درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه راحت پول در بیاوریم ؟ ۱۵ راه برای کسب درآمد از اینترنت

چگونه راحت پول در بیاوریم ؟ ۱۵ راه برای کسب درآمد از اینترنت
فهرست مطالب

برای بسیاری از افراد، کسب درآمد آنلاین و از طریق اینترنت رویایی است که به حقیقت پیوسته است. این دسته از افراد اگر از طریق یک وب سایت یا یک فعالیت اینترنتی دیگر منبعی خوب برای درآمد پیدا کنند، ممکن است کار فعلی خود را رها کنند تا به کارآفرینی بپردازند، وقت بیشتری را با خانواده خود بگذرانند و در نهایت کنترل زمان و زندگی خود را دوباره به دست بگیرند.

نکته قابل توجه این است که کسب درآمد آنلاین یک رویا نیست. هزاران نفر در دنیا از طریق اینترنت، روش آنلاین و با کمک وب سایت‌ها، دوره‌ها یا استراتژی‌های بازاریابی منحصر به فرد کسب درآمد می‌کنند.

خبر خوب این است که، اکثر استراتژی‌های درآمد آنلاین چندان پیچیده نیستند. مانند هر فعالیت تجاری دیگری، درآمد آنلاین نیز برای رشد، نیاز به زمان دارد. شما باید برای شروع آماده باشید که زمان و انرژی لازم را برای خلق ایده خود اختصاص دهید، و حتی اگر این مسیر را به آهستگی طی کنید، همچنان به آن نیاز دارید.

اگر می‌خواهید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید اما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، در ادامه چندین مورد از بهترین و واقعی‌ترین استراتژی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱- ایجاد یک وب سایت

به کسب درآمد ثابت علاقه دارید؟ شما برای پاسخ به این نیازمندی به یک وب سایت نیاز دارید. طراحی سایت یک راه ساده کسب درآمد است .
راه اندازی یک وب سایت با قالب‌های آماده کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و هزینه کمی دارد.
برای جلب توجه اولین بازدیدکنندگان، فقط به کمی کمک از شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید و پس از آن روش‌های زیادی برای پول درآوردن از طریق سایت وجود دارد.
برای راه اندازی وبسایت و کسب درآمد از آن کمی صبور باشید و خلاقیت را فراموش نکنید.
به صورت کلی شما باید نیازی از کاربران را برآورده کنید، چه این نیاز فروش یک محصول باشد و یا یک نقد مفصل درباره جدیدترین فیلم‌های سینما.
همه این مطالب کاربران جدید را به وبسایت شما خواهد آورد و شما با کمک این ترافیک بدست آمده می‌توانید کسب درآمد را آغاز کنید. سئو و بهینه سازی وب سایت به بیشتر دیده شدن سایت شما توسط کاربر گوگل کمک بسیاری می‌کند.

۲- کسب درآمد از گوگل ادسنس

کسب درآمد از اینترنت - کسب درآمد از گوگل ادسنس

اگر از هر وب سایتی بازدید کرده باشید، متوجه تبلیغات گوگل شده اید و آنها را مشاهده کرده‌اید. این تبلیغات در همه جا وجود دارند و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. راه اندازی این تبلیغات نه تنها در هر وب سایتی به صورت کلی آسان است، اما هنگامی که وب سایت شما بازدیدهای جدید دریافت می‌کند این تبلیغات می‌توانند برای شما سودآور باشند.
یکی از نکات جالب در مورد گوگل ادسنس این است که راه اندازی آن بسیار آسان است. اگر وبلاگ یا وب سایتی دارید، می توانید برای یک حساب گوگل ادسنس رایگان در آن ثبت نام کنید. از این طریق، گوگل یک کد منحصر به فرد به شما می‌دهد که می‌توانید آن را در وب سایت خود جایگذاری کنید. گوگل از طریق این کد اطلاعات مربوط را می‌خواند، بازدیدها و ترافیک صفحه و درآمد بدست آمده از طرف شما را ردیابی می‌کند. برای ادامه کار هیچ گونه نگهداری و مراقبت و کار اضافه‌ای وجود ندارد، بنابراین اگر از قبل وب سایت داشته باشید کار با گوگل ادسنس بدون دردسر است.
توجه داشته باشید که بهتر است این تبلیغات با موضوعات سایت شما مرتبط باشد تا میزان بازدیدها بالاتر بود، برای کسب درآمد از این طریق باید صبور باشید، پس از مدتی به درآمد مناسب دست پیدا خواهید کرد.

