درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع

جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع
فهرست مطالب

جستجوی کلمه کلیدی کاری وحشتناک به نظر می‌رسد. اصلا چرا باید جستجوی کلمه کلیدی را انجام دهید؟ مگر نباید قواعد طبیعی بازاریابی به ما کلمه‌های کلیدی مناسب و مرتبط را نشان دهند؟ نه کاملا…

برای بهینه سازی نرخ کلیک سایت خود، با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره ما رایگان مشاوره می‌دهند.

باید از طریق جستجوی موثر کلمه کلیدی، عبارات کلیدی باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید. در غیر این صورت، عملیات بازاریابی جستجو (Search marketing) شما (هم بازاریابی پولی و هم بازاریابی ارگانیک) کاملا به مشکل خواهد خورد.

 از اینجا بخوانید : چگونه می توانید با استفاده از ایموجی ها نرخ کلیک خود را افزایش دهید

اگر کسی کلمه‌های کلیدی انتخابی شما را جستجو نمی‌کند، مطمئن باشید کلمه‎‌های کلیدی به هیچ درد شما نخواهند خورد. حجم جستجو (Search volume) به تمایلات کاربران ارتباط دارد و اگر کاربران به عبارات کلیدی شما تمایلی نداشته باشند، مشتری‌های راغب (Lead) نیز نمی‌توانند تبلیغات شما را ببینند، لینک وبسایت شما را در لیست نتایج جستجوی ارگانیک پیدا ، وبسایت شما را بازدید و به مشتری بالفعل تبدیل شوند.

از طرفی دیگر، اگر کلمه‌های کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها رنک بالا گرفته و به رقابت بپردازید بیش از اندازه محبوب باشند، احتمالا به سختی بسیار زیاد می‌توانید در صفحه نتایج جستجو ظاهر شوید و یا باید برای کلیک‌های تبلیغاتی، هزینه بسیار بالایی بپردازید.

طبق اظهارات شرکت Parse.ly، دقیقا یک سوم از ترافیک ارجاعی (referral traffic) اینترنت متعلق به جستجوی گوگل است:

جستجوی کلمه کلیدی - ترافیک ارجاعی

 

به نظر شما افراد چطور از جستجوی گوگل برای پیدا کردن محتوا و صفحات فرود (landing page) استفاده می‌کنند؟ با استفاده از کلمه‌های کلیدی.

کلمه‌های کلیدی در واقع آجرهای کسب و کار شما هستند.

در آموزش امروز، شما اصول اولیه جستجوی کلمه کلیدی را فرا می‌گیرید. به شما علت اهمیت جستجوی کلمه کلیدی و نحوه انجام صحیح آن را می‌آموزید و در ادامه برخی پیشنهادات، نکات و فرآیندها را جهت ساده و موثرتر شدن جستجوی کلمه کلیدی مرور خواهیم کرد تا بتوانید ترافیک هرچه بیشتری در سایت خود داشته باشید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

جستجوی کلمه کلیدی چیست؟

جستجوی کلمه کلیدی به پروسه پیدا کردن کلمه‌هایی گفته می شود که مردم برای جستجوی اطلاعات مربوط به موضوع خاصی آن را در موتور جستجو تایپ می‌کنند. در این پروسه باید راجع به میزان جستجوی این کلمات هم اطلاعاتی به دست آورد. جستجوی کلمه کلیدی بهترین روش برای پیدا کردن کلمه‌های کلیدی جدید و مرتبط به منظور افزایش درآمد و هدفمند کردن فعالیت‌های بازاریابی جستجوی ارگانیک است.

جستجوی کلمه کلیدی را می‌توان با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام داد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنم، اما هدف اصلی پیدا کردن کلمه‌های جستجوی مناسبی است که در راستای محتوا و محصولات یا خدمات شما هستند و همچنین به میزان بالا جستجو شده و در بین کاربران محبوب هستند.

برای جستجوی کلمه کلیدی و اولویت بندی برای هدف‌گذاری کلمه‌های کلیدی، می توان از معیارهای دیگری به غیر از حجم جستجو نیز استفاده کرد. این معیارهای دیگر شامل هزینه هر کلیک (CPC)، سطح رقابت و اعتبار دامنه سایت خود شما هستند.

