درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای تخصصی بهینه سازی قوانین خودکار در Google Ads

قراهنمای تخصصی بهینه سازی قوانین خودکار در Google Ads
فهرست مطالب

در این مقاله راهنمای تخصصی بهینه سازی قوانین خودکار در Google Ads ارائه شده است. مدیریت یک حساب کاربری Google Ads می‌تواند کار زیادی ببرد به‌خصوص اگر شما زمانی به آن اختصاص ندهید یا تیمی برای مدیریت آن نداشته باشید. خوشبختانه چند روش برای کمک به خودکارسازی حساب کاربری‌تان وجود دارد. یکی از روش‌های مورد علاقه من قابلیت قوانین خودکار در Google Ads است. امروز من قصد دارم تا تنظیمات مربوط به این قوانین و نکاتی که این قوانین را موثرتر می‌کند را ارائه دهم.

تمام خدمات گوگل ادز در دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ برای شما به صورت کامل انجام می‌پذیرد. کافی‌ست فقط با ما تماس بگیرید. مشاوره ما رایگان است.

اصول قوانین خودکار در Google Ads

قوانین خودکار می‌تواند یک روش بسیار قدرتمند برای نیمه خودکار کردن حساب Google Ads باشد. این قوانین دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسد: یک‌سری از قوانین با شرایط اجرایی خودکار که باعث ایجاد تغییر در حساب کاربری‌تان می‌شود.

قوانین خودکار به کاملا قابل سفارشی‌سازی هستند و به شما اجازه می‌دهند تا تغییرات را بر روی بیشترین جنبه‌های حساب کاربری‌تان برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به تمامی جنبه‌های قوانین خودکارسازی که می‌تواند اعمال شود اشاره شده است:

قوانین خودکار در Google Ads - قوانین کمپین

وقتی شما آماده ایجاد یک قانون جدید هستید مسیرهای مختلفی برای انتخاب تکمیل آن‌ها وجود دارد. نخستین روش این است که به سادگی به کمپین یا حساب کاربری که می‌خواهید خودکارسازی شود بروید. جعبه آبی رنگ کنار گزینه‌ای که می‌خواهید خودکار شود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Edit کلیک کنید و سپس Create an automated rule را انتخاب کنید.

قوانین خودکار در Google Ads - خودکارسازی کمپین

قوانین خودکار در Google Ads - ایجاد قوانین خودکار

روش دوم استفاده از راهبری فوقانی در زیر Tools و سپس انتخاب Rules در زیر بخش Bulk Actions است.

قوانین خودکار در Google Ads - بخش Bulk Actions

وقتی‌که کمپین یا حساب کاربری مورد نظر جهت خودکارسازی را انتخاب کردید، سپس به شما اعلام می‌شود که نوع قانون اجرایی موردنظر را انتخاب کنید. بسته به جنبه‌ای که از حساب کاربری‌تان می‌خواهید خودکار شود انتخاب‌های مختلفی وجود دارد اما همه آنها عموماً در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • متوقف‌کردن
  • فعال‌کردن
  • ارسال ایمیل
  • تغییر پیشنهاد/بودجه

هر یک از این گزینه ها تقریباً خود توضیحاتی دارند که لازم نیست وارد جزئیات آن‌ها شویم. بخش بعدی ایجاد قوانین جایی است امکان سفارشی سازی نیاز خود را دارید.

وقتی‌که شما یکی از انواع قوانینی که می‌خواهید اجرا شود را انتخاب کردید، زمان تنظیم شرایط فرا رسیده است. این بخش واقعاً سرگرم کننده است.

در ابزار ایجاد قوانین خودکار در Google Ads شما صفحه‌ای خواهید دید که شبیه چیزی است که به مسیری که انتخاب کرده‌اید وابسته است:

قوانین خودکار در Google Ads - ایجاد قوانین در ادوردزمن قصد دارم کمی قوانین تغییر پیشنهاد کلمات کلیدی را بر مبنای کارایی که ارائه می‌کنند پیچیده‌تر کنم. قوانین شما می‌توانند ساده یا پیچیده باشند اما من امیدوارم که نمونه‌های دقیق‌ و مفیدتر از موارد ساده هستند.

در این صفحه شما ۶ بخش مختلف ایجاد قانون را مشاهده خواهید کرد:

  • نوع قانون
  • اعمال بر روی
  • تنظیم عمل
  • شرایط
  • بازه زمانی
  • ایمیل نتایج و نام قانون

از زمانی‌که ما در حال حاضر به بخش انواع قوانین اشاره کردیم اجازه دهید هر یک از بخش‌های موجود در صفحه ویرایشگر را برای تنظیم قوانین خودکار در Google Ads بررسی کنیم.

