درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

PBN چیست ؟ ۵ باور غلط در مورد شبکه وبلاگ خصوصی

PBN چیست ؟ ۵ باور غلط در مورد شبکه وبلاگ خصوصی
فهرست مطالب

شبکه‌های خصوصی وبلاگ یا PBN ، بنا بر نحوه استفاده شما، ممکن است یک ابزار مفید برای افزایش رتبه سایت و یا یک روش سئو کلاه سیاه برای بهبود سئو سایت باشد.
اما همین احتمال جریمه شدن توسط گوگل در استفاده از شبکه وبلاگ‌های خصوصی باعث می‌شود، افراد ترجیح دهند بدون هیچ آگاهی نسبت به آن، استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی را کنار بگذارند.
ما امروز با توضیحی دقیق درباره PBN روند ساخت وبلاگ های خصوصی را تغییر می‌دهیم.
در این مطلب ما سعی می‌کنیم، جنبه فنی، باورهای متدولی که درباره شبکه وبلاگ‌های خصوصی وجود دارد، بحث پنالتی گوگل و تاریخچه آن و غیره را مورد بررسی قرار دهیم.
چه تمایل داشته باشید از شبکه وبلاگ‌های خصوصی استفاده کنید چه این کار را مغایر با الگوریتم‌های گوگل بدانید، بهتر است حداقل درباره نحوه کارکرد آن اطلاعات کسب کنید، چرا که احتمالا با رقیبی روبرو خواهید شد که برای لینک سازی و کسب رتبه بالا در گوگل از این شبکه‌ها استفاده می‌کند .
این دانش و آگاهی حتی می‌تواند به شما کمک کند، که شبکه وبلاگ خصوصی خود را ایجاد کنید و دید بهتری درباره نحوه کارکرد موتورهای جستجو کسب کنید.
دیدی عمیق و دانشی گسترده تر به مهارت‌های سئو ما کمک می‌کند.

شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN چیست؟

PBN یا شبکه وبلاگ های خصوصی - شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN چیست؟

به بیانی ساده شبکه وبلاگ خصوصی همانطور که از اسمش پیدا است، شبکه‌ای از وب سایت ها است که شما برای به اشتراک گذاری لینک از آنها استفاده می‌کنید تا رتبه یک یا چند سایت را بهبود ببخشید.
درباره کلاه سیاه بودن یا نبودن این روش شک و شبهه‌هایی وجود دارد.
اما پیش از اینکه وارد خط قرمز‌های گوگل بشویم، بر روی توضیح تعریف شبکه وبلاگ خصوصی و نحوه کار آن به صورت جزئی‌تر تمرکز می‌کنیم.

PBN ها چطور کار می‌کنند؟

PBN یا شبکه وبلاگ های خصوصی - PBN ها چطور کار می‌کنند؟

شبکه وبلاگ خصوصی در قالب لینک بین یک یا چند وبسایت ارتباط برقرار می‌کند. همه ما متوجه نقش لینک‌ها در الگوریتم‌های موتورهای جستجو هستیم.
هرچقدر تعداد لینک‌های خارجی که به یک صفحه سایت اشاره می‌کنند، بیشتر باشد و به صورت ایده‌آل این لینک‌ها کیفیت بالایی نیز داشته باشند، رتبه سایت بهتر خواهد بود.
بدست آوردن لینک‌های مناسب، پر هزینه و در عین حال زمانبر است، بنابراین بسیاری از بازاریابان تصمیم می‌گیرند، مجموعه وبسایت‌های خود را راه اندازی کنند و در نتیجه به وبسایت‌های خودشان لینک بدهند. به صورت خلاصه این تعریف PBN و یا شبکه وبلاگ خصوصی است.
مانند تمام شاخص‌های دیگر در دنیای سئو، شبکه وبلاگ خصوصی نیز در طی سالیان تکامل پیدا کردند.
قبلا می‌توانستید، چندین وبسایت درست کنید و درون آن را با محتوای بدرد نخور پر کنید و به وبسایت خود لینک بدهید و منتظر بمانید تا رتبه شما در صفحه نتایج جستجو بهتر و بهتر شود.
قبل از اجرای الگوریتم پنگوئن این روش نتایج بسیار چشمگیری به همراه داشت.
کیفیت محتوای تولید شده در صفحات وب هیچ تاثیری در رتبه آنها در صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو نداشت.

