درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

تکنیک‌های قدیمی سئو و روش‌های جایگزین آن

تکنیک‌های قدیمی سئو و روش‌های جایگزین آن
فهرست مطالب

باور این سخت است، اما بسیاری از ما همچنان از تکنیک‌های قدیمی سئو   وب سایت تاریخ گذشته استفاده می‌کنیم و اعتقاد داریم که آنها هنوز هم تاثیرات مثبت دارند. این مقاله از وبسایت معتبر ماز ما را با مجموعه ای از فعالیت های جایگزین آشنا می کند که می‌توانند از تکنیک‌های قدیمی سئو  برای ما سودمند تر باشند. نکات و موارد دلخواه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

این هفته ما شما را به دوران ما قبل تاریخ خواهیم برد، زمانی که همچنان از یک دسته تکنیک‌های قدیمی سئو  استفاده می‌کردیم.  تکنیک‌های قدیمی سئو  که هنوز برای ما مهم‌اند و بسیاری از ما هنوز آنها را انجام می دهیم، و احتمالا نباید این کار را انجام دهیم.

ما باید بسیاری از تکنیک‌های قدیمی سئو را جایگزین و کنار بگذاریم. بنابراین پنج تکنیک‌ را انتخاب کردم، اما خیلی بیشتر از این موارد وجود دارد و در واقع من دوست دارم نظر شما را در مورد برخی از آنها بشنوم.

تکنیک‌های قدیمی سئو  - سنجیدن ارزش سئو سایت

۱. تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس برنامه ریزی AdWords / Keyword

اولین موردی که بحث درباره آن خواهیم پرداخت چیزی است که چندین بار در اینجا درباره آن صحبت کرده ایم – تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس برنامه ریزی AdWords / Keyword. بنابراین شما می دانید مشکلات زیادی در معیارهای موجود در آن وجود دارد، اما هنوز تعداد زیادی از افرادی را می بینم که تحقیقات کلمات کلیدی خود را از آن شروع کرده اند و سپس به ابزارهای دیگر گسترش داده اند.

جایگزین کردن آن با ابزارهای داده کاوی با سختی و CTR

پیشنهاد من در صورت امکان آغاز کردن با مجموعه ای وسیع تر  است. اگر بودجه دارید، آن را با چیزی که توسط داده های clickstream مانند Ahrefs یا SEMrush یا Keyword Explorer هدایت می شود، جایگزین کنید. حتی پیشنهاد جستجوی گوگل و جستجوهای مرتبط با Google trends در جذب بیشتر این موارد بهتر است.

چرا کار نمی کند

من فکر می کنم این فقط به این خاطر است که تبلیغات در گوگل ادروزد کلمات کلیدی بسیاری را پنهان می‌کند چرا که فکر نمی‌کند به لحاظ تجاری مناسب باشند. این خیلی نادرست است، به خصوص داده های اطلاعات حجمی را. اگر شما در واقع یک کمپین AdWords ایجاد می‌کنید، داده‌های اطلاعات حجمی عملکرد بهتری در این زمینه دارند، اما ما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد انتخاب مناسب ترین زمان برای شروع این کمپین در اختیار نداریم.

این خیلی مبهم بوده، و فاقد یک دسته معیارهای مهم، از جمله سختی و درصد نرخ دریافت کلیک است، که شما باید به منظور اولویت بندی کلمات کلیدی به طور موثر از آنها باخبر باشید.

تکنیک‌های قدیمی سئو  - ابزارهای داده کاوی

۲. زیر دامنه ها و دامنه های جداگانه برای دامنه SERP

استفاده از زیر دامنه ها و دامنه های جداگانه برای دامنه SERP نیز یکی دیگر از تکنیک‌‌های قدیمی سئو است. بنابراین به طور کلاسیک، اگر شما می‌خواهید صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را به یک درخواست مارک دار یا غیر مارک دار اختصاص دهید، شاید شما فقط باید آن را امتحان کنید و کاملا به آن احاطه داشته باشید. یکی از راه‌ها برای انجام این کار اضافه کردن زیر دامنه‌ها به وب سایت خود یا استفاده از برخی از دامنه های مجزا است تا بتوانید ۱۰ مورد برتر آن را کنترل کنید.

