درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کاهش رتبه الکسا به صورت گام به گام

کاهش رتبه الکسا به صورت گام به گام
فهرست مطالب

آیا افزایش رتبه الکسا شما را نگران می‌کند؟ پس حتماً از کاهش الکسا هم بسیار خوشحال می‌شوید. بیشتر کسانی که می‌دانند رتبه الکسا چیست سعی می‌کنند بتوانند سایت خود را به رتبه‌های کمتر برسانند. سوال بزرگ این است که کاهش الکسا چگونه امکان پذیر است؟ ابتدا بهتر میدانیم در مورد اهمیت الکسا صحبت کنیم. رتبه الکسا همانند یک قیمت گذاری مجازی بر روی کسب و کار و سایت آن است که به مشتریان، شرکت‌های تبلیغاتی، رقبا و بسیاری از افراد که با درگاه اینترنتی شما که همان سایت است، سر و کار دارند، نشان می‌دهد تا چه حد سایت و کسب و کارتان مهم و تأثیرگذار است. افراد زیادی هستند که از بررسی رتبه الکسا در نهایت به ارزیابی اولیه از ارزش و گستردگی کسب و کار شما می‌رسند. به همین دلیل شما نیاز به کاهش رتبه الکسا دارید.

الکسا چیست؟

اگر با الکسا و رتبه‌بندی آن آشنایی ندارید، باید گفت که این شاخص ساده از عملکرد وب‌سایت به شما و دیگران نشان می‌دهد که وب‌سایت شما در مقابل دیگر وب‌سایت‌ها در چه رتبه‌ای از اینترنت قرار داد. هر چه این عدد کمتر شده باشد، سایت شما محبوبیت و همچنین عملکرد بهتری داشته است. رتبه یک الکسا متعلق به سایت گوگل است. به این ترتیب شما هر چقدر از ۱ رتبه بیشتری داشته باشید، محبوبیت کمتری هم خواهید داشت.

دو عبارت متفاوت کاهش رتبه الکسا و افزایش رتبه الکسا شاید در این قسمت شما را گیج و گمراه کرده است. اما در ادامه به شکل واضحی خواهید فهمید که هر کدام در چه موقعیتی باید استفاده شوند.

رتبه الکسا و محبوبیت در ایران

زمانی که رتبه سایت شما به زیر دو میلیون رسیده باشد، می‌توانید تخمینی از محبوبیت آن در میان سایت‌های ایرانی هم تخمین بزنید. به این ترتیب اگر سایت شما هنوز رتبه الکسای بالای دو میلیون دارد، بهتر است به فکر محبوبیت آن در ایران نباشید.

تخمین واژه‌ای بود که از آن در عبارت بالا استفاده کردیم. در حقیقت رتبه الکسا یک شاخص نسبی است که تغییرات آن نه تنها به سایت و محتوای شما بلکه به وضعیت لحظه‌ای دیگر سایت‌های دنیا هم بستگی دارد. خودتان را در پیست مسابقه‌ای تصور کنید که دیگر دوندگان می‌توانند تعیین کننده رتبه شما در پایان مسابقه باشند. کاهش رتبه الکسا کار انچنان سختی نیست و فقط باید فنون آن را بدانید.

 

رتبه‌بندی ساب دامین

رتبه الکسا - رتبه‌بندی ساب دامین

در بیشتر موارد رتبه الکسا فقط و فقط به دامنه اصلی سایت اختصاص داده می‌شود و برای ساب دامین هیچ‌گونه رتبه‌بندی در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین رتبه‌های مجزایی برای صفحات دیگر وب‌سایت شما توسط الکسا لحاظ نمی‌شود. اما در برخی موارد مشاهده شده است که الکسا برای ساب دامین از یک دامنه اصلی بزرگ نیز رتبه‌بندی مجزا در نظر گرفته است.

