درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بررسی سرچ کنسول

بررسی سرچ کنسول
فهرست مطالب

در مقاله  بررسی سرچ کنسول، ما راهی را به شما نشان می دهیم که از همین محتوای کم بازده سایتتان بیشترین بهره را ببرید، هدف شما این است که به طور مداوم رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو برای همه محتوا های تولیدی روی سایتتان بهبود بخشید، درست است؟  در این راه ابزار کلیدی شما  Google Search Console یا همان  webmaster tools گوگل است.

محتوا با رتبه بالاتر، ترافیک بیشتری دریافت می‌کند. زمانی که ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب نمایید، درآمد بیشتری برای سازمان شما ایجاد می‌شود. درآمد بیشتر، موجب جذب احترام و توجه بیشتر برای سازمان شما خواهد شد.

بسیاری از بازاریابان محتوا احساس می‌کنند  وقتی یک بار محتوای اولیه را تولید کردند  و فشار تبلیغاتی اولیه را وارد کردند، دیگر تغییر رنکینگ گوگل از دست آنها خارج است. شاید این مراحل بهینه سازی محتوا آشنا به نظر برسد:

  1. کلید واژه اصلی متن خود را شناسایی کنید. (ترجیحا از یک کلمه کلیدی با طول متوسط استفاده نمایید.)
  2. در صفحه سایت خود محتوای خود را با توجه به بهترین شیوه‌های SEO بنویسید.
  3. از صفحات دیگر به این محتوا، با استفاده از انکر تکست لینک دهید، که بهتر است این لینک با کلید واژه اصلی مطابقت داشته باشد.
  4.  برای اینکه بتوانید از سایت‌های دیگر لینک‌های ورودی بگیرید روی مطالب خود کار کنید.
  5. سپس به سراغ تولید محتوای بعدی بروید.

 قدم‌های یک تا چهار را بابد در تمام مراحل تولید محتوا انجام دهید.

اما بهینه سازی محتوا نباید برای شما یک رویداد یک باره باشد. یک متخصص خدمات سئو را برای این استخدام نکنید، که تا جای ممکن در محتوای شما تغییرات پر دامنه و یک باره ایجاد کند، تا بتوانید رتبه‌بندی خود را تغییر داده و ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود بکشید. چون تغییرات یک باره ممکن است به صورت ناگهانی رتبه شما را بهبود بخشد اما در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد.

 بهینه سازی رتبه بندی سایت

 آیا رشد و افت صفحه  خود را در Google Search Console زیر نظر گرفته اید؟

 اگر شما مانند بسیاری از بازاریابان محتوا، روی محتوایی که یک بار روی آن کار کردید دیگر برنمی‌گردید، متأسفانه این بدان معنی است که شما فرصت‌های زیادی را خود به خود از دست داده‌اید و این فرصت را به دیگران می‌دهید تا روی آن سرمایه گذاری کنند.

بهبود رتبه بندی گوگل سایت یک فرآیند مداوم است که شامل بسیاری از متغیرها مانند لینک‌های ورودی بهتر، ساختن کل دامنه و در نتیجه قابل اعتمادتر شدن آن دامنه (بالا رفتن امتیاز اعتماد دامنه Domain Authority) است.

 اما یکی از متغیرهایی که در رتبه بندی گوگل تاثیر بسیار موثری دارد، افزایش میزان کلیک بر روی سایت (CTR) در نتایج جستجوی گوگل است.

بررسی سرچ کنسول -

نرخ بالای کلیک بر روی صفحات در نتایج موتور جستجو گوگل نشان می‌دهد که محتوای شما توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. در نتیجه، الگوریتم RankBrain گوگل این صفحات را به رتبه بندی با CTR های بالاتر انتقال می‌دهد؛ که نهایتا سبب می‌گردد این صفحات در نتایج جستجو گوگل بالاتر بروند، در حالی که سایت هایی با میزان  CTR پایین‌تر رو به پایین حرکت می‌کنند.

گوگل در حال حاضر صفحات با CTR های بالاتر را در نتایج جستجو رتبه بالاتر میآورد، بنابراین برای افزایش CTR طبیعی سایت خود تلاش کنید.

بهبود نرخ کلیک با استفاده از گزارش عملکرد

اگر در حال حاضر Google Search Console  که قبلا ” “Webmaster Tools نامیده می‌شد به سایت شما متصل نیست، لطفا لحظه‌ای صبر نکنید تا اتصال برقرار شود. Google Search Console  یکی از ابزارهای ارزشمند موجود برای بازاریاب محتوا و سئوکاران است.