چرا کار نمی کند

با این حال، چیزی که اخیرا اتفاق افتاده است این است که گوگل شروع به اولویت دادن به چند زیرپرداز در یک SERP از یک دامنه واحد کرده است. شما به عنوان مثال می توانید آن را به طور مستقیم در Yelp برای جستجو مرتبط با رستوران ها یا LinkedIn در بسیاری از موضوعات تجاری و جستجوهای مرتبط با مشاغل ببینید.

شما می توانید آن را در Quora در بسیاری از جستجوهای به شکل سوال مشاهده کنید، جایی که برای همه آنها آمده است، یا Stack Overflow، که در آن آنها برای بسیاری از سوالات مربوط به مهندسی و مرتبط با توسعه آمده است.

جایگزینی آن با مرورگر وب و محتوای میزبانی زیر پوشه

بنابراین یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار امروزه با استفاده از جستجوگرها و محتوای میزبانی زیر پوشه  (subfolder hosted) است، به این معنی که شما مجبور نیستید محتوای خود را در یک زیردامنه جداگانه قرار دهید تا چندین مرتبه آن را در یک SERP رتبه بندی کنید.

جستجوگر Barnacle همیشه فوق العاده مفید است زیرا گوگل مزایای بسیاری برای برخی از این وب سایت ها در نظر می‌گیرد که محتویاتی را میزبانی می‌کنند که شما می‌توانید آنها و پروفایل‌های مربوط به آنها را ایجاد کرده یا توسعه دهید. این یک راه بسیار خوب برای انجام این کار است. این عمدتا به دلیل این تغییر از زیر دامنه است که راهی برای ورود به SERPs برای چندین بار از طریق صفحات شخصی را فراهم می کند.

این تاکتیک در فارسی هنوز رایج است و یکی از اصلی ترین دلایل آن نیز عدم وجود سایت های جستجوگر تخصصی است که در این بخش یاد شد. به هرحال هنوز وبسایت های بسیار هستند که از تکنیک‌های قدیمی سئو سود می برند و آن فقط به خاطر شرایط است.

تکنیک‌های قدیمی سئو  - جایگزینی آن با مرورگر وب و محتوای میزبانی زیر پوشه

۳. اولویت بندی شماره یک رتبه بندی ها بیش از دیگر تکنیک های جذب ترافیک SEO

در لیست تکنیک‌های قدیمی سئو شماره ۳ می‌رسد به دست آوردن شماره یک رتبه بندی‌ها بیش از دیگر تکنیک‌های جذب ترافیک SEO. این احتمالا یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌ های قدیمی است که من تا به حال دیده‌ام، که در آن بسیاری از مردمی که با جهان SEO آشنا هستند یا مشاوران و یا سازمان های ۱۰، ۱۵، ۲۰ ساله هنوز هم دغدغه استفاده از آن را بیش از هر چیز دیگری دارند.

آن را با ویژگی‌های جستجوگر SERP و هدف گذاری طولانی مدت جایگزین کنید. ویژگی‌‌هایی مانند نمایش نقشه گوگل، تصاویر، ویدئو ها و تمام قطعاتی است که در قسمت بالای فهرست گوگل به صورت برجسته نشان داده می شوند

در حقیقت، این یک سرمایه گذاری ضعیف نرخ ارزش افزوده ROI را نسبت به چیزهایی مانند ویژگی های SERP، به بار می‌آورد؛ به  خصوص ویژگی‌هایی که اخیرا محبوب تر شده‌اند. این در جستجوی صوتی استفاده می شود. اغلب اوقات لازم نیست که از شماره یک رتبه بندی در SERP بدست بیاید. این می‌تواند در رتبه سه، چهار یا هفت باشد.

