درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ اشتباه بازاریابان محتوا

5 اشتباه بازاریابان محتوا
فهرست مطالب

برای هر تلاشی در جهت بهبود سئو سایت ، موانعی وجود دارد؛  ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بیاموزیم که چطور از اشتباهات فراگیر بین بازاریابان در امان بمانید. 

بدون به دست‌آوردن اعتباری مناسب برای لینک، گوگل به شما فرصتی برای حضور موفق در نتایج را نخواهد داد. اگر تلاش‌های شما در جهت بهبود سئو جواب نمی‌دهد، راهکار شما همواره بررسی سریع صفحات نتایج موتور جستجو نیست، بلکه ممکن است یکی از این ۵ اشتباه بازاریابان محتوا را انجام دهید:

برای مشاوره رایگان در زمینه بازاریابی محتوا با نتیجه مثبت با دپارتمان تولید محتوا نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

۱. تلاش برای لایک به جای لینک

راهبرد اجتماعی اگر با اهداف سئو هم راستا نباشد، اشتباه بازاریابان محتوا است. سئو باید راهبرد شما در شبکه‌های اجتماعی را در بر بگیرد. لایک‌ها، بازنشر توییت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و افزودن به علاقه‌مندی‌ها به شما در بهبود جایگاهتان در گوگل کمکی نمی‌کند، فقط لینک‌ها هستند که اهمیت دارند. به همین علت، دستیابی به لینک‌ها از سوی وبلاگ‌نویس‌های تاثیر گذار نقشی مهم در پیشرفت کمپین اجتماعی شما دارد.

به عنوان مثال سایت قدیمی TheFlatteringMan را در نظر بگیرید. سایت در نشریات مختلف مورد توجه بود اما آیا حتی یک لینک برای OldSpice دریافت کرد که اعتبار لینک‌هایش بالا برود؟ نه!

اشتباه بازاریابان محتوا - تلاش برای لایک به جای لینک

لینک سازی محتوا

۲. انتشار محتوا در جای نادرست

محتوایی عالی نیاز به محلی دارد که بیشترین لینک‌ها را به سایت جذب کند. ورود لینک‌ها باید به گونه‌ای باشد که هیچ نوع صفحه‌ واسطی که پر از لینک باشد، در مسیر آن یافت نشود، همچنین لینک‌ها نباید دارای تگ nofollow کردن باشند.

بنابراین سایت‌هایی نظیر یوتیوب، پینترست، توییتر، لینکدین یا فیسبوک محل ایده‌آلی برای محتوای شما نیستند، زیرا تمامی لینک‌های خروجی تگ nofollow دارند. حتی سایت‌هایی نظیر هافینگتون پست یا بازفید نیز چندان ایده‌آل نیستند، چراکه همه چیز را ویراستار سایت آن‌ها بررسی می‌کند و تعداد لینک‌های شما به آنچه آن‌ها ارائه می‌دهند محدود می‌شود.

شاید اگر یک مقاله‌ی فهرستی بنویسید، سایت بازفید بهترین محل برای انتشار آن به نظر برسد اما این‌گونه نیست، حداقل از دیدگاه سئو این‌طور نیست. این موضوع به این دلیل است که بازفید به شما اجازه‌ لینک‌دهی به سایت خودتان را نمی‌دهد، حتی اگر از امکانات تبلیغاتی این سایت مثل راز ویکتوریا نیز استفاده کرده باشید.

شاید راز ویکتوریا از طریق بخش «۱۲ کاری که بانوان بدون ترس هر روز انجام می‌دهند» بازدیدهایی برای شما به ارمغان بیاورد اما اگر با دقت بیشتری سایت را بررسی کنید، می‌بینید که حتی یک لینک هم به سایت شما داده نشده است. لینک شما زمانی مشاهده می‌شود که بر روی بخش نویسنده‌ لینک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

برای کسانی که به دنبال افزایش اعتبار لینک هستند، بهترین راهکار برای افزایش اعتبار، انتشار آن روی سایت خودشان است.

 از اینجا بخوانید : چرا به آینده سئو توجه دوچندان داریم

اشتباه بازاریابان محتوا - سایت buzzfeed

۳. هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه

اگر کمپین بازاریابی محتوایی شما مخاطبان ایده‌آل‌تان را هدف گرفته باشد، نتایج بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد.