الکسا و صید اطلاعات

برای کاهش الکسا لازم است بدانیم که الکسا چگونه به جمع‌آوری داده‌هایش می‌پردازد. پنل داده الکسا جایی است که مقدار زیادی از داده‌ها به صورت لحظه‌ای پردازش و ذخیره‌سازی می‌شوند. زمانی که شما و میلیون‌ها انسان دیگر در اینترنت صفحات را جستجو و بازدید می‌کنید، آمار شما در پنل الکسا ثبت می‌شود. بر همین اساس است که الکسا یک رتبه‌بندی قابل قبول از میزان محبوبیت سایت شما بر اساس میزان بازدید دیگران از آن می‌دهد.

پنل الکسا در گذر زمان پیشرفت‌های زیادی داشته است و اکنون می‌تواند داده‌های جعلی و تکراری را از هم تشخیص دهد. به این صورت است که رتبه‌بندی‌ها همگی واقعی خواهند بود. داده‌های تکراری یا ماشینی یکی از مشکلاتی است که الکسا با استفاده از پردازش اطلاعات به حذف آن‌ها از روی داده‌های آماری دست می‌زند. الکسا به عنوان شرکت رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها هیچ خدماتی در زمینه بهبود رتبه الکسا ارائه نمی‌دهد.

نحوه محاسبه رتبه الکسا

الکسا محاسبات پیچیده زیادی برای رتبه‌بندی دارد که نمی‌توان به صورت جزئی در مورد آن‌ها نوشت. الکسا روزانه بازدید کننده یکتا Unique Visitor و بازدید visit را برای هر سایت محاسبه می‌کند.

تعداد بازدیدکنندگان یکتا، مقداری از کاربران هستند که در طول یک روز سایت شما را مشاهده می‌کنند. از آنجایی که شمارش بازدید کنندگان یکتا به صورت روزانه است، در صورت بازدید مجدد کاربر طی روزهای بعدی نیز الکسا آن را خواهد شمرد. بازدید اما مفهوم دیگری است.

بازدید به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که یک کاربر بیشتر از سی دقیقه زمان برای مشاهده یکی از صفحات وبلاگ شما به خرج داده باشد. در صورتی که فواصل زمانی بازدید کاربر کمتر از سی دقیقه باشد حتی در حالی که مقدار بازدید کل او از وب‌سایت شما بیش از چند ساعت باشد، الکسا برای او یک امتیاز بازدید در نظر خواهد گرفت. پارامتر دیگری با عنوان Pageview نیز وجود دارد که تعداد دفعات بارگذاری شده مجدد یا همان Refresh را می‌شمارد.

اگر سایت شما هیچ فعالیتی نداشته باشد آخرین و بزرگ‌ترین رتبه الکسا به آن اختصاص پیدا می‌کند. این رتبه با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شود و در صورتی که ۳ ماه، وب‌سایت هیچ فعالیتی نداشته باشد از لیست الکسا حذف می‌شود. به این ترتیب متوجه شدیم که الکسا همانند یک معلم سرسخت به شما در پایان هر روز نمره‌ای که نشانگر بازدهی سایت است، می‌دهد.

کافی است که به سایت الکسا مراجعه کنید و با وارد کردن سایت مورد نظر خودتان، رتبه آن را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید رتبه‌های الکسای سایت‌های دیگر را روی مرورگر خودتان مشاهده کنید توصیه داریم که از افزونه‌های الکسا روی آن استفاده کنید تا زمانی که وب‌سایتی را بازدید می‌کنید، هم زمان رتبه الکسای روزانه آن را نیز مشاهده نمایید.

 

تأثیر بازدید کننده یکتا بر کاهش رتبه الکسا

رتبه الکسا - تأثیر بازدید کننده یکتا بر کاهش رتبه الکسا

رقابت در رتبه‌های الکسای بالا، بر اساس تعداد بازدید کننده یکتا فشرده و تنگاتنگ است. الکسا در برابر افزایش یک بازدید یکتا در وب‌سایتی با رتبه بالا، کاهش چشم گیری در رتبه‌بندی آتی نشان می‌دهد. روند کاهش رتبه الکسا با افزایش بازدید کننده یکتا با همین شیب تند ادامه ندارد و  کم خواهد شد به طوری که در رتبه‌های کم الکسا افزایش به اندازه یک بازدید کننده یکتا، نمی‌تواند تأثیر زیادی روی بهبود رتبه الکسا داشته باشد.

