درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

لندینگ پیج چیست؟ معرفی ۱۷ صفحه فرود جذاب و ویژگی های آن

لندینگ پیج چیست؟ معرفی 17 صفحه فرود جذاب و ویژگی های آن
فهرست مطالب

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که مشغول یک جستجوی آنلاین شوید یا بر روی یک آگهی در فیس‌بوک کلیک کرده باشید؟ ناگهان وارد صفحه‌ای شده‌اید که خیلی بهتر از انتظار شماست؟ شما وارد صفحه‌ای می‌شوید که بسیار جالب و عالی است. حقیقت تلخ این است که دیدن یک لندینگ پیج جذاب و عالی چیزی نیست که معمولاً زیاد اتفاق بیفتد.

زمانی هم که این اتفاق می‌افتد، بازاریابان نباید به این لحظات بی‌توجه باشند. در حقیقت، لندینگ پیج جذاب و خوبی که شما می‌بینید با الهام از دیگر صفحات فرود خوب ایجاد شده‌اند، به همین خاطر ما این متن کامل را ایجاد کردیم تا به شما ایده جدید بدهد! آیا تاکنون این موضوع را نشنیده‎‌اید که تقلید صادقانه‌ترین نوع چاپلوسی است؟

اما قبل از این که مثال چند لندینگ پیج جذاب را با هم بررسی کنیم، اول به این موضوع می‌پردازیم…

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

زمانی که من برای اولین بار کلمه «صفحه فرود» را شنیدم، تصور کردم که همه صفحات وب در اصل صفحات فرود هستند (زیرا وارد تمام صفحات می‌شویم)، درست است؟ اشتباه است! برای اینکه یک صفحه در دسته‌بندی «صفحات فرود» قرار گیرد، باید از یک صفحه دیگر توسط لینک دعوت به آن صفحه وارد شویم. فرقی نمی‌کند که این صفحه هر مدل از آگهی تبلیغاتی گوگل باشد (جستجو، نمایش و غیره)، یک تبلیغات باهزینه در فیس‌بوک، اینستاگرام و غیره، یا یک تبلیغات ایمیلی باشد. برای اینکه یک صفحه به معنای واقعی در دنیای بازاریابی در دسته صفحات فرود طبقه‌بندی شود، باید انتقالاتی صورت پذیرد که باعث شود آن شخص وارد یک صفحه جدید دیگر شود. Unbounce این موضوع را به زیبایی بیان می‌کند: «در بازاریابی دیجیتال، یک صفحه فرود در اصل یک صفحه وب مستقل است که بطور خاص برای اهداف بازاریابی یا کمپین تبلیغاتی ایجاد شده است».

الان که دقیقاً معنای صفحات فرود را متوجه شدیم، بسیار مهم است در نظر داشته باشیم که هزاران صفحه فرود بد و نامناسب وجود دارد. در حقیقت، فقط ۲۲ درصد از کسب‌وکارها از نرخ تبدیل صفحات فرودشان راضی هستند. اگر لندینگ پیج جذاب ندارید، پس طبیعتاً نرخ تبدیلات شما هم بالا نیست. در ادامه به ۱۷ لندینگ پیج جذاب اشاره شده است که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید و نرخ تبدیلات خود را افزایش دهید.

 از اینجا بخوانید : Breadcrumbs بردکرامب ، امکان جدید در کنسول جستجوی گوگل

۱. Sandals Honeymoons

من به دنبال ایده‌های ماه عسل بودم و زمانی که در گوگل جستجو می‌کردم ناگهان با این صفحه روبرو شدم. این صفحه به دلایل زیادی بسیار دلچسب بود. اول از همه این که به انسان‌ها نگاه کنید، آیا بهتر از این هم می‌توانستند باشند؟

با این حال هرچند این صفحه چند کار جالب انجام داده است: تصاویر اغواکننده، سیگنال‌های معتمد با علائم سرشناس و محبوب که از منابع خارجی دریافت می‌کنند و دکمه CTA شفاف اما نه بسیار واضح.

همان‌طور که به سمت پایین صفحه رفتم، مدام تحت تاثیر جذابیت‌های دیگر صفحه قرار می‌گرفتم. این صفحه فرود همچنین شامل موارد اضافه و هدایای رایگانی در بسته ماه عسل نیز بود.

