درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بهبود سئو سایت با استفاده از لینک خروجی Outbound link

بهبود سئو سایت با استفاده از لینک خروجی Outbound link
فهرست مطالب

ایجاد و بدست آوردن لینک در هسته اصلی هر استراتژی در خدمات سئو قرار دارد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کسی باید به شما بک لینک بدهد؟ چه منفعتی در این کار برای آنها وجود دارد؟ و از همه مهمتر، آیا خود شما به وب سایت‌های دیگر لینک می‌دهید؟
پاسخ ساده این است که لینک‌های خروجی تأثیر مثبتی در رتبه بندی گوگل دارند و به همین دلیل است که در صورت لزوم باید اضافه شوند. اما، قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، ابتدا نگاهی به تعریف لینک‌های خروجی می‌اندازیم.

لینک خروجی چیست؟

لینک‌های خروجی، لینک‌هایی هستند که از وب سایت شما به سمت وب سایت دیگری هدایت می‌شوند. بر خلاف لینک‌های داخلی که کاربران را به صفحه دیگری از سایت شما می‌برند، لینک‌های خروجی کاربران شما را وبسایت دیگری در سطح اینترنت می‌برند.
از لینک‌های خروجی اغلب در محتوا برای افزودن زمینه بیشتر و اتصال خواننده به منبع دیگری استفاده می‌شوند که اطلاعات اضافی و مهمی را به موضوع مورد نظر اضافه می‌کند.
برخی از آنها به لینک‌های خروجی به عنوان «لینک‌های اعتبار» ارجاع می‌دهند، برخی از نویسندگان از لینک‌های خروجی برای اعتبار بخشیدن به مقاله خود و اطلاعاتی که منتشر می‌کنند با ارجاع به منابع معتبر دیگر استفاده می‌کنند.
اگر از عکس‌های وب سایت دیگری استفاده کرده‌اید و یا از آنها نقل قول کرده‌اید و نیاز به اعتبار دادن دارید، ممکن است لازم باشد لینک‌های خروجی را به مطلب خود اضافه کنید.
اگر شما به سایت دیگری لینک دهید و یا سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، هر دوی این لینک‌ها به عنوان لینک خروجی شناخته می‌شوند.
اگر شما مسئولیت تهیه محتوا را به عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی خود دارید، با احتمال بالا مسئولیت هرگونه لینک خروجی که در این قسمت ها قرار دارد نیز به عهده شما خواهد بود.

آیا لینک خروجی بر روی سئو سایت تاثیر دارد؟

لینک خروجی Outbound link - تاثیر لینک خروجی بر روی سئو سایت

این که لینک‌های خروجی چگونه به کاربران کمک می‌کنند، واضح است: با درج لینک‌های مرتبط، مطالعه خوانندگان در مورد برخی از مطالب مورد علاقه آنها را آسان‌تر می‌کنید و باعث می‌شوید، درباره برخی از جزئیات یا حقایقی که ذکر می‌کنید اطلاعات بیشتری کسب کنند. با لینک‌های خروجی شما همچنین اعتبار ایجاد می‌کنید: به عنوان مثال، اگر مطالبی را منتشر می‌کنید که شامل آمار هستند، بازدیدکنندگان و کاربران شما ممکن است نیاز داشته باشند که بدانند که آیا می‌توانند به آماری که شما منتشر کرده‌اید، اطمینان کنند و یا نه؟ با لینک‌های خروجی آنها می‌توانند به منابع شما مراجعه کنند و در مورد صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنند.
اما دیدگاه موتور جستجو در وب سایت شما و لینک‌های خروجی که مورد استفاده قرار می‌دهید، در این باره چیست؟ در واقع دیدگاه موتورهای جستجو و از منظر سئو نیز شبیه دیدگاه کاربر است. ارتباط با سایت‌های دیگر می‌تواند به شما کمک کند.
برای درک بهتر این موضوع اهمیت لینک‌های خروجی بر سئو را در چند بخش مورد بررسی قرار می‎دهیم:

