درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

الگوریتم پاندا؛۱۴نکته برای جلوگیری از جریمه الگوریتم پاندا?

۱۴نکته برای جلوگیری از جریمه گوگل پاندا
فهرست مطالب

در واقع الگوریتم گوگل پاندا Panda Algorithm یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که در فوریه ۲۰۱۱ ارائه شد و بر بررسی صفحات دارای محتوای کم‌کیفیت متمرکز دارد. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به بررسی سایت‌ها می‌کند و برای فاکتورهای مختلف از الگوریتم‌های دقیق و به روز کمک می‌گیرد. در واقع این الگوریتم‌ها به نفع تجربه کاربری واردعمل شده تا بتوانند سایت‌های اسپم، کلاه‌بردار و بی‌کیفیت را از نتایج جستجو حذف کنند. به دلیل دور زدن قوانین گوگل توسط وب مسترها گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم‌های خود را به روزرسانی می‌کند تا از تخلف سئوکارهای کلاه سیاه جلوگیری کند .

مهم نیست که کارشناس سئو، بازاریاب، صاحب کسب وکار و یا فردی هستید، که نسبت به دنیای دیجیتال اشتیاق دارید، گوگل قدرتمندترین ابزاری است که در دسترس شما قرار دارد و شما باید بتوانید در بهینه‌ترین حالت از آن استفاده کنید.
برای استفاده بهینه از گوگل شما در ابتدای امر باید نسبت به الگوریتم‌هایی که گوگل با استفاده از آن مطالب را آنالیز کرده و سپس در نتایج جستجو نمایش می‌دهد، درک خوبی داشته باشید.
با انجام این کار و شناخت کافی، می‌توانید رتبه‌بندی ارگانیک سایت خود را بالا ببرید و در نتیجه ترافیک ارگانیک خود را به میزان بالایی افزایش دهید. در این مقاله از بلاگ نوین مارکتینگ به اهمیت کیفیت محتوا برای الگوریتم پاندا می‌پردازیم در و ادامه ۱۴ نکته برای جلوگیری از جریمه گوگل پاندا را بررسی می‌کنیم.

الگوریتم گوگل چیست؟

اساسا، الگوریتم‌های گوگل، سیستم‌های رتبه‌بندی هستند که برای تجزیه و تحلیل میلیاردها صفحه وب طراحی شده‌اند. با انجام این کار محبوب‌ترین موتور جستجوگر جهان می‌تواند مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را برای کاربران خود نمایش دهد، تمامی این فرآیندها در کسری از ثانیه اجرا می‌شوند.
الگوریتم‌های گوگل هرکدام با دلیلی خاص ساخته شده‌اند و در مجموع آنها بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی را در نظر می‌گیرند.
اما گوگل هنگام نمایش نتایج جستجو چه مواردی را در نظر می‌گیرد؟
مجموعه کلمات و یا عبارات جستجوی شما، ارتباط با کاربران، کاربردی بودن صفحه سایت ، نسخه موبایل، اعتبار سایت، لوکیشن کاربر، جنبه‌های فنی سایت، اطلاعات موجود در صفحه، زمان صرف شده روی صفحه، کیفیت محتوا و… همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید این لیست بسیار طولانی است و همچنان ادامه دارد.
اگر واقعاً به دنبال رتبه اول در صفحه جستجو هستید، باید هرکدام از فاکتورهای رتبه‌بندی را در الگوریتم‌های مختلف گوگل در نظر بگیرید. دقیقا اینجا جایی است که متخصصان سئو وارد عمل می‌شوند.

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا - الگوریتم پاندا چیست؟
الگوریتم گوگل پاندا یک سیستم رتبه‌بندی پیچیده است که به وبسایت‌هایی که محتوای با کیفیت را تولید می‌کنند، این امکان را می‌دهد، که در هنگام نمایش نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. از طرفی دیگر وب سایت‌هایی که محتوای کم ارزش و بدون کیفیت تولید می‌کنند، جایی در میان صفحه نتایج گوگل ندارند و آنها را می‌توان در قعر صفحات جستجو پیدا کرد.
برای کاربران تشخیص صفحات با محتوای نامناسب و بدون کیفیت کار آسانی است، اما در مورد موتورهای جستجو این قضیه کاملا متفاوت است. به همین دلیل الگوریتم پاندا متولد شد.