بازه زمانی به روز رسانی الکسا

الکسا به صورت روزانه آمار دهی می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید که سرعت تغییرات سایت خود در الکسا را مشاهده کنید، بهتر است که روزانه آن را رصد کنید.

 

مفهوم کاهش رتبه الکسا یا افزایش آن

اغلب ما دوست داریم که به اعداد بزرگی دست پیدا کنیم و همین پیش‌فرض ذهنی باعث شده است که کاهش یا افزایش رتبه الکسا دچار تناقض شود. شما باید به دنبال کاهش رتبه الکسا یا بهبود آن باشید. افزایش رتبه الکسا به معنی نادیده گرفته شدن و کاهش اعتبار سایت شما است. افزایش در کنار رتبه الکسا بار معنایی مثبت ندارد.

 

تأثیر عدم توجه به کاهس رتبه الکسا

اگر تا به اینجای مقاله به اهمیت الکسا پی نبرده‌اید بهتر است که این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. اگر به رتبه الکسای خودتان اهمیت ندهید، ممکن است تلاش شما برای بهبود کسب و کارتان هیچ سودی نداشته باشد. زمانی که سایت شما در میان سایت کسب و کار رقیب خودتان محبوبیت کافی نداشته باشد، مسلماً در جستجوهای گوگل، اسمی از شما در صفحه اول نمایش داده نخواهد شد.

همچنین نباید خیال کنید که الکسای امروز شما که نسبت به دیروز پیشرفت داشته است، همین روند را طی می‌کند. بلکه همان طور که اشاره کردیم رتبه الکسا بر اساس عملکرد دیگر وب‌سایت‌ها اندازه‌گیری و گزارش می‌شود. پس ممکن است فردا بدون هیچ تغییر، رتبه الکسای شما بیشتر از دیروز باشد.

 

چطور می‌توانید باعث کاهش الکسا شوید

رتبه الکسا - چطور می‌توانید باعث کاهش الکسا شوید

کاهش رتبه الکسا همانند دیگر رتبه‌بندی‌ها می‌تواند با استفاده از روش‌های قانونی و غیرقانونی افزایش و کاهش پیدا کند. روش‌های غیرقانونی برای کاهش رتبه الکسا ساده اما گران‌قیمت و ناپایدار است. روش‌های قانونی کاهش الکسا همان چیزی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. این روش‌ها شاید در طولانی مدت پاسخگو باشند اما پایدار و همیشگی هستند.

 

محتوای مناسب و سازنده

ساده‌ترین راه برای کاهش رتبه الکسا این است که محتوای جذاب و مخاطب پسند در عین رعایت همه جنبه‌های سئو تولید و منتشر کنید. در طول هر ثانیه و ساعت میلیون‌ها مقاله به زبان‌های مختلف در وب‌سایت‌های مختلف تولید و منتشر می‌شود آنچه که باعث می‌شود یک محتوا از دیگری پیشی بگیرد، جذابیت آن برای مخاطبین است. اگر بتوانید محتوای جذاب تولید کنید، مخاطبان وفاداری پیدا خواهید کرد که روزانه به وب‌سایت شما سر خواهند زد همین امر باعث می‌شود که رتبه الکسای شما افزایش پیدا کند.