این حتی می تواند منجر به رتبه بندیدر بالای صفحه شود. نرخ کلیک آن معمولا بیشتر از یک است، به این معنی که SERP یک ویژگی بسیار خوب برای استفاده است. این همچنین تنها مورد نیست. Image SEO، SEO محلی زمانی که بسته های محلی ظاهر می شوند، انجام اخبار SEO، به طور بالقوه داشتن یک پروفایل توییتر نیز می تواند در نتایج نمایش داده شده گوگل در توییتر رتبه بندی شود.

و، البته، هدف گذاری طولانی مدت، به این معنی که به دنبال سایر کلمات کلیدی باشید که کمتر رقابتی هستند، که در آن شما لازم نیست به رقابت با افرادی بپردازید تا رتبه موردنظر خود را کسب کنید، و اغلب، در مجموع، این کار می تواند بیشتر از رتبه بندی کلمه کلیدی برای دستیابی به “پول” باشد، که در مورد کلمه کلیدی اصلی این تنها هدف شما است.

چرا کار نمی کند

چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، این به این دلیل است که ویژگی های SERP میزان نرخ کلیک را کاهش می دهند بنابراین رتبه اول ارزش سابق را نخواهد داشت و در اغلب مواقع این هدف گذاری بازده ROI بیشتری خواهد داشت.

 ۴. رتبه بندی های خود را تنها با ساختن لینک بالا ببرید

چهارم، رتبه بندی خود را تنها با ساختن لینک ها بهبود ببخشید. این نیز یکی از تکنیک‌های قدیمی سئو است. من بسیاری از مردم را می بینم که این کار را انجام می‌دهند، جایی که آنها رتبه ۵، ۱۰، ۲۰ دارند و فکر می کنند “خوب است، حداقل من در چند صفحه اول Google رتبه بندی شده ام. اقدام بعدی من که ساختن لینک است من را بالاتر خواهد برد.”

چرا این مورد دیگر به تنهایی کار نمی کند

به طور تاریخی، در دوران قدیمی‌ها، منظورم سال ۲۰۱۱ است، این مورد به طور کامل کارساز بود. این “مسیری” برای رتبه بندی بالاتر بود. هنگامی که در مجموعه مورد نظر قرار گرفتید، لینک ها به شما بیشترین کمک را برای بالا رفتن خواهند کرد. اما امروز، این اتفاق نمی‌افتد.

آن را با دستیابی به انجام وظیفه جستجوگرها (searcher task accomplishment)، بهینه سازی UX، ارتقاء محتوا و رشد نام تجاری جایگزین کنید

من قصد دارم به شما پیشنهاد کنم این روش را کنار گذاشته و با انجام وظیفه جستجوگر جایگزین کنید، جایی که ما دیده‌ایم بسیاری از مردم در زمینه بهینه سازی سرمایه گذاری کرده و وب سایت خود را حتی با لینک های نامناسب و بدون استفاده از DA های بالا و این دست موارد، جهش داده اند. بهینه سازی UX، تجربه کاربر را کاهش می دهد و فرمت محتوا را تثبیت می کند تا اینکه عملکرد بهتری برای جستجوگران داشته باشد.

ارتقای محتوا باعث بهبود محتوای واقعی در صفحه و رشد برند تجاری و مرتبط کردن برند تجاری شما با موضوع یا کلمه کلیدی می شود. چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، چون لینک ها به تنهایی برای پیشرفت امروز کافی نیستند. آنها هنوز یک عامل رتبه بندی قدرتمند هستند. ما قطعا نمی توانیم آنها را به طور کامل نادیده بگیریم.

اما اگر می خواهید به صفحات با رتبه بندی بالاتر تبدیل شوید ، این نوع سرمایه گذاری ها بسیار ساده تر و سودمندتر‌ند.