چرا جستجوی کلمه کلیدی اهمیت دارد؟

گوگل در حال حاضر، سالیانه ۲ تریلیون و روزانه ۵.۵ میلیارد کلمه جستجو شده را پردازش می‌کند. این میزان کلمه کلیدی واقعا زیاد است!

حالا بیش از هر زمان دیگر، اقتصاد ما به اینترنت وابسته است. کسب و کارهایی که در دنیای آنلاین فعالیت ندارند موفق نمی‌شوند و جستجوی کلمه کلیدی دقیقا همان نقطه‌ای است که باید از آنجا کار خود را آغاز کرده و در مرحله اول مسیر مشتری خود را درک کنید.

جستجوی کلمه کلیدی از سه جهت برای بازاریاب‌های دیجیتالی اهمیت فراوان دارد:

۱. برای سئو

اولین و واضح‌ترین دلیلی که به جستجوی کلمه کلیدی احتیاج داریم، سئو و بهینه‌سازی سایت برای جستجوی ارگانیک است. بهینه سازی وبسایت ها برای موتورهای جستجو (SEO) به ربات های گوگل کمک می‌کند در وبسایت‌های ما خزیده (Crawl) وآنها را در صفحه نتایج جستجو (SERP) رنک یا رتبه بندی کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که موتورهای جستجو با استفاده از آن می توانند تصمیم بگیرند چه صفحاتی را رنک کنند، خزش کلمه‌های کلیدی است. چرا که این کلمه‌های کلیدی نشان دهنده ارتباط میان کلمه جستجو شده به وسیله کاربر و محتوای موجود در وبسایت شماست.

 از اینجا بخوانید : سرپ و نیت کاربر : مفهوم جدید که در سایت های کاربردی بسیار اهمیت دارد

با وجود اینکه گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم‌های خود است، کلمه‌های کلیدی احتمالا هیچوقت اهمیت خود را از دست نخواهند داد.

۲. برای بهبود استراتژی سئو شما

همه ما می دانیم که سئو و محتوا همیشه دست در دست هم و همراه هم حرکت می‌کنند. سئوی قوی، بدون آن که محتوای قوی در وبسایت خود داشته باشید، بی معنا است. نویسنده وبسایت  Search Engine Land، نیت دیم (Nate Dame) می‌گوید:”استراتژی‌های موثر محتوا، با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می‌شوند. جستجوی کلمه کلیدی مدرن، به شما دیدگاه بسیار خوبی از نیازها و خواسته‌های مخاطبان می‌دهند.”

هر محتوایی که در سایت شما وجود دارد، خواه یک پست وبلاگی ۳۰۰ کلمه‌ای و خواه یک مطلب آموزشی ۵۰۰۰ لغتی، باید بر روی کلمه‌های کلیدی متمرکز باشد که حجم جستجوی بالایی داشته که رقابت بر سر آن‌ها زیاد است.

 از اینجا بخوانید : ۷ نوع کلمه‌ کلیدی که استراتژی سئو شما را تقویت می‌کند

۳. برای فعالیت‌های تبلیغات پولی

بازاریاب‌ها اغلب فکر می‌کنند جستجوی کلمه کلیدی فقط برای سئو و محتوا لازم است، در حالی که تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی پولی شما باید با محوریت کلمه کلیدی صورت پذیرد. این فعالیت‌های تبلیغاتی می‌تواند تبلیغات جستجوی پولی باشد، تبلیغات نمایشی باشد و یا بازاریابی (Remarketing) و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باشد. تمامی این استراتژی‌ها باید بر روی کلمه‌های کلیدی مناسب متمرکز باشند.

برای مثال، با پولی که شما بر روی کلمه‌های کلیدی خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنید، کلمه‌های کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی شما را شکل می‌دهند و گروه‌های تبلیغاتی، کل فعالیت تبلیغاتی شما را به وجود می‌آورند. اگر این کلمه‌های کلیدی حجم جستجوی کمی داشته باشند، تبلیغات شما اثر کم و حتی بی اثر خواهد بود. همچنین، اگر کلمه‌های کلیدی شما با مخاطب موردنظرتان انطباق نداشته باشد، افراد اشتباه بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و بودجه شما هدر می رود.