 

کاهش رتبه الکسا با افزایش ترافیک

دومین روشی که خواهید توانست با استفاده از آن رتبه الکسا را بهبود دهید، افزایش دادن میزان ترافیک جاری به سمت سایت خودتان است. کوچک‌ترین فرصتی برای این کار باعث خواهد شد تا رتبه الکسای شما بهبود پیدا کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.
  • از روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
  • با استفاده از خدمات سئو میزان بازدید خودتان را افزایش دهید.
  • تبلیغات بنری سایت خودتان را روی سایت‌هایی با رتبه الکسای کمتر قرار دهید.

 

تأثیر بانس ریت بر کاهش رتبه الکسا

اشاره کردیم که بازدید بیش از ۳۰ دقیقه می‌تواند یکی از راه‌های کاهش رتبه الکسا باشد. برای این کار شما نیاز دارید که بانس ریت سایت خود را کاهش دهید. بانس ریت یا شدت فرار مخاطبین از سایت شما، مفهومی است که نشان می‌دهد چند درصد از مخاطبین شما با ورود به سایت، از آن خارج یا مشغول به خواندن مقالات شدند. روش‌های گوناگونی برای بهبود بانس ریت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از افزونه‌های لینک داخلی به خود سایت است.

لینک سازی داخلی از جمله بهترین توصیه‌های افراد متخصص به صاحبان کسب و کارهای آنلاین است که با این روش می‌توانند رتبه الکسا خود را کاهش دهند. به طور کلی هر چقدر بتوانید کاربر را در دام سایت خود بیشتر نگهدارید، سود بیشتری هم خواهید کرد.

استفاده از خدمات سئو

رتبه الکسا - استفاده از خدمات سئو

 

خدمات سئو یا آنچه که ما به عنوان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌شناسیم، دیگر روشی است که به شما کمک خواهد کرد رتبه الکسا کمتری به دست آورید. مهم‌ترین موتور جستجو و پرطرفدارترین آن‌ها گوگل است. بنابراین باید سعی کنید که وب‌سایت خودتان را برای جستجوگر گوگل سازمان‌دهی کنید. خدمات سئو و روش‌های بهبود آن در شرایطی که همه سایت‌ها به دنبال مخاطبین بیشتر هستند، حرف اول و آخر را می‌زند.

 

بک لینک‌های مؤثر برای کاهش رتبه الکسا

تعداد بک لینک‌هایی که یک سایت قبول می‌کند، تأثیر زیادی بر روی کاهش الکسا دارد. اگر سایت شما ترافیک بالا داشته باشد اما بک لینک کافی در آن وجود نداشته باشد، مسلماً رتبه الکسای خوبی به دست نخواهید آورد. عکس این موضوع نیز صادق است، سایت‌های زیادی وجود دارند که بدون داشتن بازدید کافی در طول روز، به دلیل بک لینک‌های قوی که دارند، رتبه الکسای کمتری هم تجربه می‌کنند.

تجربه کاربری مناسب

از دیگر ویژگی‌هایی که به بهبود رتبه الکسا کمک می‌کند، مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شما است. همان طور که اشاره کردیم هر چقدر کاربر مدت زیادی در سایت شما سپری کند، رتبه الکسای شما نیز کاهش پیدا می‌کند. این زمان که به زمان ماند هم شهرت دارد در صورتی افزایش پیدا می‌کند که مخاطب با سایتی کاربر پسند مواجه شود. اگر سایت شما مورد دلخواه او نباشد، مسلماً نباید انتظار داشته باشید که مخاطب مدت زیادی در سایت شما ماندگار شود.

 

فعالیت در سایت و فروم هایی با رتبه الکسا کمتر

اگر می‌خواهید که رتبه الکسا سایت خودتان را به سرعت کاهش دهید، بهتر است از دیگر سایت‌ها و فروم های گفتگو استفاده کنید. به این ترتیب که در این سایت‌ها و فروم ها لینک‌هایی از سایت خودتان را قرار دهید تا مخاطبان به سمت سایت شما سرازیر شوند. هرچند توصیه اکید داریم که باید فروم با موضوع سایت شما هم‌خوانی داشته باشد در غیر این صورت تبدیل به هرزنامه خواهید شد.

