درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی

مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
فهرست مطالب

آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه مصرف می‌شود؟

زمانی که منابع مالی شما برای بازاریابی محدود است بهتر است قبل از انجام هر فعالیتی اطلاعات لازم را در مورد آن جمع‌آوری کنید تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود. در مقاله قبل اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب‌و‌کارها را بررسی کردیم.  در این مقاله راهکارهایی برای مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز را بررسی خواهیم کرد.

۱. رقابت بر سر کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی فاکتور اصلی در راه اندازی تبلیغات گوگل است. در برخی از کسب‌وکارها رقابت بسیار شدید است و برخی دیگر رقابت کمتری دارند. بنابراین طبیعی است برای کلماتی با رقابت بالا هزینه بیشتری باید در نظر بگیرید. اما این هزینه‌ها از طرف رقبای تجاری شما پیشنهاد و تعیین می‌شود . بنابراین برای کاهش هزینه‌های خود و دیگر کسب‌وکارها لازم است برای هر کلمه حداقل هزینه را برای شروع کمپین در نظر بگیرید.  همچنین امتیاز کیفی گوگل ادز نیز به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی شما کمک می‌کند.

۲. امتیاز کیفی گوگل ادز

امتیاز کیفی در واقع فاکتوری است که گوگل بر اساس آن به کیفیت سایت شما نمره می‌دهد. گوگل با این کار به شما می‌گوید که اگر کیفیت کار شما بالا باشد هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با امتیاز کیفی گوگل ادز مقاله زیر را مطالعه کنید.

 از اینجا بخوانید : امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل یا همان Quality Score چیست؟

هر چقدر امتیاز کیفی شما دارای نمره بالاتری باشد با هزینه کمتری در جایگاه بالای نتایج گوگل نمایش داده می‌شوید.

بد نیست بدانید قیمت قرارگرفتن یک کلمه کلیدی در صفحه اول نیز به دو عامل امتیاز کیفی و میزان هزینه‌ی پیشنهادی رقبایتان برای آن کلمه بستگی دارد. اهمیت امتیاز کیفیت آگهی در گوگل ادز را از لینک زیر بخوانید.

 از اینجا بخوانید : اهمیت امتیاز کیفیت آگهی در گوگل ادز در چیست

۳. جایگاه نمایش سایت شما

گوگل در صفحه اول نتایج تا چند لینک ادوردز را نمایش می‌دهد؟ در صفحه اول نتایج ممکن است تا هفت تبلیغ نیز نمایش داده شود.

اما سایت شما در چه جایگاهی ظاهر می‌شود؟ در اینجا دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد که به شما به صورت تخمینی هزینه مربوط به جایگاه نمایش تبلیغ را اعلام می‌کند

از بخش Search Keyword به دو بخش Top of page bid estimate وFirst position bid estimate دسترسی خواهید داشت.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - جایگاه نمایش سایت شما

Top of page bid estimate : این آیتم به شما به صورت تخمینی اعلام می‌کند که اگر تمایل دارید با کلمه کلیدی مشخصی بالاتر از نتایج طبیعی ظاهر شوید چه هزینه ای را باید بپردازید. در این حالت ممکن است سه لینک اول مربوط به آگهی در گوگل باشد و لینک سایت شما در سومین لینک نمایش داده شود.

First position bid estimate : اگر تمایل دارید تبلیغ سایت شما در اولین لینک نتایج نمایش داده شود این آیتم میزان هزینه برای نمایش در لینک یک را تخمین می‌زند.

لازم به ذکر است که برای مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادوردز باید دید که آیا هزینه کردن برای به لینک یک رسیدن کسب‌وکار شما برایتان به صرفه است یا اینکه فقط تبلیغ شما در صفحه اول نمایش داده شود کافیست.

۴. بودجه بندی روزانه

گوگل ادوردز در تبلیغات کلیکی متعهد است که کل بودجه شما را در مدت یک ماه مصرف کند. شما با بودجه‌بندی روزانه برای گوگل تعیین می‌کنید هر روز تا چه میزان از بودجه شما را مصرف کند. البته ممکن است گوگل در شرایط خاص تا دو برابر بودجه روزانه تعیین شده نیز از شارژ شما استفاده کند اما با این حال همچنان شارژ شما را برای استفاده تا آخر ماه بودجه بندی می‌کند.

همچنین اگر بودجه شما ناکافی باشد گوگل تبلیغ شما را برای نمایش در ساعات شبانه‌روز نیز بودجه‌بندی می‌کند.

برای مدیریت بهتر هزینه‌ها در گوگل ادز پیشنهاد می‌کنیم برای تبلیغ خود محدودیت‌های نمایش ایجاد کنید. شما با استفاده از سه فاکتور زیر می‌توانید برای تبلیغ خود محدودیت ایجاد کنید.

زمان نمایش تبلیغ : اگر مطمئن هستید کاربران هدف در ساعات مشخصی از شبانه‌روز به دنبال خدمات شما جستجو می‌کنند زمان نمایش تبلیغ را برای آن بازه زمانی خاص محدود کنید.

