درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای دریافت مدرک گوگل ادز: راهنمای گام‌ به ‌گام

راهنمای دریافت مدرک گوگل ادز: راهنمای گام‌ به ‌گام
فهرست مطالب

مدرک گوگل ادز از اعتبار مهمی برای بازاریابان برخوردار است. این روش یکی از معدود روش‌های استاندارد به منظور اثبات سطح معینی از دانش یا ارتباط موضوعی است. در حالی که این روش یک نشان منحصربه‌فرد نیست، در اصل به سطح مشخصی از تلاش احتیاج دارد تا بتوان مفاهیم یا تجربه‌های روزانه تبلیغات گوگل را به منظور دستیابی به آن‌ها یاد گرفت.

برای بهتر دیده شدن در گوگل می‌توانید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ مشاوره رایگان داشته باشید. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدرک گوگل ادز چیست؟

گواهینامه تبلیغات گوگل در اصل روشی است که گوگل به وسیله آن بازاریابان را به عنوان متخصص در تبلیغات آنلاین مشخص می‌کند. پس از گذراندن دو آزمون، افراد یک گواهینامه شخصی دریافت می‌کنند و در صورتی که به یک شرکت وابسته باشند به اعتبارنامه برنامه Google Partner کمک می‌کند.

این برنامه، همانند بسیاری از محصولات، ویژگی‌ها و ابتکارات گوگل، در طول سال‌ها تکامل یافته است.برنامه صدور مدرک گوگل ادز قبلاً یک برنامه مستقل بوده و هزینه‌ای مجزا برای آموزن‌هایش داشت. این روش با ایجاد برنامه Google Partners تغییر کرده و با مهاجرت به آکادمی گوگل برای تبلیغات در سال ۲۰۱۸ تکامل بیشتری پیدا کرده است.

صدور گواهینامه فردی هنوز به همان روشی انجام می‌شود که چندین سال پیش انجام می‌شده است (قبل از این که Google AdWords به عنوان Google Ads معرفی شود). با این حال، ارتباط با برنامه Google Partners، آکادمی مستقل برای تبلیغات و تغییرات بسیار در طول سالیان متوالی می‌تواند برای افراد و دانش‌آموزان گیج کننده باشد.

گواهینامه در طول سالیان متمادی برای آژانس‌ها و شرکت‌ها به عنوان یک مدرک مورد نیاز و ضروری حتی برای نقش‌های بازاریابی جستجو در سطوح مبتدی نیز تبدیل شده است.

حتی زمانی که من فردی را استخدام می‌کنیم که برنامه تمرینی ما را پشت سر بگذارد، می‌دانیم که آن‌ها مایل هستند تا زمان خود را در این برنامه سرمایه‌گذاری کنند و اهمیت دریافت گواهینامه را درک می‌کنند.

داشتن آشنایی اولیه با یک موضوع در گوگل بسیار دقیق‌تر و باارزش‌تر از چیزی است که یک کتاب درسی در مدرسه می‌تواند به شما در مورد نحوه‌ی عملکرد تبلیغات گوگل آموزش دهد.

مهم‌تر از آن، اینکه بتوانیم به شخصی اعتماد کنیم که توسط حساب کاربری شرکت Google Partners تایید شده است بسیار ارزشمند است.

این راهنمای گام به گام، یک مسیر دقیق و مشخص را به منظور دریافت تاییدیه تبلیغات در آکادمی تبلیغات به شما ارائه می‌دهد، ممکن است برای بار اول کمی گیج‌کننده به نظر برسد.

 از اینجا بخوانید : منظور از بهینه‌ سازی کمپین گوگل ادز چیست؟

مرحله اول: حساب کاربری گوگل خود را انتخاب یا ایجاد کنید

با تعیین یک حساب کاربری گوگل مناسب به منظور دریافت گواهی خود شروع کنید. اگر شما برای یک شرکت یا آژانس کار می‌کنید، بسیار محتمل است که لازم شود تا از آدرس ایمیل خود استفاده کنید.

اگر شما فردی مستقل هستید و روند دریافت گواهینامه را به تنهایی انجام می‌دهید، بهتر است تا حساب کاربری گوگل خود را به نحوی انتخاب کنید تا بتوانید گواهی خود را به صورت شخصی و عمومی به آن ارتباط و پیوند دهید.

