درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل در موبایل

5 راه برای افزایش نرخ تبدیل در موبایل
فهرست مطالب

 ترافیک موجود در موبایل خیلی وقت قبل‌ و در سال ۲۰۱۶ ترافیک دسکتاپ را پشت سر گذاشت و از آن زمان هم در حال افزایش بوده است. اما راهکارهایی برای افزایش نرخ تبدیل در موبایل چندان ارائه نشده است . ما در این مقاله تمرکز خود را بر این موضوع می‌گذاریم.

بسیاری از تبلیغ کنندگان از روش‌های دسکتاپ برای کمپین‌های خود استفاده می‌کنند: کمپین، گروه‌های تبلیغاتی و صفحات کامپیوتری خود را بهینه کنید. سپس می‌توانید به استفاده از ترافیک موبایل فکر کنید.

چنین چیزی دیگر کارا نیست. کاربران موبایل رفتارهای بسیار متفاوتی در جستجوهای خود نسبت به کاربران دسکتاپ دارند. استفاده از همان استراتژی در دستگاه‌های مختلف مطمئنا نمی‌تواند راه چاره باشد. و بدلیل افزایش بازدیدکنندگان موبایل این روزه، بهینه سازی سایت در نسخه موبایل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

همین دیروز، WordStream اطلاعاتی را در مورد میانگین نرخ تبدیل تبلیغاتی موبایل منتشر کرد، و همان‌طور که می‌توانید ببینید، نرخ تبدیل بر اساس تبلیغاتی که به آنها نگاه می‌کنیم بسیار متفاوت است. بنابراین حتی نمی‌توانیم این مسئله را در مورد تبلیغات موبایل هم عمومی سازی کنیم؛ نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید هم نقش مهمی دارد.

 نرخ تبدیل در موبایل - ترافیک موبایل

PPC‌ها (پرداخت به ازای کلیک) امروزی باید برای کاربران موبایل هم بهینه شوند و با بهینه سازی نرخ تبدیل در موبایل نرخ تبدیل در دستگاه های کوچک‌تر هم بالا رود.

 از اینجا بخوانید : تبلیغات جستجوی واکنش گرا گوگل : ۱۳ واقعیت و بهترین روش‌هایی که باید بدانید

۱. برای نرخ تبدیل بیشتر افزونه‌های تبلیغاتی خود را متنوع کنید.

افزونه‌های لینک وب سایت یکی از پرکابردترین انواع افزونه های تبلیغاتی برای PPC هستند. آنها به شما اجازه می‌دهند تبلیغات خود را فراتر از تبلیغات کلامی ببرید و پیشنهاد لینک خود را متنوع تر کنید به جای آنکه تنها یک صفحه اینترنتی مرجع داشته باشید.

اما این‌ها بیشتر برای کاربران دسکتاپ در دسترس هستند که به راحتی می توانند چندین تب در مرورگر خود باز کنند بدون اینکه تجربه‌ای منفی از وبگردی به دست آورند.

زمانی که حرف موبایل در میان است، انتخاب‌هایی در مورد افزونه‌ها وجود دارند که به طور ویژه برای صفحات کوچک‌تر و نحوه جستجو و ارتباط برقرار کردن افراد با گوشی طراحی شده‌اند، مانند افزونه‌های تماس که دسترسی افراد به تبلیغات شما را از طریق بسیار ساده می‌کنند.

یکی از بهترین افزونه‌های تبلیغاتی برای تبلیغات موبایل افزونه‌های پیام‌اند

با استفاده از افزونه‌های پیام، می‌توانید کاری کنید که جستجوگران از طریق ارسال پیام با کسب و کار شما تماس بگیرند و تقاضای اطلاعات بیشتر کنند، به جای اینکه کل اطلاعات وب سایت شما را بخوانند.

 نرخ تبدیل در موبایل - افزونه‌های تبلیغاتی

 

بنابراین، آیا آنها کارآمد هستند؟ آنها بسیار بهتر از تبلیغات متنی معمول‌اند، و زمانی که حرف میزان کلیک (CTR) در میان است به اندازه افزونه های تماس خوب عمل می کنند:

زمانی که در حال ساختن افزونه های پیام هستید، چندین انتخاب کلیدی در اختیار دارید تا تجربه شخص را ویرایش و شخصی سازی کنید:

“شماره دریافت پیام” شماره کسب و کار شما است که پیام‌های دریافتی از طرف افراد علاقه‌مند را دریافت و پاسخ خواهد داد.

