درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بایدها و نبایدهای ضمانت در سئو که همه کارفرمایان باید بدانند

بایدها و نبایدهای ضمانت در سئو که همه کارفرمایان باید بدانند
فهرست مطالب

ضمانت در سئو مسئله‌ای است که ذهن هر کارفرمایی را هنگام سفارش خدمات سئو درگیر می‌‌کند. اینکه هنگام خرید چنین خدمتی چه ضمانت‌ها و تعهداتی را باید دریافت کرد؛ و اصولا چه ضمانت‌هایی در سئو منطقی و قابل اعتماد و چه ضمانت‌هایی غیر قابل ارائه و باور است، موضوع نوشته امروز من در نوین مارکتینگ است.

در این مقاله می‌کوشم تجربیات خود را با تجربیات دپارتمان سئوی نوین مارکتینگ ترکیب کنم؛ و نکات مهمی را درباره موضوع ضمانت در سئو با شما در میان بگذارم. پیشنهاد می‌کنم اگر شما هم در آستانه عقد قرارداد با شرکت یا فردی برای انجام امور سئوی سایت خود هستید مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.

ضمانت در سئو - اهمیت خدمات سئو

چرا این مسئله مهم است؟

امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری به عنوان متخصص سئو وب سایت مشغول فعالیت‌اند و هرکدام نیز در تبلیغات خود تعهدات و ویژگی‌های گوناگونی را مطرح می‌کنند. در نتیجه در این بازار گسترده و البته متاسفانه آشفته، گاهی مواردی دور از ذهن مطرح می‌شود که در باور هیچ متخصص واقعی سئو نمی‌گنجد، اما ممکن است به راحتی افرادی ناآشنا با تخصص سئو را فریب دهد. از طراحان سایتی که خدمت سئو را به عنوان اشانتیون در کنار طراحی سایت به مشتریان خود می‌فروشند؛ تا افراد و شرکت‌هایی که تضمین رتبه اول نتایج جستجوی گوگل را در مدت زمانی بسیار کوتاه مطرح می‌کنند. و در مقابل گروهی که هیچ سئو تضمینی سایت در قبال مبالغ دریافتی برای سئوی وب‌سایت مشتریان خود ارائه نمی‌کنند.

در این شرایط بهترین کاری که یک کارفرما برای دریافت خدمات سئو باید انجام دهد چیست؟ چطور می‌توان بهترین گزینه را برای همکاری انتخاب کرد و از کسب نتایج مدنظر مطمئن شد؟ در این نوشته پاسخ این سوال را دریافت می‌کنید.

ضمانت در سئو - چرا این مسئله مهم است؟

آیا ضمانت در سئو منطقی است؟

حقیقت آن است که اگر ضمانت در سئو را به دو بخش تضمین انجام درست فعالیت‌های سئو و تضمین رتبه‌ای مشخص در نتایج جستجو بدانیم، باید گفت یک شرکت حرفه‌ای بخش اول را تضمین می‌کند و برای بخش دوم تعهدی به شما نخواهد داد. در مقابل شرکت‌ها و افراد غیرحرفه‌ای با استفاده از حربه جذاب تضمین رتبه در نتایج جستجو، مشتریان ناآگاه خود را جذب می‌کنند.

به زبان ساده هیچ شرکت حرفه ای و معتبری رتبه دقیق شما را در نتایج جستجو تضمین نمی کند؛ چون این تضمین یک دروغ بزرگ است.

چرا ضمانت کسب رتبه مشخص در نتایج جستجو یک دروغ بزرگ است؟

حقیقت آن است که ماهیت موتورهای جستجو (بخصوص موتور جستجوی گوگل) به گونه‌ای طراحی شده است که به هیچ متخصص صادقی، اجازه ارائه چنین تضمینی را نمی‌دهد. بخصوص اگر فرد یا شرکتی تضمین رسیدن به رتبه ۱ گوگل را به شما داد، با سرعت هرچه تمام محل مذاکره را ترک کنید!