نمایش برای دستگاه خاص : بر اساس آمارهای گوگل آنالیتیکس می‌توان فهمید عمده مخاطبان شما با چه دستگاهی جستجو انجام می‌دهند. با مشخص کردن دستگاه مورد در گوگل ادز نظر نمایش تبلیغ را برای دستگاهی خاص محدود کنید تا مدیریت بهتری برای خرید تبلیغات گوگل داشته باشید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - بودجه بندی روزانه

لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی کاربرانتان : بر اساس مکان جغرافیایی تعیین کنید که تبلیغ فقط برای منطقه کاربران هدف نمایش داده شود.

۵. تنظیم تبلیغ ادوردز برای زمان خاص 

۱. وارد اکانت گوگل ادز خود شوید

۲. از منوی سمت چپ بر روی گزینه Ad Schedule کلیک کنید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تنظیم تبلیغ ادوردز برای زمان خاص 

۴.در این قسمت در ستون Date & Time  روزها و ساعات نمایش تبلیغ فهرست شده است. 

۵.. برای تغییر بودجه  روز و ساعت مورد نظر  از ستون  Bid Adj  بر روی علامت مداد کلیک کنید تا وارد بخش Edit شوید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تبلیغ ادوردز برای زمان خاص 

۶. در این قسمت می‌توانید با انتخاب گزینه Increase هزینه کلیک برای ساعات و روزهایی که برای نمایش تبلیغ شما بیشترین بازدهی  را دارند افزایش دهید. همچنین می‌توانید در روزها و ساعاتی نرخ تبدیل شما پایین است با استفاده از گزینه Decrease هزینه کلیک را کاهش دهید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تنظیم ادوردز برای زمان خاص 

نکته ۱ : برای تعیین ساعات نمایش تبلیغ به اختلاف زمانی که در پایین صفحه نمایش داده شده است توجه کنید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - ادوردز برای زمان خاص 

۶. تنظیم تبلیغ ادوردز برای دستگاه خاص 

برای تنظیم تبلیغ ادوردز برای دستگاه خاص مراحل زیر را انجام دهید:

۱. از منوی سمت چپ بر روی گزینه Device  کلیک کنید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تنظیم تبلیغ ادوردز برای دستگاه خاص

۲. در این بخش باید تعیین کنیم برای کاربران کدام نوع دستگاه می‌خواهیم هزینه کلیک بیشتری اختصاص دهیم. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در ستون Device  سه دستگاه Mobile Phone , Computers و Tablets قرار دارد. در این بخش لازم است از ستون Bid Adj  هزینه کلیک دستگاه مورد نظر خود را افزایش دهیم. با کلیک بر روی Bid Adj  دستگاه مورد نظر، درصد دلخواه خود را  در کادر مربوط به Increase یا Decrease وارد کنید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - دستگاه خاص

نکته : گزینه Increase مربوط به افزایش هزینه کلیک تا حداکثر مقدار ۹۰۰٪ و  Decrease  تا حداکثر مقدار ۱۰۰-٪ به معنای کاهش هزینه کلیک می‌باشد. 

۷. تنظیم تبلیغ ادوردز برای لوکیشن خاص

۱. از منوی سمت چپ به سراغ گزینه Location بروید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تنظیم تبلیغ ادوردز برای لوکیشن خاص

۲.در این بخش باید تعیین کنیم برای کاربران کدام منطقه می‌خواهیم هزینه کلیک بیشتری اختصاص دهیم. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در ستون Location  کشورهای انتخابی شما قرار دارد.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تبلیغ ادوردز برای لوکیشن خاص

در این بخش لازم است از قسمت بالا بر روی گزینه Edit کلیک کنید و با استفاده از گزینه Add target and set bid adjustment  هزینه کلیک مورد نظر برای منطقه خاص را اختصاص دهید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - لوکیشن خاص

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی Bid Adj  کشور مورد نظر درصد دلخواه خود را  در کادر مربوط به Increase یا Decrease وارد کنید.

مدیریت هزینه ها در گوگل ادز - تنظیم تبلیغ ادوردز برای منطقه جغرافیایی

این بخش امکان کاهش هزینه کلیک تا حداکثر ۹۰-٪ را فراهم می‌کند . اگر تمایلی به نمایش تبلیغ در کشور خاصی را ندارد می‌توانید آن کشور را با استفاده از گزینه Exclude از لیست حذف کنید. 

 

۸. ارزهای رایج در تبلیغات ادوردز

دلار،درهم، لیر از ارزهای رایج برای استفاده در تبلیغات گوگل محسوب می‌شوند. اما اگر هزینه‌های خود را به درستی مدیریت کنید هیچ تفاوتی ندارد که از چه ارزی برای راه اندازی کمپین خود استفاده می‌کنید زیرا گوگل برای تمامی آن‌ها یک ارزش واحد را در نظر می‌گیرد.

مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز بسیار ساده‌تر از روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال است. با تکیه بر تجربیات کارشناسان ما در تیم ادوردز نوین مارکتینگ،همپای رقیبان تجاری خود شاهد افزایش سود روزانه کسب‌وکارتان باشید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب‌و‌کارها
|
با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه دیجیتال مارکتینگ اتفاق افتاده است اما در سال ۲۰۲۰ میلادی...
Search