 از اینجا بخوانید : معرفی الگوریتم برت ، گوگل به دنبال درک بهتر زبان طبیعی است

الگوریتم پاندا چه زمانی راه اندازی شد؟ ?

آپدیت گوگل پاندا در فوریه سال ۲۰۱۱ معرفی شد.
مانند بسیاری از الگوریتم‌های گوگل، پاندا با گذشت زمان به صورت مرتب مورد بازبینی، به روزرسانی و بهبود قرار می‌گیرد.
هنگام راه اندازی الگوریتم پاندا، تنها با فشار دادن یک دکمه بیش از ۱۲ درصد نتایج جستجوی گوگل دچار تغییر شد. با توجه به اینکه صدها میلیارد صفحه پیج و وبسایت وجود دارد، این تغییر بسیار مهم و چشمگیر بود.
خداحافظ، محتوای بی‌کیفیت و تبلیغات بی‌رویه … دل ما برای شما تنگ نخواهد شد.

چرا گوگل،الگوریتم پاندا را بوجود آورد؟

گوگل برای قدردانی از صفحه‌های با محتوای با کیفیت و دور کردن صفحه‌های بدون کیفیت، الگوریتم پاندا را ایجاد کرد.
سطح کیفیت محتوای موجود در یک صفحه وب، نقش مستقیمی در رضایت کاربر هنگام مرور نتایج جستجو دارد. هدف گوگل این بود که شرایط را برای میلیون‌ها کاربر پلتفرم جستجوی گوگل بهبود بخشد تا این کاربران بتوانند مستقیما به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشند.
از این دید به قضیه نگاه کنید :
چند بار پیش می‌آید که روی یکی از نتایج جستجو کلیک کنید و با اولین دید صفحه را ببندید و دوباره به صفحه نتایج جستجو برگردید تا یک صفحه بهتر پیدا کنید؟
حالا متوجه شدید؟
بدیهی است که برای موتورهای جستجو، این روش باز و بسته کردن صفحات، غیرممکن است. بنابراین گوگل نیاز به ایجاد یک راه حل ابتکاری برای بهبود کیفیت نتایج جستجو داشت.
خب، به الگوریتم پاندا سلام کنید!
گوگل پاندا، دنیای تولید محتوا را به صورت کامل تغییر داده است و کاربران از نتایج اجرا شدن الگوریتم گوگل بهره‌مند شده‌اند. اگر سایت‌هایی صرفا با استفاده از کلمات کلیدی و محتوای بدون کیفیت خود را ارائه می‌کردند، پس از اجرای پاندا دچار مشکل شدند.

الگوریتم پاندا چگونه کار می‌کند؟ ?

الگوریتم پاندا - الگوریتم پاندا چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم پاندا شامل یک فرایند ریاضی و علمی است که بر اساس «سیگنال» های خاص به صفحات امتیاز می‌دهد. این سیگنال‌ها توسط سیستم‌های یادگیری گوگل انتخاب می‌شوند و کاملاً با کیفیت کلی صفحات وب ارتباط دارند.
بدیهی است که با توجه به سنت گوگل، هرگز این سیگنال‌ و معیارها به صورت علنی فاش نشدند. آیا این موضوع باعث حدس و گمانه‌زنی در مورد روش بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل می‌شود؟ ما تصور می‌کنیم انجام این کار منجر به رقابت شدید بین مشاغل، برندها، وبلاگ نویسان و سایر کاربران اینترنت می‌شود، اما این رقابت تا حد خوبی منصفانه است.
محتوای بی‌کیفیت که هیچ ارزشی خاصی را به کاربر ارائه نمی‌دهد، مسلما آزاردهنده ترین جنبه برای کاربران در موتورهای جستجو است و وقتی به یک صفحه وارد می‌شوید با صرف زمان متوجه می‌شوید، که به دنبال چیزی فراتر از محتوای آن صفحه هستید.
الگوریتم پاندا، برای پیدا کردن بهترین نتیجه برای شما با این صفحات بدون کیفیت مقابله می‌کند.
مدت‌ها پیش، سئو به پیچیدگی امروز نبود. فاکتورهای رتبه بندی کمتری وجود داشت و به صفحه‌ها اجازه داده می‌شد، تنها با اتکا به کلمات کلیدی به بالای لیست بیایند. این ماجرا تغییر کرده‌است، اما این موضوع لزوما چیز بدی نیست.