بنابراین شما چگونه می‌توانید از تمام گزینه‌های خوب و جالب در این صفحه ایده بگیرید و آن‌ها را وارد لندینگ پیج جذاب خود کنید؟

  •   از تصاویر «جالب» و متقاعد کننده با مردم استفاده کنید!
  •   اطمینان حاصل کنید که CTA شما در بالای صفحه قرار دارد اما بیش از حد چشمک نمی‌زند.
  •   نظرهای برتر از افراد سرشناس را به منظور ایجاد اعتماد در صفحه خود بگذارید.
  •   اطمینان حاصل کنید که یک پیشنهاد «رایگان» در صفحه خود برای وسوسه کردن افراد جدید دارید.

۲. Instacart

چه کسی از رفتن به مغازه سبزی فروشی خسته نمی‌شود؟ در نظر بگیرید که شما به دنبال خرید سبزیجات هستید اما به نظر می‌رسد که کارهای فرزندان شما بسیار زیاد است پس شما شروع می‌کنید به جستجوی ارسال رایگان سبزیجات و ناگهان با این صفحه روبرو می‌شوید که نوشته‌ای بر روی صفحه کامپیوتر شما ظاهر می‌شود که بیان می‌کند سبزیجات شما می‌تواند کمتر از یک ساعت به در خانه شما ارسال شود. چه کسی این خرید را انجام نمی‌دهد؟

لندینگ پیج چیست؟ - Instacart

لندینگ پیج چیست؟ - صفحه فرود Instacart

دلایل بسیاری وجود دارد که کارامد بودن این صفحه را اثبات کنند. اول از همه این که پیش‌زمینه جالب، مرتبط و گرافیکی دارد؛ دوم اینکه بلافاصله مخاطب را با دکمه CTA وسوسه می‌کند تا خرید خود را انجام دهد. صفحات فرود معمولاً دارای چندین CTA، دکمه یا مسیرهای دیگر به منظور تسهیل در جهت‌یابی هستند. هرچند که این طراحی بسیار ساده و قابل اجرا است. فقط کافی است تا یک پیش‌زمینه عالی و گرافیکی طراحی کنید و سپس از یک نوشته CTA که در صفحه ظاهر می‌شود استفاده کنید تا مخاطب را قبل از اینکه به دیگر قسمت‌های صفحه شما برود، تشویق به خرید کنید.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

۳. لوله‌کشی و گرمایش GEM

بیایید در نظر بگیریم که شما به خدمات لوله‌کشی، گرمایشی یا دیگر کمک‌های برقی نیازمند هستید. در شرایطی مانند این لحظه، شما دیگر وقت این را ندارید که به بررسی جزئیات یک صفحه فرود پیچیده بپردازید. به همین دلیل صفحه فرود GEM بسیار موثر است. در حالی که جواب مثبت است، هنوز هم لازم است که از لحاظ سربرگ‌ها و دیگر مکان‌ها برای جهت‌یابی کارهای بیشتری انجام شود، بهترین و جالب‌ترین عامل در صفحه فرود شما این است که بسیار دعوت‌کننده باشد و در زمان نیاز می‌توان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد.

لندینگ پیج چیست؟ - لوله‌کشی و گرمایش GEM

برای این که صفحات فرود شما هم به همان اندازه کارآمد باشد، از زبانی ساده، جذب کننده و واضح استفاده کنید. همچنین، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که دامنه گسترده مخاطبین متنوع خود را نیز در نظر می‌گیرید. در حالی که شما ممکن است یک جامعه هدف خاص را مدنظر داشته باشید، قطعاً آگاه هستید که هر فردی که از سایت شما بازدید می‌کند دارای شخصیت متفاوتی است و ممکن است یک روش ارتباطی متفاوت را ترجیح دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید که بازدیدکنندگان از سایت شما استقبال کنند، بسیار مهم است که گزینه‌های مختلفی را ارائه دهید.

 از اینجا بخوانید : گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

۴. Solarwinds به نرم‌افزارهای میز کمک می‌کنند

بیایید با هم صادق باشیم، فروختن نرم‌افزار معمولاً «باحال و جالب» نیست. همگی ما این موضوع را در شرکت WordStream به خوبی می‌دانیم. به همین دلیل ساختن یک لندینگ پیج جذاب دقیقاً راه‌حل انجام کار است! Solarwinds در رابطه با این موضوع یک کار بسیار جالب انجام داده است.

