درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کسب درآمد با گوگل ادموب

کسب درآمد با گوگل ادموب
فهرست مطالب
امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی موبایل و افزایش چشمگیری که دانلود برنامه‌های مختلف در گوشی داشته است، بسیاری از برندها و صاحبان کسب و کارها به فکر استفاده از این موقعیت برای تبلیغات افتاده‌اند. اطلاعات درباره تبلیغات گوگل و تعرفه و قیمت سئو و از این قبیل موضوعات این روزها افزایش یافته اما شاید کمتر کسی با «تبلیغات گوگل ادموب» و ویژگی‌های آن آشنایی داشته باشد. این تبلیغات یکی از راه‌های درآمدزایی از طریق اپلیکیشن است. کسب و کارها از طریق این تبلیغات افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان را تقویت می‌کنند و از طرف دیگر نمایش‌دهندگان این تبلیغات هم می‌توانند از این طریق کسب درآمد دلاری کنند. در ادامه این نوشته قصد داریم در باره کسب درآمد با گوگل ادموب و راه‌های استفاده از این امکان، بیشتر بگوییم. اگر شما هم صاحب اپلیکیشن هستید یا صرفا به مباحث مربوط به درآمدزایی اینترنتی علاقه‌مندید تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

گوگل ادموب چیست؟

گوگل ادموب در واقع فرصتی است که در آن صاحبان اپلیکیشن و توسعه‌دهندگان برنامه‌های گوشی همراه، می‌توانند از طریق نمایش تبلیغات در اپ خود کسب درآمد کنند. این امکان به سازندگان برنامه‌های موبایل فرصتی می‌دهد تا در کنار ارتقای اپلیکیشن و تلاش برای افزایش دانلود اپلیکیشن خود، منبع دیگری هم برای کسب درآمد داشته باشند. گوگل ادموب مثل یک واسطه‌ تبلیغ‌کننده را به نمایش‌دهنده مناسب وصل می‌کند. نمایش‌دهنده باید یک فضای مشخص برای تبلیغات در اپلیکیشن خود در نظر بگیرد. گوگل این فضاها را در اختیار تبلیغ‌کنندگان می‌گذارد و پولی را به نمایش‌دهنده واریز می‌کند. کسب درآمد با گوگل ادموب در واقع شبیه کسب درآمد با گوگل ادسنس در سایت‌ها است. تبلیغات گوگل ادموب اما فقط شامل اندروید و IOS می‌شود. به ازای هر کلیک که روی تبلیغات بشود پولی به حساب دارنده حساب گوگل ادموب واریز خواهد شد.

مزایای کسب درآمد با گوگل ادموب

پلتفرم گوگل ادموب با ارائه فرمت‌های مختلف و ایجاد بستری برای افزایش درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، نرخ بازدید از کسب و کارها و محصولات را هم بالا برده و میزان تعامل و مشارکت کاربران با اپلیکیشن را افزایش می‌دهد. از مهم‌ترین مزایای این سرویس می‌توان به این موارد اشاره کرد:
  • ایجاد امکان جدیدی برای کسب درآمد
  • ایجاد ارتباط بین تبلیغ‌کنندگان و ناشران
  • داشتن پشتیبان بزرگی مثل گوگل
  • امکان گرفتن گزارش و آمار دقیق
  • امکان انتخاب مناسب‌ترین فرمت‌های تبلیغاتی
  • امکان شخصی‌سازی و کنترل بر تبلیغات
افزایش درآمد از گوگل ادموب

تبلیغات گوگل ادموب چه انواعی دارد؟

با انتخاب یک قالب مناسب از میان طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها شما می‌توانید میزان کلیک روی تبلیغات ادموب را بالا ببرید. تبلیغات گوگل ادموب شامل فرمت‌های متفاوتی هستند که می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

Rewarded

کاربران می‌توانند در ازای تماشای این تبلیغات پاداشی دریافت کنند. این تبلیغات بیشتر به صورت ویدیویی هستند و معمولا در بازی‌ها کاربرد دارند.

Native

این تبلیغات در واقع نوعی تبلیغات سفارشی هستند که با اپلیکیشن شما هماهنگ و سازگار هستند و کاربر گمان می‌کنند جزوی از برنامه شماست.

Banner

این تبلیغات را می‌توانید به صورت بنر در قسمت بالا یا پایین اپ خود نمایش دهید. این بنرها معمولا در سایزی کوچک طراحی شده‌اند.

Interstitials

این تبلیغات به شکل عکس تمام‌صفحه هستند و با هر بار بیرون رفتن و وارد شدن به برنامه نمایش داده می‌شوند.

راه‌های افزایش درآمد از گوگل ادموب

  • تبلیغات را هوشمندانه و هدفمند انتخاب کنید و به قوانین گوگل ادموب پایبند باشید.
  • قالب تبلیغ را متناسب با اپ و محتوای خود برگزینید. شما می‌توانید از میان انواع تبلیغات ویدیویی و بنر و نیتیو و غیره انتخاب کنید.
  • از امکان هدف‌گیری کاربران استفاده کنید تا کلیک بیشتری روی تبلیغات بگیرید.
  • عملکرد برنامه خود را از طریق آنالیتیکس تحلیل کنید و برای ارتقای آن ایده بگیرید.
  • تبلیغات را متناسب با سن مخاطبان برنامه خود انتخاب کنید.
  • از امکانات گوگل ادز برای افزایش آگاهی از اپلیکیشن خود و افزایش دانلود کمک بگیرید.

تعرفه تبلیغات گوگل ادموب

درآمد حاصل از تبلیغات گوگل ادموب بر سه اساس محاسبه می‌شود:
  • CPC به ازای هر کلیک یک دلار به شما تعلق می‌گیرد.
  • CPM به ازای هر هزار نمایش یک دلار به شما تعلق می‌گیرد.
  • CPE به ازای هر تعامل در برنامه یک دلار به شما تعلق می‌گیرد.
درآمدی که از طریق این تبلیغات به دست می‌آید در حساب کاربری فرد تبلیغ‌کننده می‌ماند و زمانی که به حد نصاب رسید به او پرداخت می‌شود. حد نصاب این درآمد صد دلار است. پس از رسیدن به این حد نصاب، درآمد هر ماه با کسر سی درصد که سهم گوگل ادموب است، به حساب شما واریز می‌شود.

سخن آخر

مهم‌ترین عاملی که در افزایش میزان کلیک روی این تبلیغات موثر است، محبوبیت اپلیکیشن و توجه کاربران به آن است و همچنین تناسب تبلیغ با جنس کاربران. اما با ترفندهایی که بالاتر برشمردیم شما می‌توانید در موفقیت اپلیکیشن خود گامی موثر بردارید و میزان کلیک را بالا ببرید و در نتیجه درآمد بیشتری از طریق گوگل ادموب کسب کنید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد با گوگل ادسنس
|
در گوگل سایت‌های فروانی با انواع محتوا وجود دارند. از سایت‌های خبری گرفته تا سایت‌های فروشگاه و...
نقد کردن درآمد یوتیوب
|
کسب درآمد دلاری از یوتیوب، بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا به فعالیت در این پلتفرم...
تبلیغات در گوگل فارسی
|
یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل دارند، هدف گذاری...
حفظ حریم خصوصی داده‌ها و مرورگر
|
در فضای آنلاین، حفظ حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود....
Search