یک مثال را بررسی می‌کنیم:

به طور مثال شما می‌توانستید وبسایتی ایجاد کنید که همه افراد بتوانند مقالات خود را در آن ثبت کنند.
در این نوع از وبسایت‌ها، به صورت مداوم از مقالاتی خوبی که توسط بازاریابان نوشته می‌شد، تا مطالب بدون مصرف ثبت و منتشر میشد.
به نظر می‌رسید، کیفیت محتوای تولید شده در این PBN هیچ تاثیری در بهبود رتبه سایت‌های که به آن لینک داده شده بود، نداشت.
همین تجربیات باعث موج جدیدی از وبسایت‌ها شد.
یک پلتفرم بر اساس استراتژی محتوایی و برند یک کسب و کار ایجاد می شد و به دنبال آن صفحات وبی هر دفعه بر مبنای یک موضوع تولید می‌شدند.
شاید فکر کنید، انتشار یک محتوای تکراری بارها و بارها اثر مثبتی نداشته باشد، اما پیش از اجرای الگوریتم‌های گوگل این روش به خوبی کار می‌کرد.
به طور مثال، ۲۰ دامنه جداگانه بر روی یک پلتفرم، راه اندازی شدند. و روزانه ۱۰۰ هزار صفحه مجزا با این نوع از محتوای تکراری و یا بی کیفیت بر روی آنها راه اندازی شد.
نکته جالب توجه این است که، همه این صفحات حول محور یک کسب و کار شکل گرفتند و پس از گذشت تنها دو هفته این وبسایت‌ها به دو صفحه اول نتایج جستجو گوگل راه پیدا کردند.
اما امروز بسیاری از تاکتیک‌های که قبلا در شبکه وبلاگ های خصوصی کار می‌کردند، کارآمد نیستند. حالا صفحات اصلی وب با محتوای خوب و با کیفیت موفق تر هستند.
این ممکن است به این معنی باشد که وب سایت‌های جداگانه درآمد لازم برای حمایت و نگهداری از کسب و کار خود را دارند.
در حال حاضر شبکه وبلاگ خصوصی به این معنی است که یک مارکتر و یا بازاریاب، تعدادی وب سایت و یا وبلاگ ایجاد می‌کند و درون آن محتوای مفید و یکتا ایجاد می‌کند، و در این محتواها لینک هایی را برای ربط با وبسایت اصلی ایجاد میکنند.
اخیرا این مجموعه وبسایت‌ها رشد بسزایی داشته اند. در بعضی موارد حتی سازمان‌های بزرگ اقدام به خرید کسب‌و‌کارها کوچک می‌کنند، و در نتیجه دامنه وبسایت‌های آنها را نیز خریداری می‌کنند و همه این وبسایت‌ها رو حول محور بیزینس اصلی خود شکل می‌دهند و به این صورت یک شبکه وبلاگ خصوصی تشکیل داده اند.
اما باید توجه داشته باشید امروز دیگر نمی‌توان این وبلاگ ها را با محتوای تکراری و به درد نخور پر کرد و برای تک تک این وبلاگ‌ها باید محتوای اورجینال و با کیفیت تولید کنید.
علاوه بر محتواها، باید بتوانید در محل مناسب و در مطالب مرتبط از لینک‌های مناسب استفاده کنید، تا بتوانید شبکه خود را گسترش دهید و رتبه سایت‌های خود را بهبود ببخشید.
با توجه به اجرای الگوریتم‌های جدید گوگل، راه اندازی شبکه وبلاگ خصوصی زمانبر است و نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد، بنابراین احتمالا برای کسب و کارهای کوچک این راه حل چندان مقرون به صرفه نیست.
و یا به بیانی دیگر این کسب‌و‌کارهای کوچک بهتر است از راه‌های دیگری برای بهبود رتبه خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل استفاده کنند.
برخی دیگر ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه‌ای از شبکه وبلاگ خصوصی دیگران استفاده کنند. برخی حتی این کار را به صورت ناآگاهانه انجام دهند.
آیا ممکن است شما ناآگاهانه در حال استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی باشید؟
بسیاری از لینک سازها، از شبکه وبلاگ خصوصی استفاده می‌کنند، چرا که پس از اینکه یک شبکه وبلاگ ایجاد شد، لینک ایجاد کردن به وبسایت‌ها دیگر، آسان، سریع و مقرون به صرفه است.
در واقع اگر شما سئو سایت خود را برون سپاری کرده باشید، احتمالا بدون اینکه بدانید در حال استفاده از شبکه‌های وبلاگ خصوصی هستید.
این مساله از شرکتهای کوچک لینک ساز تا شرکت‌های بزرگی که مطالبی درباره صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، به صورت آگهی منتشر می‌کنند، صدق می‌کند.
اینکار لزوما کار بدی نیست، ولی شما باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید و از متخصص سئوی سایت خود بخواهید به شما در مورد این موضوع آگاهی دهند تا مطمئن شوید گرفتار جریمه‌های موتورهای جستجو نخواهید شد.