۳- فروش اینترنتی محصول

کسب درآمد از اینترنت - فروش اینترنتی محصول

شاید اولین راهی که برای کسب درآمد به ذهن هر فردی می‌رسد فروش محصول باشد.
مهم نیست که این محصول را خودتان تولید کرده باشید و یا در فروش محصولات دیگران شریک باشید.
راه‌های بسیاری برای فروش یک محصول در دنیای اینترنت وجود دارد، شما می‌توانید یک صفحه اینستاگرامی باز کنید و محصولات خود را بفروشید و یا از یک سایت واسط برای فروش محصولات خود کمک بگیرید، همه این موارد به شما در کسب درآمد در دنیای آنلاین کمک خواهد کرد.

۴- ادمین سایت یا ادمین صفحه اینستاگرام

کسب درآمد از اینترنت - ادمین سایت یا ادمین صفحه اینستاگرام

اگر با محتوای دیجیتال آشنایی دارید و یا با کاربران به خوبی می‌توانید ارتباط برقرار کنید، ادمین سایت و یا صفحه اینستاگرام انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
برای این کار بهتر است با اصول اولیه انتشار محتوا، قالب‌های محتوایی، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید و بتوانید با افراد به خوبی ارتباط برقرار کنید.

۵- اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب درآمد از اینترنت - اینفلوئنسر مارکتینگ

ایجاد یک برند شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. آیا می‌دانستید که در سال ۲۰۱۹، کریستیانو رونالدو برای هر پست اسپانسرینگ و تبلیغات اینستاگرام ۹۷۵ هزار دلار درآمد کسب کرده و همین موضوع او را به پردرآمدترین اینفلوئنسر تبدیل کرده است؟ اگرچه به نظر می‌رسد ستاره‌های واقعی، خوانندگان و ورزشکاران بزرگترین اینفلوئنسرها هستند، اما بخاطر داشته باشید که حتی اینفلوئنسرها در مقیاس کوچکتر نیز می‌توانند درآمد بیشتری نسبت به چند سال گذشته کسب کنند.
برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، باید یک بستر انتخاب کنید و فالوورهای هدف خود را مشخص کنید. آسان‌ترین و پرکاربردترین بسترها برای انجام این کار، یوتیوب و اینستاگرام هستند. برخی از بزرگترین اینفلوئنسر‌هایی که به خودی خود مشهور بودند اغلب اولین بار از طریق این کانال‌ها در معرض دید دیگر کاربران قرار گرفته اند، اگر می‌خواهید مخاطبان زیادی در اینستاگرام بدست آورید، ممکن است در ابتدا لازم باشد نحوه جذب فالوورهای بالا در اینستاگرام را بررسی کنید.
برای کسب درآمد به عنوان یک تأثیرگذار و یا اینفلوئنسر، میتوانید پست‌ها و یا استوری‌های تبلیغاتی در صفحه خود منتشر کنید، فروشگاه اینترنتی خودتان را ایجاد کنید و محصولات خودتان را به فروش برسانید، به عنوان سفیر یک برند قرارداد ببندید و یا برای حضور در رویدادهای تبلیغاتی هزینه دریافت کنید.

۶- افیلیت مارکتینگ ( مثل مشارکت در فروش دیجی کالا)

افیلیت مارکتینگ یکی از پردرآمدترین روشهای کسب درآمد اینترنتی است. وقتی بتوانیم لینک‌های وابسته را به وب سایت خود اضافه کنید، طی چند هفته به صورت چشمگیر شاهد افزایش درآمد خود خواهید بود.

در جایگاه برنامه ریزی مالی، شرکت‌های وابسته (افیلیت) شامل شرکت‌هایی مانند کارگزاری‌های آنلاین، بانک های آنلاین و ابزارهای مالی هستند. اگر می‌خواهید با این شرکت‌ها به صورت افیلیت همکاری داشته باشید احتمالا برای شما درآمد خوبی به همراه خواهد داشت.