یا شاید  Search Console  در حال حاضر تنظیم شده است و تنها چیزی که شما نیاز دارید دسترسی به حساب وبمستر است.  هنگامی که وبمستر یا همان Search Console  راه اندازی شد و به سایت شما متصل شد، باید چند هفته منتظر بمانید تا داده‌ها را جمع آوری کند.

وقتی که  دسترسی به اطلاعات برای شما ممکن شد، به سمت کنسول جستجوی جدید بروید.

بررسی سرچ کنسول -

Google Search Console  فقط برای ایندکس کردن مطالب بعد از انتشار نیست. یک گزارش کامل است از میزان بازدهی صفحات شما. جای شما باشم هر روز آن را نگاه میکنم.

ابتدا به بررسی گزارش عملکرد در سطح گزارش های ساده بپردازید. این بررسی ساده نشان می‌دهد که تعداد کل کلیک‌ها و نمایش داده شدن‌های شما در یک زمان مشخص، و همچنین میانگین CTR و میانگین موقعیت صفحات شما در صفحات نتایج موتور جستجو، به چه صورت است.

اما واقعا خوب است که صفحاتی با CTR کم را پیدا کنید. در اینجا چگونگی انجام این کار را به شما می‌گوییم.

یافتن صفحات با CTR کم در Google Search Console

یکی از بزرگترین فرصت ها برای افزایش ترافیک شما، پیدا کردن صفحاتی است که محتوای خوب و تاثیرگذاری دارند، اما میزان کلیک بر روی آنها اندک است. این را سرچ کنسول به شما نشان می‌دهد از این طریق حرکت کنید:

از قسمت performance در تب‌ها نمایش داده شده، بر روی تب ” Impressions ” برای مرتب کردن مطالب منتشر شده خود کلیک نمایید و نتایج رتبه بندی و میزان کلیک روی این مطالب را در نتایج جستجو بررسی نمایید.

بررسی سرچ کنسول - یافتن صفحات با CTR کم

در این مثال، به وضوح می‌توان دید که مشکلی وجود دارد. اولین نتیجه فقط یک ۰.۱٪ CTR دارد. این بدان معنی است که فقط در حدود ۱ نفر از ۱۰۰۰ نفر هنگام جستجو برای “” vesis 16oz tumbler می‌تواند این نتایج را ببینند و روی آن کلیک کند تا به این صفحه برسد.

بررسی سرچ کنسول - کوئری

 

اگر افراد بسیاری این نتیجه را ببینند اما بر روی آن کلیک نکنند، در نحوه نمایش این صفحات در موتورهای جستجو اشتباهی وجود دارد.

با کلیک بر روی کلمات کلیدی، و سپس کلیک بر روی تب صفحه(page)، ببینیم صفحه به چه صورت است.

بررسی سرچ کنسول - آدرس صفحه

URL این صفحه را کپی کنید و  قسمت “+ New”در یک تب جدید، در بالای صفحه آن را گزارش کنید. شما می‌توانید “صفحه” را انتخاب کنید و نام صفحه را وارد کنید.

بررسی سرچ کنسول - فیلتر نتایج

 

اکنون ما می‌توانیم تمام کلمات کلیدی را مشاهده کنیم که صفحه با آنها در گوگل نمایش داده می‌شود و همین طور رتبه بندی تمام صفحات و کل CTR را هم می‌توانیم مشاهده کنیم.

صفحه Tervis Tumbler در نتایج جستجو به خوبی عمل نمی‌کند.  CTR 0.5٪ از کل نتیجه بسیار بد است. شما باید این چنین  صفحه‌هایی را در اولین فرصت ویرایش نمایید.

بر اساس پرسش‌هایی که با توجه به آن رتبه می شود، می‌توانیم ببنیم که این تاثیر  این صفحه  “vesis 16oz tumbler” به مراتب بیشتر از “custom vesis tumbler” است. بنابراین “vesis 16oz tumbler” کلمه کلیدی اصلی ماست.  این یکی از پرسش هایی است که در حین بهینه کردن سایت بایستی از خود بپرسیم.

بهینه سازی عنوان های صفحات و متا دیسکریپشن (توضیحات متا)

برای اکثر صفحات ذکر شده در گوگل تنها سه قسمت از محتوا قبل از باز شدن نمایش داده می شود: عنوان، URL  و توضیحات متا. این سه بخش اطلاعاتی هستند که با تغییر آنها شما باید افراد را ترغیب کنید روی سایت شما کلیک کنند .