خلاصه اینکه جستجوی کلمه کلیدی، رمز موفقیت تمامی فعالیت های بازاریابی جستجو است.

 مدیریت تولید محتوا سایت WordStream، الیزا گابرت (Elisa Gabbert) اخیرا پست کاملی درباره بازاریابی منظور مشتری (intent marketing) نوشته است و آن را “هر نوع بازاریابی که هدف آن رساندن کاربر به منظور خود، یعنی هر موضوعی در حال حاضر کاربر می خواهد یا به آن نیاز دارد، تعریف می‌کند.

احتمالا حالا اهمیت جستجوی کلمه کلیدی را درک می‌کنید. اگر قادر به درک منظور واقعی کلمه‌های کلیدی خود نباشید یا اگر کلمه‌های کلیدی انتخابی شما منظوری متفاوت از اهداف کسب و کار شما داشته باشند، قطعا به درد شما نخواهند خورد.

بیایید جستجوی پولی (Paid search) را مثال بزنیم. کلمه‌های کلیدی “کیک عروسی” یا “ایده برای کیک عروسی”، منظوری بسیار متفاوت از “خرید کیک عروسی در بوستون” یا حتی “فروشگاه‌های کیک عروسی نزدیک من” دارند. منظور دو کلمه کلیدی آخر، بسیار تجاری تر از بقیه است و کسی که آنها را جستجو می کند می خواهد فروشگاهی پیدا کند که از آن کیک خریداری کند. افرادی که چنین کلمه‌های کلیدی را جستجو می‌کنند همچنین به انتهای قیف بازاریابی، یعنی خرید، نزدیک هستند.

بنابراین، انتخاب کلمه‌های کلیدی تجاری به همراه استفاده از تبلیغات فروشگاهی (Shopping ads) باعث می‌شود صفحات فرود بهینه شده برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و هرگونه محتوای دیگری که خرید را برای کاربر ساده‌تر کند.

برای کلمه‌های کلیدی که کاربران در بخش‌های بالاتر از قیف بازاریابی جستجو می‌کنند و کمتر تجاری هستند، بهتر است از یک پست وبلاگی پر از ایده های کیک عروسی یا تصاویر گرفته شده از پینترست استفاده کرد.

توانایی درک واقعی منظور مشتری بالقوه، برای موفقیت در جستجوی کلمه کلیدی و به طور کلی بازاریابی جستجو ضروری است.

جستجوی کلمه کلیدی را از کجا شروع کنیم؟

حالا که اهمیت جستجوی کلمات کلیدی را درک کردید، از کجا باید کار خود را آغاز کنید؟ می توانید با این دو گام ساده، شروع بسیار خوبی داشته باشید!

  1. برای تهیه لیست بزرگی از موضوعات مرتبط با کسب و کار خود، جلسه بارش فکری برگزار کنید.

به موضوعات و زیرمجموعه‌های مختلف و مرتبط به کسب و کار خود و به تمامی موضوعات مرتبط فکر کنید و خود را ابتدای راه زیاد محدود نکنید.

برای مثال، اگر نانوا هستید می‌توانید به انواع مختلف محصولاتی که می فروشید مانند کیک، کویچ، کیک فنجانی، براونی، کوکی و غیره فکر کنید. می‌توانید از Google document یا صفحه گسترده اکسل استفاده کرده و هرکدام از این موضوعات اصلی که پیدا کرده اید را در آن وارد کنید.

  1. برای پیدا کردن کلمه‌های کلیدی خاص در هر موضوع، از ابزار مناسب برای این کار استفاده کنید.

بسیارخب، قسمت جالب ماجرا اینجاست! شما باید خود را به جای مشتری بگذارید، و بپرسید چطور کسب و کار خود مورد نظر را پیدا می‌کردید. اگر شما بازاریابی هستید که زیاد برخورد چهره به چهره با مشتریان خود ندارید، می‌توانید با تیم فروش خود صحبت کرده و ببینید مشتریان بالقوه جدید شما معمولا چه نوع ادبیاتی به کار می‌برند.

