درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه بهترین کلمات کلیدی برای آگهی خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کلمات کلیدی برای آگهی خود انتخاب کنیم؟
فهرست مطالب

بخش مهمی از موفقیت هر کمپین PPC، جستجوی بهترین کلمات کلیدی است. انتخاب بهترین کلمه‌های کلیدی که بیشترین کلیک ها و تبدیل ها را در پی داشته باشند. بخشی از جستجوی عبارت کلیدی علم است و بخشی دیگر هنر. برای این کار باید در عین استفاده از هزاران ابزار برای انتخاب بهترین عبارت کلیدی، مشتریان خود را بفهمید و عبارت هایی که در جعبه جستجو تایپ می کنند را حدس بزنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که تبلیغات شما در زمان و مکان مناسب نشان داده خواهند شد: وقتی کاربران محصولات یا خدماتی که شما می‌فروشید را جستجو می کنند.

شما می‌توانید یک مشاوره رایگان برای بهتر دیده شدن سایت خود داشته باشید. برای این کار با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

در این راهنما، روش‌هایی را آموزش خواهید دید که به شما برای انتخاب، اصلاح و سازمان دهی بهترین کلمات کلیدی PPC کمک می‌کنند. در عین حال شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی PPC موثرتری راه‌اندازی کنید که بهتر از هر زمان دیگری هدف گذاری شده اند.

 از اینجا بخوانید : گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

 تهیه لیست بهترین کلمات کلیدی PPC

کلمات کلیدی -  تهیه لیست بهترین کلمات کلیدی PPC

نقطه شروع برای جستجوی عبارت کلیدی باید صفحات فرود وبسایتی باشد که تبلیغات شما به آن‌ها لینک شده است. با بررسی هر صفحه و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط در متن شروع کنید. اگر فرض کنیم شما وبسایتی با محتوا و متن مناسب و خوب نوشته شده دارید، باید مواد کافی نیز در دست داشته باشید تا بتوانید لیست جامعی از بهترین کلمات کلیدی که مستقیما به محصولات یا خدمات شما مربوط هستند تهیه کنید.

کلمات کلیدی را می‌توان به طور کلی به انواع زیر دسته بندی کرد:

  • کلمات برند: هرگونه عبارت کلیدی که شامل نام برند و عبارت‌های تجاری باشد.
  • کلمات عمومی: عبارت‌‌هایی که مربوط به محصولات (کلمات کلیدی فروشگاه های اینترنتی) یا خدمات پیشنهادی باشند.
  • کلمات مرتبط: عبارت هایی که به طور مستقیم به آنچه می فروشید مربوط نیستند، اما کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند ممکن است آنها را جستجو نمایند.
  • کلمات رقبا: نام برند رقبایی که محصولات و خدمات مشابهی را عرضه می کنند.

نکته: استفاده از کلمات کلیدی برند رقیب معمولا گران قیمت است و معمولا به سرعت بودجه متوسطی را از شما کسر می کند، بنابراین تا وقتی مقادیر مناسب و زیادی از پول برای سرمایه گذاری ندارید و یا نمی‌خواهید کمپین تبلیغاتی خیلی “عظیمی” را شروع کنید، به دقت روی این مسئله فکر کرده و بسنجید آیا بازگشت سرمایه آن به میزان کافی هست یا خیر.

چند نکته اضافه برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی :

خود را به جای مشتریان بگذارید. چه نوع کلمات یا کوئری هایی باید در کادر جستجو تایپ کنند تا به سایت شما بیایند؟

با عبارت‌های کلیدی گسترده شروع کنید و کم کم به سمت عبارت های خاص‌تر بروید. برای مثال:

تیشرت، تیشرت بانوان، تیشرت‌های آستین بلند بانوان، تیشرت‌های آستین بلند مشکی بانوان

در لیست عبارت کلیدی از مترادف‌های کلمات استفاده کنید. موتورهای جستجو گاهی اوقات می‌توانند بین عبارت‌های مرتبط، رابطه برقرار کنند (مثل درک این که “کفش ورزشی” و “کفش دویدن” محصولات مشابهی هستند)، اما نه همیشه، بنابراین بهترین کار این است که آن‌ها را هم در نظر بگیرید به خصوص اگر می‌خواهید درجه انطباق بالا باشد؛ همچنین برای عبارت های کوتاه، مخفف ها و حتی شکل‌های جمع.