لینک به صفحات مرجع برای بهبود ux

ux و یا تجربه کاربری یکی از مواردی است، که یکی از مهم ترین محورهای توسعه، وبسایت شما و در نتیجه موفقیت آن است.
فرض کنید که مقاله‌ای درباره فیلم «پدرخوانده» منتشر کرده‌اید و در قسمتی از این مطلب بازیگران و عوامل فیلم را ذکر کرده‌اید، بخشی از کاربران شما همه این عوامل را نمی‌شناسند.
اگر در قسمتی از مطلب درباره سبک کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» صحبت کرده‌اید. و برخی به این سبک علاقه مند شده‌اند و می‌خواهند لیستی از فیلم‌های او را ببینند، این کاربر احتمالا مقاله شما را نیمه رها می‌کند، صفحه دیگری در مرورگر خود باز می‌کنند، و عبارت «فیلم‌های فرانسیس فورد کاپولا» را سرچ می‌کنند. این کار باعث می‌شود، نرخ پرش این صفحه از سایت شما بالاتر برود. و این موضوع تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد داشت و کاربر هم به صورت کلی تجربه خوبی در استفاده از این مطلب نخواهد داشت، چرا که برای پیدا کردن اطلاعات تکمیلی خود مجبور شده دست به جستجو بزند.
برای جلوگیری از این مشکل، شما می‌توانید از ابتدا هنگام نام بردن از «کاپولا» به صفحه ویکیپدیا و یا IMDB او لینک دهید، تا کاربر سردرگم نشود و از طریق لینک شما به منابع بیشتری دسترسی داشته باشند. این کار از نظر موتورهای جستجو نیز خوشایند تر خواهد بود.

ایجاد ارتباط موضوعی برای خزنده گوگل

خزنده‌های گوگل برای رتبه بندی بهتر محتوا، ارتباطات موضوعی بین صفحات مختلف وب و یا حتی وبسایت‌ها را در نظر می‌گیرند.
فرض کنید که یک مطلب درباره گیاهان آپارتمانی نوشته‌اید و در یک قسمت از متن به انواع گلدان‌ها، اشاره کرده‌اید. در این قسمت یک لینک به صفحه‌ای از وب داده‌اید، که اطلاعاتی مفصلی درباره گلدان‌ها منتشر کرده است. با این کار گوگل بهتر می‌تواند درباره موضوع اطلاعات بدست آورد، و همچنین ارتباطات بین مطالب از وبسایت‌ها را بهتر درک خواهد کرد.
اگر خرنده‌های گوگل بتوانند به خوبی موضوع مطالب شما را شناسایی کنند، هنگام سرچ شدن کلمات کلیدی مرتبط توسط کاربران شانس نمایش سایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد رفت.
و در نتیجه میزان دیده شدن و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

 از اینجا بخوانید :۷ نوع کلمه‌ کلیدی که استراتژی سئو شما را تقویت می‌کند

افزایش اعتبار

ارائه مطالب با منابع مناسب، هم مورد توجه کاربران و هم مورد توجه موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت. مخصوصا درباره مسائل علمی، خبری و یا مطالبی که نیاز به آمار و یا منبع دارند، ارائه منابع بسیار ضروری است.
با ارائه منابع معتبر، به وبسایت شما نیز اعتبار بخشیده خواهد شد و شما این کار را می‌توانید با استفاده از لینک‌های خروجی مناسب انجام دهید. اگر گوگل تشخیص دهید، که مطالب شما معتبر و کاربردی و صحیح هستند، و افراد زیادی به وبسایت شما مراجعه می‌کنند، با احتمال خوبی رتبه سایت شما را افزایش خواهد داد.

نکات مهم در ایجاد لینک خروجی

لینک خروجی Outbound link - نکات مهم در ایجاد لینک خروجی

هنگام استفاده از لینک‌های خروجی نکاتی مختلفی را باید به ذهن بسپارید. تا لینک‌های خروجی شما بیشترین کاربرد را داشته باشند و در نهایت باعث موفقیت بیشتر وبسایت شما شوند. در ادامه چند نکته مهم در استفاده از لینک‌‌های خروجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارتباط موضوعی