می‌توانید کار خود را با یک بارش فکری ساده آغاز کنید. بیایید به مثال نانوایی خود بازگشته و بر روی دسته‌بندی “کیک” تمرکز کنیم. از آنجا که شما برای مناسبت‌های خاص کیک درست می‌کنید، احتمالا کلمه‌های کلیدی مانند “کیک های عروسی”، “کیک عروسی مقرون به صرفه”، “کیک عروسی شیک”، “کیک عروسی تابستانه” و غیره را خواهید نوشت. بعد احتمالا بر روی مناسبت‌هایی تمرکز خواهید کرد که برای آن‌ها کیک می فروشید. مانند تولد یا سالگرد. سپس به خاطر می‌آورید که افراد معمولا طعم‌های مختلفی مانند “رد ولوت” و “کیک دو رنگ” را جستجو می‌کنند. و البته مکان هم اهمیت دارد! شما باید کلمه کلیدی “نزدیک من” را به انتهای این جستجوها اضافه کنید. مانند “کیک تولد به صرفه نزدیک من.”

آیا باید همین جا کار خود را متوقف کنید؟ خیر! چون اگر فقط بخواهید با فکر خود جلو بروید، ضرر خواهید کرد. در این صورت احتمال این که کلمه‌های کلیدی مناسب را انتخاب نکنید اما احتمال انتخاب کلماتی که فکر می‌کنید با استفاده از آن‌ها ترافیک خوبی به سایت شما می‌آید اما در عمل ببینید این کلمه های انتخابی حجم جستجوی بسیار پایینی دارند زیاد است. شما باید از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی استفاده کنید تا اطمینان داشته باشید در محتوا و فعالیت های بازاریابی جستجوی خود از کلمه های کلیدی مناسب استفاده می‌کنید.

هرکدام از موضوعات اصلی (مانند “کیک”، “کوکی” و غیره) را در ابزار جستجوی کلمه کلیدی تایپ کنید تا لیستی از این کلمات مرتبط، حجم جستجوی مربوط به هرکدام و داده های دیگر را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید هر کلمه کلیدی خاصی که در زمان بارش فکری به ذهنتان رسیده است را نیز تایپ کنید تا حجم جستجوی آن را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید، اگر کلمه‌های کلیدی شما خیلی دور از ذهن و یا خاص باشند، ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به شما می‌گویند ارزش ندارد وقت خود را برای این کلمه‌های کلیدی صرف کنید. از طرف دیگر، ممکن است کلمه‌های کلیدی شما بیش از حد گسترده باشند و به همین دلیل هم حجم جستجوی بالایی داشته و رقابت بر سرشان زیاد باشد. اگر شما یک نانوایی کوچک هستید، قطعا به رقابت با یک شرکت جهانی تولید کوکی فکر نمی‌کنید. کلمه‌های کلیدی انتخابی شما باید بیشتر مربوط به مکانی باشد که در آن قرار دارید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند بفهمید کدام کلمه‌های کلیدی ارزش سرمایه‌گذاری دارند. لیست زیر، برترین ابزارها در این زمینه معرفی شده‌اند و به شما کمک خواهند کرد بفهمید بهتر است ابتدا کدام کلمه‌های کلیدی را انتخاب کنید.

۵ ابزار مناسب برای جستجوی کلمه کلیدی

به راستی برای جستجوی کلمه کلیدی باید از چه ابزاری استفاده کرد؟ هزاران ابزار، رایگان یا پولی، وجود دارند که می‌توانند به شما برای موفقیت هرچه بیشتر در جستجوی کلمه کلیدی کمک کنند. اینجا، پنج ابزار مورد علاقه ما برای جستجوی کلمه کلیدی معرفی شده است.

۱.ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی WordStream

ابزار جستجوی کلمات کلیدی جدید و پیشرفته WordStream نه تنها ایده کلمه‌های کلیدی جدید و حجم جستجوی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه به شما امکان فیلتر کردن آن‌ها با توجه به صنعت و کشور را می‌دهد تا بتوانید کلمات کلیدی هدفمندتری را پیدا کنید.