در حالی که نوع شرکت‌های وابسته (افیلیت)شما با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارید متفاوت خواهد بود، اما بخاطر داشته باشید که برخی از شرکتها به ازای هر کانورژن مبالغ بالایی به شما پرداخت می‌کنند. با وجود چنین بازدهی در حال حاضر شروع به کسب درآمد واقعی چندان دور از انتظار نیست.
شما با این روش به ازای هر فروشی که رقم بزنید، در قسمتی از فروش شریک خواهید شد.
وبسایت دیجی کالا نیز سالهاست این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است شما برای مشارکت در فروش فقط کافی است در این قسمت از سایت دیجی کالا ثبت نام کنید و از کانال‌‌ها مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام، توییتر، و یا وبسایت و وبلاگ شخصی با لینک اختصاصی خودتان محصولی را تبلیغ کنید و به ازایی هر خریدی که با لینک شما نهایی شود، درآمد خواهید داشت.

۷- مربی گری (کوچینگ) و مشاوره آنلاین

کسب درآمد از اینترنت - مربی گری (کوچینگ) و مشاوره آنلاین

اگر در زمینه به خصوصی مهارت خاصی دارید، می‌توانید از اینترنت برای ایجاد کسب و کار مربیگری، کوچینگ و یا مشاوره آنلاین نیز استفاده کنید. به طور مثال اگر شما در حوزه تجارت آنلاین مهارت دارید می‌توانید مطالبی را در دنیای اینترنت منتشر کنید، به زودی افرادی با شما تماس خواهند گرفت و از شما خواهند خواست که آنها را راهنمایی کنید، شما به ازای این راهنمایی و مربی‌گیری و یا ارائه مشاوره درآمد مجزا خواهید داشت. هرچند که در ابتدای کار می‌توانید مشاوره را به صورت رایگان آغاز کنید.
اگر در زمینه‌ای متخصص هستید و افراد زیادی به یادگیری از طریق شما علاقه مند هستند، می‌توانید مربی گری و یا مشاوره آنلاین را به عنوان یه منبع درآمد در بستر اینترنت در نظر داشته باشید.

۸- برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین ( وبینار)

کسب درآمد از اینترنت - برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین ( وبینار)

آیا در آموزش مهارت دارید؟ آیا حرفه و یا کاری را بلدید که می‌خواهید به دیگران آموزش دهید؟
اینترنت بستر مناسبی برای ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین است. اگر دوست دارید ریاضی درس بدهید و یا معلم زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید به شاگردان خود در سراسر ایران و یا حتی جهان دسترسی داشته باشید، اینترنت جواب سوالات شما است.
شما برای این کار می‌توانید از وبسایت‌ها آموزشی کمک بگیرید و یا وب سایت خودتان را راه اندازی کنید و یا ویدئوهای آموزشی‌تان را روی یوتیوب قرار دهید و از طریق تبلیغ آن کسب درآمد کنید.
اگر میخواهید خلاصه‌ای از مطلبی را به دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید وبینار برگزار کنید و برای شرکت در آن اقدام به بلیت فروشی کنید و یا برای برگزاری وبینار خود اسپانسر بگیرید تا هزینه‌های شما را بپردازند، هرکدام از این روش‌ها را که انتخاب کنید شما با استفاده از بستر اینترنت و با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌توانید به کسب درآمد برسید.
به اشتراک گذاری دانش یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد آنلاین است. اگر در یک موضوع متخصص هستید، می‌توانید با ایجاد دوره‌های آنلاین، از دانش خود درآمد کسب کنید. می توانید دوره خود را در وبسایت‌های مخصوص آموزش به فروش برسانید. برخی از کارآفرینان با فروش دوره‌های آنلاین ماهیانه ۵۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.
برای ایجاد یک دوره محبوب و موفق و اطمینان از موفقیت، مهم‌ترین شرط این است که دوره‌های دیگر که مربوط به موضوع شما می‌شوند را تماشا کنید. سپس، به بررسی‌ها و نظرات نگاهی بی‌اندازید. افراد چه قسمتی از آموزش‌ها را دوست داشته‌اند؟ و چه قسمتی از نظر آنها بیهوده است؟ شما چطور می‌توانید دوره آموزشی بهتری در این موضوع تولید کنید؟
تمرکز خود را بر ایجاد محتوایی بگذارید که جوابگوی پرتکرارترین اشکالات دوره‌های دیگر باشد، در حالی که استفاده از نکات مثبت دیگران را نیز باید مد نظر داشته باشید.
بستری که دوره خود را در آن به فروش می‌رسانید نحوه کسب درآمد به بهترین شکل را تعیین می‌کند.
اگر دوره خود را در وبسایت‌های آموزشی به فروش می‌رسانید، شاید دیگر لازم نباشد شما بخش بازاریابی و رفع مشکلات فنی سایت را بر عهده بگیرید، اما اگر این دوره را در وبسایت خودتان به فروش می‌رسانید، تمام مراحل پشتیبانی آن بر عهده خودتان خواهد بود.
بنابراین تبلیغات و معرفی دوره آموزشی را مورد توجه قرار دهید، تا بتوانید فروش خود را بالا ببریرد و به سود برسید.