اعمال قوانین

در این بخش، ما آن چیزی که قوانین خودکار باید بر روی آن اعمال شوند را انتخاب خواهیم کرد. برای مثال، من کلمات کلیدی که میخواهم قوانین آن‌ها را برآورد کنند انتخاب خواهم کرد اما برای انواع دیگر قوانین شما کمپین‌ها، تبلیغات، جمعیت شناسی و غیره که میخواهید خودکار شود را انتخاب خواهید نمود.

اجازه دهید برای این قانون بگوییم که من فقط می‌خواهم بر روی کلمات کلیدی در یک کمپین به خصوص محدود تمرکز کنم. من گزینه Keywords in selected campaigns را انتخاب می‌کنم و سپس کمپین مورد نظر را در popup نمایش داده شده انتخاب می‌کنم:

قوانین خودکار در Google Ads - گزینه Keywords in selected

حال که من کمپین خود را انتخاب کرده‌ام این قانون بر روی تمامی کلمات کلیدی در این کمپین اعمال می‌شود اما تنظیمی بر روی دیگر کلمات کلیدی موجود در حساب کاربری من انجام نمی‌دهد.

تنظیم عمل

در این بخش ما عملی که می‌خواهیم بر روی کلمات کلیدی انجام شود را تعریف می‌کنیم. این به شرایطی که ما در بخش بعدی تنظیم می‌کنیم بستگی دارد.

برای قوانین کلمات کلیدی، من می‌توانم تعداد مختلفی عملیات را انتخاب کنم:

قوانین خودکار در Google Ads - گزینه Action

برای این قانون، وقتی‌که CPA خیلی بالا می‌رود پیشنهاد پایین‌تری میخواهم، بنابراین من قصد دارم گزینه Decrease bids را انتخاب کنم.

سپس پیغام داده می‌شود که آیا من می‌خواهم پیشنهادم را به صورت درصدی یا مقداری پایین بیاورم.

قوانین خودکار در Google Ads - گزینه Decrease bids

روش درصدی به این معناست که پیشنهاد من هر بار که قانون اجرا می‌شود X درصد کمتر می‌گردد. اگر من به صورت مقداری آن‌را کم کنم اینگونه می‌شود که پیشنهاد من فقط به مقداری که تنظیم کرده ام (مثلاً ۰.۲۵ دلار) کاهش می‌یابد.

وقتی‌که چندین خودکارسازی کلمات کلیدی، تبلیغات، کمپین‌ها و غیره با سطوح مختلف پیشنهاد و بودجه وجود دارند، بهترین گزینه تنظیم قوانین درصد است، بنابراین تغییرات اثر مساوی بر روی تمامی کمپین‌ها خواهند گذاشت. پیشنهاد کاهش ۰.۲۵ دلاری کلمات کلیدی ممکن است مثل یک قطره در یک سطل برای یک کلمه کلیدی با پیشنهاد ۲۰ دلار باشد. اما برای کلمات کلیدی با پیشنهاد ۱ دلار یا حتی ۰.۵ دلار شما فقط پیشنهاد را بین ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اید!

اگر شما فقط یک تا دو جنبه حساب کاربری‌تان با موارد شروع مشابهی تنظیم می‌کنید و آن‌را ترجیح می‌دهید، تغییر در مقدار گزینه خوبی است.

حساب سر انگشتی: وقتی شک دارید از تغییرات درصدی استفاده کنید.

 معیارهای کارایی

در این بخش ما معیارهای کارایی که می‌خواهیم به آنها پیش از اجرای قوانین برسیم را تنظیم می‌کنیم. منظورم این است که اگر می‌خواهم قیمت‌ها را وقتی که CPA من بیش از حد بالاست پایین بیاورم ، باید به سیستم را به مقداری که یک CPA برای آن بیش از حد بالا است را اطلاع دهم.

وقتی‌که شما بر روی لینک آبی +ADD در بخش ایجاد شرایط کلیک می‌کنید، به شما لیستی مشابه هر فیلتر دیگری در حساب کاربری نمایش داده می‌شود. در اینجا قوانین خودکار قدرت خود را نمایش می‌دهند. شما می‌توانید شرایط خیلی سفارشی را ایجاد کنید تا قوانین شما به وسیله آن‌ها اجرا شوند.

