درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۷ نکته مقدماتی درباره سئو وبلاگ

7 نکته مقدماتی درباره سئو وبلاگ
فهرست مطالب

در حال حاضر مزایای استفاده از وبلاگ نویسی به خوبی شناخته شده است. همین طور سئو وبلاگ هم بسیار اهمیت دارد. آمار نشان می‌دهد که:
– کسب و کارهایی که وبلاگ دارند ۶۷٪ بیشتر از کسب و کارهای بدون وبلاگ قدرت رهبری بازار را دارند
– بازاریابانی که اولویتشان وبلاگ نویسی و سئو وبلاگ است، احتمالا ۱۳ برابر بیشتر به ROI مثبت دست می‌یابند.
– شرکت هایی که وبلاگ دارند ۹۷٪ بیشتر نسبت به شرکت‌هایی که وبلاگ ندارند، لینک دریافت می‌کنند
– وب سایت‌های دارای بلاگ، ۴۳۴ درصد صفحات ایندکس شده در گوگل بیشتری دارند.
با این حال، اگر شما یک استراتژی سئو وبلاگ ندارید، مطمئنا از دور خارج می‌شوید. تحقیقات نشان می دهد که روش های سئو بلاگ پیشرو نرخی نزدیکی ۱۴.۶٪ را فراهم می‌آورند در حالی که بدون این روش ها تنها ۱.۷٪ ازاین شاخص نصیب شما می‌شود.
به عبارت دیگر، فقط استفاده از وبلاگ کافی نیست شما باید مطمئن شوید وبلاگ شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست می‌آورد. چنانچه شما تخصص یا نیروی کافی جهت انجام این کار را ندارید، به صفحه خدمات سئو سایت ما مراجعه کنید. نکات مقدماتی زیر به بهینه سازی وبلاگ شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند:

۱. استفاده از شاخص کنترل BREADCRUMB سئو وبلاگ را بهبود می‌بخشد

نگاهی به تصویر زیر بیندازید – که از یک مقاله در وب سایت Writers in Charge برداشته شده است:

سئو وبلاگ - برد کرامپ BREADCRUMBشما قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده است را می بینید؟ این بخش همان برد کرامپ BREADCRUMB است.
شما همچنین می توانید این را در تمام مقالات موجود در موتورهای جستجو ببینید، از جمله همین مورد که در حال خواندن آن هستید.
استفاده از BREADCRUMB دو مزیت عمده دارد:
– این به گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار وبلاگ شما را درک کنند. با استفاده از مطالب قابل کلیک، برای موتورهای جستجو آسان می شود تا ساختار وبلاگ شما را درک کنند. این همچنین به لینک های داخلی وبلاگ شما کمک می‌کند، که باعث می‌شود محتوای وبلاگ شما توسط موتورهای جستجو به راحتی قابل شناسایی باشد.
– این تجربه کاربران را از وبلاگ شما بهبود می بخشد. این باعث می شود که بخش هایی از وبلاگ شما بدون نیاز به برگشتن یا بستن صفحه مرورگر به راحتی قابل دسترسی باشد. این باعث افزایش زمان صرف شده در سایت و کاهش نرخ پرش یا بانس ریت سایت می شود، و تجربه کاربری خوب به سئو وبلاگ شما کمک می‌کند. روش ساخت بردکرمپ کاری تخصصی است اگر مایلید برای سایت خود از این روش استفاده کنید با دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید

۲. مطالب طولانی و محتوای مرتبط با موضوع بنویسید

هر مقال‌ ای که در مورد نکات مقدماتی سئو وبلاگ است بدون صحبت در مورد محتوا، ناقص خواهد بود. هنگامی که گوگل سطح محرمانه ای از عوامل مورد استفاده برای رتبه بندی وبسایت ها را مطرح کرد، بر اهمیت محتوای مورد استفاده تاکید کرد. در واقع، به گفته آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل، محتوا، لینک ها و رفتار الگوریتم رنک برین، سه عامل مهم در رتبه بندی جستجو هستند.
با این حال، سوال اصلی این است: چه چیزی باعث می شود یک پست وبلاگ نسبت به پست های دیگر در موتورهای جستجو متمایز باشد. در حالی که گوگل رفتار بسیار مبهم در این باره دارد، کارشناسان SEO برخی از داده ها را بر اساس تجزیه و تحلیل بدست آورده اند:
محتوای طولانی تر و عمیق تر منجر به کسب رتبه بهتری می شود. مطالعات نشان داده است که محتواهایی که در محدوده ۱۸۰۰-۲۰۰۰ + کلمه هستند تمایل بیشتری به کسب رتبه بهتر در مقایسه با محتوای کوتاه تر دارند.
– محتوای مرتبط با موضوع سئو وبلاگ بهتری را پدید می‌آورد. ایجاد یک پست وبلاگ که بر روی یک موضوع تمرکز دارد و بحث در مورد جزئیات عمیق آن نتایج بهتری را نسبت به بحث در مورد دو یا چند موضوع غیر مرتبط خواهد داشت.

سئو وبلاگ - مطالب طولانی و محتوای مرتبط

۳. پست های وبلاگ خود را به لحاظ بصری جذاب کنید

صرف زمان اضافی برای اضافه کردن تصاویر مرتبط که به درستی برچسب گذاری شده اند در پست های وبلاگ شما، می تواند خسته کننده باشد، اما کاملا ارزش این کار را خواهد داشت زیرا سئو وبلاگ را بسیار بهبود می‌بخشد. این یکی از ساده ترین و اساسی ترین چیزهایی است که می‌توانید برای کمک به رتبه بندی بهتر مطالب خود انجام دهید.
با توجه به تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون مقاله در Backlinko، پست های وبلاگ که حاوی حداقل یک تصویر هستند، از نظر محتوایی بسیار بهتر از پست های بدون عکس برای سئو وبلاگ عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که مهم نیست یک قطعه از محتوا دارای یک یا ده تصویر است: حداقل، اطمینان حاصل کنید که از یک تصویر در تمام پست های وبلاگ خود استفاده کنید.