اگر کلمه کلیدی “تیشرت آستین بلند بانوان” را از بالا برداریم، می توانیم مترادف‌های کلمات به شکل زیر بنویسیم:

  • تیشرت آستین بلند بانوان
  • بلوزهای آستین بلند بانوان
  • پیرهن‌های آستین بلند بانوان
  • تنپوش‌های آستین بلند بانوان
  • تیشرت‌های بانوان با آستین بلند
  • تیشرت‌های آستین بلند زنان

در زمان انتخاب بهترین کلمات کلیدی ، به منحصربه‌فرد بودن آن‌ها دقت کنید. گاهی اوقات استفاده از کلمات اصلی در کمپین تبلیغاتی می‌تواند به ما کمک کند (معمولا کلمات تکی یا عبارت‌های کوتاه)، چون چنین کلماتی حجم جستجوی بالاتری دارند. هرچند، عبارت کلیدی گسترده‌ای مانند “تیشرت” را افرادی که تیشرت‌های زنانه، تیشرت‌های کودکان، تیشرت‌های آقایان و غیره را جستجو می کنند نیز استفاده می‌کنند. بنابراین محصول شما همیشه نباید مرتبط به عبارت‌های کلیدی باشد.

از طرفی دیگر، عبارت کلیدی خیلی خاص و طولانی مثل “تیشرت‌های آستین بلند مشکی آقایان” ممکن است تنها چند جستجو در ماه داشته باشد، اما احتمال آن که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده و به دنبال آن نیز از شما خرید کند بسیار بیشتر است، چون این دقیقا همان چیزی است که فرد به دنبال آن است. نکته دیگر این  است که، رقابت کمتری بر سر عبارت‌های کلیدی طولانی بوده و بنابراین هزینه‌ای که برای آن می پردازید نیز کمتر است.

استفاده از بهترین کلمات کلیدی که به محصول یا خدمات شما مرتبط هستند می توانند برای جذب مشتریانی که احتمالا به آنچه شما می فروشید علاقه دارند مفید باشند. برای مثال، اگر غذای سگ می فروشید، می توانید از عناوینی استفاده کنید که صاحبان سگ آنها را جستجو می کنند مثل مراقبت از سگ، نژاد سگ، مشکلات سلامتی سگ، نگهداری از سگ، وسایل سگ و غیره.

می توانید از تکنیکی به نام ” تلفیق” استفاده کنید تا به سرعت لیست عبارت‌های کلیدی خود را با تلفیق ستون کلمات و با استفاده از ابزارهایی مانند mergewords یا ​Found’s
Ultimate PPC Keyword Concatenation Tool یا استفاده از دستور = CONCATENATE() در اکسل تهیه کنید. در مثال زیر، من محصول را در ستون سوم و دو اصلاح کننده را در ستون‌های سمت چپ و وسط قرار داده ام، ابزار نیز لیستی از تمامی جایگشت‌های این ۹ عبارت را برای من می سازد.

