درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

تگ هدر و یا هدینگ چیست؟

تگ هدر و یا هدینگ چیست؟
فهرست مطالب

تگ هدر و یا هدینگ برای جدا کردن تیترها از متن‌ها در یک صفحه وب استفاده می‌شوند و با توجه با درجه اهمیت از H1 تا H6 تعریف شده‌اند. که H1 معمولا عنوان و تیتر اصلی متن است. هدرها باعث می‌شوند، خواندن متن آسان‌تر شود و همچنین در سئو صفحه وب نیز اهمیت به سزایی دارند.
H1: این تگ معمولا برای عنوان پست استفاده می‌شود و بر اساس کلید واژه (کلمه کلیدی) اصلی انتخاب می‌شود.
H2: این تگ برای عناوین فرعی استفاده می‌شود که که ایده‌های اصلی پاراگراف‌ها و بخش‌های جداگانه را طبقه بندی می‌کنند. این تیترها نیز باید بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شوند.
H3: این تگ نکات زیر عنوان (H2) را بیشتر توضیح می‌دهد.
H4: از این تگ معمولا در لیست‌ها و یا عناوینی که با علامت بولت مشخص می‌شوند، استفاده می‌شود.
به خاطر داشته باشید که تگ‌های H1 باید همیشه در بالای صفحه شما باشند زیرا معمولاً از این تگ برای عنوان استفاده می‌شود. سرتیترهای شما باید به موضوع آنچه در مورد آن می‌نویسید، مرتبط باشند. هنگام قالب بندی، هنگام تقسیم هر بخش، سعی کنید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

کاربرد تگ هدینگ در سئو چیست؟

هدینگ - کاربرد تگ هدینگ در سئو چیست؟

تگ هدر و سئو بیشتر از آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد با هم نقطه اشتراک دارند. این تگ‌ها علاوه بر اینکه برای جدا کردن هر بخش در نوشته استفاده می‌شوند، باعث می‌شوند، متن راحت‌تر خوانده شود و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط اهمیت این قسمت را بالاتر می‌برد.
گوگل وقتی متن شما را اسکن می‌کند، اهمیت ویژه‌ای برای هدرها قائل می‌شود و هدر را در اولویت بالا قرار می‌دهد. در نهایت این تگ‌های هدر هستند که مشخص می‌کنند که متن شما با عباراتی که جستجو می‌شوند، مرتبط است و یا نه.
دقیقا به خاطر همین موضوع انتخاب سر تیترها به نحوی که با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشند، اهمیت پیدا می‌کند. اگر H1 در یک متن حاوی کلمات کلیدی نباشد در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب نخواهد کرد.
برای مثال فرض کنید که کلمه کلیدی استفاده شده در پست شما «تجارت الکترونیک» است، این عبارت باید در تگ H1 نیز بازتاب داشته باشد پس عنوانی مانند «راهنمایی برای شروع تجارت الکترونیک» عنوان مناسبی برای پست شما خواهد بود. این عنوان به گوگل می‌گوید که می‌تواند چه جستجوهایی را به صفحه شما هدایت کند.
برای استفاده از کلمات کلیدی نیازی نیست، که حتما خودتان کلمات کلیدی انتخاب کنید. شما با ابزارهای مختلف می‌توانید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید و برای این کار به یک جستجو ساده نیاز است.
سرتیترها خوانایی صفحه را نیز بالا می‌برد. جدا کردن بخش‌های مختلف یک صفحه وب، اطلاعات را سازمان یافته و تقسیم بندی می‌کنند. این موضوع علاوه بر خوانندگان، به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند.
اگر بخش‌بندی صفحه شما منطقی نباشد، ممکن است صفحه شما، درجه خوبی در رتبه بندی پیدا نکند. به بخشهای موجود هر پست در کنار هم و جدا از هم فکر کنید، آیا مطلب شما به آسانی خوانده می‌شود؟