لندینگ پیج چیست؟ - Solarwinds

این‌ها دلایلی هستند که باعث کارآمدی صفحه فرود می‌شوند:

  •   متن آن کوتاه، دلنشین و واضح است.
  •   این کپی در قالب یک لیست مرتب شده است که باعث درک آسان آن می‌شود.
  •   یک دکمه واضح دعوت به عمل وجود دارد.
  •   این CTA یک پیشنهاد رایگان است!
  •   در پایین صفحه از لگوهای برند‌های معروف دیگری استفاده شده است که از همین نرم‌افزار استفاده کرده‌اند.

بنابراین شما چگونه می‌توانید از این برند الهام بگیرید؟ به موارد ذکر شده در بالا توجه کنید و از آن‌ها در صفحه فرود جالب و جذاب آینده خود استفاده کنید.

۵. HelloFresh

HelloFresh با یک پیشنهاد منحصر به فرد به کل موضوع صفحه فرود رویکردی عالی می‌بخشد. به جای این که بسیار جسور و فقط به فکر فروش باشد، HelloFresh کاربران جدید را به وسیله پیوند دادن آن‌ها با متن‌های وبلاگ قانع‌کننده هیجان‌زده می‌کند. یک موضوع جالب دیگر در مورد این صفحه فرود وسوسه «پیشنهاد ویژه» آن است. از این تکنیک در صفحه فرود خود استفاده کنید زیرا پیشنهادات ویژه قطعاً جالب هستند!

لندینگ پیج چیست؟ - HelloFresh

۶. freshsales

هیچ شخصی نگفت: «با نرم‌افزار مدیریت تماس بگیرید. چقدر جالب است!»

خوشبختانه، Freshsales به خوبی می‌داند که چگونه با رویکرد سرگرم کننده ۳۶۰ درجه خود، بازدیدکنندگان خود را بسیار خوشحال کند. صفحه فرود زیر از استراتژی متن مرتب، قانع‌کننده و شفاف استفاده می‌کند اما از یک عنصر تصویری سرگرم‌کننده نیز استفاده می‌کند. نکته جالب دیگر در مورد صفحه فرود Freshsales ، موضوع CTA رایگان آنها است. به یاد داشته باشید چیزهای رایگان همیشه جالب هستند.

لندینگ پیج چیست؟ - freshsales

۷. Wistia

ممکن است من کمی مغرضانه صحبت کنم زیرا قبلاً برای شرکت پلتفرم ویدیویی Wistia کار کردم، اما باید قبول کنید که این طراحی لندینگ پیج جذاب است! موارد زیر را بررسی کنید. موارد اصلی جالبی که در رابطه با آن وجود دارد عبارتند از:

  •   طراحی سایت صاف و ساده
  •   رنگ‌های خاص و زیبا
  •   متن ساده و واضح
  •   بانک پولی دوست‌داشتنی به شکل خوک
  •   عدم وجود CTA در ابتدا (باعث فشار کمتری می‌شود)

لندینگ پیج چیست؟ - Wistia

سپس همان‌طور که به سمت پایین صفحه حرکت می‌کنید، شما دکمه واضح دعوت به عمل را می‌بینید که بیانگر این موضوع است که برای ثبت‌نام احتیاجی به مدارک شناسایی ندارید. تا به الان قطعاً متوجه شدید که چیزهای رایگان چه حس خوبی دارند و اینکه در اینجا احتیاجی به کارت شناسایی ندارم باعث می‌شود که به شدت از این پیشنهاد لذت ببرم.

لندینگ پیج چیست؟ - صفحه فرود Wistia

برای کپی برداری از ساختار Wistia، اطمینان حاصل کنید که طراحی شما ساده و از نظر گرافیکی بسیار جذاب است. طراحی و سادگی در ساخت لندینگ پیج جذاب بسیار مهم است و چیزهای رایگان هیچ ضرری ندارند.

۸. Rent the Runway

من یکی از طرفداران دائمی این برند هستم، پس وقتی که با یک صفحه فرود جالب و جذاب روبرو شدم اصلاً تعجب نکردم. Rent the Runway از رویکرد مثال‌هایی که در بالا ذکر شد استفاده می‌کند و یک نوشته که در گوشه صفحه ظاهر می‌شود توجه تمام مراجعه‌کنندگان به سایت را جلب می‌کند. من این متن را بسیار دوست دارم زیرا توجه کاربر را به سرعت جلب می‌کند و به آن‌ها این حس را القا می‌کند که بخشی از یک تجربه در سایت Rent the Runways هستند. این نکته بسیار جالب است که به یک سایت و مستقیم به جایی که مایلید وارد شوید.