چون افراد معمولا املای انگلیسی خیلی عالی ندارند، می توانید از کلمات با دیکته اشتباه نیز استفاده کنید برای مثال (Christmas, Cristmas, Chrismas, Chritmas) یا دیکته‌های مشابه مثل (Hannukah, Chanukah, Hanukah, Hannuka)

یک نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید: اگر برای نوشتن متن تبلیغ خود از ابزار DKI یا Dynamoc Keyword Insertion استفاده می کنید، عبارت‌های کلیدی با دیکته‌های اشتباه را در لیست تبلیغات وارد نکنید. این کار باعث می‌شود عبارت‌های کلیدی که دیکته اشتباهی دارند در تبلیغ شما نیز استفاده شود و تبلیغات شما غیرحرفه ای به نظر برسند. گروه جداگانه‌ای برای عبارت‌های کلیدی با دیکته اشتباه درست کنید. همچنین توجه کنید که گوگل توانایی بسیار خوبی در تشخیص اشتباهات املایی دارد، بنابراین به طور کلی این مرحله آن‌قدرها ضروری نیست.

موتورهای جستجو قابلیت فزاینده‌ای در درک رشته‌های طولانی‌تر کلمات دارند. از تعداد بسیار زیاد کوئری‌های صوتی افرادی که به طور روزانه سوالات خود را از تلفن های همراه خود می پرسند. حتما این مسئله را در نظر داشته باشید که نه تنها عبارت های جستجویی که کاربران تایپ می کنند، بلکه عبارت‌هایی که افراد آن‌ها را به زبان می آورند نیز با هم متفاوت هستند. برای مثال، یک کوئری جستجوی متداول می تواند “رستوران‌های تایلندی نیویورک” باشد اما کسی که با تلفن همراه جستجو می کند احتمالا می گوید “بهترین رستوران تایلندی نیویورک؟” یا “کجای کانادا می توانم غذای تایلندی پیدا کنم؟” از استفاده از مترادف‌های کلمات مختلفی مثل “چطور می توانم…؟”، “چطور می توانی….؟”، “کجا می توانم…؟” و “کدام یک…؟” نهراسید.

 از اینجا بخوانید : جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع

لیست خود را با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گسترش داده و اصلاح کنید

کلمات کلیدی - لیست خود را با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی اصلاح کنید

حالا که توانستیم لیستی از بهترین کلمات کلیدی تهیه کنیم، گام بعدی استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی است تا ببینیم چه کلمات کلیدی را نگه داشته و کدام یک را دور بیاندازیم. صرفا اتکا به احساسات و ندای درونی خود کافی نیست. چندین ابزار وجود دارد که به شما می گویند عبارت‌های کلیدی معروف کدام ها هستند. به عنوان نمونه ای از این ابزارها می توان به Google’s ​Keyword Planner​ (که در Google Ads یا Adwords موجود است) و ابزار رایگان Keyword Suggestion Tool اشاره کرد.

ابزارهای عبارت کلیدی کمی با هم متفاوت هستند اما مورد اصلی که شما به دنبال هستید، حجم جستجو است. هرچه حجم جستجو بالاتر باشد، افراد بیشتری در ماه این عبارت را جستجو می‌کنند.

ابزار Google Ads Keyword Planner همچنین رتبه‌ای برای میزان رقابت در نظر می‌گیرد که شامل بالا، متوسط و پایین است. رتبه بالای رقابت به این معناست که تبلیغات زیادی برای این عبارت کلیدی وجود دارد. یعنی شما باید هزینه بیشتری بپردازید تا تبلیغات شما در رتبه نخست قرار گیرد.

عبارت‌های جستجو با حجم جستجوی بالا و رقابت کم، عبارت های طلایی هستند که باید به دنبالشان باشید. عبارت‌های جستجویی که بدون داشتن هزینه بالا، ترافیک قابل قبولی را برای شما به دنبال خواهند داشت.

برخی ابزارهای جستجوی بهترین کلمات کلیدی مانند Keyword Planner هم می‌توانند به شما ایده‌های دیگری برای عبارت کلیدی بدهند که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده اید. ابزارهای رایگان آنلاین مانند ​Ubersuggest​ و Soovle می توانند به شما برای این کار کمک کنند. فقط کافی است یک عبارت کلیدی را تایپ کنید و اجازه دهید ابزار لیستی از مترادف‌های کلمات را به شما ارائه دهد.

