درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آشنایی با کارآمدترین ترفند های بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت
فهرست مطالب

بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای بازاریابی آنلاین، دیده شدن توسط کاربران حتی اگر خریدی هم توسط آن‌هها انجام نشود، بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای هر برندی اتفاق بیافتد؛ زیرا آن‌ها را به نامی آشنا در چشم و ذهن مخاطبان تبدیل می‌کند.

در میان کانال‌های ارتباطی متعددی که در بازارهای اینترنتی و آنلاین وجود دارد، گوگل و داشتن یک سایت، یکی از بهترین و معتبرترین روش‌های ارتباط با مشتریان است. به همین دلیل، همه ما به دنبال آن هستیم که با انجام روش‌های مختلف، افزایش رتبه سایت در گوگل را برای سایت خود رقم بزنیم.

در این مقاله قصد داریم تا با در نظر گرفتن الگوریتم‌های گوگل، شما را با بهترین ترفندهای بهبود رتبه گوگل آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چگونه با این روش‌های ساده، بازدیدکنندگان بیشتر و در نهایت تعداد خریداران بالاتری داشته باشید.

البته در این میان، افرادی هستند که بر قوانین و باید و نباید‌های گوگل تسلط داشته و با کسب تجربه در زمینه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو، به شما امکان می‌دهند تا با تمرکز به بخش‌های دیگر کسب‌وکارتان، با سرعت بیشتر و هزینه به صرفه‌تری در مسیر اهدافتان حرکت کنید. پس اگر به خدمات سئو نیاز داشتید، متخصصان نوین مارکتینگ و مشاوران ما در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات‌تان پاسخ داده و شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

بهبود رتبه سایت در گوگل

ترفند های بهبود رتبه سایت در گوگل

گوگل امروزی هیچ شباهتی به سال‌های پیش خود ندارد؛ چند سال پیش، بدون در نظر گرفتن هیچ چیز دیگری و تنها با تولید محتوای حجیم و ساخت بکلینک حداکثری، می‌توانستید به رتبه‌های خوب در صفحه اول نتایج گوگل رسید. اما در گوگل امروزی، با انجام این کارها، نه تنها هیچ نتیجه مثبتی نمی‌بینید بلکه سرمایه‌ای که در این مسیر صرف کرده‌اید نیز از بین می‌روند.

به عبارت دیگر در این زمان که گوگل تلاش می‌کند تا از هوش مصنوعی در نمایش بهتر نتایج استفاده کند و در این مسیر ابزارهای هوش مصنوعی به رقیبی برای موتورهای جستجو تبدیل شده‌اند، دیگر ساده‌انگاری است که فکر کنید می‌توان با چند ترفند ساده و اغلب کلاه سیاه، در سئو سایت موفق شد. اما این تماما بد نیست. تنها کافیست که با اصول انجام این کار آشنایی داشته باشید تا بتوانید با افزایش رتبه سایت تان، به اهدافی که در ذهن دارید، برسید.

به عبارتی دیگر، خوشبختانه امروزه با موتور جستجوی هوشمندتری روبه‌رو هستیم و اگر اهل تقلب نباشیم، می‌توانیم روی هوش و تشخیص بهتر گوگل در رسیدن به نتیجه شایسته سایت‌مان امیدوارتر باشیم.

پس بیایید با هم بهترین روش های بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل را بررسی کرده و در مورد آن‌ها صحبت کنیم:

۱. تولید محتوای موثر برای کاربران

گوگل همیشه به دنبال محتوایی است که ساده‌ترین و مرتبط‌ترین پاسخ را به سوالت کاربران داده باشد؛ به بیانی ساده‌تر، محتوایی که پاسخ سوال کاربر را داده و به جستجوی او پایان دهد. البته این موضوع همیشه به این شکل نبوده است؛ در گذشته، موتورهای جستجو، برای سایت‌هایی ارزش بیشتری قائل بودند که محتوای بیشتری تولید می‌کردند، حتی اگر محتوای تولید شده هیج سودی برای کاربران نداشت.