جستجوی کلمه کلیدی - ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی WordStream

ویژگی دیگر این ابزار این است که اگر شما حساب Google Ads (یا همان Google Adwords) خود را به آن متصل کنید، می توانید داده های شخصی سازی شده مربوط به رقابت (Competition) و CPC را بر اساس معیارهای کسب و کار خود به دست آورید. همچنین اگر به ستون Opportunity Score نگاه کنید، می‌توانید ببینید بهتر است با چه کلمه کلیدی کار خود را آغاز کنید. هرچه عدد Opportunity Score برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، این کلمه کلیدی حجم جستجوی بیشتری دارد اما رقابت بر سر آن‌ها کمتر است. بنابراین بهتر است اول این کلمه‌های کلیدی را انتخاب کنید تا بهترین و سریعترین نتایج را به دست آورید!

بعد از مشاهده نتایج، می توانید لیست کامل کلمه های کلیدی و داده‌های مربوط به آن‌ها را به صورت رایگان برای خودتان ایمیل کنید.

۲.Google’s Keyword Planner

اگر حساب Google Ads داشته باشید، به ابزار رایگان Google’s Keyword Planner دسترسی خواهید داشت. برای استفاده از این ابزار، به حساب Google Ads خود وارد شده و در سمت راست صفحه بر روی نوار “Tools” کلیک کنید.

Keyword Planner کاربردهای متفاوتی در جستجوی کلمه کلیدی دارد. شما با استفاده از این ابزار می توانید:

  • یک موضوع کلی را وارد کنید تا ایده‌هایی درباره کلمه‌های کلیدی خاص مربوط به آن دریافت کنید
  • لیست کلمه‌های کلیدی موجود خود را وارد کنید و داده‌های مربوط به حجم جستجو، افت و خیزهای فصلی و غیره را مشاهده کنید
  • URL وبسایتی (متعلق به خود یا دیگران) را وارد کنید و ببینید این وبسایت بر روی چه کلمه‌های کلیدی متمرکز بوده و رنک می‌گیرد.

جستجوی کلمه کلیدی - Google’s Keyword Planner

 

۳.Moz’s Keyword Explorer

اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر به جستجوی کلمه کلیدی بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنم سری به ابزار Moz’s Keyword Explorer بزنید. می‌توانید از طریق این لینک، ورژن رایگان آن را مشاهده کنید و یا دوره کوتاهی به صورت رایگان از ورژن پولی آن استفاده کنید و ببینید آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

جستجوی کلمه کلیدی - Moz’s Keyword Explorer

۴. SEMrush

SEMrush هم ابزار عالی دیگری است که به شما اجازه می‌دهد به صورت گسترده، جستجوی کلمه کلیدی را با ورژن پولی یا رایگان انجام دهید. ورژن رایگان این ابزار هنوز اطلاعات بسیار کاربردی، از حجم جستجوی ارگانیک و CPC گرفته تا اطلاعات مربوط به میزان رقابت و لیستی از نتایج جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

برای آنکه تحلیل عمیق تری با ۱۰۰۰ نتیجه در هر گزارش دریافت کنید، می‌توانید این ابزار را به ورژن پولی ارتقاء دهید. البته بسته به هدفی که دنبال می‌کنید، ورژن رایگان این ابزار ممکن است برای انجام کارهای شما کافی و مناسب باشد.

جستجوی کلمه کلیدی - SEMrush

۵. گوگل!

خود گوگل یکی از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی است که دست کم گرفته می‌شود. شما می‌توانید یک کلمه کلیدی را در گوگل تایپ کنید تا پیشنهادات (Suggestion) گوگل را مشاهده نمایید. برای مثال، می‌توانید “کیک عروسی” را در گوگل تایپ کرده و کلمه‌های کلیدی که ظاهر می شوند را مشاهده کنید.

جستجوی کلمه کلیدی - جستجوی گوگل

“تاپرهای کیک عروسی” و “ایده های کیک عروسی”، کلمه‌های کلیدی هستند که نه تنها ارزش سرمایه گذاری دارند، بلکه می‌توان محتوایی اضافه بر محتوای اصلی برایشان تولید نمود. برای مثال، پست وبلاگی با کلمه کلیدی “ایده های کیک عروسی” یا یک جدول مقایسه‌ای برای “قیمت های کیک عروسی”.

