درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بک لینک چیست و چطور ساخته می شود

بک لینک چیست و چطور ساخته می شود
فهرست مطالب

به سادگی میتوان گفت: لینک از سایتی به سایت دیگر مفهوم بک لینک را به وجود می آورد. موتور های جستجو مانند گوگل از بک لینک به عنوان یک سیگنال قوی در رتبه بندی نتایج جستجو خود استفاده می کنند بر این علت که محتوای لینک شده از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. بک لینک های با کیفیت به کسب رتبه در گوگل کمک بسزایی می کنند این تاثیر به حدی است که طبق آمار و ارقام به بدست آمده از تحلیل صدها سئو کار در سرتاسر جهان مشخص شده که لینک ها مهم ترین فاکتور در سئو وب سایت هستند.

کارکرد بک لینک (Backlink)

لینک ها نقش مهمی در الگوریتم ‌های گوگل بازی می کنند اگر دنیای وب را یک تار عنکبوت و خزنده موتور جستجو را عنکبوت تارها نقش لینک را ایفا می کنند، اگر تاری (لینک) نباشد عنکبوت قادر به خزیدن بر روی تار (ایندکس وب) نخواهد بود.

البته این ماجرا را از زوایای دیگر نیز می توان دید فکر کنید محمد یک بلاگر هست که درباره بهترین رویداد های ورزشی مقاله ای منتشر کرده از طرفی مریم که یکی از شرکت کنندگان همین رویداد ها بوده از وبلاگ خود به نوشته محمد لینکی می دهد و مقاله محمد را بهترین مرجع برای انتخاب رویداد های ورزشی معرفی می کند در اینجا به طور مستقیم گفتگویی میان این دو وب سایت انجام شده است.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

انواع بک لینک

بک لینک - انواع بک لینک

به طور کلی دو نوع بک لینک وجود دارد که یکی از دیگری از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است بهتر است نگاهی سریع به این موضوع بیاندازیم:

۱- لینک نوفالو (Nofollow) که توسط موتور های جستجو نادیده گرفته می شود از ارزش و اعتبار بالایی برای سئو برخوردار نیست اما می تواند به طبیعی جلوه دادن بک لینک پروفایل سایت کمک کند.

۲- لینک فالو (Dofollow) لینکی که توسط موتور جستجو دنبال شده و به طور مستقیم بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیر گذار هست اگر لینکی نوفالو نباشد به صورت پیش فالو در نظر گرفته می شود لذا نیازی به قرار دادن کد فالو در تگ <a> نیست.

نکته ای که در خصوص لینک های فالو باید بدانید این است که این لینک ها می توانند باعث افزایش یا رتبه سایت شما در نتایج جستجو شوند اگر بک لینکی از سایت های بی کیفیت و اسپم دارید توصیه می کنیم تا آن ها را Disavow کنید.

ساخت بک لینک

بک لینک - ساخت بک لینک

شاید غول آخر سئو ساختن بک لینک برای سایتمان باشد چون ما کنترلی بر آن نداریم و باید با تولید محتوای با کیفیت دیگر وب سایت ها را تشویق به دادن لینک به خودمان کنیم که مسئله بسیار زمان بر و پر زخمت می باشد اما نگران نباشید و ۱۲ روش ساده برای شروع لینک سازی به شما معرفی می کنیم:

  1. لینک وب سایت خود را در صفحه شبکه های اجتماعی قرار دهید.
  2. از مقالاتی که رتبه خوبی در نتایج جستجو دارند به صفحات جدید خود لینک داخلی دهید.
  3. از ضمیر هایی مانند: چطور، کجا، بهترین، ارزان ترین و … استفاده کنید این مقالات شانس بیشتری برای لینک شدن دارند.
  4. جامع ترین مقاله را تولید کنید، نگاهی به مقالات رقبا بی اندازید و نوشته ای جامع تر که درخور کاربر باشد تولید کنید.
  5. با پست مهمان در سایت های مرتبط با زمینه فعالیت خودتان لینک بگیرید.
  6. با افراد فعال در صنعت خود ارتباط ایمیلی برقرار کنید و از آنها بخواهید تا به شما لینک کنند.
  7. با افراد مشهور حوزه فعالیت خودتان مصاحبه انجام دهید.
  8. با استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک مانند Ahrefs رقبای خود را دنبال کنید و از سایتی که آنها لینک دارند لینک بگیرید.
  9. با کمی هزینه از سایت های بزرگ خبری ایران رپورتاژ آگهی بخرید.
  10. با مقایسه محصولات یا خدمات دیگر سایت ها شانس دیده شدن خود در گوگل را بالا ببرید.
  11. در انجمن های اینترنتی عضو شوید و با کاربران ارتباط بر قرار کنید.
  12. در سایت های پرسش و پاسخ فعالیت کنید و سوالات کاربرن پاسخ دهید.