متن افزونه شما همان چیزی است که در تبلیغات واقعی نشان داده می شود و مردم را به کلیک کردن ترغیب می‌کند، مانند “به ما پیام دهید”. بله اینجا هم CTA ها بسیار مهم‌اند برای ان که با این عامل مهم آشنا شوید مقاله : CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید . را در نوین مارکتینگ بخوانید.

 نرخ تبدیل در موبایل - نمایش فرم متن پیام همان جایی است که این مسئله واقعا جالب شده و به شما اجازه می‌دهد چیزهایی مانند لحظات کوتاه استفاده از موبایل و شخصی سازی برای موبایل را بهینه کنید. این یک پیام از پیش نوشته شده است که برنامه پیام‌رسان کاربر را در هنگام کلیک بر روی تبلیغات شما اشغال خواهد کرد.

برای مثال، این امر به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات خود را بر اساس جستجوهای کاربر تنظیم کرده و در زمان مناسب ارسال کنید.

 نرخ تبدیل در موبایل - جستجوهای کاربر

در هنگام استفاده از افزونه‌های پیام، فضای بسیار زیادی برای استفاده از تبلیغات CTA (دعوت به عمل) بر اساس نوع واژگان کاربر دارید.

به دنبال واژگانی بر اساس قصد خرید می‌گردید؟ از افزونه های پیام استفاده کنید تا معاملات خود را بهبود بخشید.

به دنبال هدف قرار دادن جستجوهای سطح پایین‌تری هستید؟ برنامه پیامرسان کاربر را با سوالاتی کلیدی اشغال کنید که بخواهند به دنبال جواب آن باشند.

 

۲. در مورد صفحه فرود خود تجدید نظر کنید.

وبگردی در موبایل همیشه آسان نیست. فضای زیادی برای گردش، پرکردن فرم و خواندن مطالب زیاد وجود ندارد.

زمانی که بر روی تبلیغات موبایل کلیک می‌کنید، احتمالا با همان صفحات فرودی روبرو خواهید شد که برای کامپیوتر بهینه شده اند.

خب، HubSpot هم همین مشکل را تا همین اواخر داشت، زمانی که یک راهبرد مینیمالیستی را اتخاذ کردند، و فرم و مطالب خود را برای کاربران موبایل کوچک‌تر کردند.

نتیجه این کار افزایش چشمگیر نرخ تبدیل و کاهش نرخ فرار  بود.

در مورد تبلیغات موبایل و صفحات فرود، همیشه از خودتان بپرسید: بهترین راه برای ترغیب کاربران برای تماس با ما چیست؟

راه‌های زیادی را برای جستجوگران موبایل جهت دسترسی به خودتان فراهم آورید: تماس تلفنی، پیام های متنی، چت زنده، فرم‌های ساده.

 نرخ تبدیل در موبایل - صفحه فرود

می‌خواهید این را مرحله ای فراتر ببرید؟ از برنامه ریزی های مخصوص موبایل استفاده کنید. تبلیغات خود را تنها در ساعات اداری پخش کنید و همین کار را در مورد صفحات ورود خود برای موبایل ها انجام دهید.

این مثال از Duda را در خاطر داشته باشید: صفحه فرود موبایل در طرف چپ تنها در ساعات اداری نمایش داده می شود تا اطمینان حاصل شود که تماس ها بدون پاسخ باقی نمی مانند:

صفحه سمت راست بعد از ساعات اداری نمایش داده می شود. محشر است، مگر نه؟

 نرخ تبدیل در موبایل - لندینگ پیج

۳. تبلیغات خود را برای “لحظه های کوچک” بهینه سازید

در طی چند سال گذشته، تغییرات بسیار زیادی را در نحوه استفاده کاربران از موبایل مشاهده کرده‌ایم.

مردم بیشتر از هر وقت دیگری موبایل‌های خود را چک می کنند، با آن به جستجو می پردازند و از آن استفاده‌های دیگر می‌کنند ۴۷ درصد از متولدین این هزاره درست بعد از بیدار شدن موبایل های خود را چک می کنند. ۹۱ درصد مردم در برای جستجو در مورد موضوعی خاص، در موبایل خود به دنبال اطلاعات می‌گردند. ۸۲ درصد درست زمانی که در فروشگاه ها هستند در مورد محصولات مختلف به دنبال اطلاعاتی خاص هستند.