اگر عبارت‌های کلیدی شما حجم جستجوی پایین یا صفر داشته باشند یا رقابت بر سر آنها آنقدر زیاد باشد که هزینه استفاده از آن‌ها به سرعت تمام بودجه شما را تمام کند، بهتر است آنها را از لیست خود کنار بگذارید. شما با استفاده از ابزار عبارت کلیدی می توانید برخی عبارت‌های کلیدی خاص را کنار بگذارید و در عین حال برخی عبارت‌های کلیدی که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده بودید را اضافه کنید.

مرتب کردن وسازمان دهی بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات PPC

کلمات کلیدی -سازمان دهی بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات PPC

حالا شما یک لیست از بهترین کلمات کلیدی بسیار خوب دارید. زمان آن رسیده است که لیست خود را به گروه های کوچک و هدف گذاری شده ای که به هم مرتبط هستند تقسیم بندی کنید. این گروه بندی مطابق با گروه های تبلیغاتی یا ad groups در Google Ads  یا Bing Ads انجام می شود.

اگر شما لیستی از محصولات یا خدمات را به فروش می رسانید، یک قانون سرانگشتی برای گروه‌های تبلیغاتی شما، استفاده از ساختاری است که در وبسایت خود دارید. برای مثال، اگر غذای سگ می فروشید، کمپین تبلیغاتی شما باید چیزی شبیه به این باشد:

برند- غذای سگ

نوع- غذای سگ

نوع- غذای سگ- مرغ

نوع- غذای سگ- گوشت گاو

نوع- غذای سگ- کیبل

نوع- غذای سگ خانگی

هرچه گروه‌های تبلیغاتی شما متمرکزتر و منسجم تر باشد، موارد زیر ساده تر خواهد بود:

  • اندازه‌گیری عملکرد هر عبارت کلیدی
  • کوتاه کردن یا گسترش دادن لیست در صورت لزوم
  • تولید تبلیغات بسیار خاص و مرتبط

مورد آخر ضرورت بسیاری دارد. گروه‌های تبلیغاتی سازمان دهی شده منسجم و کوچک مزایای بسیار زیادی روی حساب کاربری شما دارند. کمپین‌های تبلیغاتی که به خوبی سازمان دهی شده‌اند، بیشتر به موضوع وبسایت مرتبط هستند و مرتبط بودن بیشتر منجر به امتیاز کیفیت بالاتر می‌شود که آن هم (همانطور که بارها به شما گفته‌ایم) رتبه تبلیغات شما را افزایش داده و میزان هزینه‌ای که برای هر کلیک و هر تبدیل می پردازید را کاهش می دهد. حساب های کاربری PPC سالم، همیشه امتیاز کیفیت بالا و سالمی هم دارند و سازمان دهی قدرتمند عبارت‌های کلیدی می تواند کمک شایانی به افزایش امتیاز شما کند.

اضافه کردن کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید

کلمات کلیدی - کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید

وقتی لیست عبارت کلیدی خود را می‌سازید، استفاده از عبارت‌های کلیدی منفی را فراموش نکنید. این‌ها، عبارت های کلیدی هستند که نمی خواهید وقتی کاربری آنها را جستجو می کند، تبلیغات شما برای او نمایش داده شود و همین بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی است چون می توانند به شما کمک کنند هزینه های خود را کنترل کرده و هدف گذاری تبلیغات خود را تا جای ممکن مرتبط نگه دارید.