لندینگ پیج چیست؟ - Rent the Runway

خب شما چگونه می‌توانید به خوبی Rent the Runways عمل کنید؟

  •   با استفاده از پنجره‌های بازشو تجربه‌ای آسان‌تر را برای بازدیدکنندگان خود خلق کنید.
  •   از نمادهای ساده و واضح استفاده کنید که مرتبط با مکانی هستند که بازدیدکننده وارد آن صفحه می‌شود.
  •   متن را با عناصر بصری ترکیب کنید تا یک تجربه سرگرم‌کننده و قابل هضم را برای بازدیدکنندگان به وجود آورید.

۹. Row House

«عجب لندینگ پیج جذاب و بی‌نظیری است!» دقیقاً جمله‌ای بود که من هنگام وارد شدن به صفحه فرود سایت Row House بیان کردم، برندی که قبلاً چیزی از آن نشنیده بودم و الان توجه مرا جلب کرده است. این صفحه فرود به دلیل داشتن طراحی ساده و واضح بسیار قانع‌کننده است، اما چیزی که من در این صفحه بسیار دوست داشتم ویدیویی بود که در پیش‌زمینه صفحه پخش می‌شد. اگر برند تجاری شما جنبه بصری جالبی دارد، چرا بازدیدکنندگان را به هنگام فرود به صفحه با یک مولفه تصویری مانند فیلم جذب نمی‌کنید؟

لندینگ پیج چیست؟ - Row House

از استراتژی Row House استفاده کنید و یک ویدیو در پیش‌زمینه صفحه خود پخش کنید و بازدیدکنندگان از جذابیت صفحه شما لذت خواهند برد.

۱۰ .Toro Loco

صنعت غذا و رستوران قطعا یکی از موارد مورد علاقه من است زیرا همانند انسان‌های دیگر من هم فکر می‌کنم که غذا بی‌نظیر است. در اینجا نام برندی را ذکر نمی‌کنم اما صفحات فرود غیر حرفه‌ای و افتضاح زیادی را در این صنعت دیده‌ام، اما Toro Loco قطعاً یکی از آن‌ها نیست. زمانی که این صفحه فرود را دیدم، از من با یک میز زیبا از غذاهای خوشمزه و همچنین چهار گزینه مناسب برای انتخاب بعدی در آنجا استقبال شد.

لندینگ پیج چیست؟ - Toro Loco

بعد یک پاپ آپ زیبا ظاهر می‌شود. چه عالی! همچنین به پاپ آپ زیر نگاهی بیندازید. « Mezcal Brunch Party». چه چیزی جالب‌تر از این می‌تواند باشد؟ با نشان دادن پیشنهادهای خوشمزه خود از زاویه‌ای جالب‌، لندینگ پیج جذاب بسازید.

لندینگ پیج چیست؟ - صفحه فرود Toro Loco

۱۱. Airbnb

احتمالاً شما Airbnb را می‌شناسید و من گمان می‌کنم که این آشنایی ارتباط زیادی با تجربه عالی از صفحه وب‌سایت کمپانی دارد. صفحه فرود اصلی Airbnb را مراجعه‌کنندگان زمانی پیدا می‌کنند که به دنبال هتل در سفر می‌گردند که اتفاقاً این سایت حس مشخص، واضح و مفیدی را به فرد القا می‌کند. واقعاً بسیار جالب و خوب است. منظورم این است که به آن اتاق شیک و آفتابی و درخشان با کلاه های هیپستر که دیوار را تزئین می‌کند نگاه کنید. این حس الهام‌بخش بی‌نظیر وقتی که وارد این صفحه فرود می‌شوید نمی‌تواند اشتباه باشد.

لندینگ پیج چیست؟ - Airbnb

به اصولی که در مورد آنها بحث کرده‌ایم پایبند باشید تا صفحات فرود شما نیز خوب شود:

  •   یک طراحی ساده و واضح
  •   تصاویر جذاب ولی نه خیلی عجیب
  •   CTA بسیار واضح و بدون اصرار

۱۲. Chase

چه کسی نمی‌خواهد که «عضوی از خانواده Chase باشد؟ انتخاب ارائه دهنده کارت اعتباری به اندازه کافی دشوار است، اما این واقعیت وجود دارد که اکثریت شرکت‌ها چندین کارت برای انتخاب دارند. به همین دلیل من این صفحه از Chase را بسیار دوست دارم. نه تنها اختلافات هر دو کارت را از بین می‌برد بلکه این کار را با روشی بسیار جالب و قابل درک انجام می‌دهد. 

