درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

لینک سازی در ۴ مرحله

لینک سازی در 4 مرحله
فهرست مطالب

امروزه لینک سازی به چیزی بیش از کسب لینک برای اثرگذاری بر موتور جستجو تبدیل شده است.

حدود دو دهه‌ قبل و زمانی که گوگل ظهور کرد، توانست به سرعت بر موتورهای جستجوی محبوب آن زمان نظیر Altavista، Infoseek و Lycos چیره شود، این پیروزی سریع ناشی از دو دلیل اصلی بود؛ نخست، سامانه‌های جستجو باید ثابت می‌کردند که قدرتمند و کاربردی هستند، تبدیل صفحه‌ نخست آن‌ها به «پرتالی» برای اینترنت، در حالی که از کارایی هسته‌ اصلی آن‌ها برای تهیه‌ بهترین نتایج جستجو چشم‌پوشی می‌کردند. دوم، و شاید مهم‌تر از دلیل نخست، گوگل مفهوم استفاده از لینک‌ها به عنوان ابزاری مهم برای تخمین کیفیت صفحات وب را در الگوریتم رتبه‌ صفحه (Pagerank) به کار گرفت.

برای آن که لینک‌های سایت شما را کاملا بررسی کنیم، می‌توانید با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید. مشاوره سئو ما کاملا رایگان است.

لینک سازی - ایده های هوشمندانه لینک سازی

این ایده هم هوشمندانه و هم بسیار ساده بود. لینک‌ها مشابه فرآیند ارجاع در منابع علمی است، که اساساً روشی بود که در آن نویسنده یک صفحه‌ وب، صفحه‌ وب دیگری را توصیه کرده و به آن «رأی» می‌داد. تعداد زیاد لینک‌های اشاره کننده به یک صفحه نشان می‌دهند که صفحه‌ مورد نظر کیفیت بیشتری نسبت به صفحه‌ای با تعداد لینک کمتر دارد. حتی لینک‌های حاصل از صفحات با اعتبار بیشتر تأثیر بیشتری دارند. جستجوی گوگل با استفاده از رتبه‌ صفحه ثابت کرد که از رقبایش بهتر است و به سرعت آن‌ها را از میدان به در کرد.

سئو به سرعت متوجه شد که باید بر موتور جستجوی گوگل تمرکز کند و در همین راستا، لینک سازی به عنصری اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو تبدیل شد. در روزهای نخست، لینک سازها به سادگی از صاحبان سایر سایت‌ها می‌خواستند که به سایتشان لینک دهند. دریافت این لینک‌ها هم عملاً تضمین شده بود، به خصوص که اکثرا پیشنهاد تبادل لینک داده می‌شد.

امروزه، لینک سازی بخش اساسی از تلاش‌های سئو برای دستیابی به حضوری بهینه در موتورهای جستجو است. اما در عصر خبرهای جعلی، محتوای مشکوک و سیاست‌های حقوقی که بر کارهای قابل انجام و غیرقابل انجام در باکیفیت‌ترین سایت‌ها نظارت دارند، لینک سازی به امری بسیار سخت‌تر از گذشته تبدیل شده است.

لیسا بارون، مدیر بخش بازاریابی آژانس دیجیتال Overit، سال‌هاست که به ساخت لینک و نویسندگی درباره‌ی آن مشغول است. این روزها، اولویت اول او دیگر برقراری ارتباط با سایر سایت‌ها و درخواست لینک از آن‌ها نیست، بلکه تولید محتوایی است که برتر باشد و توجه‌های زیادی را به خود جلب کند، لینک‌ها را جذب کرده و در نهایت کاربران را به کسب و کار مشتری بازگرداند. او برنامه‌ای برای فرآیند لینک سازی محتوا محور را در کنفرانس SMX East، در نیویورک تاریخ سپتامبر ۲۰۱۸ ارائه داده است. ما گزارش صحبت‌های خانم بارون را از سایت سرچ انجین لند نقل می‌کنیم، که در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شده است لینک این مطلب را در بخش منابع قرار می‌دهیم.

فرایند لینک سازی جدید در ۴ مرحله به روایت لیسا بارون

لینک سازی - فرایند لینک سازی جدید در 4 مرحله

۱- تنظیم اهداف محتوا

هیچ یک از ما منابع لازم برای تولید محتوایی که «امیدوار» باشیم که کسی آن را منتشر کند نداریم. همانطور که زمان لازم برای تولید محتوایی که «امیدوار» باشیم بازگشتی قابل توجه برای کسب و کارمان داشته باشد را نداریم. شما نیاز دارید که از اهداف کسب و کار در جهت تعریف فرصت‌های مربوط به قالب و نوع محتوا، همراه با مثال استفاده کنید.

۲- تعریف قالب اصلی موضوعات

درک اهداف مورد نظر از تولید محتوا به ما اجازه می‌دهد که قالب‌هایی مناسب برای تولید محتوا ایجاد کنیم. ما بایستی محتوا را الویت‌بندی کنیم، کاری که به ما در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کند. همچنین با انجام این کار با مخاطبان خود همراهی بیشتری خواهیم داشت. ابزارهای بررسی کلمات کلیدی می‌توانند به تعریف و بخش‌بندی موضوعات، بر پایه علاقه کاربران و چگونگی هم راستا کردن آن با نیازهای کسب و کار کمک کنند. این کار به ما اجازه می‌دهد که راهبردی داده محور را برای پیشبرد امور تولید لینک و محتوا درباره‌ موضوعات و کلمات کلیدی پیاده سازی کنیم.

۳- یافتن شکاف‌های محتوایی میزبان

استفاده از یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوا برای فرصت‌های لینک سازی بزرگ‌تر به شما اجازه می‌دهد که آنچه محتوای سایت در حال حاضر دارد، آنچه کار می‌کند، آنچه فراموش شده و جایی که می‌توانید کارهای جاری را انجام دهید را تشخیص دهید. این کار به محتوای شما کمک می‌کند که با نشان دادن توجه شما به سایت‌های میزبان، جایگاه بهتری کسب کنید، همچنین به شما در هدف قرار دادن محتوا خصوصاً برای اشتراک گذاری و تبدیل بیشتر، کمک می‌کند.

۴- تولید محتوای قابل لینک شدن

تولید محتوای خوب یک چیز است، اما تولید محتوایی که کاربران دوست دارند آن را به اشتراک بگذارند چیز دیگری است. برای کسب موفقیت باید محتوایی تولید کنید که ارزش لینک شدن داشته باشد و قابل اشاعه باشد. محتوای قابل لینک، محتوایی است که عناصری نظیر جذابیت بالا، بررسی اختصاصی و عناصر قیاس بصری (ویدئو، نمودار، اینفوگرافیک و یادداشت) و نیز با مراجعی که آن را پشتیبانی می‌کنند، تولید می‌شود.

این روزها تولید لینک به چیزی بیش از به دست آوردن یک لینک برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی موتورهای جستجو تبدیل شده است. برنامه‌ای جامع برای لینک سازی نیاز به تطابق فرآیند تولید محتوا و لینک‌ سازی باشد، اهدافی برای کسب و کار، طراحی محتوایی که احتمال اشتراک‌گذاری بیشتری دارد و تمرکز بر کارهایی است که احتمال تبدیل به فروش را افزایش می‌دهند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه لینک سازی می‌توانید مقاله:  چگونه روند لینک سازی را بهبود ببخشیم؟  را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search