درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

12 نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال 2019
فهرست مطالب

در واقع می‌توان گفت وب اپلیکیشن نرم افرازی است که توسط صفحه مرورگر وب و از طریق اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی ۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA می‌پردازیم .

این موضوع کاملا واضح است که عملکرد برای موفقیت و سودآوری هرگونه سرمایه‌گذاری آنلاین ضروری است. در نتیجه، وب‌سایت‌ها در سراسر کسب و کار‌ها‌ از یک استاندارد جدید به نام وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده PWA برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کنند. با پشتیبانی گوگل، هدف این فناوری این است که سطح بالایی از عملکرد را بی‌درنظرگرفتن شرایط دستگاه یا شبکه ارائه دهد. آنها با افزایش PWAهای با کیفیت برنامه‌های بومی که قابل اطمینان، سریع و جذاب‌اند، به این مهم دست می‌یابند. با وجود این که به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند، اما هنوز هم مفهوم PWA برای بیشتر توسعه دهندگان جدید است. برای درک عمیق چگونگی تفاوت یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده با  طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا، بهترین راه این است که چند نمونه خوب از PWA را بررسی کنیم. در ادامه نمونه‌های چشمگیری از وب اپ‌های پیش‌رونده در انواع کسب و کار‌ها بررسی شده است – بنابراین شما می‌توانید خودتان از تکنولوژی جدید وب استفاده کنید.

 از اینجا بخوانید : هر آنچه ما درباره سرعت صفحه و سرعت سایت می‌دانیم

۱.وب اپ غول بزرگ: استارباکس Starbucks

با هدف ارائه سفارش آنلاین و کاربر پسند همیشه در دسترس برای تمامی مشتریان خود،  استارباکس یک PWA برای سیستم سفارش خود را در وب‌سایتش ایجاد کرده است که تجربه مشابهی را با برنامه بومی موجود خود به کاربر ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، PWA استارباکس با داشتن قابلیت اجرا در حالت آفلاین، به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا در منو جستجو کنند، سفارشات خود را مرتب کنند و مواردی را به سبد خرید خود اضافه کنند. تمامی این موارد بدون دسترسی به اینترنت امکان پذیر است. پس از آنلاین شدن، آنها می‌توانند قیمت‌های خاص مربوط به موقعیت مکانی خود را مشاهده کرده و غذا و نوشیدنی خود را سفارش دهند. از آنجایی که بیشتر PWAها بدون دسترسی به اینترنت قابل استفاده هستند، در نتیجه این برنامه برای مشتریانی که ممکن است در طول روز ارتباط اینترنت آن‌ها قطع و وصل شود یا در بازارهای نوظهور مانند جوامع روستایی که هنوز ارتباط قوی با اینترنت ندارند، بسیار کاربردی و مناسب است. با راه اندازی PWA جدید سفارش،  استارباکس نتایج چشمگیری را مشاهده کرده است. PWA در اصل۹۹.۸۴٪ کوچک‌تر از اپ iOS  استارباکس موجود است، به همین دلیل این برنامه وب در میان کاربران خود محبوبیت خاصی پیدا کرده. در نتیجه، آنها تعداد کاربران وب را که هر روز سفارش می‌دهند دو برابر کردند، الان دیگر نرخ کاربرانی که از کامپیوتر سفارش می‌دهند تقریبا برابر با کاربران موبایل است.

 از اینجا بخوانید : کدام یک از تکنولوژی‌های PWA یا AMP برای سایت بهتر است؟

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - استارباکس Starbucks

۲.هاوسینگ در صنعت توریسم Housing

یکی از برترین پلتفرم آنلاین املاک و مستغلات در هند، housing.com سالیانه نزدیک ۵۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این شرکت هندی دریافت که بارگذاری‌های کند چنان تأثیر عظیمی در کسب و کارشان دارد که حتی بهبود یک ثانیه می‌تواند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، بیشتر کاربران مورد هدف آن‌ها با استفاده از دستگاه‌های قدیمی با شبکه‌های ۲g یا ۳g به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. به منظور سرویس‌دهی بهتر به بازدیدکنندگان، کمپانی تصمیم گرفت تا یک PWA  سریع، کاربردی و قابل اعتماد راه‌اندازی کند. این وب اپ بسیار سریع است، از داده‌های کمتری استفاده می‌کند و به هاوسینگ اجازه می‌دهد تا کاربران را به روش‌های مختلف دوباره جذب کند. با استفاده از PWA جدید ، کاربران می‌توانند سریعا آنچه را که جستجو می‌کنند پیدا کنند یا در حالت آفلاین به جستجوی خود ادامه دهند. PWA سایت هاوسینگ منجر به افزایش ۳۸٪ درصدی نرخ تبدیلات و کاهش ۴۰٪ درصدی بانس‌ریت سایت شد. همچنین باعث جذب بازدیدکنندگان با کیفیت بیشتر شده است، همراه با افزایش ۱۰ درصدی زمان بازدید در هر کاربر در کلیه مرورگرها.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - هاوسینگ در صنعت توریسم