 از اینجا بخوانید : سئو تکنیکال چیست؟ آموزش سئو فنی سایت

پیدا کردن بک لینک های سایت

 بک لینک - پیدا کردن بک لینک های سایت

برای درک بهتر از لینک ها باید از وجود آنها آگاه باشید و خوشبختانه ابزارهای بیشماری برای این کار وجود دارند که بهترین آنها Google Search Console, Ahrefs و SEMRush هستند. یک وبمستری باید نگاهی مداوم به بک لینک پروفایل سایت خود داشته باشد تا لینک های بی کیفیت و با کیفیت را از هم تفکیک کرده و به درد نخور ها را روانه ی Disavow کند.

بگذریم … مهم است که پاسخ سه سوال را بدانیم:

اولی: چطور بک لینک های سایتم را پیدا کنم؟

دومی: چطور بفهمم اسپم هستند یا خیر؟

سومی: چطور با صاحبان سایت هایی که به من لینک اسپم دادند ارتباط برقرار کنم؟

چطور بک لینک های سایتم را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن بک لینک های وب سایتتان باید از ابزار های مانیتورینگ لینک استفاده کنید، از معروف ترین این ابزار ها میتوان به Ahrefs, SEMRush و Google Search Console اشاره کرد.

چطور بفهمم اسپم هستند یا خیر؟

شاخصی برای این کار وجود دارد به نام Spam Score که توسط سایت MOZ ارائه می شود اگر نمره اسپم سایت لینک دهنده بیشتر از ۵ باشد باید به فکر راه حلی برای حذف آن باشید.

چطور با صاحبان سایت هایی که به من لینک اسپم دادند ارتباط برقرار کنم؟

خب ارتباط گرفتن با صاحبان سایت ها همیشه امکان پذیر نیست لذا توصیه ما استفاده از ابزار Disavow Google برای این دسته از لینک ها می باشد.

اگر سوال یا انتقادی در خصوص این مقاله دارید حتما ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 ارزیابی پروفایل بکلینک

بک لینک -  ارزیابی پروفایل بکلینک 

از بکلینک های غیرمرتبط و دور از موضوع گرفته تا انکرتکست‌های تقلیدی، نشانه‌های زیادی از اسپم بودن در پروفایل بکلینک شما هست که باید به آن‌ها توجه کنید. این موارد به تنهایی شاید جای نگرانی نداشته باشند، اما وقتی در ارزیابی پروفایل بکلینک خود به چندتا از آن‌ها برخورد می‌کنید باید مراقب باشید.

برای مشاوره رایگان در رابطه با بهبود لینک‌های خود با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

 

ارزیابی پروفایل بکلینک می‌تواند گیج کننده باشد. وقتی می‌گوییم ارزیابی پروفایل بکلینک ، به طور خاص درباره تشخیص هرگونه مورد نامناسب و اشتباه صحبت می‌کنیم. بین سئوکارها بحث و اختلاف نظری هم درباره این موضوع وجود دارد. در زمان الگوریتم Penguin 4.0، همه ما فکر می‌کردیم اگر گوگل می‌تواند بکلینک های اسپم و بی کیفیت را نادیده بگیرد، چرا باید آن ها را حذف کنیم. چون این کار هم دقیقا پیام مشابهی به گوگل می‌دهد: “این لینک ها را در نظر نگیر.”

من سه دلیل برای ارزیابی پروفایل بکلینک دارم.

چرا باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

حذف لینک هنوز هم پیشنهاد می‌شود.

حذف کردن لینک همچنان یک گزینه است. شما می‌توانید در صورت لزوم همین حالا درخواست حذف لینک را ثبت کنید.