چطور سایت را با توجه به الگوریتم پاندا بهینه سازی کنیم؟

اما پرسشی که همه ما به دنبال پیدا کردن، پاسخ آن هستیم…
چطور سایت را با توجه به الگوریتم پاندا بهینه سازی کنیم، تا محتوای ما در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود؟
خب … نکته مهم در مورد الگوریتم پاندا این است که اگرچه این الگوریتم تعدادی از فاکتورهای کامپیوتری را در نظر می‌گیرد، اما تمام این سیگنال‌ها به نحوی انتخاب شده‌اند، که رضایت کاربر را جلب کنند.

اما، این تعریف دقیقا به چه معناست؟

به بیانی دیگر شما اگر با توجه به الگوریتم پاندا سایت خود را بهینه می‌کنید، در وقع در نهایت محتوای با کیفیتی تولید می‌کنید، که رضایت کاربران را نیز جلب خواهد کرد. این موضوع باعث زیبایی الگوریتم پاندا شده است، چرا که این الگوریتم باعث شده است نویسندگان محتوا در سراسر جهان سطح کار خود را بالا ببرند.
آمیت سینگال، مدیر بخش جستجوی گوگل در زمان توسعه پاندا، مجموعه ای از سوالات را برای راهنمایی در مورد چگونگی تهیه محتوا با توجه به الگوریتم پاندا منتشر کرد.

چطور با توجه به الگوریتم پاندا محتوا تولید کنیم؟ ?

الگوریتم پاندا - چطور با توجه به الگوریتم پاندا محتوا تولید کنیم؟

این بخش از مقاله به طور دقیق نحوه بهینه سازی وب سایت با توجه به الگوریتم پاندا گوگل را توضیح می‌دهد.
اگر واقعاً می‌خواهید رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید..
شما باید اطمینان حاصل کنید که دیگر بخش‌های موتور سئو شما به خوبی کار می‌کنند، و اگر یکی از بخش‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد کل بخش موتور ارگانیک دچار مشکل خواهد شد.
تولید محتوای عالی تنها کافی نیست اما عاملی است که وجود آن الزامی است.
اگر می خواهید با توجه به الگوریتم گوگل پاندا بهینه سازی را انجام دهید، می‌توانید به آسانی راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید، اگر این کار را به درستی انجام دهید، محتوایی ایجاد خواهید کرد که هم از طریق جستجوی ارگانیک و هم از دیدگاه کاربر قابل توجه خواهد بود.

۱۴ نکته برای جلوگیری از جریمه گوگل پاندا

با دنبال کردن این چک لیست می‌توانید، از استفاده بهینه از محتوای سایت خود اطمینان حاصل کنید.

۱. ارزش و کیفیت محتوا را دست کم نگیرید

مولفه اصلی هنگام بهینه سازی برای الگوریتم پاندا و دلیل اصلی ایجاد الگوریتم پاندا، محتوای با کیفیت بالا است.
محتوای شما باید ارزش و کیفیت لازم را به کاربر گوگل ارائه دهد، با ارائه این محتوای خوب، نتجه کار خود را خواهید دید. شما همیشه باید به نحوی محتوا تولید کنید، که کاربران تمایل داشته باشند به مطالعه آن ادامه دهند. اگر این کار را نکنید، در رتبه‌های بالای گوگل جایی نخواهید داشت.

۲. صحت و اعتبار محتوای خود را بسنجید

برای توسعه محتوایی که از نظر گوگل پاندا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، باید محتوایی تولید شود که قابل اعتماد و معتبر باشد.
آیا مطمئن هستید که اطلاعاتی که ارائه می‌دهید ۱۰۰ درصد صحیح است؟ آیا این صفحه به عنوان یک منبع معتبر مورد اعتماد کاربران قرار می‌گیرد؟ آیا کاربر شما را باور خواهد کرد؟
اینها سوالاتی است که شما هنگام نوشتن محتوا برای وب سایت باید از خود بپرسید.