قوانین خودکار در Google Ads - معیارهای کارایی

برای مثال، من قصد دارم Conversions و Cost/conv را انتخاب کنم. شرایط زیر بدین معناست که اگر من بیش از یک تبدیل و CPA بیش از ۱۰۰ دلار داشته باشم سپس قوانین من برای کاهش درصدی پیشنهاد من که در بخش قبل توضیح داده شد اجرا می‌گردند.

قوانین خودکار در Google Ads - انتخاب معیار

شما می‌توانید هر معیاری که می‌خواهید را انتخاب کنید.

یک مورد مهم که باید به آن اشاره کرد این است که قادرید تا شرایط را بر مبنای متن کلمات کلیدی، نام کمپین و موارد دیگر تنظیم نمایید.

شما می‌توانید با انتخاب صحیح کمپین‌ها، کلمات کلیدی و غیره که می‌خواهید خودکار شوند خاص گردید. اما اجازه دهید بگوییم که چندین کلمه کلیدی وجود دارد که می‌خواهیم از این قوانین در کمپین‌هایی که من در بالا انتخاب کردم حذف گردند. من می‌توانم به سادگی از بخش شرایط گزینه Keyword text را انتخاب نموده و سپس does not contain را برگزینم، و در نهایت عبارت کلمه کلیدی که می‌خواهم در قانونم لحاظ نگردد را وارد کنم.

قوانین خودکار در Google Ads - متن کلمه کلیدی

حال این قانون بر روی تمامی کلمات کلیدی کمپین بجز آن‌هایی که شامل متن blue shoes نیستند اعمال می‌شود.

بسامد یا فرکانس

بخش فرکانس به سادگی تنظیم می‌شود اما می‌تواند واقعاً مهم باشد و باید به آن توجه نمود.

نخستین تاریخی که انتخاب می‌کنید این است که می‌خواهید قوانین هر چند مرتبه بر اساس شرایط به دنبال تغییرات تعریف شده باشند.

قوانین خودکار در Google Ads - بسامد یا فرکانس

تنظیم Once به این معناست که این قانون فقط یک‌بار اجرا خواهد شد. این گزینه برای متوقف کردن/فعال کردن کمپین ها در محدوده تعطیلات یا پیشنهادات ویژه مناسب است. تنظیمات دیگر یک قانون تکرار شده را تنظیم می‌کنند.

برای این قانون، من می‌‎خواهم آن‌را بر روی اجرای هفتگی تنظیم کنم. به این معنا که قانون کلمات کلیدی را برای شرایط تعریف شده هر هفته اسکن می‌کند و فقط تغییرات را برای کلمات کلیدی که این شرایط را برآورده می‌کند اعمال میکند.

من می‌توانم سپس روز هفته و ساعت روزی که می‌خواهم قانون اجرا شود را انتخاب کنم.

گزینه using data from به شما اجازه انتخاب این‌که کدام داده شما می‌خواهید شرایطی که بررسی کردید را دارد. فیلد dropdown انتخاب متعددی دارد.

قوانین خودکار در Google Ads - گزینه using data from

نکته مهم در خصوص محدوده زمانی

نکته مهم این است نباید داده‌ها را دو بار بهینه سازی کرد. شما نمی‌خواهید که یک تنظیم داده ای را دو بار بهینه‌سازی کنید.

اگر من قوانینم را هر هفته یکبار بخواهم اجرا کنم، طولانی‌ترین پنجره داده که باید تنظیم شود گزینه Previous 7 Days است. اگر برای اجرا بیشتر به عقب برگردم، مانند Previous 14 Days من همان دسته از داده ها را دو بار بهینه‌سازی کرده‌ام: یک‌بار وقتی‌که من در ۷ روز گذشته بوده‌ام و دوباره وقتی‌که من در ۱۴ روز گذشته بودم.

شما باید فقط داده ها را یکبار بهینه سازی کنید. تغییرات مطلوب خود را اعمال کنید سپس کارایی جدید را آنالیز کنید تا ببینید که آیا بهینه‌سازی کار کرده است. اگر جواب داده که فوق العاده است! اگر جواب ندهد، سپس باید بیشتر کار کنید. اما داده‌های از نخستین مجموعه داده هایی که شما بهینه‌سازی کرده‌اید نباید شامل تغییرات دور دوم باشد.