این  چیزی است که از صفحه Tubis Tumble در جستجوی گوگل ظاهر می شود:

بررسی سرچ کنسول - نتایج جستجو

در بهینه سازی با ابزار Google Search Console لطفا کفشهایتان را عوض کنید

اصطلاحی وجود دارد تحت عنوان “کفش مشتریان خود را بپوشید” یعنی خودتان را جای مشتریان خود قرار دهید. اگر شما “vesis 16 oz tumbler” [لیوان ۱۶ اونسی مارک وزیس] را جستجو کردید و این نتیجه را دیدید، روی آن کلیک می‌کنید؟ احتمالا نه.

برای به روز رسانی این قسمت، شما باید محتوای خود را به روز کنید. بهینه سازی عنوان شما مهم‌ترین عامل افزایش CTR است، زیرا بخشی اصلی از نتایج عنوان مطلب است که کاربران روی آن کلیک می‌کنند.

هنگام بهینه سازی عناوین، اطمینان حاصل کنید که تمام رشته‌های جستجو را برای یافتن عنوان مناسب و نزدیک به متن خود را بررسی کرده‌اید. همچنین، برای مردم روشن کنید و آنها را قانع کنید که چرا باید از طریق لینک شما وارد سایت شما شوند. افرادی که واژه ” لیوان ترویس” را جستجو می‌کنند، احتمالا علاقه‌مند به خرید یا سفارشی کردن محصول خودند، بنابراین برای این افراد دسترسی‌هایی نظیر « مال خودت را بساز»، «همین الان خرید کنید» یا «شروع سفارشی کردن» را ایجاد کنید.

بررسی سرچ کنسول - سرپ گوگل

توضیحات متا، شما را در نتایج جستجوی گوگل بالا می‌برد. این شانس شماست که با یک توضیح چشمگیر بین بقیه نتایج در جستجوی گوگل برجسته‌تر باشید. هر اشاره‌ای به کلمه کلیدی اصلی سبب خواهد شد، که به راحتی در بین نتایج بیشتر به چشم بیایید، بنابراین مطمئن شوید که توضیحات متای شما شامل کلمه کلیدی باشد.

پس از به روزرسانی عنوان و توضیحات متا، در جایگاه شما در فهرست جستجوی گوگل تجدید نظر می‌شود.

بهبود سایر صفحات کم کار شما

احتمالا در این بررسی‌ها متوجه می‌شوید که صفحات ضعیف چه کمبودهایی دارند. برای اکثر سایت‌ها فوق العاده رایج است که میزان کلیک بر روی صفحه، اغلب محتوای سایت آنها در حدود یک درصد باشد.

صفحاتی را که دارای CTR کمتر از سه درصد هستند را پیدا کنید و آنها را بهینه سازی کنید، به ویژه آنهایی که نمایش یا Impression  بالایی دارند اما CTR آنها کم است. شما در حال حاضر بر روی این فرصت‌های بزرگ از دست رفته،‌ می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید. هنگامی که آنها را به روزرسانی می‌کنید، یک ماه یا بیشتر صبر کنید، و سپس دوباره ببینید که نتیجه این فعالیت به چه صورت بوده است. پس از به روزرسانی‌ها، معمولا بایستی افزایش خوبی در میزان کلیک روی دهد.

در برخی از کوئری‌های جستجو، حتی یک درصد افزایش CTR، می‌تواند هزاران بازدید کننده جدید را روانه  سایت شما کند. بهبود متای عنوان یا همان عنوان صفحه و متای توضیحات می‌تواند بسیار ساده‌تر از ایجاد یک محتوای کاملا جدید باشد.

ایجاد و تکرار

بهبود بخشیدن به محتوای شما، برای فرایند جستجو یک امر مداوم است. تکنیک استراتژیک بهبود با ابزار  Google Search Console ، که در این مقاله درباره آن صحبت شد، نه تنها به شما کمک می‌کند که محتوای موجود خود را بهتر کنید، بلکه با بررسی سرچ کنسول به زودی  از همین طریق در می‌یابید مخاطبان شما چه عبارت‌ها و مطالبی را می‌خواهند در صفحات نتایج جستجو شما مشاهده کنند. سپس می‌توانید این آموخته‌ها را بر روی محتوای قبلی سایت خود پیاده کنید و آن‌ها را در بخش‌های محتواهای جدید اعمال کنید و محتوا را در اولین فرصت منتشر کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search