گوگل حال حاضر اما آنقدر پیچیده شده است که تنها با رعایت نکات ساده‌ای مانند رعایت فراوانی کلمه کلیدی در متن یک صفحه، نمی‌توانیم انتظار معجزه داشته باشیم. درست است که در این شرایط، درک پیچیدگی الگوریتم‌های توسط موتور جستجوی گوگل برای اینکه بفهمیم چه محتوایی برایش ارزش بیشتری دارد، کار سختی است، اما ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و موثرترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، اعتماد به قدرت تشخیص گوگل است.

تولید محتوای موثر

خوشبختانه این موتور جستجو، دقت بالایی در تشخیص محتوای باکیفیت و مناسب برای کاربران دارد. بنابراین تنها کافی است روی مفید و کاربردی بودن محتوای خود برای کاربران واقعی تمرکز کنیم تا به مرور زمان بتوانیم اعتباری که در نظر داریم را دریافت کنیم.

اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای دریافت خدمات تولید محتوا هستید، نوین مارکتینگ با برخورداری از سال‌ها تجربه موفق در این زمینه می‌تواند یکی از دوستان همیشگی شما باشد. برای آشنایی با شرایط ما می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۲۲۳۱۹۱۶۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای اجرای این ترفند به منظور بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو، پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را مطالعه کرده و از آن‌ها در زمان تولید محتوا استفاده کنید:

مهم‌ترین نکات در زمان تولید محتوا برای بهبود رتبه سایت
  • تناسب محتوا با عنوان توضیحات

به زبانی ساده، محتوای نوشته شده باید بتواند به بهترین شکل، نیاز کاربران را برطرف کرده و به سوال آن‌ها پاسخ داده باشد؛ به طوریکه بعد از ترک سایت شما به جستجو در مورد همان موضوع در سایت‌های دیگر نپردازد. بنابراین، عنوان و توضیحات صادقانه‌ای انتخاب کنید تا کاربر بداند در صفحه شما باید منتظر چه مطلبی باشد.

تناسب محتوا

  • معتبر بودن محتوا

این موضوع زمانی اهمیتی بی‌نهایت پیدا می‌کند که شما در زمینه پزشکی، حقوقی و… فعالیت داشته باشید. یکی از مواردی که می‌تواند به اعتبار شما اضافه کند، عنوان کردن نام منابعی است که از آن‌ها برای تولید محتوا استفاده کرده‌اید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از یک متخصص فعال در آن حوزه بخواهید که مطالب نوشته شده را بخواند تا صحت مطالب نوشته شده به طور کامل تایید شود.

  • کامل بودن محتوا

در این مرحله باید محتوای خود را با محتوای رقبا مقایسه کرده و مهارت‌های نویسندگی خود را به چالش بکشید؛ به زبانی ساده‌تر، یک محتوای کامل، باید از نظر موضوعات مطرح شده، پاسخ به سوالات کاربر و پوشش\

ضر در نتایج جستجوی گوگل و تهیه محتوایی جامع و کامل و حاصل اشتراک همه آن‌هاست.

«این حرف، به هیچ وجه به معنای کپی مقالات دیگران نیست! کپی کردن جدا از بحث احلاقی که به وجود می‌آورد، به شدت برای اعتبار سایت شما مخرب است. همچنین مقایسه محتواهای نوشته شده در تمامی موضوعات و زمینه‌ها موثر نیست.»

کامل بودن محتوا ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

  • به روز بودن محتوا

به روز بودن محتوا یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راه های بهبود رتبه سایت است. شما باید بتوانید نوشته‌هایی که مدتی قبل نوشته شده‌اند را اصلاح کنید. مثلا تصور کنید که یک سال قبل محتوایی منشتر کرده‌اید با عنوان «بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲». مطمئنا این محتوا در سال بعد تاثیری نداشته و کاربر با دیدن عبارت ۲۰۲۲ در عنوان، آن را رد کرده و از سایت رقیب بازدید می‌کند. در نتیجه باید بتوانید این لیست نوشته شده را برای سال ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و… ویرایش و بروزرسانی کنید.