تعیین عناوین اصلی

هدینگ - تعیین عناوین اصلی

عناوین اصلی و مهم‌تر از همه H1 یکی از مهم‌ترین عوامل برای رتبه‌بندی هستند. عوامل موثر بر سئو همیشه در حال تغییر هستند، اما هدینگ یکی از مواردی است که همواره ثابت بوده‌است.
تگ H1 به طور معمول بزرگترین و مهمترین تگ در یک صفحه خاص از یک وب سایت است. از هدر H1 می‌توان برای معرفی محتوای کل یک صفحه و یا نامگذاری موضوع نوشته، استفاده کرد.
وبسایت‌های مختلف از H1 برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند. بعضی از سایت‌ها از کلمات بسیار و یک جمله طولانی برای تیتر اصلی استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از یک یا دو کلمه ساده برای عناوین اصلی استفاده کنند. اما نکته اصلی این است که از کلمات کلیدی در عنوان‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که کلمات اصلی باید کاملا مرتبط به متنی باشد که نوشته‌اید.
به طور مثال اگر متنی درباره لوازم دوچرخه نوشته‌اید، منطقی است که تیتر اصلی که انتخاب می‌کنید، نیز شامل کلمات لوازم دوچرخه باشد. به طور مثال تیتر هایی مانند «خرید لوازم دوچرخه» و یا «از کجا لوازم دوچرخه بخریم» انتخاب خوبی برای H1 خواهد بود. به خوبی و درست از هدرها استفاده کنید، هدر و یا عنوان اصلی انتخاب‌های بسیار مهمی برای بهبود سئو هستند.

با این حال، فقط باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که به محتوای صفحه شما مرتبط هستند، می شود، زیرا بازدید کنندگان اگر متوجه شوند شما در مورد محتوا به آنها دروغ گفته‌اید، به سرعت صفحه را ترک می‌کنند.
اگرچه تگ H1 ممکن است به طور مستقیم بر سئو تأثیر نداشته باشند، اما صرف وقت برای بهینه‌سازی تگ‌های H1 به دلیل سودهایی که به صورت مستقیم به شما می‌رساند، ارزشمند است. به عنوان مثال، قرار دادن تگ‌های H1 در وب‌سایت شما می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد، که در نهایت به بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو منجر می‌شود.
ترکیبی از کلمات کلیدی مرتبط در بالای صفحه و وجود اطلاعات مورد نظر، تگ H1 را مهم می‌کند.
از دید دیگری به این موضوع نگاه می‌کنیم. دوباره مساله لوازم دوچرخه را به یاد آورید فرض کنید برای H1 جمله «از کجا قطعات دوچرخه بخریم؟» را انتخاب کرده‌ایم. وجود این هدر در بالای صفحه به گوگل می‌گوید که متن این صفحه به مکان خرید قطعات دوچرخه می‌پردازد، پس اگر عبارتی در این باره در گوگل جستجو شود، صفحه وب شما احتمالا در بالای لیست نتایج جستجو قرار خواهد گرفت.
با این حال، این محتوا همچنین به بازدید کنندگانی که به این صفحه می آید، می گوید که اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد محل خرید قطعات دوچرخه هستند، می‌توانند در این صفحه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. این تیتر و متن شفاف می‌تواند به کاهش نرخ ترک صفحه کمک کند، که به نوبه خود به سئو و رتبه‌بندی نیز کمک می‌کند. بنابراین ، برچسب H1 در سئو بسیار ارزشمند است، زیرا هم با موتورهای جستجو و هم با خوانندگان شما ارتباط برقرار می‌کند.
در واقع، فقط با استفاده از تگ H1 در صفحات خود، به رتبه بندی بهتر وب سایت خود کمک می‌کنید. شاید انتخاب هدر مناسب قوی‌ترین کاری که می توانید برای بهینه سازی موتور جستجو انجام دهید نباشد، اما برچسب های H1 همچنان برای سئو بسیار مهم هستند زیرا هم به موتورهای جستجو و هم به بازدید کنندگان وب سایت می گویند محتوای صفحات در چه زمینه‌ای است.