قوانین ایمیل

این بخش به Google Ads می‌گوید که هر چند وقت یکبار می‌خواهید با استفاده از این قوانین خودکار ایمیل دریافت کنید:

قوانین خودکار در Google Ads - نتایج ایمیل

اگر شما در خصوص قوانین خودکار در Google Ads تازه‌کار هستید، من شما را به انتخاب یک ایمیل که حداقل هر بار اجرای قانون به صورت تغییرات یا خطاهاست تشویق می‌کنم. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تغییراتی که در حساب کاربری‌تان رخ می‌دهد را با استفاده از این قوانین مشاهده کنید. در غیر این صورت، تنظیم قانونی که فقط در زمان دریافت خطا اجرا می‌شود یک تنظیم پیش فرض خوب می‌تواند باشد.

اگر شما از قوانین خودکار برای فراخوانی مشکلات در حساب کاربری استفاده می‌کنید یا برای ارسال پیغام هر تغییر در کارایی از آن بهره می‌برید، از تنظیمات ایمیل Every time this rule runs استفاده کنید که بهترین گزینه پیش روی شماست.

برای مثال، اگر شما می‌خواهید مطمئن شوید کلمات کلیدی برندتان همیشه در موقعیت متوسط ۱.۲ یا بالاتر قرار دارند شما ممکن است یک قانون مشابه این تنظیم کنید:

قوانین خودکار در Google Ads - قوانین ایمیل

سپس شما وقتی‌که کلمات کلیدی برندتان پایین‌تر از موقعیت متوسط باشند فقط یک ایمیل دریافت خواهید کرد و می‌توانید وارد حساب خود شده و عمل مناسب را انجام دهید.

نام قانون

نام‌گذاری قانون‌تان آخرین چیزی است که شما پیش از تنظیم و اجرایی کردن آن انجام می‌دهید. این کار ممکن است به نظر کار کوچکی برسد، اما اگر شما یک حساب کاربری را برای یک دوره زمانی طولانی (شاید سالها یا بیشتر) مدیریت کنید. این کار می‌تواند برای مطمئن کردن شما در خصوص برچسب‌گذاری مناسب برای همه چیز و سازمان‌دهی آنچه نیاز دارید برای انجام آنالیز گزارشات عقب مانده مفید باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید کمپین‌ها را به مناسبت روز کارگر متوقف کنید، نه فقط باید قانون آن‌را Pause Campaigns نامگذاری کنید بلکه نامگذاری آن باید شامل روز کارگر و سال آن نیز باشد. می‌توانید ادامه دهید و تاریخ واقعی تغییر و زمان آن‌را نیز بیافزایید. اما تعطیلات آخر هفته کفایت می‌کند.

با استفاده از نامگذاری قوانین، خاص میشوید و این‌کار به شما اجازه می‌دهد استفاده بهتری از تاریخچه تغییر قوانین خودکار داشته باشید. در این گزارش شما می‌توانید قانونی که اجرا شده، تغییرات و هر خطایی که رخ داده است را مشاهده کنید.

قوانین خودکار در Google Ads - نام قانون

 از اینجا بخوانید : CTR در گوگل ادوردز چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

قوانین خودکار در Google Ads که باید اجرا شوند

حالا ما می‌دانیم که چگونه قوانین خودکار را تنظیم کنیم میخواهم به شما چند مثال از قوانینی که ممکن است برای حساب کاربری شما هم مفید باشند ارائه دهم:

  • متوقف کردن/فعال کردن کمپین ها در بازه تعطیلات یا پیشنهاد ویژه
  • تنظیم پیشنهاد کلمات کلیدی بر مبنای CPA و کارایی تبدیل
  • افزایش پیشنهاد کلمات کلیدی برای نگهداری موقعیت متوسط بالا به اشتراک گذاری اثرگذاری
  • افزایش پیشنهاد اصلاح کننده در یک گروه سنی اگر CPA کمتر از ۲۰ درصد هدف شما باشد
  • کاهش بودجه در یک کمپین اگر CPC بیشتر از آن چیزی است که تمایل دارید
  • تنظیم بودجه بیشتر برای کمپین یوتیوب اگر نرخ بازدید متوسط بیش از ۵۰ درصد است

موارد مربوط به قوانین در اینجا محدود هستند. بر روی این عبارات ساده بر اساس حساب کاربری‌تان فکر کنید.