همه اینها مثال هایی از این “لحظه های کوچک” هستند.

ممکن است بپرسید که منظور چیست. بر طبق گوگل:

لحظه های کوچک زمانی اتفاق میافتند که مردم ناخودآگاه به سراغ یک دستگاه میروند تا یکی از نیازهای خود را برطرف کنند، چیزی یاد بگیرند، کاری انجام دهند، چیزی را بفهمند، چیزی تماشا کنند، یا چیزی بخرند.

اصلی‌ترین نکته در مورد لحظات کوچک این است که آنها تنها فعالیت‌های خریداری  در آن تعریف نمی‌شود. مطمئنا یک لحظه کوچک می تواند مربوط به شخصی باشد که به دنبال یک محصول یا خریداری آن در عرض چند کلیک ساده است. اما لحظات کوچک همچنین بر اساس جستجو می باشند. آنها غنی از اطلاعات‌اند.

مردم کارهای بیشتر از خرید انجام می‌دهند. در واقع، تبدیل کردن یک شخص به مشتری به ۷ تا ۱۳ کلیک نیاز دارد.

این یعنی به پاسخ  ۱۳ پرسش مختلف در جهت یادگیری و آمادگی برای خرید نیازمندیم.

کمپین‌های PPC شما به دنبال آن هستند که آن ۱۲ پرسش اولیه را رد کرده و تنها به دنبال سیزدهمین مورد باشند.

اما زمانی که کاربران موبایل چنان جستجوهای زیادی انجام می‌دهند، جا گذاشتن آن لحظات کوتاه ممکن است باعث عدم آگاهی در مورد نشان تجاری شما در زمان خرید شود.

و این چیز خوبی نیست.

فکر می‌کنید که یه جستجوگر فرضی از چه کسی خرید خواهد کرد؟ شرکتی که در هر لحظه کوچک ممکن تبلیغات خود را منتشر و اطلاعات مفیدی را فراهم کند، یا شرکتی که تنها در نهایت ظاهر شد و فقط در مورد محصول خود حرف می‌زند؟

در واقع، مردمی که تبلیغات شما را بیشتر دیده‌اند بسیار بیشتر احتمال خرید از شما دارند به همین دلیل است که کمپین های آگاهی از نشان تجاری بسیار حائز اهمیت‌اند.

می توانید لحظات کوچک را در هر صنعتی و از محصولاتی مانند مسواک گرفته تا محصولات گران‌تر مانند خانه پیدا کنید.

تنها در عرض چند سال گذشته، جستجوهای مبتنی بر مرور محصولات به میزان ۳۵ درصد در موبایل ها افزایش یافته اند.

در کمپین بعدی تان، شروع به جستجوی لغات کلیدی در طول دوره این فرآیند کرده تا بتوانید خود را در لحظات کوچک نشان دهید، به جای آنکه تنها در لحظه خرید محصولات ظاهر شوید.

برای مثال، می توانید گروه‌های تبلیغاتی‌تان را بر اساس نیت‌های مختلف در کمپین خود بسازید:

بسته به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، باید سریعا قادر باشید از آنچه که مشتریان به دنبالش هستند سردرآورید. آیا آنها در جستجوی مرور محصولات بودند؟ محتوایی بسازید که به راحتی خوانده می‌شوند و ویژگی ها، قیمت‌ها و ارزیابی کاربران را با همدیگر مقایسه می‌کنند.

آیا آنها به دنبال نسخه اولیه محصولات هستند؟ یک ویدیو بسازید که می توانند در موبایل خود تماشا کنند، و کار ثبت نام آنها برای استفاده از یک طرح اولیه در موبایل خود را آسان کنید.

اخیرا زمانی که داشتم به دنبال یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌گشتم، با چندین تبلیغات بسیار جالب روبرو شدم. اما قبل از اینکه به سراغ آنها برویم، زمانی که با عبارت “بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان” روبرو می شوید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ انتظار دارید چه چیزی ببینید؟

اینها نتایج جستجو هستند:

 نرخ تبدیل در موبایل - بهینه سازی تبلیغاتبه این دقت کنید که سه تبلیغ بالایی همگی مربوط به نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری بوده و ادعا دارند که بهترین نمونه ممکن هستند.