تکنیک‌های قدیمی سئو  - بالا بردن رتبه بندی با ساختن لینک

۵. دغدغه محل قرارگیری کلمات کلیدی در برچسب ها یا مناطق خاص

 آخرین مورد، دغدغه محل قرارگیری کلمات کلیدی در برچسب ها و مناطق خاص است. به عنوان مثال، صرف زمان و انرژی کافی برای حصول اطمینان از H1 و H2، برچسب های عنوان که می تواند شامل کلمات کلیدی باشد، حصول اطمینان از اینکه URL شامل کلمات کلیدی در فرمت دقیقی است که شما با خط فاصله می‌خواهید، تکرار متن به میزان معین در محتوا و حصول اطمینان از اینکه سرفصل ها و عناوین دارای ساختارهای خاصی هستند.

چرا این تاکتیک ها کار نمی کنند

این بدان معنا نیست که کار نمی کند و این تکنیک‌های قدیمی سئو هستند. مطمئنا یک حداقلی وجود دارد. ما هم از کلمه کلیدی خود در عنوان استفاده کرده‌ایم. ما قطعا آن را در عناوین نیز می‌خواهیم. اگر این در یک برچسب H1 نیست، من فکر می‌کنم می‌توانیم با این روش نیز ادامه دهیم. من فکر می‌کنم که کاملا خوب است. به جای آن من از شما می خواهم به جای این وسواس برای تکمیل این برچسب ها، آخرین ۰.۰۱٪ از ارزش را به کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط اختصاص دهید، مطمئن شوید که محتوای اصلی از موضوعات استفاده کرده و آنها را توضیح می‌دهد، منظور من موضوعات، کلمات و عباراتی است که گوگل آنها را مربوط به یک موضوع خاص می‌داند.

مثال مورد علاقه من رتبه بندی”محلات نیویورک” است در حالی که شما صفحه‌ای دارید که کلمه بروکلین یا منهتن یا برانکس یا کوئینز یا استاتن آیلند را شامل نمی شود، شانس رتبه بندی شما خیلی بالا نخواهد بود، و از همه بدتر، شما می توانید تمام لینک ها و کلمات کلیدی مناسب را با هدف قرار دادن در H1 خود بدست بیاورید، اما اگر شما از این شرایط محلی و پیرامونی که گوگل به وضوح می تواند با موضوع یا درخواست جستجو مرتبط کند استفاده نمی‌کنید، شما احتمالا در رتبه بندی قرار نمی‌گیرید.

آن را با دغدغه کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط جایگزین کنید

مهم نیست که شما سعی در رتبه بندی چه چیزی دارید. من اهمیتی نمی دهم که آن کفش های آبی یا ساعتهای مردانه یا محصولات SaaS B2B است. گوگل بیشتر به این موضوع توجه می کند که آیا محتوای پاسخ مشکل درخواست کننده جستجو را حل می‌کند یا خیر. موضوعات مرتبط، کلمات کلیدی مرتبط با آن اغلب با پیشرفت‌های عالی رتبه بندی هماهنگ می‌شوند به ویژه وقتی که می‌بینند افراد از آنها استفاده می کنند.

تکنیک‌های قدیمی سئو  - کلمات کلیدی در برچسب ها یا مناطق خاص

من چند هفته پیش با یک سئو کار صحبت کردم که این کار را انجام می‌داد. آنها فقط در سایت خود حسابرسی می‌کردند و به دنبال ۵ تا ۱۰ کلمه بودند که احساس می‌کردند آنها را در محتوای خود از قلم انداخته اند، آنها را به طرزی هوشمندانه به محتوای خود اضافه می‌کردند به نحوی که واقعا توصیفی و مفید باشند، و سپس مشاهده می‌کردند که رتبه بندی‌ها بدون هیچ اقدام اضافی رشد می‌کنند، بدون هیچ کار دیگری! خیلی خیلی تاثیر گذار است.

برخی از این تکنیک‌های قدیمی سئو را در نظر بگیرید و آنها را کنار گذاشته یا با برخی از این موارد مدرن جایگزین کنید و ببینید که چگونه نتایج شما بهتر خواهند شد. منتظر نظرات شما در مورد دیگر تاکتیک های قدیمی سئو در بخش نظرات هستیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search