۹- ضبط پادکست

کسب درآمد از اینترنت - ضبط پادکست

برای ضبط پادکست با هیچ محدودیت موضوعی روبرو نیستید، می‌توانید در مورد کتاب‌های محبوبتان، سفرهایی که رفتید، مسیری که در زندگی طی کردید، علاقه مندی‌ها، کسب و کارتان و یا حتی گپ و گفتی ساده با دوستانتان پادکست ضبط کنید، شما می‌توانید برای کسب درآمد از این پادکست‌ها تبلیغ و اسپانسر بپذیرید و یا پادکست‌تان را در بستری منتشر کنید، که به ازای پخش هزینه‌ای را به شما می‌پردازد.
اگر ایده‌های خوبی داشته باشید و از کانال‌های خوبی پادکست‌تان را تبلیغ کنید، احتمال موفقیت شما بالاتر رفت. در این راه نیز مانند هر کسب و کار دیگری از روز اول اجرا نباید انتظار موفقیت‌های آنچنانی و درآمد‌های بالا را داشته باشید.

۱۰- کتاب صوتی

اگر صدای خوبی دارید و یا می‌توانید به خوبی موضوعی را روایت کنید، تولید و پخش کتاب صوتی مناسب شما خواهد بود، توجه داشته باشید که اگر خودتان نویسنده کتاب نیستید، برای پخش آن نیاز به اجازه ناشر خواهید داشت و در غیر اینصورت ممکن است با مشکلات قانونی انتشار آثار قرار بگیرید. اگر خودتان نیز پیش از این کتابی نوشته‌اید، همیشه شنیدن کتاب با صدای خود نویسنده برای مخاطبین جذاب خواهد بود، درآمد کسب شده برای کتاب صوتی را دست کم نگیرید، چرا که این کار ممکن است گشایشی در مسیر کسب و کار اینترنتی شما باشد.

۱۱- ساخت ویدئو تبلیغاتی و آموزشی

احتمالا شما هم تا به حال ویدیوهای تبلیغاتی زیادی دیده باشید، که هر کدام به نحوی برای شما جذاب بوده‌اند. از ویدیوهای جعبه گشایی (آنباکسینگ) که اخیرا بسیار معروف شده‌اند تا ویدیوهای بازخورد یک محصول که برای به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران تولید و پخش می‌شوند، شما با ساخت این ویدیوها هم از طریق میزان بازدید و هم اسپانسرشیپ می‌توانید کسب درآمد کنید.
علاوه بر ویدیو‌های تبلیغاتی، ویدیوهای کوتاه و بلند آموزشی نیز منبع درآمد خوبی برای شما در دنیای آنلاین خواهند بود.

۱۲- طراحی

اگر طراح و یا گرافیست هستید، می‌توانید پروژه‌های بسیاری از طریق اینترنت بگیرید و برای خود درآمد کسب کنید.
شما می‌توانید برای شرکت‌های مختلف لوگو طراحی کنید و یا طراحی کاتالوگ‌ها و بروشورهای آنها را بر عهده بگیرید و با دانش زیبایی شناسی خود برای ساخت هویت بصری برند به آن‌ها کمک کنید. .
برای این کار می‌توانید از شبکه دوستان و همکاران خود استفاده کنید و یا رزومه خود را از طریق وبسایت‌های کاریابی در اختیار کارفرمایان قرار دهید، تا بتوانید پیشنهاد کار دریافت کرده و در نهایت با انجام آن به درآمد برسید.