۲. ارائه حرفه‌ای محتوا برای افزایش رتبه گوگل

تولید محتوای خوب و باکیفیت اولین گام در بهبود رتبه سایت است. با این حال اگر این محتوای خوب را به درستی به مخاطب ارائه نکنید، احتمالا هیچ وقت بازخوردی که استحقاق آن را دارد، دریافت نمی‌کنید. بهترین روش‌های ارائه محتوا عبارتند از:

  • انتخاب ساختار مناسب برای محتوا

یخشی از مهم‌ترین کارهایی که در این بخش باید انجام دهید، عبارتند از:

  • پاراگراف‌بندی محتوا
  • درج فهرست در ابتدای مقاله
  • استفاده از تیترها و زیرتیترهای مناسب
  • لینک‌های خروجی به سایر صفحات مرتبط
  • استفاده از روش‌های انتقال محتوا مانند جداول، نقل قول، زیرخط‌دار کردن و پررنگ کردن بخشی از نوشته برای افزایش خوانایی
  • و…

البته استفاده از این تنظیمات، باید با درنظر گرفتن اصول فنی مناسب انجام شود. مثلا برای نقل قول کردن در محتوا باید از تگ مناسب آن که در اغلب ویرایش‌گرهای سایت وجود دارد، استفاده کنید. همچنین استفاده از تگ‌های نامرتبط با ساختار انتخابی، می‌تواند نتیجه معکوس داشته و به سایت شما آسیب بزند.

به عنوان مثال استفاده از تگ‌های زیرتیتر (Headings) برای بزرگ و پررنگ کردن متون کاری اشتباه و مضر است که متاسفانه توسط افراد زیادی انجام می‌شود.

انتخاب ساختار مناسب برای محتوا

  • بهینه سازی برای دستگاه‌های مختلف

شاید در گذشته که تلفن‌های هوشمند وجود نداشتند و افراد فقط از سیستم‌های هوشمندی مثل کامپیوتر برای دسترسی به دنیای آنلاین استفاده می‌کردند، شما تنها باید بررسی می‌کردید که آیا محتوای شما برای نسخه کامپیوتر و لپ تاپ به درستی بهینه شده است یا خیر.

اما امروزه که هر کسی از هر ابزار کوچک و بزرگی برای اتصال به دنیای اینترنت استفاده می‌کند، باید محتواهای منتشر شده نیز بررسی شوند که آیا برای دستگاه‌های مختلف، بهینه هستند یا نه.  به عبارت دیگر، سایت شما باید بتواند از طریق انواع دستگاه‌ها، از کامپیوترهای خانگی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی همراه گرفته تا حتی تلویزیون‌های هوشمند، به بهترین شکل در دسترس کاربر باشد.

البته این یک مسئله فنی است و باید از تیم طراح سایت بخواهید واکنش‌گرا بودن (Responsive) سایت را در اولویت خود قرار دهند.

ما در تیم طراحی سایت نوین مارکتینگ تمامی این مسائل را در اولیوت کاری خود قرار می‌دهیم؛ به عبارتی دیگر دریافت بازخورد مثبت از مشتریان شما برای ما نیز باعث افتخار است. برای خدمات طراحی سایت، می‌توانید با ما تماس گرفته و یا از طریق سایت اقدام کنید.

بهینه سازی برای دستگاه‌های مختلف

  • استفاده از فیچراسنیپت‌ها و داده‌های ساختاریافته

برای بهبود رتبه سایت از فیچراسنیپت‌ها و داده‌های ساختاریافته، حداکثر استفاد را ببرید. نکته‌ای که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که امروزه گوگل بخش بیشتری از محتوای صفحات سایت‌ها را در نتایج جستجوی خود نشان می‌دهد.

در گذشته، گوگل تنها عنوان و توضیحات یک صفحه را در نتایج نشان می‌داد. چندی بعد نمایش اطلاعاتی مانند تصویر شاخص، نام نویسنده، تاریخ انتشار یا به‌روزرسانی، امتیاز کاربران و موارد کوچک دیگر نیز به این اطلاعات اضافه شد. امروزه اما موضوع جدی‌تر شده است؛ به عنوان مثال امروزه گوگل به کمک محتوای سایت‌ها، به سوالات کاربران در همان نتایج جستجو پاسخ می‌دهد، یا قیمت و ویژگی‌های یک محصول یا جزئیات یک دستور پخت آشپزی را در نتایج خود به نمایش می‌گذارد.