از دیدگاه سئو، مهم‌ترین مخاطبان شما مشتریان شما نیستند بلکه لینک‌کنندگان شما هستند؛ به عنوان مثال: افراد تاثیرگذار فضای مجازی که از نظر گوگل اعتبار بالایی دارند. بله، شما باید بخش اعظمی از تلاش‌های کمپین خود را به کسب لینک از سایت‌های معتبر، مورد تایید و مهم معطوف کنید. اگر فقط به دنبال نوشتن محتوا برای مشتریان خود هستید، این یک اشتباه بازاریابان محتوا است.

البته مرتبط بودن لینک‌ها نیز فاکتوری اساسی است. اگر شما لینکی از یک سایت بسیار مهم در بین سایت‌های بررسی بازی‌های رایانه‌ای به دست آورید اما موضوع سایت شما فروش لباس یوگا باشد، این لینک کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

اگر لینک‌سازی هدف شما باشد، کارتان به سادگی (و در عین حال پیچیدگی) تولید محتوایی است که دیگران علاقه‌مند به لینک کردنش باشند. این کار گاهی نیاز به دیدی وسیع‌تر دارد و باید رویکرد سنتی خود به محتوا را تغییر دهید. کمک‌کننده، کاربردی و آموزشی بودن محتوا به تنهایی کافی نیست. باید محتوایی عالی تولید کنید، محتوایی که ارزش انتشار داشته باشد.

شرکت کاترپیلار بخش مهمی از موفقیت خود را مدیون کمپین جنگا (بازی برج هیجان) است، کارزاری که در آن دو ماشین این شرکت مشغول بازی با بزرگ‌ترین جنگای جهان، ساخته شده از چندین بلوک چوبی به وزن کلی ۸ تن، بودند. این ویدئو در یوتیوب منتشر شده بود (با حدود ۳.۵ میلیون بازدید!) و شرکت کت با اقدامی هوشمندانه برای جذب لینک، صفحه‌ای در سایت خود طراحی کرده بود که این ویدئو در آن قرار داده شده بود.

اشتباه بازاریابان محتوا - هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه

اشتباه بازاریابان محتوا - مخاطبان اشتباه

از طرفی دیگر شرکت ShipServ، با ویدئویی تشریحی درباره‌ محصولش که در ساخت آن از لگو استفاده شده بود، نتوانست محتوایی درست را در اختیار مخاطبان قرار دهد. روشی که ایده‌ای عالی داشت اما مشکلی اساسی هم داشت: فقط افراد بسیار علاقه‌مند به نرم افزار آن‌ها حاضر به تماشای ویدئویی بودند که روند کار آن را بیان می‌کرد.

این ویدئو منجر به موجی آنلاین نشد و به جای نمایشی میلیونی، فقط چند هزار بیننده داشت.

اشتباه بازاریابان محتوا - سایت یوتیوب

LifeInsure.com با موفقیت وارد معدن طلایی از لینک‌ها شد و با انتشار مقاله‌ی «۱۹ چیزی که احتمالاً درباره‌ی مرگ نمی‌دانید» مقاله‌ای عالی را منتشر کرد. چنین مقاله‌ای چندان مرتبط با زمینه‌ کاری یک شرکت بیمه عمر به نظر نمی‌رسد، درست است؟

اما این مقاله به شکلی هوشمندانه، افرادی به جز مشتریان را هدف قرار داده بود. در واقع، با گشت و گذار در سایت آن‌ها این مقاله قابل یافتن نیست. هدف مورد نظر برای این مقاله، لینک‌دهندگان بودند و همین افراد این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رساندند.

 از اینجا بخوانید : نتایج شگفت انگیز تست A/B سئو

رویکرد اتخاذ شده موجب پیشرفت سایت می‌شود. سایت LifeInsure.com برای عبارت «بیمه‌ عمر» سال‌ها در هر سه موتور جستجوی گوگل، یاهو و بینگ رتبه‌ی ۱ را به خود اختصاص داده است.

اشتباه بازاریابان محتوا - لینک سازی محتوا

در این بخش از مقاله به موضوغ لینک سازی بسیار اشاره شد اگر دوست داشتید مقاله : فرصت های از دست رفته برای ایجاد لینک: بازیابی لینک های معیوب را در نوین مارکتینگ بخوانید.