در زمان انتخاب کلمه کلیدی، می توانید از گوگل استفاده کنید و ببینید در حال حاضر وبسایت ها با چه کلمه کلیدی رنک بالا گرفته اند. در واقع می توانید شدت و سطح رقابت را مشاهده کنید. از خودتان سوالاتی بپرسید. مثلا:

  • آیا SERP این کلمه کلیدی تجاری است؟ مثلا آیا تبلیغات زیاد به چشم می خورد؟ آیا بهتر است به جای تلاش برای رنک گرفتن به صورت ارگانیک، از تبلیغات (Google Ads) استفاده کنیم؟
  • آیا سایت‌هایی که بالاترین رنک را دارند، بسیار بزرگتر از شما هستند؟ (رقابت با امثالNew York Times و Buzzfeed دشوار است.)
  • آیا نتایج فعلی، با منظور کلمه کلیدی مطابقت دارند؟ اگر نه، می‌توانید با ارائه پاسخ بهتر به سوالی که با جستجوی کلمه کلیدی پرسیده می شود، شانس خود را امتحان کرده و رقبا را کنار بزنید!

شما همچنین می‌توانید در بخش‌های دیگر صفحه SERP مانند کادر “جستجوهای مربوط به” و “People also ask” به دنبال کلمه کلیدی باشید. استفاده از کلمه های کلیدی مرتبط در محتوا، می تواند به شما کمک کند بهتر به سوال جستجو کننده پاسخ دهید و در نتیجه رنک بهتری بگیرید!

توضیحاتی درباره جستجوی کلمه کلیدی رقابتی

وقتی جستجوی کلمه کلیدی انجام می‌دهید، رقبا را فراموش نکنید! وقتی کلمه‌های کلیدی مورد نظر خود را از طریق جستجوی کلمه کلیدی پیدا می کنید، نباید رقابت را از یاد ببرید.

برای مثال، وقتی یک کلمه کلیدی حجم جستجوی بسیار بالایی دارد، می توان فهمید که رقابت بر سر آن زیاد است. اما چطور می توانید بفهمید رقبایتان برای چنین کلمه های کلیدی رنک گرفته اند؟ خب، همانطور که اشاره شد، یکی از ساده ترین راه های فهم این مسئله، استفاده از گوگل است! کافی است کلمه‌های کلیدی که می خواهید انتخاب کنید را در گوگل جستجو کنید و ببینید در حال حاضر چه وبسایت هایی برای این کلمه های کلیدی رنک گرفته است.

اما آن دسته از رقبایی که از جستجوی پولی بهره می گیرند چطور؟ می توانید گزارش بینش‌های مقایسه‌ای (Auction Insights) که سرویس Google Ads ارائه می‌دهد مشاهده کنید و ببینید رقبای اصلی شما در قیاس با شما چگونه عملکردی دارند (از لحاظ تعداد ایمپرشن، متوسط موقعیت در صفحه نتایج جستجو و غیره).

وقتی رقبای خود را شناختید، می‌توانید از ابزاری مانند WordStreams Keyword Tool یا SEMRush استفاده کنید و ببینید این وبسایت ها برای چه کلمه‌های کلیدی رنک گرفته‌اند. این بار کافی است به جای موضوع یا کلمه کلیدی، URL وبسایت را به این ابزارها بدهید.

برای آن که گوی سبقت را از رقبای خود در جستجوی پولی بگیرید، به این فکر کنید که چطور می‌توانید جذابیت بیشتری داشته باشید. برای مثال، می‌توانید به تبلیغ خود افزونه (extension) اضافه کنید یا متن تبلیغاتی خود را احساسی‌تر و جذاب‌تر بنویسید و به این ترتیب جستجوکننده‌ها را ترغیب کنید از میان تمامی فروشگاه‌هایی که کیک های نه چندان خوشمزه می‌فروشند، کیک عروسی خود را از فروشگاه شما سفارش دهند!

تعدادی از ابزارهایی که بالاتر معرفی شدند، تحلیل‌هایی در رابطه با کلمه‌های کلیدی که رقبای شما برای آنها رنک گرفته‌اند ارائه می‌کنند، بنابراین وقتی جستجوی کلمه کلیدی انجام می‌دهید، از این دیدگاه هایی که به شما داده می‌شود بهره ببرید.