۱۳- دورکاری

تقریبا هر کاری را که بتوان با کمک اینترنت و به صورت آنلاین به سرانجام رساند، را می‌توان به عنوان یک کار ریموت و یا دورکار در نظر گرفت، شما از هر جایی که هستید، با هر کجا از دنیا می‌توانید به صورت دورکاری فعالیت داشته باشید، چه این کارها را به صورت تمام وقت بپذیرید و یا با هر تیم فقط در یک پروژه همکاری داشته باشید، توجه داشته باشید که هر جایی که اینترنت داشته باشد، می‌تواند دفتر کار شما باشد.

۱۴ – نویسندگی

کسب درآمد از اینترنت - نویسندگی

با افزایش علاقه به بازاریابی محتوا، برندهای بیشتری به دنبال نویسندگان عالی برای ایجاد محتوا هستند. راز موفقیت به عنوان نویسنده این است که در یک حوزه خاص، تخصص داشته باشید. بسیاری از نویسندگان سعی می‌کنند تمامی مطالب را پوشش دهند، و برای طیف گسترده‌ای از دسته‌ها، از مواد غذایی گرفته تا فناوری، تولید محتوا می‌کنند. با این حال، تمرکز ویژه داشتن به عنوان نویسنده به شما این امکان را می‌دهد که محتوای بهتری بنویسید.
هنگامی که در یک حوزه خاص تجربه داشته باشید، می‌توانید یک دیدگاه متفاوت به یک مطلب اضافه کنید. این بدان معنی است که شما فقط همان مطالب آنلاین موجود را بازگو نمی‌کنید. و این همان چیزی است که برندها واقعا به دنبال آن هستند، افکار، تجربیات و اطلاعات درونی شما یک مطلب را خاص می‌کند.

اگر کسی از شما برای نمونه کار بازاریابی درخواست کرد، نمونه‌های نوشتاری بازاریابی را برای او ارسال کنید. و از ارسال مقالات در حوزه‌های دیگر اجتناب کنید. نکته : توجه داشته باشید اگر صاحب یک وب سایت از شما درخواست تولید محتوای جدید به عنوان نمونه کار داشت، فایل اصلی متن را برای وی ارسال نکنید. بلکه محتوای خود را به همراه مشخصاتتان ابتدا بر روی سایت ویرگول آپلود کنید  و سپس لینک محتوا را برای کارفرما ارسال کنید. این کار برای جلوگیری از انتشار بدون اجازه نمونه کار شما بر روی سایت اصلی کارفرما می‌باشد. محتوایی که قبلا بر روی سایتی دیگر منتشر شده ارزشی برای سایت کارفرما ندارد.

 از اینجا بخوانید : انواع محتوا؛ معرفی جذاب‌ترین نوع محتوا در سال ۲۰۲۱

۱۵- کار ترجمه انجام دهید

کسب درآمد از اینترنت - کار ترجمه انجام دهید

کار ترجمه، کاری قابل دسترس است و به راحتی از طریق اینترنت قابل انجام است.
شما باید توانایی خود در ترجمه را نشان دهید و آن را اثبات کنید. اگر مدرک زبان دارید یا در ترجمه متن تجربه دارید، حتما نمونه‌هایی از کارهای قبلی خود را به نمایش بگذارید. بیشتر شرکت‌ها به آزمون ترجمه احتیاج دارند. به خاطر داشته باشید که شما باید به زبان‌هایی که برای ترجمه آنها درخواست می‌دهید مسلط باشید. بنابراین نمی‌توانید در ترجمه حرفه‌ای، از ابزارهای ترجمه زیادی استفاده کنید.

سخن پایانی
در این مقاله ما سعی کردیم چند روش کسب درآمد آنلاین را معرفی کنیم، اما راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت به همین روش‌ها ختم نمی‌شود.
با گسترش اینترنت و پیشرفت فناوری‌ها هر روز راه‌های بیشتری برای کسب درآمد بوجود می‌آیند.

اگر به درآمد بیشتری نیاز دارید، به یاد داشته باشید که شما می‌توانید به همه روشهای مختلف کسب درآمد از طریق اینترنت فکر کنید. حتی اگر اکثر این استراتژی‌ها به نظر شما خیلی جالب نباشند، احتمال اینکه یکی از این ایده‌ها برای سبک زندگی و اهداف شما مناسب باشد، بسیار بالا است. کسب درآمد آنلاین را همین امروز شروع کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search