درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۳ واقعیت مهم در تبلیغات جستجوی واکنشگرا گوگل

13 واقعیت مهم در تبلیغات جستجوی واکنشگرا گوگل
فهرست مطالب

گوگل هیچ‌گاه در رویداد سالانه‌ی بازاریابی زنده (Google Marketing Live) ناامید کننده ظاهر نشده است. امسال نیز استثنا نبوده و این روند حفظ شد. این کار را گوگل با معرفی تبلیغات جستجوی واکنش گرا انجام داد. این امکان در کنار تعداد زیادی از امکانات و ابزارهای تبلیغاتی جدید رونمایی شده که بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا به طور بالقوه انقلابی‌ترین تغییر ایجاد شده در کارزارهای تبلیغاتی از سال ۲۰۱۶ میلادی و رونمایی گوگل از تبلیغات جستجوی توسعه یافته است.

چه چیزی در حال تغییر است؟ در ادامه ۱۳ موردی که تبلیغ دهندگان درباره‌ي تبلیغات جستجوی واکنش گرا نیاز دارند بدانند را فهرست کرده‌ایم.

ما در مقاله ای دیگر تحلیلی بر چگونگی کار این بخش از تبلیغات در گوگل داشته‌ایم خواندن آن مقاله را هم به شما توصیه می‌کنم : جستجوی واکنشگرا فرمت جدید گوگل و یک خبر مهم برای سایت‌های ایرانی.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - تبلیغات گوگل ادز

۱۳ مورد مهم در تبلیغات جستجوی واکنش گرا گوگل

۱. تبلیغات جستجوی واکنش گرا چیست؟

تبلیغات جستجوی واکنش گرا جدیدترین، بزرگترین و انعطاف پذیرترین فرمت تبلیغات جستجوی گوگل است. برخلاف روش‌های سنتی تبلیغات جستجو، که از یک عنوان و چند خط نوشته زیر آن برای ساخت تبلیغ استفاده می‌شود، زمانی که یک تبلیغ جستجوی واکنش گرا را می‌نویسید می‌توانید تا ۱۵ عنوان و ۴ متن توضیحی مختلف را به آن اضافه کنید. به این ترتیب این عناوین و توضیحات می‌تواند به ۴۳۶۸۰ گونه‌ی مختلف به نمایش درآیند که به معنی نامحدود شدن انواع نمایشی تبلیغات است.

گوگل سپس به صورت خودکار ترکیب‌های مختلف عناوین و توضیحات را آزمایش کرده و می‌آموزد که کدام ترکیب بهترین کارایی را دارد. با گذشت زمان، اینگونه تبلیغات بهترین پیام را بر مبنای کلمات کلیدی جستجو شده توسط جستجوگران، دستگاه آن‌ها، رفتار مرورگری پیشین آن‌ها و سایر سیگنال‌ها به جستجو کنندگان مختلف نشان می‌دهند.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - تبلیغات جستجوی واکنش گرا چیست۲. تبلیغات جستجوی واکنش گرای گوگل چقدر بزرگ است؟

تبلیغات جستجوی واکنش‌گرای جدید قادر است که ۳۰ کاراکتر را در عنوان یک آدرس اینترنتی نمایشی با دو بخش ۱۵ کاراکتری و بخش توضیحی با ۹۰ کاراکتر.

در مقایسه با تبلیغات متنی توسعه یافته، هم حجم عنوان و هم حجم متن توضیحی افزایش پیدا کرده است، در واقع برای هر متن توضیحی ۱۰ کاراکتر بیشتر شده است. تمامی این موارد نشان می‌دهد که این روش تبلیغات با حداکثر ۳۰۰ کاراکتر، بزرگترین تبلیغات به کار رفته در صفحات نتایج موتور‌ جستجو است. این مورد دو برابر میزان ارائه شده در تبلیغات متنی گسترش یافته است!

تبلیغ متنی توسعه یافته (روش پیشین)تبلیغ جستجوی واکنش گراجزء تبلیغ
۲حداکثر ۳تعداد عناوین نمایشی
۳۰ کاراکتر۳۰ کاراکترطول عنوان
بر اساس آدرس نهایی نشانی اینترنتیبر اساس آدرس نهایی نشانی اینترنتیدامنه
۲ (اختیاری)۲ (اختیاری)تعداد بخش‌های نمایش آدرس اینترنتی
۱۵ کاراکتر۱۵ کاراکترطول نمایش هریک از بخش های نشانی اینترنتی
۱حداکثر ۲توضیحات نمایشی
۸۰ کاراکتر۹۰ کاراکترطول توضیحات
۱۵۰۳۰۰حداکثر طول کلی

تبلیغات جستجوی واکنش گرا در کنار سایر روش‌های افزوده‌ی تبلیغاتی نیز قابل استفاده است، که علاوه بر مزیت‌های دیگر  این مورد درصد نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را بیشتر می‌کند!