۳.دیجی‌کالا یک تجربه خوب وب اپلیکیشن پیش‌رونده در ایران

پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیکی Digikala، نحوه خرید ایرانیان برای خرید لوازم الکترونیکی مصرفی و کالاهای دیگر را با فروشگاه آنلاین خود تغییر داده است. PWA فروشگاهی‌ آنها به این دلیل ساخته شده است تا اطلاعات و بررسی‌های زیادی را برای محصولات دیجیتال در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد و فراتر از همه این موارد، یک تجربه خرید آنلاین عالی را ارائه می‌دهد. بنابراین، اکنون بزرگترین سایت تجارت الکترونیکی در خاورمیانه است و تقریبا ۹۲ درصد از سهم بازار خرده فروشی آنلاین ایران را به خود اختصاص داده است. PWA با ۱،۷۰۰،۰۰۰ کاربرد اختصاصی یا یونیک ویزیت در هر روز، رتبه سوم وب سایت پربازدید ایران را به خود اختصاص داده است. از زمان راه‌اندازی این وب اپلیکیشن پیش‌رونده، Digikala با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته از نظر بازدید، سفارش و درآمد روبرو شده است.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - دیجی‌کالا

۴. مجله فلیپ بورد Flipboard

به عنوان محبوب‌ترین مجله اجتماعی جهان، فلیپ بورد به خوانندگان خود اجازه می‌دهد تا از همه مکان‌ها، موضوعات و اخبار و رویدادهای مورد نظر خود مطلع شوند. براساس علاقه کاربر، این پلتفرم اخبار و داستان‌های مختلفی را از سراسر دنیا در قالب یک مجله گرد هم آورده است. کاربران فلیپ بورد می‌توانند منابع مورد علاقه خود را دنبال کرده و داستان‌ها را ذخیره کنند، تصاویر و فیلم‌ها را در مجلات فلیپ بورد مخصوص خود، مشاهده کنند یا با دیگران به اشتراک بگذارند.

فلیپ بورد یکی از بهترین نمونه‌های PWA برای اخبار آنلاین است. PWA به منظور ارائه تجربه یک جستجوی ساده و سریع برای کاربر، استفاده از داده را به حداقل می‌رساند. تا زمان راه‌اندازی این وب اپلیکیشن پیش‌رونده، فلیپ بورد فقط یک برنامه موبایل بود که در دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌شد. به همین دلیل، اکنون PWA به فلیپ‌بورد اجازه می‌دهد تا یک تجربه مشابه با برنامه اصلی و محبوب  خود را در وب‌سایت ارائه دهد و آن را در دسترس کاربران دسک‌تاپ نیز قرار دهد.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - مجله فلیپ بورد Flipboard

۵.آموزش موسیقی با ساوندسیلک Soundslice

ساوند سیلک یک نرم افزار پیشرفته آموزش موسیقی در وب است که انقلابی عظیم در نحوه یادگیری و تمرین موسیقی به وجود آورده است. این شرکت از وب اپلیکیشن پیش‌رونده به منظور ارائه تولید بهترین موسیقی و تجربه یادگیری استفاده می‌کند. نرم افزار مبتنی بر PWA باعث می‌شود تا روند یادگیری یک قطعه موسیقی برای نوازندگان خودآموخته با پخش یک موسیقی خلاقانه ساده‌تر و کارآمد‌تر شود. ساوند سیلک به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام خواندن و شنیدن موسیقی با هر دستگاهی اعم از تلفن و صفحه نمایش بزرگ، موسیقی را یاد بگیرند. علاوه بر این، معلمان موسیقی می‌توانند از این ابزار برای ایجاد درس‌های تعاملی موسیقی استفاده کنند. با تمرکز بر یادگیری موسیقی با استفاده از فایل‌های ضبط شده، ساوند سیلک همچنین فروشگاهی اختصاصی نیز دارد که درس‌ها و رونوشت‌های موسیقی را به فروش می‌رساند.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - آموزش موسیقی با ساوندسیلک