این می‌تواند یک حساب Gmail یا یک حساب Google باشد که شما با هر ایمیل شخصی مرتبط ایجاد کرده‌اید.

شما می‌توانید به سادگی یک حساب کاربری جدید در سایت زیر ایجاد کنید http://accounts.google.com

مرحله دوم: به آکادمی تبلیغات بپیوندید

زمانی که حساب کاربری گوگل خود را ایجاد کردید، اطمینان حاصل کنید که از دیگر حساب‌های کاربری گوگل خارج شده‌اید.

همانند دیگر محصولات گوگل، اگر همزمان چند حساب کاربری فعال داشته باشید، ممکن است برای ورود به حساب کاربری دچار سردرگمی و اشکال شوید.

زمانی که فقط برای صدور مدرک گوگل ادز به حساب کاربری خود وارد می‌شوید، به لینک زیر مراجعه کنید.

https://landing.google.com/academyforads/

مدرک گوگل ادز - به آکادمی تبلیغات بپیوندید

بر روی دکمه آبی «همین الان شروع کن» کلیک کنید.

در مرحله بعد با صفحه قوانین و شرایط همکاری روبرو می‌شوید.

زمانی که بر روی آن کلیک می‌کنید، گزینه به اشتراک گذاری آکادمی تبلیغات شما با یک شرکت ارائه می‌شود.

اگر شما تمایل دارید که حساب کاربری خود را به حساب کاربری کمپانی Google Partners خود وابسته کنید، می‌توانید گزینه «بله» را انتخاب کنید. (به منظور کسب اطلاعات بیشتر مرحله بعد که در ادامه ذکر شده است را مطالعه کنید).

اگر شما Google Partner نیستید یا به دیگر کمپانی‌ها هم وابسته نیستید، می‌توانید گزینه «خیر» را انتخاب کنید و این مرحله را در طول روند طی کنید. (علاوه بر این، می‌توانید به مرحله ۵ بروید).

 از اینجا بخوانید : ۷ درس شگفت‌انگیز که از ساخت اولین کارزار تبلیغات در گوگل ادز آموختم

مرحله سوم: (اختیاری) به Google Partners متصل شوید

اگر می‌خواهید که حساب کاربری شخصی خود را به منظور کسب اعتبار بیشتر در Google Partners و دیگر مزایا به حساب کاربری شرکت خود متصل کنید، باید پروفایل خود را به‌روزرسانی کنید.

بر روی عکس خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس گزینه «پروفایل من» را انتخاب کنید.

مدرک گوگل ادز - اتصال به Google Partners

این فرایند نیاز به تکمیل اطلاعات پروفایل شما دارد که شما را با شرکت خود تأیید و متصل می‌کند.

شما باید یک ایمیل برای کمپانی خود داشته باشید که با دامنه ایمیل حساب کاربری Google Partners  مدیر شما مطابقت داشته باشد.

گوگل از شما درخواست می‌کند تا پس از تکمیل صفحه به روزرسانی پروفایل، مرحله تأیید ایمیل را به سرعت انجام دهید.

برای کمک به اتصال یا تأیید صحت در این مرحله، باید به شخص مورد نظر در سازمان خود دسترسی پیدا کنید.

این فرایند دو مرحله‌ای نیاز به وارد کردن اطلاعات پروفایل و سپس مجوز مدیر Google Partners با شرکت شما دارد.

مرحله چهارم: آمادگی برای آزمون

گوگل هر دو سری اطلاعات آموزشی پایه و پیش‌زمینه آکادمیک گسترده‌تر را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید تمام محتوای آموزشی و همچنین ارزیابی‌های خود را در برگه «تبلیغات گوگل» از داشبورد صفحه اصلی آکادمی برای تبلیغات پیدا کنید.

مدرک گوگل ادز - آمادگی برای آزمون

اگر شما در دنیای تبلیغات و آزمون‌های دریافت مدرک گوگل ادز تازه وارد هستید، باید بر اساس محتوای آکادمیک اقدام کنید.

شما باید حداقل یک بازه زمانی ۴ ساعته را به منظور دیدن ویدیوها و متون آموزشی در نظر بگیرید و در قسمت نمونه سوالات امتحانی برای هر بخش نمره قبولی را دریافت کنید.

