درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با پلاگین EWWW Image Optimizer

فهرست مطالب

در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و یکی از دلایل مهمی که باعث کند شدن سایت می شود عدم استفاده از تصاویر بهینه شده است. با توجه به اینکه گوگل امروزه به تجربه رابط کاربری بسیار اهمیت می دهد و یکی از مهمترین اصول در تجربه رابط کاربری سرعت لود سایت است، بهینه سازی تصاویر که مستقیما با سرعت لود سایت در ارتباط است، بسیار برای وب مستران مهم شده است. چندین پلاگین برای وردپرس وجود دارد که تصاویر را بهینه می کند اما بر اساس تجربه می توان گفت بهترین آنها EWWW Image Optimizer است. این پروسه در خدمات سئو شرکت نوین مارکتینگ بصورت رایگان انجام می شود.

دریافت پلاگین EWWW Image Optimizer

EWWW Image Optimizer رایگان است و حدود ۱ میلیون بار نصب شده است. شما می توانید پلاگین را از لینک زیر دریافت کنید.

صفحه EWWW Image Optimizer در مخزن وردپرس

یا از طریق بخش افزونه ها به آسانی ان را نصب نمایید.

آموزش استفاده از پلاگین EWWW Image Optimizer

بعد از نصب و فعالسازی افزونه در مدیریت وردپرس به بخش رسانه بروید و روی گزینه بهینه سازی فله کلیک کنید.

روی گزینه اسکن برای تصاویر بهینه سازی نشده کلیک کنید تا پلاگین تمام تصاویر موجود در سایت را بررسی کند و آنهایی که بهینه شده نیستند را شروع به بهینه سازی کند.

نکته دیگری که در این افزونه قابل توجه است برای تصاویری جدیدی است که شما در بخش رسانه های وردپرس آپلود می کنید، این افزونه به صورت خودکار همه تصاویر جدید را پس از آپلود شروع به بهینه سازی می کند. که برای تصاویر جدید شما نیاز به بهینه سازی نخواهید داشت.

تنظیمات افزونه EWWW Image Optimizer

برای اعمال تنظیمات بیشتر باید در قسمت مدیریت روی منو تنظیمات کلیک کنید و گزینه  EWWW Image Optimizer را انتخاب کنید.

به صورت پیشفرض تنظیمات خود افزونه در بهترین حالت کارایی وجود دارد اما در صورتی که نیاز به تغییرات دارید می توانید در این بخش تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

کلید API بهینه سازی: اگر می خواهید افزونه را به حالت پریمیوم ارتقاء دهید باید روی گزینه یک کلید API را خریداری کنید کلیک کنید تا یک کد به ایمیل شما اراسل شود و آن را درون افزونه اعمال کنید. افزونه EWWW خدمات پرمیوم خود را به صورت رایگان تا ۳۰۰ تصویر در اختیارتان قرار می دهد. پس از آن باید پلن های پرمیوم را خریداری کنید. لازم به ذکر است که خدمات WebP در آپدیت جدید افزونه جزء سرویس های حرفه ای است و برای استفاده از آن باید کلید API دریافت کنید.

حذف متاداده: یکی از ویژگی هایی که عکس های گرفته شده با دوربین های دیجیتال و دوربین های گوشی های هوشمند دارند داده Exif است که به آن متا داده نیز گفته می شود. متاداده در فایل های تصاویر ذخیره می شود و شامل اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی، مدل دوربین، نوع فشرده سازی، تاریخ، زمان و بسیاری اطلاعات دیگر است. همانطور که تصور می کنید این داده ها مقدار کمی فضا اشغال می کنند.

اگر می خواهید افزونه EWWW به صورت خودکار این متاداده را از تمام تصاویر بهینه سازی شده شما حذف کند، گزینه حذف متاداده را فعال کنید.

برای سطوح بهینه سازی JPG، PNG و GIF باید سطح فشرده سازی را بر روی پیکسل کامل تنظیم کنید. پیکسل کامل همان بهینه سازی Lossless است.

فشرده سازی lossless به معنی این است که هیچ پیکسلی در حین فشرده سازی تغییر نمی کند و تصاویر قبل و بعد از بهینه سازی دارای تعداد پیکسل یکسان هستند. اما در فشرده سازی loosy کیفیت تصاویر بعد از فشرده سازی کاهش می یابد اما فضای زیادی آزاد می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
تغییرات حیاتی در ux
|
این مقاله درباره درباره تغییرات حیاتی در ux سایت هاست. وقتی که می‌توانیم با تغییرات حیاتی در...
Search