شاید اولین نکته‌ای که در استفاده از لینک‌های خروجی به ذهن هر فردی می‌رسد، ارتباط موضوعی بین دو صفحه‌ای است که به هم لینک شده‌اند.
اگر شما به کاربران خود بگویید که لینکی که در وبسایت خود قرار داده‌اید، قرار است آنها را به مطلبی درباره سئو برساند ولی در عوض آنها را به فروشگاه آنلاین لباس کودک هدایت کنید. در استفاده از لینک‌های خروجی موفق عمل نخواهید کرد. چرا که با احتمال بسیار بالا کاربر صفحه مقصد را خیلی سریع ترک خواهد کرد و اعتبار سایت شما نیز زیر سوال می‌رود.
این موضوع از چشم موتورهای جستجو نیز دور نخواهد ماند. گوگل اگر متوجه شود که ارتباطی بین صفحات مبدا و مقصد وجود ندارد، با احتمال کمتری صفحه شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش خواهد داد و این کار به موفقیت سایت شما ضربه می‌زند.

اسپم اسکور سایت مقصد

لینک‌های خروجی همچنین می‌توانند اعتبار سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند.
اگر به سایت‌های حاوی اسپم لینک دهید، این کار در سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر لحظه که یک نفر روی لینک، یک سایت حاوی اسپم کلیک کند، به این موضوع آگاه است که سایت شما او را به این صفحه جدید رسانده است و در نتیجه احتمالا وب سایت شما را با محتوای این سایت حاوی اسپم مرتبط می‌داند. به همین دلیل شما باید اعتبار سایت مقصد را نیز مورد بررسی قرار دهید.
اما ترس از اسپم نباید باعث شود، که شما از استفاده از لینک‌های خروجی دست بکشید. سایت‌هایی که هیچ لینک خروجی ندارند، در واقع یک بن بست هستند.
برای جلوگیری از این مشکل بهتر است، پیش از استفاده از لینک‌های خروجی اعتبار صفحه‌های خروجی را مورد بررسی قرار دهید.
یکی از راه‌ها برای جلوگیری از این مشکل استفاده از اسپم اسکور و یا امتیاز اسپم سایت مقصد است. با این کار شما بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که باید از لینک چه سایت‌های به عنوان لینک خروجی استفاده کنید و یا از کدام لینک‌ها دوری کنید.

اعتبار دامنه سایت مقصد

این قسمت نیز تقریبا مشابه اسپم اسکور است، اعتبار دامنه مقصد بر روی اعتبار وبسایت شما تاثیر خواهد گذاشت.
برای جلوگیری از آسیب رساندن به اعتماد کاربران و همچنین از دست ندادن رتبه از دیدگاه موتورهای جستجو بهتر است اعتبار دامنه سایتی که قصد دارید به آن لینک خروجی بدهید را مورد بررسی قرار دهید.چنانچه این دامنه معتبر نبود، به آن لینکی خروجی ندهید.
در ادامه انواع لینک‌های خروجی را بررسی می‌کنیم.

انواع لینک‌های خروجی

لینک خروجی Outbound link - انواع لینک‌های خروجی

به صورت معمول دو نوع لینک خروجی وجود دارد: نوفالو (nofollow) و دوفالو (dofollow)

لینک‌های دوفالو/فالو

هر لینکی که به سایت خود اضافه کنید به طور پیش فرض یک لینک دوفالو است. اگر ترجیح می‌دهید که ان را تبدیل به یک لینک نوفالو کنید باید دستی آن را به نوفالو تغییر دهید.
موتورهای جستجو هنگام خزش سایت شما این لینک‎‌ها را دنبال می‌کنند. از طریق این کانال‌ها( هر لینک از سایتی به سایت دیگر) قدرت لینک منتقل می‌شود.
اگر می‌خواهید به یک وب سایت اعتبار دهید، باید از لینک نوع دوفالو استفاده کنید. از نظر اخلاقی وقتی از منابع سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، باید به آنها این اعتبار را بدهید. لینک‌های دوفالو همچنین به عنوان رأی اعتماد عمل می کنند: شما با لینک دادن به سایت دیگری به آنها اعتبار بیشتر می‌دهید.