شما همچنان امکان دریافت پنالتی دستی را دارید

گوگل دستورالعمل هایی دارد که در آن به انواع طرح لینک ها و انواع دستکاری های لینک اشاره شده است. اگر این قوانین را نقض کنید، ممکن است پنالتی دستی دریافت کنید. در این صورت، در کنسول جستجوی گوگل به شما گفته می‌شود که لینک غیرطبیعی در سایت شما تشخیص داده شده است. هنوز انجام چنین پنالتی هایی ممکن است. این دلیل دومی است برای آنکه من پیشنهاد می دهم بهتر است این لینک ها را حذف کنید.

گوگل می گوید نظر خود را تغییر نداده است.

می دانم شاید این مسئله عقب ماندگی تلقی شود، اما گوگل می گوید:” نظر ما تغییر نکرده است. هنوز باید هرجا که فکر می کنید لازم است از حذف لینک استفاده کنید.” بنابراین هرجا که لازم است باید از حذف لینک استفاده کنید، اما این هم دلیل دیگری است برای اعتقاد من به مناسب بودن حذف لینک در موارد مناسب.

چه زمانی باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

به دنبال نشانه‌های طرح لینک یا دستکاری لینک باشید

من می‌گویم در دنیای امروز، احتمالا بهترین کار این است که وقتی نشانه‌های زیادی از طرح لینک یا دستکاری لینک مشاهده می کنید که بسیار خطرناک و اشتباه است پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید. البته گوگل بهتر می تواند لینک های دستکاری شده را تشخیص داده و آن ها را در نظر نگیرد و در نتیجه کل سایت را به خاطر این لینک ها پنالتی نکند. به همین دلیل هم به نظر من نیازی نیست آنقدر که قبلا به این موضوع اهمیت می‌دادیم، اهمیت دهیم. اما به هر حال می‌توانید پروفایل بکلینک مشتری را ارزیابی کرده و هر مورد مشکوکی را تشخیص دهید. شما سئوکار هستید. شما می‌توانید از روی نشانه‌ها تشخیص دهید که آیا طرح لینک وجود دارد یا خیر.

چطور می‌توانید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

در نرم افزار Moz Link Explorer، به دنبال زنگ‌های خطر بگردید

اگر نمی دانید چطور باید چنین لینک هایی را تشخیص دهید، می توانید در نرم افزار Moz Link Explorer به دنبال این موارد باشید. در این بخش می خواهیم به سراغ برخی از زنگ خطرهایی برای پروفایل بکلینک برویم که من می شناسم. اما مسئولیت قبول نمی کنم! این ها ۷ زنگ خطر “احتمالی” هستند. لطفا هرکدام از آنها را پیدا کردید سریعا لینک مربوطه را حذف نکنید.

این ۷ مورد تنها مواردی هستند که من طی زمان متوجه شده ام. من در سال ۲۰۱۲ سئو را شروع کردم، درست زمانی که الگوریتم پنگوئن روی کار بود و به این ترتیب لینک های اسپم بسیار زیادی را پاک کردم. من فقط الگوها را مشاهده کردم و این ۷ مورد هم نتیجه این الگوهاست. من فکر می کنم این ۷ مورد هنوز طی چندسال گذشته درست هستند. به هر حال هنوز هم افرادی هستند که لینک های بی‌کیفیت با تکنیک‌های نامناسب می‌سازند و این کار می تواند باعث شود پنالتی و جریمه شوند.

این ۷ مورد، مواردی هستند که من متوجه شده ام و شما باید به آنها توجه کنید. اگر چیزی شبیه به این موارد مشاهده می‌کنید، اگر متوجه یکی از این زنگ خطرها می شوید، باید کمی فراتر از آن را بنگرید. لطفا به سرعت نگویید:”این لینک ها بد هستند” و آن‌ها را در کسری از ثانیه حذف نکنید. فقط کمی فکر خود را درگیر کنید و بیشتر تحقیق نمایید. حالا که مسئولیت را از دوش خود برداشتم، می‌توانیم به این زنگ خطرها بپردازیم.

