درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۴ نشانه گذاری اسکیما که بر سئو اثرگذار هستند

4 نشانه گذاری اسکیما که بر سئو اثرگذار هستند
فهرست مطالب

این مقاله به انتخاب دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ برای شما از سایت سرچ انجین لند ترجمه شده است و استفاده از ویژگی‌های کم کاربرد اسکیما نام تجاری، تصویر، نرم افزار و شخص را به شما توصیه می‌کند، چراکه این ویژگی‌ها به طور غیر مستقیم به بهبود رتبه‌ی سایت کمک می‌کنند.

استفاده از داده‌های ساختار یافته با فرمت نشانه گذاری اسکیما برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) از چندین جنبه برای شما مفید است. با اینکه این مورد عاملی برای تغییر رتبه‌ی سایت نیست اما داده‌های ساختار یافته به صورت غیر مستقیم به بهبود رتبه‌ی سایت شما کمک می‌کند.

برخی از فواید به کار گیری داده‌های ساختار یافته به شرح زیر هستند:

  • بهبود خزش در محتوای سایت شما: داده‌های ساختار یافته، محتوای سایت شما را با فرمتی قابل درک در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهند و این کار باعث آسان‌تر شدن خوانش و تشخیص سایت شما توسط موتورهای جستجو می‌شود.
  • افزایش امکان به دست آوردن نتایج ریچ (از جمله ریچ اسنیپت و گراف دانش) و نمایش آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP). این مورد نیز امکان نمایش بهتر سایت شما در جستجوگر و افزایش نرخ کلیک را سبب می‌شود. نشانه‌ گذاری‌های خاص اسکیما نظیر نقد و بررسی محصولات و رتبه دهی وابسته به آن، قابل استفاده در تبلیغات پولی گوگل نیز هستند.
  • شبکه‌های اجتماعی خاصی نظیر پینترست، نشانه گذاری اسکیما را تشخیص می‌دهند. پینترست اسکیماهای خاصی نظیر نشانه گذاری اسکیمای محصولات و آموزش‌ها را برای تولید ریچ پین‌ استفاده می‌کند.

در حال حاضر فرصت‌های زیادی برای استفاده از نشانه گذاری اسکیما وجود دارد که جامعه‌ اسکیما و موتورهای جستجو سال‌های زیادی را برای توسعه‌ی کاربرد آن برای انواع مختلف محتوا صرف کرده‌اند.

اکثر سایت‌های اینترنتی سطوح مختلفی از نشانه گذاری اسکیما را به کار می‌گیرند، با این حال برخی از زیر مجموعه‌های نشانه گذاری اسکیما وجود دارد که اگر استفاده شوند، فواید بسیاری به دنبال خواهند داشت.

در ادامه چند نمونه از این نشانه گذاری اسکیما معرفی خواهد شد.

 از اینجا بخوانید : درسی از اپلیکیشن کتاب قرمز

۱. عناصر نام تجاری و نشانه گذاری اسکیمای سازمان یافته

نشانه گذاری اسکیما سازمان یافته یکی از عناصری است که گوگل برای ارجاع به اطلاعات نام تجاری در پنل‌های گراف دانش (knowledge graph panels) استفاده می‌کند.

با اینکه تعداد مواردی که به کمک این نشانه گذاری اسکیما می‌توانید به نام تجاری خود اضافه کنید بسیار کم است اما همین تعداد هم قسمت‌های مختلفی را به پنل گراف دانش شما اضافه خواهد کرد.

  • نامهای جایگزین. اگر تنوع زیادی در جستجوی نام تجاری شما وجود دارد، این مورد روشی مناسب برای کمک به گوگل در درک سایر نام‌های شما و حصول اطمینان از نمایش آن‌ها در گراف دانش است.

مثال: شرکت AZEK از نشانه گذاری اسکیمای سازمان یافته برای نمایش برجسته‌ی سایر نام‌های مربوط به نام تجاری شرکت استفاده کرده است.