لینک‌های نوفالو

لینک‌های نوفالو با تگ rel=“nofollow” مشخص می‌شوند که به موتورهای جستجو می‌گوید، که نباید این لینک‌ها را دنبال کنند. این بدان معنی است که این لینک‌ها، ارزش و اعتبار لینک را به صفحه وب مورد نظر منتقل نمی‌کنند. لینک‌های نوفالو اساسا خزنده‌های (کراولر) جستجو را در مسیر خود متوقف می‌کنند.
بنابراین اضافه کردن تگ‌های نوفالو به قسمت کامنت‌های کاربران بسیار مهم است. چرا که کاربران با درج لینک می‌توانند، خزنده های موتور جستجو را به سمت سایت‌های حاوی اسپم هدایت کنند. این کار باعث می‌شود موتور جستجو اعتبار سایت شما را کاهش دهد و این امر بر عامل اعتماد شما تأثیر منفی می‌گذارد.
لینک‌های پولی، لینک‌های وابسته و لینک به صفحات محصول نیز باید از نوع لینک‌های نوفالو باشند. این لینک‌ها توانایی درآمدزایی دارند، بنابراین گوگل از شما می‌خواهد که به طور پیش فرض آنها را به صورت نوفالو قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است اعتبار خود نزد موتور جستجو از دست داده و افت رتبه را تجربه کنید.
افزودن تگ‌های نوفالو به لینک‌های خاص همچنین به شما در حفظ اولویت بندی کراول کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند موتورهای جستجو را به صفحاتی که می‌خواهید کراول شوند هدایت کنید. همچنین می‌توانید از هدایت کراول به صفحات غیر قابل کراول شدن (مانند صفحاتی که حتما به ثبت نام و یا دسترسی خاص احتیاج دارند) جلوگیری کند.

چطور باید محتوایی را پیدا کنید که به آن لینک دهید؟

لینک خروجی Outbound link - چطور باید محتوایی را پیدا کنید که به آن لینک دهید؟

برای یک مقاله که کاملا بر مبنای تحقیق تهیه شده است، جستجو برای لینک‌های خروجی هرگز یک مشکل نخواهد بود، چرا که احتمالا به طور طبیعی این لینک‌ها در محتوا گنجانده خواهند شد. به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال تهیه مقاله‌ای درباره هزینه توسعه نرم افزار هستید و برای اعتبار بخشیدن به اظهارات خودتان، به دنبال آمار حقوق و دستمزد هستید، که یک فاکتور مشخص است. بنابراین مساله شما این نیست که هر محتوایی پیدا کنید تا بتوانید به آن لینک بدهید، بلکه باید اطمینان حاصل کند که منابع شما از اعتبار برخوردار هستند.
از طرف دیگر، در حین نوشتن درباره موضوعی که نیازی به ارجاع دادن با منابع خارجی ندارد، ممکن است متوجه شوید که مقاله شما هیچ لینکی ندارد. در این حالت، شما می‌توانید با کاوش و تحقیق بیشتر در مورد دیدگاه‌تان و جستجوی صفحاتی که ممکن است برای خوانندگان شما ارزشمند باشد، تحقیقات بیشتری انجام دهید. اما باید بتوانید این لینک‌ها را به صورت طبیعی در محتوای خود بگنجانید، افزودن بدون دلیل لینک‌های خروجی بیهوده خواهد بود.
اگر در مرحله تحقیق اولیه هستید، می توانید موضوعات را در وب سایت های دیگر جستجو کنید تا با کمک گوگل بتوانید به آنها لینک خروجی بدهید.
در مطالب باید از چند لینک خروجی استفاده کرد؟
وقتی صحبت از لینک دادن می‌شود، همیشه این سوال مطرح می‌شود که باید از چه تعداد لینک استفاده کرد و نقطه اعتدال کجاست؟ و چند لینک خروجی کافی است؟
برای تشخیص تعداد لینک‌ها، هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد، چرا که نکته‌ای که اهمیت دارد این است که این لینک‌ها به صورت طبیعی در محتوای شما قرار گرفته باشند و برای کاربران شما ارزش افزوده‌‎ای ایجاد کنند.
با اینکه مطالب بسیاری منتشر شده‌اند که می‌توانند به صورت دقیق تعداد لینک خروجی را مشخص کنند، اما در واقع می‌توان گفت بین تعداد لینک‌ها و رتبه بندی یک صفحه همبستگی مشاهده شده است که عدد میانه ۱۹ است، اما سخت است که مطمئن شد این لینک‌ها بوده‌اند که رتبه صفحات را به بالا برده‌اند.
بدیهی است که بیش از ۵۰ لینک برای یک پست با اندازه متوسط ایده خوبی نیست. شما باید هر تعداد لینک را که کاربر می‌تواند هنگام خواندن یا پیمایش در صفحه پردازش کند را در آن محتوا بگنجانید. جایگاه شما بر تعداد لینک نیز تأثیر می گذارد. به طور مثال اگر در حال تهیه یک مقاله تحقیقاتی علمی در حوزه فناوری هستید، طبیعی است که از چندین لینک برای ارجاع به منابع استفاده کنید، اما اگر در حال نوشتن توصیف یک محصول در فروشگاه اینترنتی هستید، استفاده از لینک‌های خروجی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
به محتوای خود نگاهی بیندازید و سعی کنید آن را از منظر کاربری که تازه به این صفحه رسیده است برای یافتن اطلاعات مفید، تجزیه و تحلیل کنید. اگر لینک‌های خروجی باعث پرت شدن حواس کاربران می‌شود، آنها را ترغیب می‌کند تا وب سایت شما را ترک کنند یا با محتوای شما در تعامل نیستند، بدیهی است که شما در استفاده از لینک‌های خروجی به مشکل برخورده‎‌اید. اگر محتوا و لینک‌های شما به نظر طبیعی می‌رسند، جای نگرانی نیست.