در ادامه این مقاله می‌خواهم دلایلی را مطرح کنم که به یک متخصص واقعی اجازه ارائه تضمین‌های این‌چنینی نمی‌دهد:

رتبه‌بندی سایت‌ها تنها توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود

هیچ کس نمی‌تواند رتبه ۱ نتایج جستجو را تضمین کند؛ چون چنین تضمینی امکان‌پذیر نیست. حقیقت آن است که موتور جستجو تنها مرجع رتبه‌بندی سایت‌ها برای جستجوی عبارات مختلف است و یک متخصص سئو فقط می‌تواند بر اساس دانش خود و انجام مجموعه فعالیت‌های مختلف شانس شما را برای بهبود رتبه افزایش دهد.

سئو یک معادله ریاضی نیست که نتیجه حل آن همیشه یکسان باشد!

البته این مجموعه فعالیت‌ها معمولا موثر‌ند و در غالب موارد یک متخصص واقعی سئو می‌تواند شما را به نتایج قابل قبول و مدنظرتان برساند. اما وقتی صحبت از تضمین می‌شود؛ مسئله بسیار متفاوت است.

نتایج موتور جستجوی گوگل کاملا ثابت نیست

به زبان ساده اگر همین امروز شما عبارتی را در تهران جستجو کنید ممکن است در رتبه ۱ و اگر همین عبارت را در شیراز جستجو کند در رتبه ۳ قرار داشته باشید. در واقع نتایج جستجوی گوگل با توجه به رفتار و سابقه جستجوهای کاربر، محل جستجو (جستجوی محلی)، دیوایس مورد استفاده (موبایل یا دسکتاپ) و… تغییر می‌کند. پس تضمین دقیق رتبه عملا غیرممکن است. پس در این شرایط ضمانت در سئو چگونه ممکن است؟

البته توجه کنید که این ویژگی موتور جستجوی گوگل یک نقص نیست؛ بلکه با هدف بهبود تجربه جستجو و نمایش نتایج مرتبط‌تر به کاربر طراحی شده است.

رقبا در هر لحظه ممکن است متفاوت رفتار کنند

یک متخصص واقعی سئو در ابتدا کلمات کلیدی مدنظر شما را از نظر میزان دشواری بررسی می‌کند. بررسی رقبا نیز مهم‌ترین عامل در سنجش دشواری یک کلمه است. همین طور هر متخصص سئو چند ابزار برای تشخیص کلی سختی کلمه کلید دارد.

اینکه در آن کلمه کلیدی، وب‌سایت رقبا چقدر قدرتمند است و از چه میزان اعتبار نزد گوگل برخوردار‌ند؛ نشان می‌دهد که چه میزان فعالیت باید انجام شود، تا شما بتوانید جایگاه یکی از رقبا را به دست آورید.

اما این پایان راه نیست. همان‌طور که وقتی وب‌سایت شما وارد رتبه‌های برتر جستجو می‌شود، جای وب‌سایت دیگری را می‌گیرد؛ هر لحظه ممکن است رقیب جدیدی وارد عرصه رقابت شده و با تلاش، انرژی و هزینه بیشتر، به سمت کسب جایگاه شما حرکت کند.

پس فرض ثابتی وجود ندارد که با میزان مشخصی از فعالیت‌های سئو حتما به نتیجه دقیقا مشخصی خواهیم رسید.

ضمانت در سئو - رقبا در هر لحظه ممکن است متفاوت رفتار کنند

وضعیت کدنویسی و هاستینگ وب‌سایت

سئو وابستگی زیادی به کیفیت کدنویسی وب‌سایت و کیفیت هاستینگ آن دارد. وب‌سایتی که دارای خطاهای متعدد در زمینه کدنویسی است مشکلات زیادی را برای سئوکار ایجاد می‌کند. همچنین وب‌سایتی که روی یک سرور بی‌کیفیت هاست شده است، از آن هم درسرسازتر است. در دسترس نبودن متوالی وب‌سایت برای ربات‌های گوگل و برخورد ربات‌های گوگل و مخاطبان سایت با انواع خطاهای سرور، به راحتی می‌تواند زحمات تیم سئو را هدر دهد و مسئله ضمانت در سئو را دشوار کند.