  • شماره تلفن و نشانی ایمیل. برجسته کردن شماره تلفن بخش فروش یا خدمات پس از فروش در نشانه گذاری اسکیمای سازمان یافته می‌تواند امکان نمایش آن در پنل گراف دانش را افزایش می‌دهد. موضوعی که باعث افزایش تعامل و ارتباط مشتریان با شما خواهد شد. نشانی ایمیل هم به طور بالقوه امکان نمایش در پنل‌های گراف دانش و اسنیپت‌های ویژه‌ی نام تجاری را دارد.

این مورد چندان در فارسی کاربرد ندارد اما ست کردن آن می تواندند برای سئو مفید باشد.

اسکیما - اسکیمای سازمان یافته

مثال: Roomandboard.com تعداد ۸۰۰ شماره تلفن و نشانی ایمیل را نشانه گذاری اسکیمای سازمان یافته، برجسته کرده است.

اسکیما -شماره تلفن و نشانی ایمیل

اسکیما - نشانی ایمیل

۲. نشانه گذاری اسکیما گالری تصاویر

نشانه گذاری اسکیمای گالری تصاویر فرصتی عالی برای نشانه گذاری تمام تصاویر موجود در گالری سایت شماست. این مورد نیز برای صفحات فروش محصولات، که معمولا دارای گالری تصاویری با چهار یا پنج عکس محصول هستند، بسیار مؤثر است. با این نشانه گذاری به گوگل اجازه می‌دهید که به سادگی تصاویر مختلف را از هم تشخیص داده و از آن‌ها برای نتایج متنوع استفاده کند.

مثال: Roomandboard.com از نشانه گذاری اسکیمای گالری تصاویر برای برجسته کردن تصاویر به کار رفته در صفحه‌ی هریک از محصولاتش استفاده کرده است.

 از اینجا بخوانید : ۹ روش بهبود نرخ تبدیل و تجربه کاربری (UX)

اسکیما - نشانه گذاری اسکیما گالری تصاویر

اسکیما - Roomandboard.com

اسکیما - برجسته کردن تصاویر

۳. نشانه گذاری اسکیمای نرم افزار

با افزایش روز افزون استفاده از گوشی‌های هوشمند، بسیاری از شرکت‌ها نیز نرم افزار اختصاصی خود را منتشر کرده‌اند. با اینکه بسیاری از سایت‌ها از نشانه گذاری اسکیمای نرم افزار موبایل استفاده نمی‌کنند اما سایت‌های بسیاری نیز وجود دارند که از صفحه‌ی فرود خاصی برای نرم افزارهای موبایل بهره می‌برند.

مثال: صفحه‌ی فرود نرم افزار Macy.

اسکیما - نشانه گذاری اسکیمای نرم افزارمثال: نشانه گذاری نرم افزار موبایل.

اسکیما - نشانه گذاری نرم افزار موبایلاسکیما - کد نشانه گذاری نرم افزار موبایل

۴. نشانه گذاری اسکیمای فردی برای نمایه (پروفایل) کارمندی

بسیاری از وبسایت‌ها برای معرفی اعضای گروه کاری و نیز همکاران خود از نمایه‌های کارمندی استفاده می‌کنند. فرصت نشانه گذاری این اطلاعات که معمولاً شامل نام، عنوان، تصویر و توضیحی مختصر درباره‌ی فرد است نیز با استفاده از نشانه گذاری اسکیمای فردی وجود دارد. این مورد نیز به افزایش قدرت نتایج گراف دانش سایت شما کمک کرده و در ریچ اسنیپت‌های مربوط به کارمندان شما نیز نمایش خواهد یافت.

مثال: پاسخ مستقیم با اطلاعات کارمندی.

اسکیما - پروفایل کارمندی

اسکیما - نمایه کارمندیمثال: شرکت Healthfirst از نشانه گذاری اسکیمای فردی در صفحات مدیریتیش استفاده کرده است.

اسکیما - شرکت Healthfirst

اسکیما - نشانه گذاری اسکیمای فردیجمع بندی

به این ترتیب شما با این موضوع آشنا شدید: چهار فرصت نشانه گذاری اسکیما که احتمالاً در حال حاضر از آن استفاده نمی‌کنید اما استفاده از آن می‌تواند برای سایت شما کاربردی باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search