چند نکته برای بهبود تگH1 :

هدینگ - چند نکته برای بهبود تگH1

· در هر صفحه پیج یک تگ H1 داشته باشید. اگر بدون هیچ تیتر و پیش زمینه‌ای وارد متن اصلی شوید، مخاطبین ممکن است گیج شوند و به درستی متوجه نشوند که موضوع متن شما چیست. این اتفاق مثل این است که روزنامه هیچ تیتری نداشته باشد.
· سعی کنید همه تگ‌ها H1 در سایت شما یکتا و منحصر به فرد باشند. استفاده از محتوای تکراری، هرچند اندک، هرگز روش مناسبی نیست.
· از کلمات کلیدی توصیفی دقیق استفاده کنید. «درباره» یا «درباره ما» خیلی جذاب نیستند، بهتر است از جملات جایگزینی مانند «درباره فروشگاه تعمیر دوچرخه ما» عبارات بهتری برای استفاده هستند.
· همه چیز را بر اساس کلمات کلیدی استفاده کنید. از کلماتی که هیچ قرابتی با متن شما ندارند، در H1 استفاده نکنید. و از جملات بسیار طولانی و یا بی معنی در تیتر اصلی استفاده نکنید استفاده از کلمات نامربوط باعث می‌شود، خوانندگان صفحه را ترک کنند و همین موضوع باعث افت رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌شود.
· اگر تگ‌های H1 شما بسیار بزرگ باشد و قسمت بزرگی از صفحه را اشغال کنند، سعی کنید این تگ را ادیت کنید و اندازه قلم و فونت را کاهش دهید تا جایی که اندازه آن متناسب باشد.
· خلاق باشید. نیازی نیست تیتر اصلی بیانیه مانند و یا عبارتی کوتاه باشد . می‌توانید از قالب سوالی، یا یک جمله کامل استفاده کنید
این نکته‌ها نه تنها در موفقیت در سئو به شما کمک می‌کنند، بلکه باعث می‌شود که خوانندگان نیز از مطالب شما لذت ببرند.

تعیین عناوین فرعی

هدینگ - تعیین عناوین فرعی

درست است که عناوین فرعی به اندازه عنوان اصلی H1 برای سئو مهم نیستند اما ثابت شده است که عناوین فرعی نیز برای سئو مهم هستند. اما از این عناوین بهتر است برای پاسخگویی به سوالات، بررسی تیترهای فرعی در محتوا و همچنین همراهی کاربر در طول متن استفاده می‌شود. تقریبا تمامی نکاتی که برای عناوین اصلی بررسی کردیم درباره عناوین فرعی نیز صادق هستند. تا جایی که این عناوین پر از کلمات غیر مرتبط نباشند، یکتا و منحصر به فرد باشند، و حاوی اطلاعات باشند که کاربر به آنها نیاز دارد، به عملکرد سایت شما کمک می‌کنند.

· نیازی نیست برای عناوین فرعی از فونت‌های درشت استفاده کنید
· در استفاده از عناوین فرعی زیاده روی نکنید
· نیازی نیست در یک مقاله از تمامی عناوین فرعی استفاده کنید
· پیدا کردن تعادل در متن و استفاده از ساختارهای مختلفی نوشتاری بسیار مهم است

تعیین تمرکز محتوای صفحه

شما در ابتدای تهیه متن باید بدانید که در مورد چه موضوعی قصد تهیه محتوا دارد. پس از تعیین موضوع تمرکز متن را پیدا کنید و با توجه به محتوای اصلی، کلمات کلیدی اصلی را نیز مشخص کنید.
شما باید بتوانید با توجه به اصول سئو در متن خود از کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کنید. سر تیترها و عناوین اصلی و فرعی نیز از این موضوع مستثنا نیستند.
همانطور که پیش از این گفتیم گوگل و سایر موتورهای جستجو به تیترها توجه خاصی دارند، پس چه بهتر که از کلمات کلیدی که در گوگل زیاد جستجو شده اند و با متن شما نیز مرتبط هستند در هدینگ‌ها استفاده کنید.
اما این موضوع بدین معنا نیست که شما باید همه کلمات کلیدی را در عنوان‌ها استفاده کنید، اگر کلمات کلیدی استفاده کنید که به محتوای شما ربطی ندارند، بازدیدکنندگان پس از اینکه محتوای مورد نظر خود را در صفحه شما پیدا نکنند، به سرعت صفحه شما را ترک می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که گوگل نیز رتبه شما را کاهش دهد.
تمامی عناوینی و هدینگ‌های که در متن استفاده می‌کنید، حتما نباید حاوی کلمات کلیدی باشند.
عناوین باید طوری انتخاب شوند، که مطالب صفحه شما را به خوبی تقسیم کند و خوانایی متن را بالا ببرد.