اگر شما دو محصول متفاوت را دارید که با هم قابل مقایسه کردن هستند و بازدیدکنندگان ممکن است احساس درگیری در انتخاب به آنها دست بدهد، می‌توانید از این استراتژی Chase استفاده کنید و انتخاب را برای آنان راحت کنید. برای استفاده از این استراتژی، از یک عکس وسوسه‌کننده و مرتبط با موضوع خود در پیش‌زمینه استفاده کنید، یک لیست کوتاه و خلاصه از تفاوت‌ها بنویسید، از نظرات دیگران استفاده کنید و برای هر کدام از انتخابات یک CTA جدا داشته باشید.

لندینگ پیج چیست؟ - Chase

۱۳. Wayfair

این یکی ممکن است مانند پاپ آپ به نظر برسد ولی این چنین نیست! Wayfair با طراحی یک صفحه فرود ساده و مرتبط بهترین کار را برای خریداران انجام داده است. هیچ نقطه کور و پنجره‌های زیادی در مسیر وجود ندارد. به جای آن، خریداران با یک پیشنهاد ویژه تخفیف برای خرید خود روبرو می‌شوند که آنان را وادار می‌کند تا هر چه سریع‌تر خرید خود را تکمیل کنند.

لندینگ پیج چیست؟ - Wayfair

۱۴. HomeLight

HomeLight با این صفحه فرود عالی همه را میخکوب می‌کند. نه تنها این صفحه ساده است و به راحتی می‌توان مسیر را تشخیص داد، بلکه یک خانه زیبا با آسمانی فوق‌العاده را نشان می‌دهد. چه چیزی بهتر از این وجود دارد؟

لندینگ پیج چیست؟ - HomeLight

۱۵. کلاب Teddy Bear

آیا شما نمی‌خواهید که عضو کلاب Teddy Bear باشید؟ این در واقع یک مهدکودک دو زبانه فرانسوی/ انگلیسی در نیوتن و لینکلن، MA است ولی من در هنگام تحقیقات برای این پست ناگهانی با این صفحه برخورد کردم و واقعاً تحت تاثیر طراحی جالب صفحه فرود آن‌ها شدم. اول از همه اینکه نام برند بسیار دوست‌داشتنی است. منظورم این است که کودکان همیشه دوست‌داشتنی و زیبا هستند و در اینجا کودکان دو زبانه نیز بی‌نظیرتر هستند.

لندینگ پیج چیست؟ - کلاب Teddy Bear

من عاشق این هستم که والدین می‌توانند قبل از رسیدن به CTA، برخی از اطلاعات آرامش‌بخش و آموزنده را بخوانند و امیدوارم که برای ادامه بازدید از سایت متعهد باشند. این قطعاً یکی از بهترین استراتژی‌ها برای دنبال کردن است.

۱۶. Wix

صفحه فرود Wix به حدی جالب و عالی است که من حتی دلیلی برای توضیح خوب بودن آن نمی‌بینم. فقط به آن تصاویر زیبا و خیره‌کننده کوه و آسمان نگاه کنید. پیام این تصاویر کاملاً واضح و متمرکز است و دکمه CTA دقیقاً روبروی شما است که بر روی ان کلیک کرده و شروع کنید.

لندینگ پیج چیست؟ - Wix

۱۷. Uber

در آخر ولی قطعا یکی از بهترین‌ها صفحه فرود Uber است که برای جذب رانندگان جدید است. پیام این صفحه واضح، CTA کاملاً مشخص و متمرکز است ولی دلیل اصلی من برای عالی بودن این صفحه، تصویر خانم شاد و زیبا درون صفحه است. تصویر داخل این صفحه احساسی واقعی و مرتبط ایجاد می‌کند که از نظر من عالی است.

من منتظر یک لندینگ پیج جذاب هستم که شما با استفاده از این ایده‌ها قرار است ایجاد کنید. لینک صفحه فرود بی‌نظیر خود را برای ما در کامنت زیر این متن بنویسید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search