درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت
فهرست مطالب

یکی از مهم ترین معیارها برای سئو داخلی، سرعت لود سایت است. شما به عنوان کاربر اگر وارد سایتی شوید و سرعت لود آن خیلی پایین باشد، یا آن سایت را می بندید یا از دیر لود شدنش عصبانی می شوید به همین دلیل یکی از مواردی که باعث محبوب شدن سایتب می شود، سرعت لود صفحات آن است.

استانداری برای سرعت لود تعریف شده است که میانگین ۳ ثانیه است و اگر سایت شما بیشتر از این زمان نیاز به لود شدن داشته باشد ممکن است کاربر را خسته بکند.

بررسی سرعت سایت در GTmetrix

GTmetrix یک ابزار آنلاین برای بررسی سرعت لود سایت است که هر مشکلی بابت سرعت داشته باشید در این سایت نشان داده می شود.

در عکس زیر ما در دپارتمان خدمات سئو ، سایت novinmarketing.com را بررسی کرده ایم.

سرعت لود سایت - page-speed

همانطور که در عکس بالا می بینید Fully Loaded Time نوین مارکتینگ ۴.۶ ثانیه است که باید بهتر شود و امتیاز Page Speed Score مطابق عکس ۹۳ است و عالی است. شما نیز سایت خود را در GTmetrix چک کنید و در صورتی که امتیاز کمی داشت از طریق روش های زیر سرعت آن را بهبود ببخشید.

چند راه برای افزایش سرعت سایت  وردپرسی

  • نصب پلاگین Cache

اگر از cms وردپرس استفاده می کنید حتما لازم است از یک افزونه کش روی آن استفاده کنید. کارکرد افزونه های کش به این صورت است که هنگام بازدید کاربر از سایت، برخی از فایل ها را روی مرورگر کاربر ذخیره می کند و هنگام باز کردن صفحات دیگر دوباره این اظلاعات از سمت سرور برای کاربر ارسال نمی شود و به صورت لوکال روی مرورگرش به نمایش در می آید. ۳ افزونه معروف کش در وردپرس w3 total cache، wp super cache و fastest cache می باشد. کار با این افزونه آسان است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند.

  • فشرده سازی فایل های html, js, css

هر چه حجم فایل های سایت کم باشد سرعت بارگذاری آنها بیشتر است. از این رو باید تمام فایل های سایت را فشرده سازی کنید. در وردپرس افزونه های کش نیز فشرده سازی فایل را انجام می دهند ولی یکی از بهترین افزونه که مخصوص این کار است Autoptimize است. با نصب این افزونه تمام فایل های سایت را فشرده می کنید ولی اگر بعد از فشرده سازی قالب سایت به هم ریخت باید با طراح سایت خود پیگیری کنید تا قالب سایت را با این افزونه هماهنگ کند.

  • عکس های سایت را بهینه کنید

همانطور که فایل ها باید کم حجم شوند عکس ها نیز باید بهینه شوند. عکس ها به صورت خام نیاز به بهینه شدن دارند و می توانید به صورت آفلاین با ابزارهایی مانند فتوشاپ حجم آنها را کم کنید. ولی در وردپرس چندین پلاگین وجود دارد که و به صورت آنلاین عکس های خود را بهینه کنید. Wp smush, ewww image و imigify از محبوب ترین پلاگین ها برای بهینه سازی سایت هستند.

  • از cdn استفاده کنید

Cdn یا شبکه توزیع محتوا مجموعه سرورهایی در نقاط مختلف دنیا است که هر کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی از نزدیک ترین سرور، سایت را مشاهده کند. از معروف ترین cdn رایگان می توان به cloudflare اشاره کرد. البته کلود فلیر، سروری داخل کشور ایران ندارد و بازدید کنندگان داخلی نیز از سرورهای خارج کشور سایت را مشاهده می کنند. شما می توانید از سرویس آروان کلود برای راه اندازی Cdn استفاده کنید که به کاربران داخل کشور سرویس رایگان می دهد و هم در ایران و خارج از ایران سرور دارد.

  • هاست پرسرعت بخرید

یکی دیگر از معیارها در افزایش سرعت، استفاده از هاست مطمئن است. سعی کنید از جایی هاست بخرید که سرورهای آن از هاردهای ssd یا nvme استفاده کند. از طرف دیگر هر چه سرور سایت از لحاظ جغرافیایی به بازدید کنندگان سایت نزدیک تر باشد سرعت لود بهتری دارد. پس اگر بازدید کنندگان سایت شما از داخل کشور هستند حتما از سرورهای داخلی استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search