جستجوی کلمه‌های کلیدی سوالی

یکی از بهترین روش ها برای اعتمادسازی و افزایش محبوبیت برند، این است که به سوالات مشتریان احتمالی خود پاسخ های محشر بدهید.

انتخاب سوالات کاربران به عنوان کلمه کلیدی، به شما اجازه می‌دهد دقیقا سر وقت مشکلات مشتریان خود رفته و آن‌ها را به سمت کشف و ارتباط با محتوای خود هل دهید. کلمه‌های کلیدی سوالی در نتایج جستجوی ارگانیک کمک شایانی به شما می‌کنند. اگر به سوالات پیچیده کاربران خود، پاسخ های جامع و کاملی بدهید، اعتبار خود را به طرز چشمگیری افزایش داده و می توانید رنک بالاتری در صفحه SERP داشته باشید.

اما چطور می‌توانید این سوالات را پیدا کنید؟ افرادی که شما را جستجو می‌کنند چه سوالاتی دارند؟ اگر بتوانید این موضوع را متوجه شوید، لیست بلند بالایی از کلمه‌های کلیدی پرمعنی و عمیق خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها در سئو، جستجوی پولی و استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

جستجوی کلمه کلیدی - جستجوی کلمه‌های کلیدی سوالی

اگر نتیجه چندانی از بارش فکری نمی‌گیرید، ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی بسیار خوبی مانند Answer the Public هستند که به شما برای انجام این کار کمک می‌کنند. این ابزار با صفحه هوم پیج بسیار عجیبی که دارد این‌گونه عمل می‌کند: کلمه کلیدی خود را در آن تایپ می‌کنید و بعد تصویر زیبایی که برای شما نمایش داده می‌شود را مشاهده می‌کنید. در این تصویر خواهید دید عبارات کلیدی سوالی دسته بندی شده‌اند (با کلماتی مانند کجا، کدام، چه کسی، چگونه، چطور و غیره.)

اگر هدف من فروش کیک عروسی باشد، می توانم سوالات هدفمندی را مانند “چه کسی کیک عروسی می فروشد” یا “از کجا باید کیک عروسی خریداری کرد” انتخاب کنم. البته در این لیست می توانید سوالات عمیق تری هم پیدا کنید که افرادی می پرسند که در بازار کیک پزی هستند. مانند “برای ۲۰۰ نفر، اندازه کیک باید چقدر باشد.”

گام بعدی می تواند استفاده از یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی باشد تا به این ترتیب داده‌های مربوط به حجم جستجوی این سوالات و معیارهای دیگری که نشان می‌دهند این کلمه های کلیدی ارزش سرمایه‌گذاری دارند را پیدا کنید. یکی از این استراتژی ها می‌تواند این باشد که در یک مطلب جامع، از تمامی این کلمه های کلیدی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که این ابزار در زبان فارسی به خوبی عمل نمی‌کند.

جستجوی کلمه کلیدی برای تبلیغات کلیکی

بیایید به برخی از ملاحظات خاصی بپردازیم که برای جستجوی کلمه کلیدی برای تبلیغات کلیکی یا بازاریابی جستجوی پولی وجود دارند. جستجوی کلمه کلیدی برای جستجوی پولی می‌تواند کمی دلهره آور باشد، چرا که پای بودجه شما درمیان است. برای آن که بودجه خود را با دقت صرف کنید و ROI کلمه های کلیدی که برایشان سرمایه گذاری می کنید را مشاهده کنید، باید در زمان جستجوی کلمه کلیدی برای فعالیت‌های پولی خود، این چهار نکته را به خاطر داشته باشید.

  1. درباره هزینه‌های مربوط به هر کلمه کلیدی تحقیق کنید

تمامی ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی که در این پست از آن‌ها یاد کردیم، اطلاعاتی درباره CPC (هزینه هر کلیک) هر کلمه در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر درباره هزینه ها اطلاعات داشته باشید، می توانید بفهمید بودجه مناسبی برای کلماتی که انتخاب می کنید دارید یا خیر.