در نتیجه اگر سایتی بتواند از کدهای مرتبط برای معرفی بخش‌های مختلف محتوای خود به موتور جستجوی گوگل استفاده کند، بهتر و با جزئیات بیشتری در نتایج جستجو دیده شده و شانس دریافت کلیک بیشتری خواهد داشت.

استفاده از داده‌های ساختاریافته

۳. دریافت بازخورد و ایجاد تعامل

در سومین گام و پس از تولید محتوای خوب و ارائه مناسب آن، باید بتوانید از مخاطب، پاسخ مناسب دریافت کرده و با او تعامل کنید. این کار کمک می‌کند تا کاربر مدت بیشتری در سایت مانده، از سایر صفحات آن بازدید کرده، از خدمات شما بیشتر استفاده کرده و شانس بازگشت دوباره او به سایت بیشتر شود. این موارد نه‌تنها موجب افزایش درآمد و بهره‌وری سایت شما می‌شود، بلکه موجب افزایش اعتبار بیشتر شما نزد گوگل نیز خواهد شد. در نتیجه می‌توانید شانس بیشتری در بهبود رتبه سایت خود داشته باشید.

ایجاد تعامل با کاربران

برخی از مهم‌ترین راه‌های دریافت تعامل کاربر با سایت عبارتند از:

  • فراهم کردن ابزارهای تعامل

حتی اگر کاربر تحت تاثیر محتوای منتشر شده شما قرار بگیرد، تا زمانیکه شما به او امکان ندهید، اجازه نظردهی پیدا نمی‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در صفحات محصول و حتی وبلاگ،‌امکان ثبت نظر را باز بگذارید تا کاربران بتوانند نظراتشان را با شما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این موضوع علاوه بر اینکه به دیگران اعتماد و اطمینانی بابت سایت شما می‌دهد، از نظر گوگل نیز نکته مثبتی است.

برای همین پیشنهاد می‌کنیم:

  • در بخش بلاگ خود، امکان درج نظر و امتیازدهی را ارائه دهید
  • در بخش فروشگاه، امکان ارائه بررسی توسط کاربران و خریداران واقعی را فراهم کنید
  • امکان گفتگوی آنلاین با مخطبان را نیز در نظر بگیرید. در نهایت استفاده از فرم‌های تماس نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

فراهم کردن ابزارهای تعامل برای بالا بردن رتبه سایت

  • استفاده از دکمه‌های فراخوانی

به‌طور معمول هدف همه ما از جذب مخاطب، تبدیل آن‌ها به مشتری است. در واقع در بهترین حالت، همه ما انتظار داریم که مخاطب پس از ورود به صفحه‌ای از سایت شما، کار مشخصی را انجام دهد؛ این کار می‌تواند عضویت در خبرنامه ایمیلی یا خرید یک محصول یا نصب یک اپلیکیشن یا ثبت‌نام در یک سرویس آنلاین باشد.

دکمه‌های مختلف گذاشته شده در صفحه، بهترین گزینه برای دریافت این نوع بازخورد از کاربران است.

  • پاسخ دادن به کاربران

پاسخ‌دهی به کاربران، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. به یاد داشته باشید که کاربران به شکل‌های گوناگونی با شما در ارتباط خواهند بود؛ در نتیجه فارغ از شکل این ارتباط، بسیار مهم است که بتوانید به موقع و به شکلی حرفه‌ای به پیام آن‌ها پاسخ دهید.

پاسخ دادن به کاربران

  • ایجاد امکان تعامل میان کاربران

با استفاده از ابزارهایی مانند ارسال پیام شخصی، پاسخگویی به نظرات دیگران و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، به کاربران اجازه دهید تا در پس‌زمینه سایت شما و با موضوع محتوای شما، با یک‌دیگر در ارتباط باشند.

