درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ مرحله برای بهبود عملکرد رسانه با استفاده از گوگل آنالیتیکس

5 مرحله برای بهبود عملکرد رسانه با استفاده از گوگل آنالیتیکس
فهرست مطالب

گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز می‌تواند به بازاریابان برای کسب بینش عمیق‌تری نسبت به کسب و کار کمک کند که با انجام فعالیت‌هایی دقیق‌تر، نتایج اقتصادی بهتری دریافت کنند.

در صورتی که می‌خواهید از خدمات سئو یا بهینه سازی سایت استفاده کنید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشتریان امروزی توقع دریافت پیام مناسب در بهترین زمان را دارند. واکنش بازاریابان چگونه است؟ بازاریابان با به دست آوردن تجربه به سمت تحلیل و تبلیغات یکپارچه روی آوردند.

در ادامه می‌خواهیم راهنمایی در مورد مرتبط کردن Google Analytics و Google Ads ارائه دهیم. این راهنما برخی از اقدامات عملی را که شما و تیمتان می‌توانید برای ارائه تبلیغ مناسب در زمان مناسب و بهبود سئو انجام دهید، را معرفی می‌کند.

اگر شما هم برای کسب و کار خود یک وب سایت راه‌اندازی کرده‌اید، احتمالا از امکانات Google Analytics استفاده کردید. امروزه نزدیک به ۴۰ میلیون وب‌سایت از Google Analytics استفاده می‌کنند که البته آمار آن همه روزه افزایش پیدا می‌کند. اما همچنان با چنین آماری، بسیاری از افراد هنوز در به دست آوردن تحلیل‌ها دارای نقاط ضعف هستند. به همین دلیل برای استراتژی‌های کمپین خود دچار مشکل می‌شوند.

۱-  حساب‌های کاربری خود را لینک کنید.

ارتباط Google Analytics و Google Ads، جمع‌آوری اینسایت و تبلیغات را در کنار هم قرار می‌دهد. به گونه‌ای که می‌توانید به راحتی اقدام به ایجاد کمپین‌هایی کنید که با معیارهای دقیق سایت و داده‌های تبدیل به آنها اطلاع داده می‌شوند. ارتباط حساب‌های شما فقط به چند مرحله آسان نیاز دارد.

 از اینجا بخوانید : آموزش لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

۲- قابلیت‌های Device Cross را فعال کنید

گوگل آنالیتیکس - Device Cross

با این قابلیت شما می‌توانید فعالیت‌های کاربران را ردیابی کنید. برای به دست آوردن این اطلاعات لازم است گوگل سیگنال را فعال کنید. با فعال کردن گوگل سیگنال از امکانات جدید تبلیغات می‌توانید استفاده کنید.

قابلیت‌های Cross Device در گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتار مشتری در دستگاه‌های مختلف داشته باشید. در نتیجه شما می‌توانید استراتژی خود را بهبود دهید. فعال کردن سیگنال‌های Google قابلیت‌های Cross Device را در دسترس شما قرار می‌دهد. به جای تحلیل‌های تصادفی، می‌توانید آمار دقیق‌تری از رفتار کاربر به دست آورید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

۳- یک Audience  در Analytics ایجاد کنید و با Google Ads به اشتراک بگذارید

وقتی در Analytics یک Audience ایجاد می‌کنید و سپس آن را با Google Ads به اشتراک می‌گذارید ، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید که به طور خاص متناسب با بخش‌های خاصی از Audience شما باشد. به عنوان مثال، می‌توانید Audience از همه مشتری‌های بازگشت خود ایجاد کنید، سپس یک کمپین Google Ads مخصوصاً برای این Audience ایجاد کنید.

 مخاطبان نقش مهمی در طراحی استراتژی کمپین‌های تبلیغاتی دارند. برای استفاده از گزارش‌های Audience باید آن را تنظیم کنید. این کار در چند مرحله انجام می‌شود:

گوگل آنالیتیکس - Audience

  • اگر تابحال این قسمت را تنظیم نکرده‌اید، قسمت گزارشگیری demographic را فعال کنید.
  • Audience ها را در Google Analytics ایجاد کنید.
  • Audience ها را با حساب Google Analytics به اشتراک بگذارید.
  • Audience های شما با داده‌ها جمع می‌شوند. (توجه داشته باشید ، ۲۴ ساعت کامل طول می‌کشد ، بنابراین اگر قبلاً شاهد آن نیستید که نگران نباشید)

۴- اهداف را ایجاد و وارد کنید

اهداف در Google Analytics می‌تواند متریک سایت مورد نظر شما را نشان دهد. مانند زمان صرف شده در سایت شما، یک اقدام خاص در سایت یا تبدیل است. وارد کردن این اهداف در Google Ads به شما امکان می‌دهد تا مستقیماً در Google Ads به اینسایت تبدیل ارزشمند و معیارهای اینگیجمنت سایت دسترسی پیدا کنید.

 از اینجا بخوانید : آموزش ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

۵- گزارش‌ها را تهیه و مشاهده کنید.

هنگامی که Google Analytics و Google Ads را مرتبط می‌کنید، مستقیماً در حساب Analytics خود به انواع گزارشات مربوط به کمپین‌های Google Ads خود دسترسی پیدا می‌کنید. اینسایت مهم عملکرد کمپین را برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند برای بهبود استراتژی بازاریابی شما استفاده شود.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search