۷ زنگ خطر احتمالی در زمان ارزیابی پروفایل بکلینک

بک لینک - ۷ زنگ خطر احتمالی در زمان ارزیابی پروفایل بکلینک

۱. نامرتبط بودن

کشورهایی که به شما مربوط نیستند

بگذارید چند مثال برای این مورد بزنم. فرض کنیم شما روی سایت یک مشتری کار می‌کنید. اساس کار این مشتری برای آمریکا است و تمامی لوکیشن های کاری آن‌ها در آمریکا واقع شده است. تمامی مخاطبین آن‌ها نیز در آمریکا هستند. اما وقتی به لینک‌های ورودی نگاه می کنید (مثلا در نرم افزار Link Explorer گزارشی از لینک های ورودی می‌گیرید) متوجه می‌شوید که چند دامنه به شما لینک شده اند که روی دامنه .ru و .pl هستند. بعد با خود فکر می کنید که چرا سایت من باید حجم زیادی لینک از کشورهایی داشته باشد که به من ربطی ندارند و اصلا ما هیچ محتوایی به زبان روسی یا لهستانی و غیره نداریم؟ بنابراین این، موضوعی است که احتمالا باید به آن توجه کنید و می تواند نشانه خوبی نباشد.

لینک‌های نامرتبط به موضوع

مورد دیگری که باید بدان توجه کنید، لینک های نامرتبط به موضوع هستند. مثال محبوب من این  است که من زمانی با یک وکیل همکاری می کردم که بکلینک های زیاد و نامرتبطی از دایرکتوری‌های بی‌کیفیت مربوط به برنامه ریزی جشن داشت که کاملا نامرتبط به این وبسایت بودند. من بر روی این لینک ها کلیک کردم تا ببینم لینک چه وبسایتی هستند. واقعا هیچ دلیلی برای لینک دادن وبسایت برنامه ریزی جشن به وبسایت یک وکیل نیست. واضح بود که به دلیل قیمت ارزان حاضر به خرید چنین لینک هایی شده بود و اصلا اهمیتی نمی داد که این لینک ها از کجا می آیند. بنابراین، به لینک های کاملا نامرتبط و دور از موضوع وبسایت توجه داشته باشید.

قطعا اینجا هم می‌خواهم از خودم صلب مسئولیت کنم. شاید برخی لینک ها نامربوط به نظر برسند اما وقتی کمی عمیق تر به ماجرا نگاه می‌کنید، می بینید هر دو وبسایت در بازار مشترکی هستند و رابطه شغلی باهم دارند. بنابراین مراقب این موضوع باشید اما در نظر داشته باشید که اگر لینک های کاملا نامرتبط به موضوع وبسایت خود داشته باشید، امکان دریافت اخطار به دلیل دستکاری لینک وجود دارد.

۲. انکر تکست

دومین زنگ خطر پروفایل بکلینک مربوط به انکرتکست است. گزارش مربوط به انکرتکست را هم می‌توانید در نرم افزار Moz Link Explorerدریافت کنید. می‌توانید به این نرم افزار مراجعه نموده و گزارش انکرتکست بگیرید. وقتی من اخطار لینک های دستکاری شده را دریافت می‌کنم معمولا متوجه می شوم تعداد زیادی از بکلینک های موجود، انکرتکست کاملا یکسانی دارند و این انکرتکست هم معمولا دقیقا همان کلیدواژه ای است که می خواهند برای آن رنک بگیرند. وجود چنین مسئله ای کاملا نشان دهنده آن است که لینک سازی مشکوک می‌باشد.

مثالی که می خواهم برای این قسمت بزنم و توضیح دهم چرا باید نگران بود. اگر می بینید درصد نامناسبی از لینک ها انکرتکست کاملا یکسانی دارند، شاید باید کمی دقیق‌تر بررسی کنید. مثالی که می‌خواهم بزنم این است که فرض کنید در یک روز و در موقعیت های گوناگون، با ۵ دوست مختلف خود رو به رو می شوید. همه این ۵ نفر با شما در یک اتاق نیستند. ولی وقتی با هرکدام از آنها صحبت می کنید، همگی به طور مشابهی می گویند:”آخر هفته خیلی خوبی بود، ولی پایم شکست.” شما قطعا مشکوک خواهید شد:”چی! این ۵ نفر همگی پای خود را شکسته اند؟ این خیلی عجیب است! چه اتفاقی افتاده؟”

برای انکرتکست هم ماجرای مشابهی وجود دارد. اگر به طور طبیعی لینک دریافت کنید، همه لینک ها شبیه هم نخواهند بود. اما اگر همه کسانی که به شما لینک می دهند از یک انکرتکست یکسان استفاده کنند، احتمالا مورد مشکوکی وجود دارد! این هم از این!