بهترین روش فعالیت این است که در زمان‌هایی خاص و همچنین زیر پست‌های خاص و گفتگوهای مربوط به خودتان لینک سایتتان را وارد کنید. همچنین فراموش نکنید که در آدرس بیو خودتان لینک سایت را هم قرار دهید تا دیگرانی از این طریق به سایت شما وارد شوند.

 

استفاده از کلمات کلیدی متناسب

کلمات کلیدی نقش مهم و اساسی در افزایش نرخ بازدید و کاهش رتبه الکسای شما دارند. سعی کنید تمامی کلمات کلیدی که مربوط به کسب و کارتان است را پیدا کنید و از ترکیب‌های گوناگون دو تا سه عبارتی آن استفاده کنید. بر اساس آمار به دست آمده از تأثیر کلمات کلیدی، عبارت‌های کلیدی طولانی‌تر تأثیر بهتری در بهبود رتبه الکسای سایت دارد.

 

بررسی رقیبان

بررسی رقبا به شما خواهد گفت که دیگران به دنبال چه هستند و شما باید به دنبال چه چیزی باشید. قرار نیست همیشه همانند رقبای خود عمل کنید گاهی شنا کردن در خلاف جهت همه رقبا به شما کمک و گاهی ضربه سختی به شما وارد می‌کند. این تشخیص شما است که چه رویکردی در مقابل تحلیل رقبای خود داشته باشید. به این ترتیب با یک رویکرد مناسب در انتخاب محتوا و کلمات کلیدی خواهید توانست بر تعداد بازدیدهای خود بیفزاید و به این ترتیب، رتبه الکسای خودتان را کاهش دهید. در نهایت کار خودتان را با رقبا مقایسه کنید تا متوجه شوید آیا تصمیم درستی گرفته بودید یا نه.

 

به اشتراک گذاری مطالب

سعی کنید مطالبی که در سایت خود دارید به شکل لینک یا پست مستقل در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این کار به کاهش الکسا کمک زیادی می‌کند. با انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی میزان بازدید کنندگان از سایت شما افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب ارزش سایت نیز بهبود خواهد داشت. علاوه بر این با گذشت زمان رابطه کاربری سایت شما نیز بهبود خواهد داشت.

 

بازنویسی محتوای قدیمی

اگر محتوای جدید در سر ندارید و نیاز شدیدی به تولید محتوا در سایت احساس می‌شود، به سراغ محتواهای قبلی بروید. محتواهای قبلی، نقاشی‌های ناقصی هستند که شما می‌توانید به آن‌ها جزئیات بیشتری اضافه و دوباره منتشر کنید. مطالبی که بازدیدهای بیشتری داشته است را ویرایش و باز نشر کنید چرا که این محتواها امتحان خود را برای جذب مخاطب پس دادند. با این کار دوباره مخاطبان به سمت سایت شما سرازیر می‌شوند و رتبه الکسای شما بهبود پیدا می‌کند.

 

طراحی مجدد سایت

برای جذب و نگهداشت کاربران، همواره باید ظاهر وب سایت خود را به روز نگه دارید، در صورتی که رابط کاربری قدیمی داشته باشید، کاربران از شما و سایت کسب و کارتان دل زده خواهند شد و به مرور زمان مخاطبان خودتان را از دست خواهید داد. بنابراین همواره به فکر بهبود رابط کاربری وب سایت خود باشید و اشکالات ظاهری را به مرور برطرف کنید.

 

سخن پایانی

راه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید رتبه الکسای سایت خودتان را بهبود ببخشید. برخی از این روش‌ها براساس کسب و کار شما جوابگو و برخی دیگر غیر کاربردی‌اند. شما باید سعی کنید که با ترکیب کردن روش‌های گوناگون روزانه از رتبه الکسای خودتان بکاهید. اگر در خصوص کاهش رتبه الکسا سوالی دارید در بخش نظرات منتظر شما خواهیم بود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search