۴. تمرکز داشتن بر فعالیت

متاسفانه بسیاری از سئو‌کاران بر یک موضوع خاص متمرکز هستند. اعتقاد آن‌ها بر این است که فقط باید «بهترین روش‌ها» را پیاده‌سازی کرد که یکی دیگر از اشتباه بازاریابان محتوا است. من می‌خواهم این طرز فکر را به چالش بکشم. به نظر من کارهایی در میان روش‌های سئوی آن‌ها وجود دارد که ارزش اجرا شدن ندارند و به بیانی ساده‌تر کمکی به پیشرفت سایت نمی‌کنند.

برخی از این کارها نیز از اهمیت کمتری در سئو سایت دارند و بایستی آن‌ها را پس از اتمام فعالیت‌های مهم‌تر انجام داد. متای توضیحات یکی از این موارد است. این موارد بر رتبه‌ شما اثری ندارند، بنابراین نباید با آن‌ها مثل تگ عنوان برخورد کرد.

در عوض من به شما پیشنهاد می‌کنم که بر خروجی متمرکز شوید: هدفی بزرگ، مهم و بی‌باکانه انتخاب کنید، از همراهی سایر اعضای گروه برای رسیدن به هدف و انجام کار سیستماتیک در جهت آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که خروجی مورد‌نظر به دست آمد، به جای انجام بقیه‌ کارهای فهرست، هدفی جدید تعیین کنید.

ما می توانیم استراتژی خوبی درباره سئو برای شما تدوین کنیم با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید

۵. کمک نگرفتن از کاربران مولد

کاربران مولد سلاحی مخفی برای لینک‌سازها هستند. کاربران مولد وبلاگ‌نویس‌ها، محتوا‌سازان رسانه‌های اجتماعی، روزنامه نگاران و سلبریتی‌هایی هستند که دنبال کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، به عبارتی دیگر افرادی هستند که دسترسی زیادی دارند.

کمکی که کاربران مولد به شما می‌کنند بسیار حیاتی است. شما نیازی به ارتشی از آن‌ها ندارید، همه‌ آن چیزی که شما می‌خواهید یک کاربر مولد است که از شما حمایت کند. یک اشتباه بازاریابان محتوا دست کم گرفتن آن‌هاست.

ممکن است جلب نظر یک کاربر مولد چالش برانگیز باشد اما به محض این که این کار را انجام دهید، کاربر مولد به شما در آغاز پیشرفتی سریع کمک خواهد کرد. در واقع، دلیل اصلی موفقیت سایت LifeInsure.com، که بالاتر به آن اشاره کردیم، یک کاربر مولد بود.

برای پرداخت هزینه به کاربر مولد آماده باشید، فرقی ندارد که هزینه، مالی باشد یا انجام کاری برای او. در این دنیا هیچ چیز رایگان نیست. اگر نمی‌دانید که چگونه کاربر مولد را پیدا کنید، با مشاور سئو یا رسانه‌های اجتماعی خود مشورت کنید. شاید آن‌ها همین حالا هم با یک کاربر مولد در ارتباط باشند.

در طی سال‌های گذشته من توانسته‌ام که روابطم را با کاربران مولد ردیت، استامپل آپن، فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی توسعه دهم. این روابط ارزش بسیار زیادی دارند.

به عنوان مثال من با همکاری کاربر مولد، جرمی شومیکر معروف به شومانی، کمپینی را برای سایت OvernightPrints.com راه‌اندازی کردم. ایده‌ی من این بود، با طراحی کارت ویزیت جدید جرمی، «کارت ویزیتی رایگان برای همه‌ی عمر خود برنده شوید».

جرمی فردی تأثیر‌گذار در فضای مجازی است. او محتوای مشتری من را در وبلاگ و کانال یوتیوب خود منتشر کرد، کاری که اثری شگفت‌انگیز بر کسب و کار مشتری من داشت. همین موضوع، سایت مشتری من را تا رتبه‌ی ۲ برای عبارت «کارت ویزیت» در گوگل بالا برد. این در حالی بود که آن‌ها پیش از انجام این کمپپن رتبه‌ بسیار پایینی در گوگل داشتند.

اشتباه بازاریابان محتوا - کمک نگرفتن از کاربران مولد

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تاثیر محتوا بر سئو و رفتار کاربر را مطالعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search