۴. بهینه‌سازی سرعت صفحه

هیچ کدام از ما در سایتی نمی‌مانیم که برای ارائه اطلاعات و خدمات بخواهد ما را منتظر بگذارد. در نتیجه باید سایتمان را به گونه‌ای بهینه سازی کنیم که هم از نظر رابط کاربری و هم از نظر تجربه‌ی کاربری ، گزینه عالی بوده و به بازدیدکننده با هر سرعتی، اجازه دهد که به راحتی کارش را انجام دهد، در تمامی دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود و البته ایمن باشد. امینت سایت هم بسیار مهم است؛ پروتکل HTTPS همه چیز نیست اما مورد بسیار مهمی است.

بهینه‌سازی سرعت صفحه

 ۵. استفاده درست از کلمات کلیدی برای بهبود رتبه سایت

کلمه کلیدی مهم‌ترین بخش هر نوشته است که ربات‌های گوگل از آن‌ها برای درک بهتر محتوای صفحه کمک می‌گیرند. در گذشته تنها کافی بود حجم زیادی از کلمات کلیدی را در صفحه حتی بدون داشتن مفهوم خاصی استفاده کنید تا بتوانید افزایش رنک گوگل سایت خود را مشاهده کنید.

اما قوانین جدید گوگل صراحتا عنوان کرده‌اند نه استفاده از کلمات کلیدی بلکه میزان پاسخگویی محتوای شما به سوالات و نیاز کاربران، معیاری برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

۶. انتشار تگ‌های عنوان و متای توضیحات

تگ‌های عنوان و متای توضیحات علاوه بر اینکه برای گوگل ارزش بالایی دارد، به کاربران نیز نشان می‌دهد قرار است در محتوا چه چیزهایی را مطالعه کنند. شاید بارها به این نوشته برخورده باشید که:

«اگر ایمپرشن بالایی دارید اما کلیک دریافت نمی‌کنید، توضیحات متا و عنوان خود را تغییر داده و جذاب‌تر بنویسید.»

این جمله به تنهایی ارزش بالای این تگ‌ها را نشان می‌دهد؛ پس هوشمندانه از آن‌ها استفاده کنید.

توجه به تگ ها برای بهبود رتبه سايت در گوگل

۷. آدرس‌های اینترنتی قابل دسترس و خزش

URL، نامک، آدرس اینترنتی یا هر چیز دیگری که به این قسمت گفته می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. ساختار سایت شما با این بخش مشخص شده و به کاربران و به خصوص موتورهای جستجو کمک می‌کند که درک درستی از ساختاربندی صفحات شما داشته باشند. در نتیجه به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید و در زمان انتخاب آن‌ها مولفه‌های تاثیرگذار را مورد بررسی قرار دهید.

معیارهای مهم برای بهبود رتبه سایت در گوگل

در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم که گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای کاهش و افزایش رتبه سئو و به طور کلی، تعیین رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو استفاده می‌کند. البته جزئیات دقیق روش کار این الگوریتم به‌طور عمومی فاش نشده است؛ زیرا انتشار آن می‌تواند راه را برای ایجاد روش‌های تقلب و سئوی کلاه سیاه باز کند.

با این حال گوگل به‌طور مداوم معیارهای خود را اعلام می‌کند تا شما بدانید برای بالا بردن رتبه گوگل به چه مواردی باید توجه کنید. بر این اساس، به‌طور خلاصه می‌توان معیارهای زیر را مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها دانست:

۱. مرتبط بودن

هدف گوگل این است که مرتبط‌ترین نتایج را در صفحه نتایج خود به کاربران ارائه دهد. بنابراین محتوای وب‌سایت شما باید با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته و بر روی ارائه اطلاعات ارزشمند و رفع نیازهای او تمرکز کند.

ارتباط محتوایی

۲. محتوای باکیفیت

محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب از نظر گوگل بسیار مهم است. بنابراین محتوایی جامع و با ساختاری خوب ایجاد کنید که نیاز کاربر را برآورده کند. به‌طور خلاصه با ارائه اطلاعات منحصربه‌فرد، نظرات متخصصین و ذکر منابع مفید، سایت خود را تبدیل به یک منبع قابل اعتماد در حوزه فعایت خود کنید.

