درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سئو داخلی یا On page seo چیست ؟

سئو داخلی یا On page seo چیست ؟
فهرست مطالب
سئو داخلی یا همان Onpage به تمام معیارهایی اشاره دارد که می‌توانند مستقیما در سئو وب سایت تاثیر گذار باشند و موقعیت وب سایت را در رتبه‌بندی موتور های جستجو بهبود بخشند. مواردی از سئو داخلی شامل المان‌هایی برای بهینه‌سازی محتوای و یا بهبود توضیحات متا و یا برچسب‌های عنوان هستند.

تجزیه و تحلیل و نظارت پیش نیاز برای سئو داخلی

سئو داخلی یک صفحه نیاز به چندین عامل موثر دارد. اگر می‌خواهید عملکرد خود را در سئو داخلی به روش ساختاریافته انجام دهید دو نکته را هرگز فراموش نکنید.

  • تجزیه و تحلیل
  • نظارت منظم

اگر این فرآیند برای دستیابی به اهداف تعیین شده طراحی شود و براساس یک ارزیابی دقیق از مسایل اساسی تنظیم شود. مزیت بسیاری از بهینه‌سازی ساختار و محتوای وب سایت دریافت خواهید کرد.

عناصر سئو داخلی برای یک صفحه

هیچ استانداردی برای سئو داخلی و بهینه سازی یک صفحه وجود ندارد. با این حال باید تجزیه و تحلیل و اقدامات برای اجرای بهینه سازی باید تا حد امکان جامع باشد تا اطمینان حاصل شود که از هر فرصتی برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود. حتی اگر هیچ راهنمای گام به گام ساده ای برای بهبود بهینه سازی وب سایت در دسترس ندارید میتوانید از لیست زیر که شامل اکثر عناصر رایج را برای انجام این کار است استفاده کنید. این موارد در ۴ دسته تقسیم بندی می‌شوند.

۱. بهینه سازی فنی:

سه عامل اصلی فنی دریک وب سایت وجود دارد که می تواند بهینه سازی شود.

۱. سرعت سرور:

از آنجا که زمان بارگذاری یک وب سایت توسط موتورهای جستجو به عنوان بخشی از ارزیابی آن‌ها برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود ، سرعت بخشیدن به زمان واکنش سرور بخش مهمی از سئو داخلی محسوب می‌شود.

۲. کد منبع:

یک کد منبع کار آمد (Source code) در بهبود عملکرد وب سایت تاثیر بالایی دارد. کدهای اضافی را می‌توان حذف کرد تا ربات گوگل راحت تر بتواند سایت را رصد کند.

۳. آدرس های IP :

در حالت ایده آل، شما باید یک آدرس IP منحصر به فرد برای هر پروژه وب خود داشته باشید. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو سیگنال می دهد که وب سایت شما منحصر به فرد است.

 از اینجا بخوانید : سئو تکنیکال چیست؟ آموزش سئو فنی سایت

سئو داخلی On page seo - محتوا در On page seo

۲. محتوا

محتوا در سئو داخلی ، فقط به عناصر قابل مشاهده در صفحه مانند متن و تصاویر اشاره نمی‌کند. محتوا شامل عناصری که در ابتدا نامرئی هستند، مانند برچسب ها و تگ های alt در تصاویر و یا اطلاعات متا است.

۱. متن:

برای مدت طولانی ، بهینه سازی محتوا در یک صفحه، بر اساس تراکم کلمه کلیدی انجام می‌شد. این روش اکنون از بین رفته است. در روش جدید، ابتدا به واسطه وزن دهی با استفاده از ابزارهای WDF * IDF و در گام بعدی، با استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه ای برحسب شرایط مربوطه بهینه سازی انجام می‌شود.
هدف از بهینه سازی متن، همیشه باید ایجاد یک متن باشد که نه تنها حول یک کلمه کلیدی ساخته نشده باشد، بلکه شامل ترکیبی از اصطلاحات و کل ابرهای کلمات کلیدی را در به بهترین حالت ممکن پوشش دهد. به این ترتیب می‌توان اطمینان حاصل می شود که محتوا یک موضوع را با شیوه ای دقیق و جامع توصیف می کند. امروزه دیگر بهینه سازی محتوا یک صفحه فقط برای پاسخگویی به نیازهای موتورهای جستجو کافی نیست.

۲. عناصر متن ساختاری:

بهینه سازی در این مورد شامل استفاده از پاراگراف‌ها، فهرست های نقطه به نقطه، تگ های هدینگ (h) ، سر فصل و برجسته سازی حروف و یاکلمات مجزای متنی را پوشش می‌دهد.

۳. تصاویر یا گرافیک:

در سئو داخلی، تمامی تصاویر در یک صفحه، عناصر محتوای مهمی هستند که باید بهینه سازی شوند. تصاویر می توانند به افزایش ارتباط با محتوا کمک کنند و تصاویر بهینه سازی شده می‌توانند به تنهایی، در جستجوی تصویری گوگل رتبه بندی شوند. همچنین، آنها می توانند جذابیت یک وب سایت را برای کاربران افزایش دهند. جذاب بودن تصاویر می‌تواند مدت زمانی را که کاربران در سایت می گذرانند افزایش دهد. نام تصاویر بخشی از بهینه سازی تصویر است.