۳. تخصصی بنویسید

به دنبال این باشید که محتوای صفحه خود را به روشی متخصص مانند، توسعه دهید. همیشه از سطحی پرداختن به عناوین پرهیز کنید … با این کار به نتایجی خوبی نخواهید رسید. به جستجوی عمیق درباره موضوعی که می نویسید، موضوعات اصلی که کاربران به آن علاقه‌مند هستند را مورد بررسی قرار دهید.
از دیدگاه کاربر به سوالات پاسخ دهید، آیا آنها وقتی به سایت شما می‌آیند، پاسخ خود را پیدا می‌کنند؟

۴. هیچگاه محتوای دیگران را کپی نکنید

یک اشتباه رایج که بسیاری از افراد در وب سایت خود مرتکب می شوند استفاده از محتواهای تکراری است.
اگر در وب سایت شما ۱۰ صفحه وجود دارد که یک موضوع و کلمات کلیدی هدفمند را مورد پوشش قرار می‎دهد، اساسا انگار خود را از منظر جستجوی ارگانیک مجازات کرده‌اید و با این کار از رده بندی خارج خواهید شد.
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما در نوع خود منحصر به فرد هستند. با این کار قدرت بیشتری به هرکدام از صفحات منتقل شده و فرصت برای قرار گرفتن در رتبه‌های اول، بالا می‌رود.

۵. لحن نگارش شما مهم است

املای غلط کلمات، عدم استفاده از قواعد دستور زبان و علائم نگارشی بیشتر از هر چیز دیگر باعث بی کیفیت شدن محتوای شما می‌شود. هرکدام از ما به عنوان کاربر محتوای یک سایت را بر اساس کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهیم، گوگل نیز همین رویه را دنبال می‌کند.
اطمینان حاصل کنید که دستور زبان شما درست است و محتوایی تمیز، واضح و با کیفیتی بالا ارائه می‌دهید، و با سبک و لحنی که مناسب موضوع شما است، محتوا را منتشر کنید. اگر لحن شما مناسب باشد و مورد توجه کاربران قرار بگیرد و آنها در نتیجه زمان بیشتری در سایت شما صرف کنند، توجه گوگل نیز به شما جلب خواهد شد.

۶. محتوای دست اول تولید کنید

آیا مطالب شما بکر هستند؟ و یا دقیقا مشابه سایر نتایج گوگل هستند؟
هنگام تهیه محتوا، مالکیت آن را به دست آورید، و مطمئن شوید که کاربر متوجه شود که این مطلب از قلب کسب و کار، پروژه یا از روح شما بیرون آمده است. این موضوع شاید افراطی به نظر برسد، اما همین کار تفاوت، ایجاد می‌کند.
اگر به دنبال موفقیت واقعی ارگانیک هستید، باید به جزئیات ریز از محتوای صفحه خود توجه کنید تا از عملکرد آن به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید. تمدن رم نیز در یک روز ساخته نشده است و مطالب نیز نباید با عجله نوشته شوند.

۷. بی‌طرف باشید

ایجاد محتوای مغرضانه به منظور بهتر جلوه دادن خود حتی وقتی که به صورت کامل حقیقت را بیان نکند، مسئله‌ای است که حتی بزرگترین برندها نیز می‌توانند در ایجاد آن مقصر باشند!
اگر در محتوای خود در مورد موضوعی بحث می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که این کار را از منظر خنثی و بی طرف انجام می‌دهید. ارائه حقایق جعلی به کاربران ممکن است مشکلی بزرگ باشد و گوگل این موضوع را تشخیص خواهد داد.

۸. اعتبار کسب کنید

بهبود اعتبار یک وب سایت یک اقدام کیفی کلیدی است که از طریق الگوریتم پاندا باعث افزایش بازدید کلی می شود. گوگل هم مرجع صفحه شما و هم مرجع دامنه شما را در نظر می‌گیرد و همین موضوع باعث ایجاد رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌شود.
اگر سایت‌های دیگری در سراسر وب به مطالب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما از نظر گوگل بالاتر خواهد رفت.

۹. به روزرسانی محتوا را فراموش نکنید

الگوریتم پاندا - کامل و جامع

آیا مطالب با عجله تهیه شده است؟ یا این مطلب یک شاهکار کامل است؟ محتوایی که جامع و کامل باشد، شما را به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل می‌رساند. اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالا باقی بمانید، مطالب خود را مجدد مرور کنید و با توجه به اطلاعات جدید و با کلمات کلیدی بهتر آنها را بهینه کنید. مهم‌ترین رقبای شما در حال انجام این کار هستند، پس چرا شما مطالب خود را بروز نمی‌کنید؟
برای داشتن بهترین نتیجه درمورد الگوریتم پاندا، محتوایی کامل و جامع با توجه به تمام اصول تهیه کنید. محتوای بدون کیفیت بزرگترین دشمن گوگل پاندا است. بنابراین از انجام این کار خودداری کنید.

