را چیزی مانند «بهتر ما را بشناسید» نامگذاری کنید. این نامگذاری ممکن است گوگل را گیج کند و در نتیجه شما ممکن است سایت ‌لینک تکراری داشته باشید و یا حتی برای این صفحه سایت لینک نداشته باشید.

۸. آگاهی نسبت به برند خود را بالا ببرید

بالا بردن سطح آگاهی نسبت به برند و نام تجاری روندی پایان ناپذیر است. اما میزان آگاهی لازم برای دریافت سایت‌ لینک‌ها چقدر است؟
مت کاتس مدیر سابق بخش اسپم وب در گوگل در این مورد می‌گوید که:
اطمینان حاصل کنید که افراد کافی نسبت به وب سایت شما مطلع هستند. شما می‌خواهید یک وب سایت معتبر باشید و می‌خواهید مردم در مورد وب سایت شما اطلاعاتی کسب کنند زیرا ما این کار را برای هر سوال (عبارت جستجو) انجام نمی‌دهیم.
شما باید نام تجاری خود را گسترش دهید، پخش کنید و آن را معتبر کنید. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.
به عنوان مثال، می توانید وبلاگ نویسی مهمان را در سایت‌های محبوب شروع کنید، خود را برای مصاحبه در دسترس قرار دهید، یک ابزار و یا خدمت رایگان در اختیار دیگران قرار دهید، تا اعتبار سایت خود را افزایش دهید.
سایت خود را محبوب کنید تا افراد نام تجاری شما را با نام بشناسند. این امر باعث افزایش تعداد جستجوهای برند شده شما می‌شود و همچنین در نهایت شانس شما برای دریافت سایت لینک‌ها افزایش می‌یابد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search