بنابراین توصیه اکید می‌کنیم در صورتی که از کیفیت طراحی سایت و هاستینگ خود مطمئن نیستید، همه این موارد را به یک شرکت یا شخص واحد بسپرید، تا هم کار آنها راحت‌تر شود و هم بتوانید بهتر پیگیر امور وب‌سایت خود باشید.

رتبه‌بندی تنها معیار مهم در موفقیت سئو نیست

طبیعی است که هدف نهایی کارفرما حضور در نتایج ابتدایی موتور جستجوی گوگل است. اما مسئله به این سادگی نیست. برای توضیح این پیچیدگی من از عبارت “حضور مطمئن در نتایج جستجوی گوگل” استفاده می‌کنم.

حقیقت آن است که روش‌های غیر قانونی و غیر اخلاقی زیادی برای بهبود فوری رتبه در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد که همگی تقلب محسوب می‌شود و اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت پاسخ مثبت بدهد؛ اما در بلندمدت و بدون تردید، وب‌سایت شما را با خشم گوگل مواجه کرده و وب‌سایت شما دچار افت رتبه شدید شده و یا حتی به طور کلی از نتایج جستجوی گوگل حذف خواهد شد.

متاسفانه بسیاری از افرادی که ادعای ضمانت در سئو را مطرح می‌کنند از این حربه سود می‌برند. این کار اگرچه در ماه‌های ابتدایی قرارداد نظر کارفرما را جلب می‌کند؛ اما به زودی آن متخصص شما را با وب‌سایتی بدون رتبه که دیگر به سادگی قابلیت بازگشت به نتایج گوگل را ندارد، تنها خواهد گذاشت. پس نمی‌توان تنها به رشد رتبه وب‌سایت در کوتاه مدت توجه داشت. مطمئن باشید تمام رشدهای یکباره و بدون دلیل، به همان سرعت هم از صحنه نتایج گوگل پاک خواهند شد. به همین دلیل است که رتبه‌بندی تنها معیار سنجش موفقیت خدمات سئو نیست.

چه ضمانت‌هایی در سئو منطقی و مفید است؟

در ادامه به معرفی فاکتورهای کاربردی و مفید برای دریافت ضمانت در سئو می‌پردازیم. در نظر گرفتن این فاکتورها برای انتخاب شرکت یا متخصص سئوی مدنظر و همین‌طور هنگام عقد قرارداد، می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را بابت دریافت خدمات سئوی مناسب آسوده کند. در واقع این فاکتورها مواردی هستند که یک شرکت حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات سئو به عنوان تعهدات انجام کار در اختیار شما می‌گذارد.

ضمانت انجام کار در سئو

سئو شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف است که می‌توان به طور کلی آن را به دو بخش سئوی داخلی و سئوی خارجی تقسیم کرد. منظور از سئوی داخلی کلیه فعالیت‌هایی است که در داخل وب‌سایت برای بهبود وضعیت وب‌سایت انجام می‌شود. بهبود کدنویسی، افزایش سرعت وب‌سایت، تنظیمات صفحات مختلف و از همه مهم‌تر تولید محتوای سایت، بخشی از فعالیت‌های داخلی مرتبط با سئو است. سئوی خارجی اما به مسئله ترویج و معرفی وب‌سایت در وب‌سایت‌های دیگر می‌پردازد. مواردی مثل دریافت لینک از سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی مهمترین بخش عملیاتی سئوی خارجی است.

وقتی صحبت از ضمانت در سئو می‌شود، ضمانت انجام کار می‌تواند فاکتورهایی ملموس برای کنترل کیفیتی و کمیت انجام کار در اختیار ما بگذارد. به عنوان مثال اینکه در طول هر ماه چه تعداد محتوا و با چه کیفیتی تولید خواهد شد؛ میزان لینک‌سازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؛ مشکلات مختلف سایت تا چه میزان حل شده است و…، معیارهایی مشخص برای سنجش عملکرد هستند.