باید مطمئن باشید بودجه کافی برای رنک شدن در ۳-۰ رتبه اول گوگل دارید. لازم نیست برای هر کلیک، رقم‌های بالا پرداخت کنید. وقتی کلمه‌های کلیدی را جستجو می کنید و می‌خواهید آن‌ها را برای گروه‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید، به این ضوابط توجه کنید.

  1. حتما جستجوی عبارات کلیدی منفی را انجام دهید

برای تبلیغات کلیکی، جستجوی کلمه کلیدی منفی به اندازه جستجوی کلمه کلیدی معمولی اهمیت دارد، چرا که اگر کلمات نامربوط را کنار نگذارید، ممکن است پول خود را برای کلیک افراد نامربوط صرف کنید. شگفت زده خواهید شد اگر به شما بگویم چه میزان پول را می توانید به این شکل هدر دهید. این مسئله به خصوص زمانی اهمیت می یابد که از کلمه های کلیدی منفی طولانی استفاده می‌کنید.

ابزارهایی مانند QueryStream به شما کمک می‌کنند ببینید جستجوکننده‌ها برای دیدن تبلیغات شما چه چیزی جستجو می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید کلمات بی ربط را پیدا کنید.

تایپ کردن کلمه کلیدی در گوگل و دیدن پیشنهادات (Suggestion) آن نیز می‌تواند به شما کمک کند کلمه‌های کلیدی منفی را تشخیص دهید. برای مثال، اگر من کیک می فروشم، احتمالا دوست ندارم وقتی کسی کلمه “دستور پخت غذا” را جستجو می کند لینک وبسایت مرا ببیند چرا که در این صورت باید برای کلیک کاربرانی هزینه پرداخت کنم که زیاد به من مرتبط نیستند.

۳.برای کلمه‌های کلیدی که منظور تجاری دارند، بیشترین سرمایه‌گذاری را کنید

هدف شما از تبلیغات در گوگل احتمالا صرفا به دست آوردن کلیک‌های بیشتر نیست. اگر هدف شما این است، بهتر است این بخش را مطالعه نکنید!

هرچند، اگر واقعا می‌خواهید علاقه‌مندترین و مناسب‌ترین جستجوکننده ها را هدف قرار داده و فروش‌ها و تبدیل‌های بیشتری به دست آورید، باید اکثر بودجه خود را صرف کلمه های کلیدی کنید که منظور تجاری دارند، مثلا کلمات کلیدی که شامل کلمات “همین حالا خرید کنید”، “تخفیف”، “ارسال رایگان”، نام برندها و هر کلمه دیگری که نشان می دهد جستجو کننده برای خرید آمادگی دارد.

با این که شما همچنان نیاز دارید برخی کلمات کلیدی که در این دسته بندی جای نمی‌گیرند را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم به کلمه های کلیدی که منظور تجاری بیشتری دارند، بودجه بیشتری اختصاص دهید چرا که بازدهی این کلمه های کلیدی بسیار بیشتر خواهد بود.

در این لینک می‌توانید نکات بیشتری درباره چگونگی تخصیص بودجه Google Ads به انواع مختلف کلمه کلیدی پیدا کنید.

  1. کلمه های کلیدی خود را به خوبی دسته بندی کنید

وقتی کلمه‌های کلیدی تجاری و با قیمت مناسبی که به خوبی منظور کسب و کار شما را بیان می کنند تشخیص دادید، باید آن‌ها را دسته بندی کنید تا تبلیغات خود را پیکربندی کنید. باید برای ساختاربندی تبلیغاتی خود، گروه بندی‌های ریزی که کلمه‌های کلیدی کاملا مرتبط به هم را دسته‌بندی می‌کند انجام دهید. اگر لیست بلندبالایی از کلمه های کلیدی دارید و این کار برای شما سخت به نظر می رسد، می توانید از ابزار  WordStream’s Free Keyword Grouper کمک بگیرید! کافی است کلمه های کلیدی مورد نظر خود را در این ابزار قرار دهید و اجازه دهید این ابزار کار خود را انجام دهد.

جستجوی کلمه کلیدی شاید کار دشواری به نظر برسد، اما واقعا ضروری است. شما می توانید با دنبال کردن یک روش سازمان دهی شده و استفاده از ابزارهای مناسب، بهترین کلمه های کلیدی را پیدا کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search