چطور لینک‌های خروجی را در مطالب خود بگنجانید؟

لینک خروجی Outbound link - لینک خروجی در مطالب سایت

ما پیش از این درباره ارتباط موضوعی در استفاده از لینک‌های خروجی صحبت کرده‌ایم. اما فراتر از موضوع مرتبط بودن، قوانین خاصی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا از لینک‌های خروجی بیشترین بهره را ببرید. اول از همه، اهداف روشنی پشت استفاده از لینک‌های خروجی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. دوباره تاکید می‌کنیم، اگر منبعی که به آن لینک می‌دهید، مورد علاقه کاربران شما نیست، باید استفاده از آن را فراموش کنید.
شما می‎‌توانید از انکر تکست برای ایجاد لینک خروجی استفاده کنید. لینک‌های ‌خروجی برای:
· منبع دادن به اطلاعات رسمی
· نقل قول از کسی
· به منابعی که از آنها استفاده کرده اید و مفید واقع شده اند اعتبار دهید
استفاده  می‌شود

در چه مواقعی نباید از لینک‌های خروجی استفاده کنید؟

لینک خروجی Outbound link - شرایط عدم استفاده از لینک خروجی

بخش خاصی از صفحات وب شما که بهتر است لینک‌های خروجی نداشته باشند:
هر عنصر نویگیشن (navigational): همانطور که از نام این قسمت پیداست، نویگیشن به کاربران کمک می‌کنند تا با استفاده از آنها یک وب سایت پیمایش کنند و برای یک تجربه کاربری یکپارچه به کار گرفته می‌شوند، بنابراین به ندرت اتفاق می‌افتد که شما بخواهید بازدیدکنندگان خود را به یک منبع خارجی هدایت کنید. در پیمایش سایت، لینک داخلی نقش حیاتی دارد.
عناصر پنهان از دید کاربران: پنهان کردن لینک یا بخشی از متن لینک با کمک CSS ممکن است توسط موتورهای جستجو فریبنده تلقی شود.
عناوین و جملات اول: گنجاندن لینک در عناوین و جملات اول، کاربر پسند نیست.
لندینگ پیج: هنگامی که می‌خواهید یک محصول یا خدمت را بفروشید، احتمالاً نمی‌خواهید چیزی بر سر راه خرید کاربران شما قرار بگیرد و یا آنها را از خرید دور کند.
سخن پایانی
لینک‌های خروجی ممکن است هم تأثیرات مثبت و هم منفی بر سئو داشته باشند. همه اینها بستگی به این دارد که از چه روش‌هایی برای لینک دادن، استفاده می‌کنید.
از مواردی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، استفاده کنید، تا بتوانید بهتر از لینک‌های خروجی استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search