ضمانت کسب نتیجه در سئو

البته همان‌طور که گفتیم ضمانت در سئو شامل تضمین کسب یک رتبه مشخص (بخصوص رتبه ۱) نیست. اما وجود این تعهد که فاکتورهای اساسی نشان‌دهنده رشد یا افت وب‌سایت، برآیندی مثبت داشته باشند امری واضح است. به عنوان مثال افزایش تعداد ایندکس‌ها و سرعت ایندکس شدن صفحات جدید، بهبود رتبه کلمات کلیدی نسبت به رتبه‌های قبلی در بازه‌های زمانی توافق شده، بهبود نرخ تبدیل و… و البته گاهی اوقات ارائه تضمین حضور در بازه‌ای از نتایج در دوره زمانی مشخص و معقول (مثلا نتیجه ۱ تا ۱۰ در مدت زمان ۸ ماه) می‌تواند از ضمانت‌هایی باشد که در قرارداد سئو قابل ذکر است.

پروژه سئوی خود را به چه کسانی نسپاریم؟

در برون‌سپاری پروژه‌های سئو ممکن است با پیشنهاداتی روبرو شوید که جذاب و فریبنده باشد؛ اما همان‌طور که گفتیم این موضوع با واقعیات این خدمت هماهنگ نیست. در ادامه مواردی از این پیشنهادات را برای شما نوشته‌ام که بهتر است در صورتی که با آنها روبرو شدید بیشتر احتیاط کنید.

  • ما تضمین می‌کنیم که شما را به رتبه یک صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بیاوریم!
  • ما تضمین می‌کنیم که در مدت کوتاهی شما را به صفحه اول نتایج جستجو بیاوریم!
  • خدمات ما به شکلی است که پس از پایان قرارداد، برای حفظ جایگاه فعلی نیاز به هیچ کاری نیست!
  • خدمات سئوی ما نیاز به هیچ‌گونه تولید محتوایی ندارد!
  • ما ارتباط خوبی با گوگل داریم و از طریق ارتباطمان با گوگل رتبه شما را در گوگل بهبود می‌دهیم!
  • ما با هزینه‌ای کمتر از نصف عرف تعرفه بازار، کار شما را انجام می‌دهیم!
  • و…

ضمانت در سئو - پروژه سئوی خود را به چه کسانی نسپاریم؟

پروژه سئوی خود را به چه کسانی بسپاریم؟

پیشنهاد من این است که در سپردن پروژه سئوی وب‌سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شفافیت: کلید اصلی در اینجاست و آن فعالیت تمیز و رویکرد اخلاقی به سئو است. به زبان ساده آنها نباید از تکنیک‌های اسپم (کلاه سیاه) استفاده کنند؛ چون می‌تواند منجر به جریمه وب‌سایت شما شود.
  • تجربه: آنها باید سوابق موفقیت‌آمیزی در گذشته داشته باشند. مطالعات موردی از مشتریان قبلی در این زمینه بسیار مفید است. به طوری که شما می‌توانید روش استفاده شده برای پروژه آنها و نتایج کسب شده را ببینید. بخصوص اگر آنها یک وب‌سایت مشابه با شما را قبلا بهینه‌سازی کرده باشند.
  • اعتبار: این شرکت باید نام معتبری در جامعه خود داشته باشد و مشتریان از آن به نیکی یاد کنند.
  • برنامه‌ریزی برای چالش‌ها و تحویل به موقع پروژه: این شرکت باید یک طرح منحصر به فرد برای وب‌سایت شما و الزامات آن ارائه دهد و تحویل به موقع وظایف را تضمین کند.

ضمانت در سئو - پروژه سئوی خود را به چه کسانی بسپاریم؟

امیدوارم از این مقاله بهره لازم را برده باشید. همکاران من در دپارتمان خدمات سئوی نوین مارکتینگ، تضمین می‌کنند که مشتریان ما از همکاری با ما خوشحال باشند. ما تضمین می‌کنیم که پیاده‌سازی توصیه‌های ما وضعیت وب‌سایت شما را در فاکتورهای اساسی سئو بهبود بخشد. همچنین ما تضمین می‌کنیم که از روش‌های کاملا ارگانیک در بهبود وب‌سایت شما استفاده می‌کنیم. در نتیجه هیچ‌گاه وب‌سایت شما را در معرض پنالتی‌های گوگل قرار نمی‌دهیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search