نکات مهم در استفاده از هدینگ‌ها

هدینگ - نکات مهم در استفاده از هدینگ‌ها

برای استفاده از هدینگ‌ها باید موارد متعددی را در نظر بگیرید، تا آنها بالاترین میزان موفقیت را داشته باشند.

از H1 یک بار استفاده کنید

با اینکه هرگز اعلام نشده که باید از تگ H1 فقط یک بار استفاده کنید.
اما همیشه توصیه می‌شود که برای بهبود سئو از H1 استفاده کنید.
یکی از اولین دلایلی که برای عدم استفاده از تگ H1 به آن تاکید می‌شود، این است که اندازه این تیتر بزرگ است و با استفاده بیش از حد از این تگ کاربر در صفحه دچار سردرگمی می‌شود. علاوه بر کاربران، موتورهای جستجو نیز در صفحاتی که چند تگ هدینگ H1 دارند دچار سردرگمی می‌شوند و انگار صفحه شما چند عنوان و موضوع مجزا دارد. اگر قصد دارید در یک صفحه به چند موضوع مجزا بپردازید ما به شما توصیه می‌کنیم که از چند صفحه وب استفاده کنید و در هر صفحه یک عنوان را بررسی کنید.

از عناوین اصلی و فرعی برای توضیح مطالب استفاده کنید

هر زیر عنوان باید خلاصه‌ای از هر زیربخش باشید. به نحوی که کاربر و مخاطب با خواندن عنوان حس کلی نسبت به ماهیت محتوا پیدا کند و ترغیب شود به خواندن ادامه دهد.

از کلمات ساده استفاده کنید.

تا جای ممکن در متن خود از سادگی استفاده کنید و مطالب را قابل فهم و آسان ارائه دهید. این نکته را فراموش نکنید که به جز عنوان اصلی یا H1 اجباری برای استفاده از دیگر تگ‌ها وجود ندارد.

در CMS وردپرس از تگ H1 استفاده نکنید

توجه داشته باشید که CMS های آماده، به خصوص وردپرس، مجدد از تگ H1 استفاده نکنید. اکثر قالب‌های آماده وب فضاهای مختلفی برای درج محتوا دارند و اغلب کادر جداگانه و آماده‌ای برای عنوان در نظر گرفته‌اند، و اگر شما جداگانه تگ هدر وارد کنید، این موضوع باعث سردرگمی کاربر و موتورهای جستجو می‌شود.

از عناوین تکراری استفاده نکنید

از عناوین تکراری در تمامی صفحات سایت استفاده نکنید. اگر از یک عنوان ثابت برای تمام صفحات استفاده کنید، دیگر کاربران و موتورهای جستجو نمی‌توانند، تفاوت صفحات شما نسبت به یکدیگر را تشخیص دهند. این موضوع به خصوص در مورد تگ H1 صدق میکند.

در استفاده از هدینگ زیاده روی نکنید

بعضی از قالب‌ها به شما اجازه میدهند تا ۶ نوع مختلف از هدرها را استفاده کنید. اما اگر در استفاده از هدینگ زیاده‌ روی کنید موتورهای جستجو در رتبه بندی محتوای شما دچار سردرگمی می‌شوند.

زیادی سخت نگیرید

در انتخاب کلمات برای تعیین عنوان‌ها بیش از حد فکر نکنید. نیازی نیست همیشه از هدینگ‌های بسیار خلاقانه و متفاوت استفاده کنید. در اولین قدم فقط کافی است هدرها شما حاوی کلمات کلیدی باشند و بازتابی از مطالب محتوای شما باشند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search