درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب‌و‌کارها

اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب‌و‌کارها
فهرست مطالب

با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه دیجیتال مارکتینگ اتفاق افتاده است اما در سال ۲۰۲۰ میلادی هنوز شاهد اين معضل هستیم که نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات دیجیتالی در بسیاری از کمپین‌ها منفی می‌شود. این بدین معنی است که شما با امید افزایش سود برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی اقدام می‌کنید اما در پایان کمپین نه تنها سود نمی‌کنید بلکه متضرر نیز می‌شوید. تبلیغات در گوگل با قابلیت‌های منحصر به فرد خود به عنوان یک راه‌حل سریع و پربازده در بازاریابی دیجیتالی توانسته است این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. 

 با نگاهی به روند کسب‌وکارهایی که درچند سال اخیر در بستر وب فعالیت دارند و رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند متوجه می‌شویم که ادوردز عنصر جدا نشدنی بازاریابی دیجیتالی این کسب‌وکارها بوده‌است.

حقیقت این است که کسب‌وکارها در سال گذشته بیش از ۱۳۴ بیلیون دلار درآمد را تنها از طریق تبلیغات کلیکی گوگل کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد که همچنان گوگل ادز به عنوان یکی از پربازده‌ترین نوع تبلیغات در دنیا حساب می شود.

در این مقاله ۶ ویژگی مهم گوگل ادز که باعث رشد کسب‌وکارها در کوتاه‌ترین زمان می‌شود را بررسی خواهیم کرد. 

۱- هدف قرار دادن مخاطبان توسط تبلیغات کلیکی

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - هدف قرار دادن مخاطبان

مخاطبان شما به صورت دائمی در بستر اینترنت فعالیت دارند پس لازمه پیوند دادن کسب‌وکار شما با مخاطبانتان ایجاد بستری است تا کاربران اینترنت شما را به راحتی پیدا کنند. لازمه این پیدا شدن، بیشتر دیده شدن از طریق موتور جستجوگر گوگل است.

بخشی از استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو این است که به ازای دریافت هزینه‌ای سایت شما را تبلیغ کنند.

زمانی که شما از تبلیغات کلیکی برای سایت خود استفاده می‌کنید سایت شما در نتایج ابتدایی جستجوی کاربران نمایش داده می‌شود. هر کلیک کاربران بر روی لینک سایت شما به معنی هدف‌گیری درست مخاطب بوده و بنابراین شما فقط برای کاربرانی که بر روی لینک سایت شما کلیک ‌می‌کنند پول پرداخت می‌کنید. اما هنوز برای بسیاری از مشاغل استفاده از تبلیغ کلیکی یک علامت سوال به همراه دارد. آیا استفاده از این نوع تبلیغات به صرفه است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چگونه می‌توان هزینه‌های کمپین‌های تبلیغاتی ادوردز را مدیریت کرد؟

۲- امکان مدیریت کردن هزینه‌های تبلیغات

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - مدیریت کردن هزینه‌های تبلیغات

بودجه بندی کنید

در ابتدای کار نیاز است  که مشخص کنید برای یک بازه زمانی یک روزه و برای هر کمپین قرار است چقدر هزینه کنید. زیرا کسب‌وکار شما به صورت دوره‌ای به ایجاد کمپین ادوردز نیاز دارد و موضوع بودجه‌بندی روزانه به شما کمک می‌کند که برای کمپین‌های آتی نیز بودجه داشته باشید.  بعد از اجرای کمپین و بررسی آمار‌ها می‌توانید بفهمید که کمپین شما چه میزان سودآوری داشته است. آن زمان است که می‌توانید برای ادامه کمپین‌های خود بودجه را افزایش دهید.  کلمات کلیدی پر سود و هدفمند چند هفته بعد از اجرای کمپین قابل شناسایی هستند بنابراین از این به بعد می‌توانید تمرکز خود را روی کلمات کلیدی بگذارید که بیشترین سود را برای شما داشته اند.

از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید 

گوگل آنالیتیکس یک ابزار آماری قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا آماری دقیق از کمپین خود به دست آورید.

آماری مانند اینکه تبلیغ شما چند بار دیده شده ؟ چند بار بر روی تبلیغ شما کلیک شده است و چند درصد از کاربران در جریان این کمپین به مشتری شما تبدیل شده‌اند.  اینجاست که ترافیک هدفمند معنی پیدا می‌کند.  برای ترافیک هدفمند اولین گزینه سئو و بهینه سازی سایت می‌باشد. اما سئو فرآیندی زمانبر است و برای سایت‌هایی که به تازگی کسب‌وکار خود را در بستر اینترنت راه اندازی کرده‌اند شاید گزینه مناسبی به نظر نرسد. اما بعد از سئو وب سایت می‌توان گفت که تبلیغات ادوردز گزینه مناسبی برای یک شروع هدفمند می‌باشد.