نمونه سوالات امتحانی بسیار مفید و موثر است. این نمونه سوالات به همان شکلی که قرار است در آزمون نهایی باشند طراحی و آماده شده‌اند.

محتوای آموزشی را از دست ندهید، مگر اینکه قبلاً مجوز را دریافت کرده باشید یا در بخش تبلیغات دارای سطح متوسطی باشید.

مرحله پنجم: در آزمون پایه + یک آزمون اضافی برای دریافت مدرک گوگل ادز قبول شوید

برای دریافت مدرک گوگل ادز ، شما باید در امتحان مبانی تبلیغات و یک امتحان اضافی دیگر به انتخاب خود قبول شوید. سپس گواهینامه شما برای آن منطقه تمرکز ویژه آزمون انتخابی دوم شما آماده می‌شود.

مدرک گوگل ادز - قبولی در آزمون اضافی

امتحانات تبلیغاتی اضافی محصول شما شامل موارد زیر است:

  • جستجو
  • نمایش
  • موبایل
  • ویدیو
  • خرید

در حالی که جستجو و نمایش دو امتحان اضافی طولانی مدت است، گوگل به شدت بر تبلیغات ویدیویی و YouTube اصرار می‌ورزد.

در صورتی که علاوه بر امتحانات پایه، در هر کدام از امتحانات اضافی دیگر قبول شوید، به شما گواهی آن دوره اعطا می‌شود.

من به شما پیشنهاد می‌دهم تا امتحانی را انتخاب کنید که با زمینه تبلیغات شما ارتباط بیشتری دارد یا در زمینه‌ای که تمایل دارید تا زمان خود را برای یادگیری آن سرمایه‌گذاری کنید تا در نهایت به شرایط کنونی یا نقش آینده شما ارزش بیشتری را اضافه کند.

اگر شما بسیار بلندپرواز هستید یا به امتحانات استاندارد علاقه خاصی دارید، به راحتی می‌توانید در تمامی امتحانات شرکت کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر در امتحانی قبول نشوید، باید مدت زمان مشخصی را قبل از شرکت دوباره در آزمون منتظر بمانید. این تنها راه میانبر برای شرکت دوباره در آزمون است.

حتماً بر روی امتحانات پایه تبلیغات تمرکز کنید و متناسب با آن خود را برای امتحانات آماده کنید زیرا قبولی در این آزمون برای دریافت صدور مدرک گوگل ادزضروری است.

اگر شما در آزمون پایه قبول شوید و در یکی دیگر از آزمون‌های بعدی قبول نشوید، هنوز فرصت این را دارید که در مدت زمان انتظار خود در یکی دیگر از آزمون‌های پیشنهادی شرکت کنید.

نتیجه‌گیری

زمانی که مدرک گوگل ادز خود را دریافت کردید، باید از دستاورد خود لذت ببرید و به خود ببالید. در حالی که تصدیق بسیاری از مدیران و شرکت‌های استخدام کننده الزامی است، یادگیری مطالب جدید و شرکت در دوره‌های آموزشی هنوز هم نیازمند تلاش زیادی است و برای قبولی در آزمون باید در زمینه تبلیغات سابقه فعالیت داشت.

علاوه بر تبلیغات، آزمون Google Analytics نیز بخشی از برنامه Google Partner و همچنین برخی از گواهینامه‌های جدیدتر در سایت‌های تلفن‌همراه و فروش دیجیتال است.

بسته به نقش و مسیر شغلی شما، این آزمون‌ها می‌توانند گواهینامه و تخصص بیشتری را به دانش شما اضافه کنند. از تاریخ انقضا تمام آزمون‌های خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید در زمان مناسب برای به‌روزرسانی آن‌ها اقدام کنید.

از سایر امتحانات موجود در مجموعه تبلیغات که باعث ارتقا دانش و مهارت‌های تخصصی شما می‌شود نیز باخبر باشید.

شرکت‌های همکار می‌توانند بر اساس افراد وابسته که در آزمون‌های اضافی در زمینه‌های خاصی قبول می‌شوند به تخصص‌های مشخصی دست یابند که در نهایت باعث افزایش ارزش خود فرد و کمپانی می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search