۳. نوفالو/ فالو

نسبت لینک‌های نوفالو به لینک های فالو. لطفا این حرف من را به عنوان قانون حتمی نبینید، اما چیزی که من به تجربه دیده ام این است که معمولا اگر انکرتکست اسپم و نامربوط داشته باشید، نسبت نامناسب نوفالو به فالو هم به چشم می‌خورد. لطفا این زنگ خطرها را با هم استفاده کنید. وقتی چندتا از این زنگ خطرها با هم به صدا در می آیند، برای من نشان دهنده آن است که اتفاقات مشکوکی در حال رخ دادن است.

شاید وقتی نسبت لینک‌ها نوفالو به فالو را محاسبه می‌کنید، متوجه اعداد مسخره ای شوید. این نسبت را هم می‌توانید در Link Explorer مشاهده کنید. شاید حدودا ۹۹% از تمام بکلینک های شما فالو باشند و همگی هم پیج رنک را عبور دهند. اگر طرح لینک بسازید، این لینک ها معمولا پیج رنک را عبور می دهند. به این ترتیب یک یا صفر درصد از لینک های شما نوفالو خواهد بود و باید به آن توجه کنید.

۴. لینک ها/ دامنه ها

مورد مشابهی هم درباره نسبت لینک به دامنه هم وجود دارد. این نشانه هم به طور قطع نمی تواند نشانگر اسپم بودن لینک ها باشد. عدد جادویی هم برای این نسبت وجود ندارد. اما گاهی اوقات وقتی من نشانه های منفی دیگر را مشاهده می‌کنم، متوجه می‌شوم که این نسبت هم مناسب نیست. فرض کنید مثلا وبسایتی ۱۰۰۰۰ لینک داخلی دارد اما تمامی این لینک ها تنها از ۵ دامنه می آیند. گاهی اوقات چنین اتفاقی می افتد. اگر بخواهم مثال بزنم: در حال ارزیابی پروفایل بکلینک مشتری بودم. این مشتری ۵ وبسایت مختلف داشت و در سراسر هرکدام از این وبسایت‌ها، به وبسایت‌های دیگر خود لینک داده بود. در واقع شبکه مخصوص خود را ساخته بود. این مشتری امیدوار بود که با این شکل از لینک سازی، آتوریتی تمامی وبسایت‌های خود را افزایش دهد. طبیعتا باید مراقب چنین چیزی باشید چون می‌تواند نشان دهنده این باشد که تمامی لینک‌های فالویی که دارید را، خودتان می‌سازید و طبیعتا چنین چیزی اصلا خوب نیست.

۵. نام دامنه

“DIR” یا “directory”

این نکته نیاز به یک آزمون چشمی دارد که کمی پایین تر به آن می پردازم. اگر لینک های داخلی خود را بررسی کنید، متوجه نام دامنه‌هایی می شوید که کمی عجیب هستند و هرچه بیشتر به دنبال چنین دامنه‌هایی باشید، بیشتر هم پیدا خواهید کرد. من وقتی زمان زیادی را صرف ارزیابی بکلینک کردم، متوجه شدم بسیاری از لینک های اسپم، از سایت های دایرکتوری بی‌کیفیت می‌آیند. بسیاری از این وبسایت ها از کلمه “directory” یا “DIR” در نام دامنه خود استفاده می‌کنند مثل: bestlinkdir.co.  بسیاری از اوقات وقتی کلمات مشابهی در نام دامنه‌ها می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که این سایت ها، دایرکتوری‌های ثبت نام بی‌کیفیت هستند. شما می توانید به صورت چشمی بررسی کنید و ببینید آیا سایت های “directory” یا “DIR” به شما لینک داده‌اند یا خیر.

“Article” (مقاله)

مساله مشابهی برای مقالات هم وجود دارد. در زمان‌های گذشته، افراد مقالات خود را در مجلات الکترونیکی (Ezine)   یا وبسایت هایی از این دست منتشر می‌کردند. بنابراین اگر به سایتی برخورد کردید که کلمه “article” در نام دامنه خود داشت، بهتر است مراقب باشید. شاید این وبسایت هم مقالات بی‌کیفیتی را در سایت خود ثبت کرده و از آن‌ها بکلینک می‌گیرد.

“SEO”/”Links”

اگر لینک‌های زیادی در پروفایل بکلینک مشتری مشاهده می‌کنید که کلماتی مانند SEO در دامنه خود دارند و البته در فضای سئو هم فعالیت نمی‌کنند، باید مراقب باشید. نباید لینک‌های زیادی از سایت‌هایی با دامنه bestSEOsite.com یا bestlinksforyou.com بگیرید. من موارد زیادی از این دست دیده ام و تجربه دارم. بهتر است مراقب باشید.