دلیل اصلی برای استفاده از عبارت های کلیدی منفی، جلوگیری از نشان داده شدن تبلیغات و در واقع برند شما برای کوئری‌های جستجویی که ربطی به شما نداشته و یا مخالف شما هستند. برای مثال، فروشنده لوازم خانگی گران قیمت و لوکس می‌خواهد مشتریان پردرآمد را هدف قرار دهد بنابراین عبارت‌هایی مانند “ارزان” و “رایگان” را به لیست عبارت های کلیدی منفی اضافه می کند تا از نشان داده شدن تبلیغات برای این عبارت‌های کلیدی جلوگیری کند. شما همچنین بهتر است از عبارت‌هایی که شبیه به کلمات کلیدی کسب و کار شما هستند ولی ربطی به آن ندارند صرف نظر کنید. برای مثال اگر لوازم خانگی مانند ماشین شستشو یا خشک کن می‌فروشید، عبارت کلیدی “خشک کن مو” را در نظر نگیرید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال ۲۰۱۸

در انتها، به چند نکته برای پیدا کردن عبارت‌های کلیدی منفی برای کمپین‌های تبلیغات PPC توجه کنید:

  1. حواستان را به گزارشات مربوط به کوئری جستجو جمع کنید. این کار، راهی عالی برای فهمیدن این است که وقتی گوگل تبلیغات شما را نشان می دهد، چه جستجوکننده‌هایی واقعا به دنبال آن‌ها هستند. اگر کلماتی را در گزارش کوئری جستجوی خود می بینید که می‌دانید برای حساب کاربری شما مناسب نیستند، قبل از آن‌که مجددا خطر نمایش تبلیغات برای کاربرانی که به دنبال محصولات شما نیستند پیش آید، آن‌ها را جزو لیست عبارت‌های کلیدی منفی قرار دهید.
  2. میزان تطبیق عبارت‌های کلیدی منفی را بدانید. میزان تطبیق عبارت کلیدی منفی تاثیر بسیار زیادی بر روی ترافیکی که از آن جلوگیری می‌کند دارد. به عنوان یک قانون سرانگشتی کلی، از کلمات کلیدی منفی با تطبیق گسترده، مانند “رایگان” استفاده کنید تا هرگونه کوئری که شامل عبارت‌های کلیدی منفی شماست را از سر راه خود بردارید. از عبارت‌های کلیدی منفی با میزان انطباق بالا برای کوئری‌های خاص‌تری استفاده کنید که عبارت‌های کلیدی منفی طولانی‌تری دارند.
  3. قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود، عبارت‌های کلیدی منفی گوناگون را پیدا کنید. قبل از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، هرچه عبارت‌های کلیدی منفی بیشتری انتخاب کنید، پول بیشتری ذخیره می‌کنید. ابزارهای بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند عبارت‌های کلیدی منفی احتمالی را بر اساس عبارت‌های کلیدی منتخب فعلی خود پیدا کنید.
  4. به خاطر داشته باشید که می‌توانید عبارت‌های کلیدی منفی را برای چند سطح اعمال کنید. ممکن است عبارت‌های کلیدی منفی پیدا کنید که برای چند گروه تبلیغاتی مناسب باشند.
  5. زیاده روی نکنید! کلمات کلیدی منفی، بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی PPC هستند، اما استفاده نامناسب از آن‌ها می تواند به حساب کاربری شما آسیب زده و میزان ایمپرشن شما را کاهش دهد. هر عبارت کلیدی منفی که انتخاب می‌کنید، مطمئن باشید که احتمال جستجوی این عبارت توسط کاربران و بعد آمدن آن‌ها به سایت شما خیلی بعید و دور از ذهن نیست.

در نهایت، به کار خود ادامه دهید! شما در اولین باری که از تبلیغات PPC استفاده می کنید لازم نیست تمامی عبارت‌های کلیدی که ارزش سرمایه گذاری را دارند بشناسید، بنابراین به طور منظم جستجوی بهترین کلمات کلیدی را انجام دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حدودا ۱۵% از زمان مدیریت PPC خود را برای جستجوی عبارت کلیدی صرف کنید. حالت ایده آل این است که هر هفته، کمی جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید (عبارت های کلیدی جدید را اضافه کنید، عبارت‌های کلیدی منفی جدیدی انتخاب کنید یا میزان انطباق جدیدی تنظیم کنید). طی زمان، با انجام منظم این کار، حساب کاربری PPC مرتبط‌تر و قوی‌تری خواهید داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search