۱۰. به کاربر اطلاعات جالب و عمیق ارائه کنید

چه کسی به دنبال این است که مطلبی را بخواند که هیچ نکته جالب توجهی ندارد؟ محتوای خسته کننده و حوصله سر بر باعث می‌شود که کاربران سایت شما را ترک کنند. در نتیجه رتبه شما پایین می‌آید.
شما همیشه باید مطالب را به شکلی جذاب بنویسید. و اطلاعاتی جالب و عمیق را در سراسر مقاله ارائه کنید. این امر همچنین به شما کمک می‌کند بک لینک‌ دریافت ‌کنید، اشتراک پذیری محتوا و غیره را افزایش دهید. این موضوع مثل یک گلوله برفی عمل می‌کند و هرچه جلوتر می‌رود، موفق‌تر می‌شود و بر سایر عوامل سئو در سایت شما نیز تاثیر مثبت می‎گذارد.

۱۱. آیا محتوا را به اشتراک می‌گذارید؟

به سراغ نکته بعدی برویم، هنگامی که پیشرفت محتوایی خود را بررسی می‌کنید، باید این سوال اساسی را از خود بپرسید. آیا شما یا کاربرانتان محتوا را به اشتراک می‌گذارید؟ اگر جواب این سوال منفی است، چرا این کار را نمی‌کنید؟
گوگل اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی را به صورت مستقیم در نظر نمی‌گیرد، اما اگر شما محتوایی عالی تولید کرده باشید که کاربران بسیاری به آن توجه کرده باشند، پاندا این موضوع را در نظر می‌گیرد.

۱۲. تبلیغات را کم کنید

خب، جواب این سوال بسیار ساده است، نباید صفحه خود را با تبلیغات بپوشانید.
گوگل روش‌هایی را استفاده می‌کند که مخالف استفاده از تبلیغات به صورت بی رویه است. اگر این تبلیغات را حذف کنید، مشکلات شما حل خواهد شد، اما اگر این کار را نکنید، گوگل رتبه شما را پایین می‌آورد.

۱۳. کمبود اطلاعات مفید را جبران کنید

آیا تکنون پیش آمده مقاله‌ای را کامل بخوانید و بعد از آن حس کنید، حتی دانش شما کمتر شده است؟
این موضوع نشانه خوبی نیست. مطمئن شوید که محتوای شما جزئیات مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. شما باید در ارائه مطلب خبره عمل کنید و همین موضوع باعث پیشرفت شما از نظر الگوریتم پاندا می‌شود.

۱۴.  تحقیق کلمه کلیدی داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با عباراتی که کاربران جستجو می‌کنند، تطابق داشته باشد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که رتبه بالایی دارند، باعث جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما می‌شود.
در عناوین، تیتر هرکدام از مطالب، متا دیتا، آدرس صفحه، و محتوای داخل صفحه از این کلمات استفاده کنید.
اما از افراط دوری کنید، چرا که ممکن است مورد مجازات از طرف الگوریتم پاندا قرار بگیرید.

سایت خود را برای الگوریتم پاندا آماده کنید!

امیدواریم که تا اینجای مطلب اطلاعات خوبی در مورد الگوریتم پاندا کسب کرده باشید.
تمام مطالب سایت خود را با توجه به نکاتی که بررسی کردیم، بروزرسانی کنید. و همیشه این نکته را به یاد داشته باشید، اگر محتوای خوبی و با کیفیتی تهیه کنید، پاداش کار خود را دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید علاوه بر الگوریتم پاندا Panda Algorithm گوگل دارای الگوریتم‌های دیگری مانند الگوریتم پنگوئن، کبوتر، گورخر، مرغ مگس‌خوار و چندین الگوریتم دیگر می‌باشد که به صورت موازی به بررسی سایت‌‌ها می‌پردازند و در صورت تشخیص تخلف آن‌ها را جریمه می‌کنند. در مقالات آینده نوین مارکتینگ به بررسی این الگوریتم‌ها نیز می‌پردازیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search