جالب است، اما این چیزی نیست که به دنبالش بودم. این شرکت ها مستقیما به سراغ فروش رفتند و لحظات کوچک زیادی را در سفر خرید من نادیده گرفتند.

چهارمین تبلیغ بسیار عالی بود: یک وب سایت که در مورد نرم افزارهای متفاوت مدیریت ارتباط با مشتریان به دیگران آموزش می‌داد. آنها مستقیما به سراغ فروش نرفتند، اما به جای نکاتی را به من یاد دادند و اطلاعاتی کلیدی را به من آموختند. به احتمال بسیار زیاد دوباره به همانجا برخواهم گشت و به یکی از مشتریان آنها تبدیل خواهم شد.

به عبارت ساده‌تر: فقط بر روی لغات مربوط به خرید تمرکز نکنید. به دنبال فهمیدن این باشید که مشتریان در لحظات کوچک خود قبل از تصمیم گیری به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی مفید را برای هر مرحله از تجربه جستجوی آنها فراهم آورید.

۴. سرعت، سرعت و سرعت بیشتر

کاربران موبایل همین الان به دنبال جواب هستند، نه بعدا. هیچ چیزی خسته کننده‌تر از این نیست که ۲۰ ثانیه منتظر بارگیری یک صفحه اینترنتی باشیم، و بیشتر مردم هم صبر نخواهند کرد.

گوگل به این نتیجه رسیده است که ۵۳ درصد از ترافیک دریافتی وب سایت شما دیگر به سراغتان نخواهند آمد اگر بارگیری صفحه بیش از سه ثانیه طول بکشد.

این تمام زمانی است که در اختیار دارید: سه ثانیه. اگر وب سایت شما بسیار کند باشد، باعث دور ریختن پول و بی فرجام ماندن فروش های احتمالی خواهد شد.

علاوه بر این، ۸۵ درصد از کاربران موبایل احتمالا تجربه های نامطلوب وبگردی خود را فراموش نمی‌کنند.

در عین حال، ۸۹ درصد احتمال پیشنهاد تجربیات خوب خود را دارند.

سرعت اغلب در زمره چیزهای کم اهمیت قرار داده می‌شود. اما زمانی که حرف افزایش داد تبلیغات موبایل در میان است، سرعت باید نگرانی اصلی باشد. و بر طبق گوگل، تقریبا همه افراد در همه صنایع از داشتن سرعت بسیار پایین گلایه کرده است:

اندازه صفحات خود را با فشرده کردن عکس ها کاهش دهید، یا اگر ارزش چندانی ندارند آنها را کاملا حذف کنید. عناصر غیر ضروری مانند زیرنویس یا تبلیغات چشمک زن را از صفحه حذف کنید که باعث کند شدن سرعت بارگذاری صفحه می شوند.

مطالب خود را ساده تر کنید و تجربه کاربر را در نظر داشته باشید. سرعت به معنای واقعی کلمه می تواند باعث موفقیت یا شکست کمپین تبلیغاتی شما شود. برای بالا بردن سرعت بارگذاری موبایل می‌توانید از تکنولوژی AMP استفاده کنید برای شناخت کامل این تکنولوژی مقاله چگونه کار بر روی صفحات موبایلی پرشتاب  گوگلAMP  را شروع کنیم را بخوانید.

۵. کمپین های مبتنی بر تماس خود را بهینه کنید

زمانی که می خواهید نرخ تبدیل خود در موبایل را افزایش دهید اولین حرکتتان چیست؟ آیا پیشنهادهای خود را ده برابر می‌کنید؟ آیا بودجه روزانه خود را دو برابر می‌کنید؟

اگر چنین است، می توانید با بودجه بسیار کمتری نرخ تبدیل را بسیار بالاتر ببرید. تنها با استفاده از یک استراتژی پیشنهادی دیگر می‌توانید باعث بهبود کمپین تبلیغاتی مبتنی بر تماس خود شوید.

یک راه ساده برای شروع کمپین‌ها این است که مبلغ بسیار زیادی را پیشنهاد دهید. این کار به شما اجازه خواهد داد که تبلیغات خود را به بهترین شیوه نشر دهید، در صدر بمانید و در عین حال برای بهبود کیفیت خود تلاش کنید.