۴. ویدئو:

هرآنچه در مورد بهینه سازی تصاویر اعمال می شود شامل ویدئو ها هم می‌شود. وب مسترها باید توجه ویژه ای برای حصول اطمینان از بهینه سازی تصاویرداشته باشند زیرا محتوای صوتی و تصویری موجود در صفحات آنها توسط کاربران مشاهده می‌شود.

۵. برچسب های متا:

عنوان صفحه و توضیحات متا در کد HTML صفحه دو عامل مهم در سئو داخلی یک صفحه محسوب می‌شوند حتی اگر برای کاربران قابل مشاهده نباشد و به عنوان یک عامل غیرمستقیم در بازدید صفحه CTR (Click-Through Rate) در نتایج موتور جستجو تأثیر می‌گذارد آن‌ها نیز بخشی از محتوا محسوب می شوند و باید در کنار متن ها و تصاویر بهینه سازی شوند. این امر به حصول اطمینان از این مساله کمک می‌کند که تناظر نزدیک بین کلمات کلیدی و موضوعات پوشش داده‌شده در محتوا و آن‌هایی که در متا و برچسب‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند، وجود دارد.

 از اینجا بخوانید : ۷ نوع کلمه‌ کلیدی که استراتژی سئو شما را تقویت می‌کند

سئو داخلی On page seo - لینک داخلی درOn page seo

۳. پیوندها و لینک داخلی

از لینک داخلی می‌توان برای هدایت بازدید یک ربات به دامنه شما و همچنین بهینه سازی مسیر یابی برای کاربران واقعی مورد استفاده قرار گیرد.

۱. ساختار منطقی و عمق خزیدن:

هدف این است که فهرست‌های دقیق را با دقت ساختار بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که یک سلسله‌مراتب وب سایت بیش از چهار سطح ندارد. هرچه سطح کمتری وجود داشته باشد، سریع‌تر یک ربات قادر به دستیابی و خزیدن به تمام صفحات فرعی خواهد بود.

۲. پیوند داخلی:

این امر چگونگی مدیریت و توزیع پیوند در اطراف یک دامنه را تعیین می‌کند و می‌تواند به افزایش ارتباط یک زیر صفحه در رابطه با یک کلمه کلیدی خاص کمک کند. یک نقشه سایت (sitemap ) خوب یکی از مهمترین اصول اولیه سئو داخلی وب سایت است که هم برای کاربرانی که سعی می‌کنند در دامنه حرکت کنند و هم برای خزنده های (crawlers) موتور جستجو اهمیت دارد.

۳. کانون سازی:

روش های اجتناب از محتوای کپی نیز شامل استفاده مناسب از برچسب های استاندارد موجود و یا اختصاصی صفحات با ویژگی noindex می‌باشد.

۴. ساختار نشانی اینترنتی(URL):

این جنبه شامل بررسی اینکه آیا URL های کاربر پسند موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرند و اینکه آیا URL های موجود منطقی با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر ، هستند. همچنین به عنوان بخشی از سئو داخلی می توان به طول URL صفحه نگاه کرد. شما می‌توانید نوین مارکتینگ را جهت دریافت خدمات سئو انتخاب کنید.

۵. تمرکز:

صفحاتی که هیچ محتوای مفید خاصی ندارند و می‌توانند برای گوگل بی‌معنا تلقی شوند ، باید با متاتاگ “noindex” ربات‌ها نشان داده شوند ، که این امر مانع از آن می‌شود که آن‌ها در نتایج جستجو گنجانده شوند.

سئو داخلی On page seo - طراحی در سئو داخلی

۴. طراحی

امروزه عامل اصلی در طراحی وب سایت قابلیت استفاده آسان از آن است. گرافیک‌های پیچیده به منظور افزایش کارایی صفحه، اغلب با گزینه‌های ساده‌تر جایگزین می‌شوند. همین مورد می‌تواند در مورد سایر عناصر مانند برنامه های جاوا اسکریپت (JavaScript ) نیز اعمال شود.

۱. بهینه سازی موبایل:

این به معنای سازگاری و انطباق با محتوای دسکتاپ وب سایت است. به طوری که به راحتی در دسترس باشد و در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا تبلت نمایش داده شود.

۲. اندازه پرونده:

تصاویر یا گرافیک هایی که بیش از حد بزرگ هستند می توانند زمان بارگذاری یک صفحه را به شدت افزایش دهند. به عنوان بخشی از سئو داخلی یک وب سایت و طراحان گرافیک باید اندازه فایل‌ها را تا حد ممکن کوچک نگه دارند.

۳. درخواست تماس تلفنی:

محتوا در یک صفحه باید برای تعامل کاربر و وب سایت عناصر خاصی را در نظر گرفت تا کاربر به آسانی برای دریافت هدفی که جستجو می‌کند دسترسی پیدا کند.

 

سئو داخلی از علل مهمی است که باید از ابتدای شروع فعالیت سایت به آن توجه داشته باشید زیرا با گذشت زمان و افزوده شدن به تعداد صفحات سایت، اصلاح کردن موارد مربوط به سئو داخلی بسیار زمانبر می‌باشد. بنابراین لازم است برای سئو داخلی سایت خود یک استراتژی منسجم داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search