۴. لینک‌های داخلی

لینک ها بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل ارزیابی موتور جستجو برای بالا بردن سطح سئو وبلاگ هستند. در واقع، تاثیری که لینک ها در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند در تحقیق Backlinko نشان داده شده است و به این ترتیب بیان شده است که تاثیری که لینک ها بر رتبه بندی هر قطعه محتوایی دارند بیشتر از هر چیز دیگری است. درباره لینک بیلدینگ و تأثیر شگرف آن در سئو وبلاگ و کل سایت مقاله دیگری از نوین مارکتینگ را بخوانید با عنوان : روش‌هایی برای بهبود لینک سازی
با این حال، اغلب توجه زیادی به لینک های خارجی معطوف می شود و کمتر به لینک های داخلی توجه می‌شود. در یک مطالعه موردی، Ninja Outreach توضیح داد که آنها توانستند تراکنش جستجوی خود را تا ۴۰ درصد به سادگی و تنها با کار کردن بر روی لینک های داخلی افزایش دهند.
در اینجا چند نکته وجود دارد:
– هنگام ایجاد لینک های داخلی، از متون توصیفی ثابت استفاده کنید
– تعداد لینک ها را در صفحه خود تعدیل کنید – هر چند که لینک های داخلی خوب هستند، استفاده بیش از حد آنها در صفحات شما سودی نخواهد داشت.
– گاهی اوقات قطعات محتوایی قدیمی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به سایر قطعات محتوایی پیوند دارند.

سئو وبلاگ - لینک‌های داخلی

۵. ساختار permalink وبلاگ خود را بهبود ببخشید

بسته به سیستم مدیریت محتوا که برای وبلاگ خود استفاده می‌کنید احتمالا با یک ساختار permalink SEO غیر سازگار روبرو شده‌اید. Permalinks آدرس های وب مورد استفاده برای پیوند به محتوای شما را مورد استفاده قرار می‌دهند.
به عنوان مثال، اگر وبلاگ خود را دارید: به howtoteachadog.com بروید و مقاله‌ای با عنوان «چگونه می توان شکار را به سگ آموزش داد» منتشر کنید، ساختار URL نهایی ممکن است به صورت زیر باشد:
howtoteachadog.com/?p=100
یا این:
howtoteachadog.com/how-to-teach-a-dog-to-catch
در اغلب موارد، بسیاری از وبلاگ ها در نسخه اول خود گیر می کنند – که هیچ نشانه ای از موضوع مقاله ارائه نمی‌دهد. از سوی دیگر، ساختار دوم توصیفی تر است و از دیدگاه سئو وبلاگ موثرتر است.
برای آموزش برخورد با این مشکل در url ها راهکار های زیادی وجود دارد از جمله آن ک کلمات کلیدی خود را به درستی انتخاب کنید. این مشکل در زبان فارسی در وبسایت‌های کوچک و دامنه‌های تخصصی بیشتر روی می‌دهد.

سئو وبلاگ - ساختار permalink

۶. پلاگین های مقدماتی سئو خود را نصب کنید

پلاگین ها می توانند به شما نوعی ابزار قدرتمند سئو بدهند. هنگامی که به این فکر می‌کنید که چه پلاگین‌هایی را نصب کنید (برای جلوگیری از تکثیر سایت و کاهش سرعت آن)، نصب و استفاده از پلاگین های مقدماتی SEO زیر به شما کمک خواهد کرد:
– پلاگین All in One/Yoast SEO: این اجازه می دهد تا شما هر یک از پست های خود را بر اساس تعدادی از عوامل تا زمانی که آن را از دیدگاه سئو “تکمیل” می‌کنید، بررسی کنید.
– پلاگین WP Smush.it: سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل و دیگر موتورهای جستجو است و تصاویر اغلب به عنوان مقصران اصلی در زمان بارگذاری سایت شناخته می شوند. این پلاگین تصاویر شما را فشرده کرده و در نتیجه سرعت سایت شما را افزایش داده و به سئو شما کمک می کنند.

سئو وبلاگ - پلاگین های سئو

۷. استفاده از لینک های خارجی با کیفیت

این کار بسیار ساده است. گوگل ادعا می‌کند که لینک‌ها یکی از سه عامل برتر ارزیابی وب سایت ها هستند. سئو وبلاگ مؤثر بدون استفاده از لینک‌های خارجی امکان پذیر نیست.
چند ایده برای به دست آوردن لینک های پشتیبانی برای سایتتان مطرح می کنیم.
– شناسایی نشریات مرتبط و معتبر و انتشار مطالب برای آنها: این نشریات به شما اجازه می‌دهند تا یک لینک بیو و گاهی اوقات یک پیوند محتوایی برای پست های وبلاگ خود ایجاد کنید. در صورت لزوم، این لینک ها می توانند بر سئو وبلاگ شما تاثیر بگذارند.
– از وبلاگ‌ها و نشریات مربوط به صنعت برای معرفی خود استفاده کنید : این می تواند در قالب یک مصاحبه، یک نقل قول یا به عنوان بخشی از برنامه یک کارشناس متخصص باشد.
– یک استراتژی تبلیغاتی با هدف دریافت وبلاگ های مرتبط برای لینک شدن به محتوا در وبلاگ خود ایجاد کنید.
آیا می خواهید در بالای لیست روندهای جستجو قرار بگیرید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search