۶. بازی ۲۰۴۸

بازی پازل ۲۰۴۸ در ابتدا به عنوان یک برنامه رایگان برای اندروید وIOS در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این برنامه بلافاصله در کمتر از یک هفته پس از راه‌اندازی با بیش از ۴ میلیون کاربر به یک بازاریابی ویروسی تبدیل شد. بازی بسیار ساده و اعتیادآور است. این بازی به شعار «یک آبنبات برای حرفه‌ای‌های ریاضی»، هدف اصلی آن به این صورت است که بلوک‌های اعداد شبیه هم با هم ترکیب شوند تا به عدد ۲۰۴۸ رسید. نسخه رسمی PWA در ۲۰۴۸game.com در دسترس است تا بازیکنان بتوانند از طریق مرورگر وب به این بازی دسترسی فوری داشته باشند. با انتقال مستقیم و نمای تمام صفحه، تشخیص دادن نسخه PWA از برنامه محلی همتای خود دشوار است. به علاوه اینکه وب اپلیکیشن پیش‌رونده  ۲۰۴۸ را می‌توان کاملاً آفلاین بازی کرد.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - بازی 2048

۷. میک مای تریپ یا سفر من را بساز MakeMy Trip

سایت MakeMyTrip.com نمونه‌ای عالی از PWA است. پیشروترین شرکت مسافرتی هند ماهیانه حدود هشت میلیون بازدید کننده از سایت خود را دارد که ترافیک تلفن همراه دو سوم آن را تشکیل می‌دهد. از آنجا که تلفن همراه به مطلوب‌ترین کانال برای رزرو بلیط در میان مشتریان میک مای تریپ تبدیل شده است، آنها یک PWA ایجاد کردند و یک تجربه سریع، قابل اعتماد و مرتب در وب موبایل پدید آوردند. تجربه جدید PWA با کاهش ۳۸٪ زمان بارگذاری صفحه، نرخ تبدیل خود را سه برابر کرده است. در مقایسه با سایت قبلی موبایل خود،  میک مای‌ تریپ باعث افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد بازدید‌ها Sessions شد و بانس ریت سایت را تا ۲۰٪ کاهش داد.

 از اینجا بخوانید : ۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل در موبایل

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - سفر من را بساز

۸.تاکسی آنلاین اوبر Uber

با گسترش این شرکت به بازارهای جدید، اوبر وب خود را از نقطه صفر به عنوان وب اپلیکیشن پیش‌رونده بازسازی کرد تا یک تجربه رزرو قابل مقایسه با برنامه موبایل بومی ارائه دهد. اوبر وب اپلیکیشن پیش‌رونده به گونه‌ای طراحی شده است که رزرو اتومبیل را در شبکه‌های ۲g با سرعت کم نیز انجام دهد. این ساختار با نزدیک شدن به یک تجربه کاربری مانند اپ موبایل، برای کاربران دستگاه‌های قدیمی که ممکن است با برنامه بومی اوبر سازگار نباشد بسیار مناسب است. با در نظر گرفتن تجربه بومی در یک برنامه وب فوق سبک، اوبر بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، سرعت شبکه و دستگاه، درخواست تاکسی سریع را امکان‌پذیر کرده است. برنامه اصلی تنها ۵۰ کیلوبایت است و به همین دلیل می‌توان آن را در مدت زمان ۳ ثانیه در شبکه‌های G2 بارگذاری کرد.