یک مکان عالی برای اطلاعاتی در مورد قیمت های پیشنهادی اولیه استفاده از ابزار google adwords است . این ابزار هم بروزرسانی شده است و دو معیار بسیار مهم در آن لحاظ شده:

ایده های واژگانی برای نرخ های تبدیل موبایل

  1. پیشنهاد بالای صفحه (قیمت پایینتر): پیشنهادهای ارزان قیمتی که باید برای بودن در بالای صفحه ارائه دهید.
  2. پیشنهاد بالای صفحه (قیمت بالاتر): پیشنهادهای گران قیمتی که باید برای بودن در جاهای عالی تبلیغاتی در صفحه اول ارائه دهید.

این معیارها بر اساس انتخاب‌های شخصی سازی خودتان مانند هدف گذاری مکان کمپین و غیره تغییر خواهند کرد.

در این کمپین‌ها با پیشنهاد بالاتر از سطح معمولی شروع کنید تا شماره تماس خود را به سرعت در مقابل جستجوگران قرار دهید. از آنجایی که این تبلیغات مبتنی بر تماس می‌باشند، لازم نیست به اندازه قبل در مورد صفحه فرود نگران باشید.

برای بودن در بالای صفحه حداقل از پیشنهادهایی با قیمت بالاتر استفاده کنید. هزینه‌ها و نرخ تبدیل خود را بعد از چند روز تحلیل کنید و از آنجا ادامه دهید.

شروع کردن با پیشنهادهای بالاتر به شما اجازه می‌دهد جاهای بهتر را به دست آورید و سپس بعد از به دست آوردن میزان کلیک و نرخ تبدیل بالا پیشنهاد خود را کاهش دهید تا کیفیت خود را بدین صورت بهبود بخشید.

اما پیشنهاد دادن تنها اولین قدم در این کمپین است. خواه بخواهید افراد بیشتری را به وب سایت خود بکشانید یا از بازاریابی “دعوت به عمل” استفاده کنید یا اینکه مستقیما از تبلیغات خود به تماس‌های تلفنی بیشتر دست یابید، به ردیابی تماس بهتری نیاز دارید.

ردیابی تماس تا حدودی می‌تواند نشانگر کیفیت و موفقیت تماس باشد، اما هیچ کدام از این معیارها داستان کامل را به شما نمی‌گویند. آنها به شما نمی‌گویند که چه کسی از شما خرید کرد یا اینکه چه اتفاقی افتاد.

کدهای ناحیه‌ای بی ثمر هستند، چرا که نمی‌توانید آنها را به مشتریان واقعی مرتبط سازید، مخصوصا اگر کسب و کارتان بیشتر بر روی فروش های محلی متمرکز است.

اطلاعاتی واقعی و سودمند کجا هستند؟ جزئیاتی مانند:

  • واژگان خاصی که شخص را به سمت تماس کشاندند
  • تاریخچه مرور تماس گیرنده
  • مکان تماس گیرنده
  • آیا آنها واقعا از شما خرید کردند؟

متاسفانه، اگر تنها از سیستم گزارش دهی پیش‌فروش AdWords استفاده کرده‌اید، بسیاری از این‌ها را از دست داده‌اید.

نرم افزارهای ردیابی تماس اکنون بسیار زیاد هستند و برای موفقیت در این کار ضروری می‌باشند. یک ابزار بسیار خوب برای ردیابی تماس به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات زیادی شامل مکان خاص، منابع بازدیدکننده، تاریخچه مرور و غیره در مورد هر تماس گیرنده دسترسی داشته باشید.

همچنین ردیابی تاریخچه مرور این امکان را به ما می‌دهد تا بازاریابی خود را به شیوه‌ای بهتر دوباره انجام دهیم و کاربران را از لحظات کوچک جدا کرده و به سمت خرید بکشانیم.

با دانستن اینکه آنها به چه چیزی علاقه دارند، می توانید کمپین های جدیدی را بر اساس آدرس اینترنتی شروع کنید و از قصد کاربران در مورد صفحه‌های بازدیدشده توسط آنها سردرآورید.

اگر تمامی این نکته چیز مشترکی داشته باشند، آن چیز قصد کاربر است: هرچه بیشتر خود را برای موارد استفاده منحصر به فرد کاربر موبایل بهینه کنید، نرخ تبدیل بیشتری را از این بخش مهم و در حال رشد ترافیک وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search