۳ نکته نهایی برای تنظیم قوانین خودکار در حساب کاربری

پیش از شروع به کار با حساب کاربری در اینجا برای شما برخی از نکات برای قوانین خودکارسازی که به نظر من در این سال‌ها مهم بوده جمع‌آوری شده است.

چیزی را که خودتان انجام نداده اید را خودکارسازی نکنید

من فکر می‌کنم این یکی از مهمترین موارد در قوانین خودکارسازی است. اگر شما کاری را به صورت دستی انجام نداده‌اید آن‌را خودکار نکنید. موارد زیادی وجود دارد که اگر شما هرگز تغییر خاصی را پیش از این‌که کامپیوتر آن‌را به عهده بگیرد ممکن اشتباه شود.

متوقف کردن و فعال کردن کمپین‌ها پس از یک روز تعطیل یک توضیح بسیار واضح است. اجرای دستی آن‌ها شما را مطمئن می‌کند که هشدارهای مربوط به این قانون را متوجه شده‌اید.

برای تنظیم پیشنهاد یا بودجه، به هر حال این مورد حیاتی است. من توصیه می‌کنم پیشنهاد را به صورت دستی در قسمتی که فکر می‌کنید برای حداقل یک ماه پیش از تنظیم قانون انجام دهید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا آزمایش کنید ببینید اگر تغییراتی که شما داده‌اید آن چیزی که می‌خواهید هستند و آیا اثرات مطلوب خود را دارند. ممکن است فکر کنید که تنظیم پیشنهاد به ۱۰ درصد یک ایده خوب باشد اما در طول مسیر ماه اثری که می‌خواهید را ندارد و یا خیلی خوب است. ممکن است حتی متوجه شوید که برخی کلمات کلیدی می‌توانند تنظیم ۱۵ درصدی را وقتی که دیگر کلمات به ۵ درصد نیاز دارند استفاده کنند. شما حالا متوجه شدید که به دو قانون به جای یک قانون نیاز دارید.

بدون این در زمان اخیر برای یادگیری و تنظیم دستی کمپین‌ها ممکن است ایجاد قوانین خودکار با تاثیرگذاری که باید داشته باشد را از دست بدهید.

به قوانین اجازه ندهید بدون نظارت بمانند

قوانین خودکار در Google Ads می‌توانند یک روش فوق‌العاده برای حذف کردن یک‌سری کارهای دستی باشد اما آن‌ها نمی‌توانند و نباید جایگزین انسانی که حساب کاربری را بررسی میکنند شوند. به طور منظم قوانینی را که تنظیم نموده اید را بررسی کنید. آیا به شکلی که باید عمل می‌کنند؟ آیا اثر مطلوب خود را به گونه‌ای که شما مد نظر دارید را دارند؟ مواردی که باید تنظیم شوند انجام داده‌اید؟

حتی اگر این کار یک‌بار در ماه یا یک‌بار در فصل باشد، بررسی منظم قوانین خودکار در Google Ads به شما اطمینان می‌دهد که مواردی که نیاز است شما انجام دهید به درستی انجام شده است.

به موارد مثبت و منفی فکر کنید

مثالی که من در بالا زدم پیشنهاد پایین‌تر کلمات کلیدی در زمان افزایش زیاد CPA بود. این یک نکته منفی در به حداقل رساندن یک حساب کاربری است.

اما نکته مثبت آن کجاست؟

هر زمانی‌که من یک قانون خودکار را تنظیم می‌کنم من همیشه به تعادل بین عملی که باید انجام شود فکر می‌کنم. آیا قانونی وجود دارد که پیشنهاد روی کلمات کلیدی را در زمان کاهش CPA افزایش دهد؟ اگر من کمپین‌ها را متوقف کنم آیا نیاز به فعال کردن آن‌ها در آینده دارم؟

ایجاد تعادل در بین قوانین ممکن است همیشه اجرایی نباشد اما من متوجه شدم که حداقل به من برای بهتر فکر‌کردن در خصوص استراتژی کمک می‌کند و من را مطمئن می‌کند که قوانینی که تنظیم کرده‌ام موفق خواهند بود.

در اینجا همه چیز گفته شد! قوانین خودکار در Google Ads می‌توانند یک روش بی‌نظیر برای صرفه جویی در زمان در حساب کاربری شما باشند اما آنها باید پیش از تنظیم فکر شوند و به آنها اجازه داده نشود که بدون درگیر شدن شما در یک حساب کاربری اجرا شوند.

برای درک بیشتر این مبحث، مقاله مفاهیم تبلیغات در گوگل را هم مطالعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search