 از اینجا بخوانید : راهنمای طراحی لوگو مرحله به مرحله

۹. پدپیپر Padpiper

پدیپیپر پلتفرمی برای کمک به دانشجویان است تا به راحتی بتوانند مسکنی قابل اعتماد را برای دوره کالج و دوره‌های کارآموزی خود پیدا کنند و به صاحبخانه‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت مستأجرینی مناسب را برای خانه‌های خود پیدا کنند. در واقع، این پلتفرم اکنون از ۹۰۰۰ کالج پشتیبانی می‌کند و بیش از ۱۰۰ لیست در PWA خود دارد. آنها صاحبخانه‌ها و لیست نظرات را مشخص کرده‌اند تا در وقت دانشجویان برای یافتن بهترین گزینه مناسب خود صرفه‌جویی کنند. به محض اینکه دانشجو آدرس را وارد می‌کند،  می‌تواند مسیر را تا محل کار خود، از لیست نتایج دنبال کند. برنامه وب همچنین می‌تواند دانش‌آموزان را با افرادی که در نزدیکی آنها کار می‌کنند ارتباط دهد یا به آن‌ها اطلاع دهد که همکلاسی‌هایشان در کجا کار می‌کنند.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - پدپیپر Padpiper

۱۰. شبکه اجتماعی پینترست Pinterest

با تمرکز بر رشد بین‌المللی، پینترست تجربه وب موبایل جدید خود را از صفر با وب اپلیکیشن پیش‌رونده آغاز کرد. این شبکه اجتماعی دریافت که به دلیل عملکرد ضعیف در موبایل، تنها ۱ درصد از بازدید‌های موبایل به ثبت‌نام، ورود یا نصب برنامه ختم می‌شود. با درک این موضوع که فرصت بهینه سازی نرخ تبدیل بسیار زیاد بود، بنابراین آنها با استفاده از فناوری PWA، وب سایت تلفن همراه را بازسازی کردند که چندین نتیجه مثبت را به همراه داشت: زمان صرف شده در مقایسه با وب تلفن همراه قبلی ۴۰٪، درآمد تبلیغاتی ایجاد شده توسط کاربر ۴۴٪ و میزان استفاده کاربر ۶۰٪ افزایش یافته است.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - پینترست

۱۱. اپلیکیشن یامیلی Yummly

یامیلی یک پلتفرم هوشمند  ونچر یا کشف پخت و پز است که اطلاعاتی درباره طعم و مزه غذا، ارزش مواد غذایی، سطح مهارت برای پختن  هر یک از دستور‌های غذایی‌ را به شما ارائه می‌دهد شما در یامیلی می‌توانید دستور‌العمل‌های شخصی خود را به اشتراک بگذارید و همین طور مواد غذایی مورد نیازتان را بخرید و یک روزه تحویل بگیرید. در کنار برنامه اندروید و ios،  نسخه وب اپلیکیشن پیش‌رونده در مرورگرهای وب نیز موجود است. دقیقاً مانند اپ‌های معمول آن، PWA یامیلی نیز موتور جستجوی غذا، پخت و پز و دستور العمل‌ها را ارائه می‌دهد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا در میان یک میلیون دستور پخت غذا به جستجو بپردازند که از بهترین سایت‌های غذایی، وبلاگ‌های برتر یا غذاهای محلی اقتباس شده‌اند. علاوه بر این، نتایج جستجو را می‌توان از لحاظ مواد تشکیل دهنده، رژیم غذایی، حساسیت به مواد غذایی، تغذیه، قیمت مواد غذایی، غذاها، زمان، سلیقه، دوره‌های وعده غذایی و موارد دیگر  را می‌توان فیلتر کرد.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - اپلیکیشن یامیلی Yummly

۱۲. وب اپلیکیشن پیش‌روندهKniveksperten

متخصص چاقو است و سایت آنها انواع مختلف چاقو را می‌فروشد و به صورت آنلاین سفارش‌ها را از انبارشان در شهر برگن نروژ برای شما ارسال می‌کند . نایویکسپرتن  به دنبال ارائه یک تجربه کاملاً مشابه برنامه است در هر دستگا‌هی است و می‌‌خواهد در دسترس همه کاربران باشد. فروشگاه اینترنتی چاقو در نهایت با هدف دستیابی به سطح بالایی از عملکرد، حتی با اینترنت سرعت پایین، تجربیات تلفن همراه خود را با پلتفرم PWA درجه یک دوباره نوآوری کرد. با تجربه جدید در موبایل، فروشگاه وب اکنون قادر است تا کیفیت‌های بومی که سریع، قابل اعتماد و قابل دسترسی از هر مرورگری است را ارائه دهد.

وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA - وب اپلیکیشن پیش‌روندهKniveksperten

در این مقاله ۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹ را بررسی کردیم. اگر شما نیر نمونه‌های مشابه آن را می‌شناسید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search