۵ باور غلط در مورد PBN

PBN یا شبکه وبلاگ های خصوصی - ۵ باور غلط در مورد PBN

در مورد شبکه‌های وبلاگ خصوصی افسانه‌ها و باورهای غلط بسیاری وجود دارد. اگر نسبت به حقیقت آگاهی نداشته باشید، ممکن است دچار مشکل شوید.
حتی اگر خودتان از شبکه وبلاگ خصوصی استفاده نمی کنید، باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید، چرا که رقیبان شما ممکن است در حال استفاده از آن باشند و اگر شما شناخت مناسبی نداشته باشید، این بدان معنی است که به رقیبان خود اجازه می‌دهید، از شما پیشی بگیرند.

۱. شبکه وبلاگ خصوصی کارا نیست

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که الگوریتم‌های گوگل به قدری پیشرفته هستند، که امکان استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی وجود ندارد.
اما این دیدگاه اشتباه است. در تحقیقات مختلف مشخص شده، که هزاران وبسایت از شبکه وبلاگ خصوصی استفاده می‌کنند و استفاده از آن تاثیر مثبتی بر وبسایت‌ها گذاشته است و توانسته‌اند تنها با استفاده از آن رتبه خود را در نتایج جستجو بهتر کنند.

۲. شبکه وبلاگ خصوصی بی مصرف است

برخی از شبکه‌های وبلاگ خصوصی بی مصرف هستند در آن شکی وجود ندارد. ولی، برخی از شبکه‌های وبلاگ خصوصی در واقع مجموعه‌ای از وبسایت‌ها با محتوای با کیفیت هستند که به یکدیگر برای بهبود رتبه کمک می‌کنند.
در واقع اگر شما به چندین وب سایتی دسترسی دارید، و از این سایت‌ها برای ارجاع دادن به یکدیگر به وسیله لینک استفاده می‌کنید در واقع به نوعی از شبکه وبلاگ خصوصی استفاده می‌کنید. هرچند ممکن است این واقعیت برای افراد قابل قبول نباشد، اما حقیقت ماجرا همین است.