۳. بکلینک‌ها

کمیت و کیفیت بکلینک‌ها (لینک‌هایی از سایر سایت‌ها به سایت شما) هنوز هم یک عامل مهم در رتبه‌بندی است. به عبارتی ساده، گوگل بکلینک‌ها را به عنوان رای اعتماد سایر سایت‌ها به سایت شما می‌بیند؛ رای که ارزشمند بودن محتوای شما را نشان می‌دهد. بنابراین روی کسب بکلینک‌های طبیعی، معتبر و مرتبط از سایر وب‌سایت‌ها تمرکز کنید.

استفاده از بک لینک

۴. تجربه کاربری مناسب

گوگل تاکید زیادی بر ارائه یک تجربه کاربری خوب دارد. عواملی مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل، سهولت گردش در بخش‌های مختلف سایت و نرخ پرش پایین به ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می‌کنند.

به‌طور خلاصه اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما زیبا و چشم‌گیر، دارای بارگذاری سریع و بهینه‌شده برای دستگاه‌های مختلف با اندازه صفحات متفاوت است.

۵. سئوی داخلی

با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان صفحه، زیرتیترها، توضیحات متا و در سراسر محتوا، صفحات وب خود را برای موضوع مدنظر بهینه کنید. همچنین از URLهای ساده، کوتاه و توصیف‌کننده موضوع صفحه استفاده کنید، تگ‌های جایگزین تصویر را بهینه کنید و اطالاعات را در سلسله‌مراتبی واضح و قابل درک ارائه دهید.

توجه به سئوی داخلی برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل

۶. معماری وب‌سایت

یک وب‌سایت با سازماندهی خوب، خزیدن (Crawl) و فهرست‌بندی (Index) محتوای سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. برای اینکار باید بتوانید یک سلسله‌مراتب منطقی میان صفحات سایت خود ایجاد کرده و آن را به کمک منوهای سایت به کاربران ارائه دهید. همچنین از پیوندهای داخلی برای اتصال صفحات مرتبط استفاده کرده و از یک نقشه سایت (Site Map) برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ساختار سایت خود بهره ببرید.

۷. امنیت و دسترسی

گوگل وب‌سایت‌هایی را که از پروتکل SSL استفاده کرده و با ایجاد لینک‌های https تجربه مرور ایمن را به کاربران ارائه می‌کنند، به عنوان یک فاکتور مثبت سئو و افزایش رتبه در گوگل در اولویت قرار می‌دهد. علاوه بر این، اطمینان از اینکه سایت شما برای همه کاربران، در هر سطحی از توانایی (مثلا کاربران دارای نوع خاصی از معلولیت) قابل دسترسی باشد، می‌تواند دیدگاه گوگل را به سایت شما بهتر کند.

امنیت سایت

۸. نرخ کلیک

این نرخ نسبت کاربرانی است که با دیدن وب‌سایت شما، بر روی آن کلیک می‌کنند. افزایش این نرخ نیز می‌تواند بر بهبود رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. مهم‌ترین کار برای بهبود این نرخ، بهبود عناوین و توضیحات متای صفحات سایت است. این بهبود باید در راستای تشویق و متقاعد کردن کاربران به کلیک و ورود به سایت شما باشد.

۹. سیگنال شبکه‌های اجتماعی

این سیگنال‌ها یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند؛ با این حال سیگنال‌های اجتماعی، مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات، می‌توانند به‌طور غیرمستقیم روی دیده شدن سایت و افزایش ترافیک شما تاثیر بگذارند. در واقع حضور و تعامل قوی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما کمک کند.

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

۱۰. تازگی و به‌روزرسانی

با بروز رسانی منظم محتوای خود به گوگل نشان دهید که سایت شما فعال است؛ در واقع در کنار انتشار مقالات جدید، وقتی را برای به‌روزرسانی اطلاعات قدیمی بگذارید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم بهترین روش های بالا بردن رتبه در گوگل را هم بررسی کرده و ببینیم با چه کارهایی می‌توانیم کاربران و مشتریان بیشتری داشته باشیم؛ هر چند که سئو سایت تضمینی برای افزایش قروش ما نیست.

امیدوارمی که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
GOOGLE-DANCE
|
مهمترین هدف گوگل رضایت کاربران از جستجو در آن است. از این رو گوگل چندین الگوریتم معرفی...
Search