درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

معرفی ابزار سرعت گوگل سرچ کنسول

معرفی ابزار سرعت گوگل سرچ کنسول
فهرست مطالب

 کارشناسان سئو نوین مارکتینگ ابزار سرعت گوگل سرچ کنسول را از ماه‌ها قبل روی سرچ کنسول سایت‌هایی با بیش از ۷۰۰ هزار بازدید در روز دیده بودند. این سایت‌ها علاوه بر بازدید بسیار زیاد صفحات متعددی نیز داشتند. ابزار بهینه سازی سرعت تقریبا همان معیار‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که سابق بر این باید در پیج اسپید اینسایتس PageSpeed Insights به دست می‌آوردیم.

سرعت گوگل سرچ کنسول

همکاران سئو کار ما همیشه از فیلتر بودن دسترسی به این بخش از خدمات گوگل از سوی خود گوگل ناراضی بودند و این کار رفتاری دوگانه برای گوگل می‌پنداشتند. حال در قدم اول این فیلتر تا حد زیادی برطرف شده است. به این معنی که خلاصه‌ای از مشکلات مربوط به سرعت سایت در این بخش نمایان می‌شود.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

مانند اسپیت اینسایتس این جا هم دو بخش دسکتاپ و موبایل دارد. اما تفاوت با اسپید اینسایتس از اینجا شروع می‌شود که این بخش کنسول سرچ گوگل مانند بخش پرفورمنس performance بیش از هزار صفحه را جداگانه بررسی می‌کند و برای به صورت دسته‌ای خطاهایی برای صفحات در دو ورژن موبایل و دسکتاپ ذکر می‌کند. صفحات در این بخش به سه دسته: کند، میانه و سریع تقسیم می‌شوند. و البته جنس خطاها هم بیشتر خطاهای سمت سرور است. مانند کند بودن FID first input delay  که به معنی تأخیر در اولین کار کرد‌های صفحه است.

سرعت گوگل سرچ کنسول

این نمودار‌ها به صورت نسبت در صفحه اسپید اینسایتس به نمایش در می‌آمد. یکی از مهم ترین مواردی که ورود این بخش به کنسول جستجوی گوگل به همراه دارد این است که هر تغییر در سایت برای رفع این خطا‌های مربوط به سرعت بین ۵ تا ۱۴ روز طول می‌کشد که در کنسول جستجو وارد شود حال آن که صفحه اصلاح شده در اسپید اینسایتس به سرعت بررسی می‌شد و نمره سرعت خود را دریافت می‌کرد.

ما در مقاله‌ای بسیار کامل و جامع با عنوان “ هر آنچه ما درباره سرعت صفحه و سرعت سایت می‌دانیم ” به تمام مواردی که موجب کند شدن سایت شما می‌شود اشاره کرده‌ایم.

پیامد‌های اضافه شدن بخش سرعت سایت به کنسول جستجوی گوگل

اضافه شدن این ابزار به کنسول جستجو خبر از تأثیر بیشتر سرعت سایت در توانمندی‌های سئو یک سایت دارد این موضوع به خصوص در نسخه موبایل به شدت تأثیر می‌گذارد و رتبه سایت در موبایل را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اقدام گوگل در کنار معرفی نسخه‌های AMP  و PWA که هر دو به شدت در سرعت سایت در نسخه موبایل تأثیر دارند مؤید این موضوع است که سرعت سایت برای گوگل روز به روز پر اهمیت تر می‌شود. در مقاله هر آنچه درباره سرعت سایت می‌دانیم که بیشتر عوامل تأثیر گذار بر سرعت سایت از دست وب مستران خارج است.

سرعت گوگل سرچ کنسول

مثلا شما به سختی می‌توانید به کد نویس جاوا اسکریپت خود بگویید دست از فریم‌ورکی مانند انگولار و یا ری‌اکت بردارد و با یک فریم‌ورک گمنام تر کار کن، تا سرعت سایت شما مقداری افزایش یابد.

البته گوگل استاد مجبور کردن تمام دنیای وب به تمکین است، حتی اگر آن چیز که می‌خواهد چندان به حق و مورد قبول بدنه جامعه وب مستران و توسعه دهندگان نباشد.

 از اینجا بخوانید : سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

سرعت گوگل سرچ کنسول

نکته آخر درباره ابزار سنجش سرعت گوگل سرچ کنسول این است که این ابزار در نسخه آزمایشی است به این معنی که آمار‌های آن ممکن است چندان درست نباشد. معیار‌های سرعت گوگل سرچ کنسول نیز معیار‌هایی است که در مقیاس جهانی سنجیده می‌شود و قاعدتا سایت‌های ایران به صورت عمومی از این معیار‌ها پایین ترند. یکی از این دلایل سرعت TTFB یا متوسط سرعت اولین بایت دریافتی است که به صورت مستقیم به سرور و CDN سایت بستگی دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Search