۳. موتورهای جستجو به راحتی شبکه وبلاگ خصوصی را شناسایی می‌کنند

PBN یا شبکه وبلاگ های خصوصی - موتورهای جستجو

مانند مورد قبلی، این مورد هم ممکن است در برخی موارد اتفاق بیفتد. اما در واقع شناسایی شبکه وبلاگ خصوصی به این آسانی نیست، چرا که  اگر از IP متفاوت استفاده شود امکان رد پایی برای شناسایی آنها وجود ندارد.
اما بسیاری از بازاریاب‌ها از این شبکه‌ها برای تولید محتوا و ارتباط با چندین گروه وبسایت دیگر استفاده میکنند و معمولا فقط وابسته به یک کسب و کار نیستند بنابراین شناسایی سایت‌هایی که می‌خواهند از این طریق رتبه سایت خود را بهبود ببخشند، عملا ناممکن به نظر میرسد.
اما اگر می‌خواهید این مطالب و یا لینک‌ها را خریداری کنید‌، ماجرا کاملا متفاوت است. در این حالت شما نمیدانید که شرکت دیگر چگونه از لینک‌ها استفاده می‌کند، چطور محتوا تولید می‌کند و چقدر امکان دارد تا سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی شود، به خصوص اگر به صورت موقت با یک شرکت واسط همکاری داشته باشید، ممکن است با خطرات بیشتری روبرو شوید.

۴. استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی غیر اخلاقی است

در مورد این موضوع اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.
گوگل معتقد است که استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی غیراخلاقی است، اما بیشتر متخصصان سئو لزوما اینطور فکر نمی‌کنند.
اگر استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی از نظر قوانین گوگل غیراخلاقی باشد، پس استفاده از هر نوع لینک سازی دیگر هم غیر اخلاقی است و شما حتی نمی‌توانید در یک مقاله مرتبط به یک وبسایت دیگر لینک دهید. صادقانه به شما می‌گویم اگر کارکرد خود را محدود به گوگل کنیم، باید استفاده از هر گونه لینک را متوقف کنیم.
بدانید که شما با استفاده از لینک‌ها، از نظر گوگل مرتکب قانون شکنی شده اید اما این خودتان هستید که باید در این مورد تصمیم گیری کنید.
بنابراین اگر در حال مشاوره دادن به یک مشتری هستید، باید تمام این موارد را برای او توضیح دهید.

۵. شبکه وبلاگ خصوصی خطرناک است

ما درباره خطرناک بودن یا نبودن استفاده از PBN تا الان صحبت کرده‌ایم.
همانطور که پیش از این گفته‌ایم، استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی با ریسک همراه است، اما این ریسک‌ها نه کمتر و نه بیشتر از استفاده از دیگر تاکتیک‌های سئو است.
هر تصمیمی که شما درباره کسب و کار خود می‌گیرید، همواره با میزانی از ریسک همراه است. اما اگر در شبکه وبلاگ خصوصی، از محتوای بی کیفیت استفاده کنید و یا لینک‌های گسترده از افراد نامطمئن خریداری کنید، ریسک استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

آیا باید از شبکه وبلاگ خصوصی استفاده کرد؟

این سوالی است که خودتان باید به آن پاسخ دهید.
شاید آدم محافظه کاری باشید و بخواهید بدون هیچ ماجراجویی کارتان را پیش ببرید و یا فردی باشید که برای پیشبرد کارهایتان ترجیح دهید، میزان مشخصی از ریسک را بپذیرید.
بعضی کسب و کارها در زمینه سئو بسیار فعال هستند و رقابت با آنها بسیاری دشوار است در حالی که در برخی از زمینه‌ها کسب و کارها، امورشان را با آهستگی پیش میبرند.
اگر سرمایه کافی، زمان مناسب، و پیش زمینه قدرتمندی دارید، که می‌توانید شبکه وبلاگ خصوصی خودتان را راه اندازی کنید، شاید این روش مناسب شما باشد.
متغیرهای بسیاری بر این تصمیم تاثیر می‌گذارند و در نهایت شما کسی هستید که باید برای استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی تصمیم بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search