۶. شاخص‌های نرم افزارها

بک لینک - شاخص‌های نرم افزارها

این مورد می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر نمره‌ای که از شاخص‌های محاسبه شده توسط نرم افزار می‌گیرید، مثلا نمره اسپم بودن لینک ها، بالا باشد، احتمالا باید به آن دقت کنید. خوب است بدانید که MOZ در راهنمای وبسایت خود، لیستی از ۲۷ شاخصی که در زمان اسپم بودن لینک‌های وبسایت بررسی می‌کند تهیه کرده است. شاید اطلاع از نحوه محاسبه نمره اسپم بودن سایت توسط ماز به شما کمک کند.

اگر می بینید لینک‌هایی از صفحات با قدرت دامنه و قدرت صفحه DA وPA  پایینی گرفته‌اید، زود این صفحات را جزو صفحات بد و نامناسب دسته‌بندی نکنید. شاید دلیل پایین بودن DA و PA، جدید بودن سایت باشد. شاید این سایت هنوز بازاریابی زیادی برای خود انجام نداده باشد. پایین بودن DA و PA لزوما به معنی اسپم بودن نیست. فقط به این معنی است که هنوز قدرت زیادی ندارند. مراقب باشید فقط به دلیل DA و PA پایین، لینکی را اسپم قلمداد نکنید.

۷. آزمون چشمی

در نهایت به آزمون چشمی رسیدیم. همانطور که گفتم، هر چه بیشتر کار کنید، بهتر می توانید به طور چشمی اوضاع را کنترل کنید. البته این کار، چیزی نیست که تمام مدت انجام دهید، اما به مرور زمان اگر با مشتریانی با پروفایل بکلینک اسپم کار کنید، متوجه برخی الگوها خواهید شد. این مدل سایت های بی کیفیت، قالب یکسانی دارند. شما ۱۰۰ سایت دارید که همگی آبی هستند. همگی، نویگیشن و لوگوی دقیقا یکسانی دارند. همگی روی یک شبکه هستند. به مرور زمان، می‌توانید تم‌های این چنینی را تشخیص دهید. بسیاری از اوقات این وبسایت‌ها هیچ اطلاعات تماسی هم ندارند چون هیچکس روی امور نظارت ندارد. این وبسایت ها فقط به خاطر لینک دادن وجود دارند. هیچکس به آنها توجه نمی‌کند، هیچ شماره تلفنی، هیچ اطلاعات تماسی، هیچ ایمیل آدرسی، هیچ چیزی وجود ندارد. نشانه خیلی جالبی که من به آن پی بردم، این است که در سایت های این چنین، شما معمولا در بالا، یک دکمه بزرگ پی پال مشاهده می کنید با پیامی که می‌گوید:”برای ثبت لینک خود، هزینه تعیین شده را پرداخت کنید” یا حتی بدتر:”از این درگاه پرداخت استفاده کنید تا لینک‌های شما را از این وبسایت حذف کنیم.”، چون خودشان می‌دانند چقدر لینک‌های بی کیفیتی دارند. این هم از آخرین نکته ای که باید در نظر داشته باشید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد. امیدوارم به کمک این مطالب بتوانید تشخیص دهید چه زمانی باید چه کاری را انجام دهید، چه زمانی نباید چه کاری را انجام دهید، آیا باید به ارزیابی لینک‌های خود بپردازید یا آیا باید مراقب زنگ خطری باشید یا خیر. امیدوارم این مطلب آموزنده باشد. اگر هرگونه نکته ای وجود دارد که فکر می‌کنید خوب است سئوکارهای دیگر هم در جریان آن باشند، لطفا در بخش نظرات مطرح کنید.

بک لینک ها از نظر گوگل بدین معنی هستند که محتوای سایت شما به قدری غنی بوده است که سایر سایت‌ها مطلب شما را منتشر کرده‌اند و برای حفظ قانون کپی رایت به سایت اصلی نیز لینک داده‌اند. اگر خلاف این موضوع به گوگل ثابت شود تاثیر بک لینک ها برای سایت شما به حداقل می‌رسد و هزینه‌های لینک سازی شما نیز هدر می‌رود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search