 از اینجا بخوانید : آموزش ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

بازار هدف خود را تعیین کنید

موقعیت جغرافیایی کاربران مورد نظر خود را محدود کنید. به عنوان مثال اگر شما به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خدمات رزرو هتل ارائه می‌کنید تبلیغ خود را برای نمایش به همین کشورها محدود کنید.

در این حالت اگر سایت شما دو زبانه باشد می‌توانید تنظیم کنید که فقط برای زبان عربی و انگلیسی یا عربی و فارسی نمایش داده شود.

۳- امکان بهینه سازی تبلیغات

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - بهینه سازی تبلیغات

recommendation را بررسی کنید

 بررسی پیشنهادهایی که از سمت پلتفرم گوگل ادز ارائه می‌شود می‌تواند شما را برای ایجاد یک تبلیغ بهینه راهنمایی کند. بنابراین برای دسترسی به این بخش لازم ابتدا وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید و از سمت چپ بر روی گزینه recommendation  کلیک کنید. بخشی از این پیشنهادات قطعا به شما کمک بسیاری خواهند کرد.

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - recommendation را بررسی کنید

کلمات خود را اولویت بندی کنید

فقط برای کلماتی که مطمئن هستید کاربر سایت را به مشتری تبدیل می‌کند هزینه بالایی را در نظر بگیرید . به سایر کلماتی که صرفا نقش برندینگ را بر عهده دارند اولویت و هزینه کمتری را اختصاص دهید.

 به عنوان مثال در زمان تعیین کلمه کلیدی حتی برای کلماتی که جستجوی زیادی ندارند نیز گوگل قیمت پیشنهادی بالایی را ارائه می‌کند. در این حالت بهتر است به پیشنهاد گوگل توجه نکنید و bid پایینی را برای برای آن دسته کلمات در نظر بگیرید و کم کم بید را افزایش دهید تا به جایگاه مورد نظر خود برسید.

۴- گوگل ادز به سئو سایت شما کمک می‌کند

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - گوگل ادز به سئو سایت شما کمک می‌کند.

اگر در سایت شما در ابتدای راه است پیشنهاد می‌کنیم همزمان به هر دو بحث سئو و ادوردز توجه داشته باشید. نتایج کمپین‌های ادوردز شما را برای تعیین استراتژی سودمند سئو راهنمایی می‌کند، بنابراین بعد از هر کمپین نتایج را به دقت بررسی کنید تا به خوبی درک کنید که تمرکز بر کدام کلمات می‌تواند نتایج ارزشمندی برای سایت شما داشته باشد . اگر امروز سئو و بهینه سازی سایت شما قوی نیست ، با یک شروع برنامه‌ریزی شده یک سال دیگر همین موقع می‌توانید فقط با استفاده از سئو در صفحه اول نتایج جستجو در کنار رقبای خود ظاهر شوید.

۵- همه چیز را متوقف کنید

تجربه نشان داده است که در زمان اجرای یک کمپین مشکلات یکی پس از دیگری آشکار می‌شود.

فرض کنید شما درست در زمان اجرای کمپین تبلیغاتی خود متوجه می‌شوید درگاه پرداخت به درستی کار نمی‌کند و کاربران سایتتان دقیقا در زمان پرداخت به مشکل برمی‌خورند و سایت شما را ترک ‌می‌کنند. ادوردز این امکان را فراهم می‌کند که هر زمان که بخواهید کمپین خود را متوقف کنید و به رفع ایرادات سایت خود بپردازید. در این بازه دیگر تبلیغ شما در صفحه نتایج ظاهر نمی‌شود و کلیک نمی‌خورد و شارژ اکانت شما از کلیک‌های بی‌ثمر در امان است.

۶- نرخ بازگشت سرمایه بالا

تبلیغات گوگل برای کسب ‌و ‌کارها - نرخ بازگشت سرمایه بالا

برای بسیاری از صاحبان مشاغل این سوال پیش می‌آید که در ازای هزینه برای کمپین چقدر سود خواهم کرد؟ در پایان کمپین نسبت سود خالص به هزینه‌های تبلیغات چقدر خواهد بود؟

نرخ بازگشت سرمایه در  ادوردز به سه عامل کلیدی بستگی دارد: هدف‌گذاری ، انتخاب درست قیمت مزایده و محتوای تبلیغاتی .

تعیین این سه عامل تا حد زیادی به دانش و تجربه شما از کمپین‌های تبلیغاتی ادوردز باز می‌گردد بنابراین نمی‌توان یک عدد واحد برای نرخ بازگشت سرمایه تمام کمپین‌ها در نظر گرفت اما آمارها نشان می‌دهد اگر این سه فاکتور به درستی تعیین شوند نرخ بازگشت سرمایه گوگل ادوردز به ۷۰۰٪ نیز می‌رسد. به هر حال نباید از قدرت موتور جستجوگر جهانی گوگل با این حجم از جستجوی روزانه غافل شد.

بنابراین اگر برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود تردید دارید و نیازمند مشاوره هستید می‌توانید با تیم ادوردز نوین مارکتینگ در ارتباط باشید. 

اما آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات گوگلی خرج می‌کنید چگونه مصرف می‌شود؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search