 از اینجا بخوانید : هدایت دوره یادگیری الگوریتم در تبلیغات گوگل و فیس بوک

۳. چگونه در گوگل ادز، تبلیغات جستجوی واکنش گرا بسازیم؟

تبلیغات جستجوی واکنش گرا در حال حاضر به صورت آزمایشی و فقط برای حساب‌های کاربری خاصی منتشر شده است. تبلیغات جستجوی واکنش گرا تا پایان سال برای همه‌ی تبلیغ دهندگان در دسترس خواهد بود.

برای این که از این سرویس به سرعت برخوردار شوید حتما با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - تبلیغات جستجوی واکنش گرا بسازیمتا آن زمان روش ساخت اجزای مختلف تبلیغات جستجوی واکنش گرا شامل نشانی اینترنتی نهایی تبلیغ، بخش‌های نمایش نشانی اینترنتی، حداکثر ۱۵ عنوان مختلف و حداکثر ۴ متن توضیحی مختلف به شما آموزش داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با افزودن یک قالب ردگیری، امکانات نشانی اینترنتی تبلیغ خود را گسترش دهید.

پس از انتخاب دکمه‌ی «ذخیره‌ی تبلیغ جدید»، تبلیغات جستجوی واکنش گرای شما مورد بازبینی قرار می‌گیرد. اگر مورد تأیید باشد، منتشر می‌شود!

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - تبلیغات جستجوی واکنش گرا در گوگل ادز

۴. آیا تبلیغات جستجوی واکنش گرا همواره سه عنوان و دو متن توضیحی را نمایش می‌دهد؟

خیر! مشابه تبلیغات نمایشی واکنش گرا که در شکل‌ها، اندازه‌ها و بسته به اندازه‌ی نمایشگر و محتوای صفحه شکل مختلفی دارد، تبلیغات جستجوی واکنش گرا نیز انعطاف پذیری مشابهی از خود نشان می‌دهد. نمایشگر‌های کوچک‌تر (مثل تلفن همراه) و یا صفحات نتایج موتور جستجوی شلوغ اجزای کمتری از تبلیغات جستجوی واکنش گرا را نمایش می‌دهند، پس نباید انتظار نمایش همیشگی سومین عنوان و دومین متن توضیحی را داشته باشید.

به هر حال، در این روش تبلیغ شما حداقل دو عنوان و یک متن توضیحی را نمایش می‌دهد، بنابراین این تبلیغات هرگز از تبلیغات جستجوی توسعه یافته کوچک‌تر نخواهند شد!

 از اینجا بخوانید : مزایا و معایب هر استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک در گوگل

۵. کارایی تبلیغات جستجوی واکنش گرا چگونه است؟

تبلیغات جستجوی واکنش گرا بزرگ‌تر و در بسیاری از موارد بهتر از تبلیغات جستجوی توسعه یافته است. بر اساس اعلام گوگل،  این روش ۵ تا ۱۵ درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات جستجوی استاندارد دارد! اما معمولا این آمارها واقعی نیستند و همه‌ تبلیغ دهندگان چنین سودی را نخواهند برد. در نتیجه بهترین روش‌های دستیابی به حداکثر کارایی تبلیغات  که ما در ادامه این مقاله مطرح می‌کنیم.

۶. تبلیغات جستجوی واکنش گرا کارایی بهتری با عناوین و توضیحات بیشتر دارد

هر تبلیغ جستجوی واکنش گرا برای نمایش به حداقل ۳ عنوان و ۲ متن توضیحی نیاز دارد. فراموش نکنید به ندرت حداقل‌ها بهترین هستند. قدرت تبلیغات جستجوی واکنش گرا در این است که به شما اجازه می‌دهند نسبت به تبلیغات جستجوی سنتی متنوع‌تر عمل کرده و روش‌های مختلف را آزمایش کنید. شما می‌توانید ۱۵ عنوان و ۴ متن توضیحی را به یکباره آزمایش کنید، پس از این امکان استفاده کنید! سعی کنید که حداقل ۱۰ عنوان و ۳ متن توضیحی مختلف را در این روش استفاده کنید.

۷. برای بهترین کارایی، در هر عنوان و متن توضیحی چیزی خاص را برجسته کنید

از نوشتن مدل‌های تکراری و خسته کننده برای عناوین پرهیز کنید. گوگل حتی ممکن است که در صورت شباهت زیاد عناوین و توضیحات، تبلیغات جستجوی واکنش گرای شما را نمایش ندهد!

  • از خلاقیت خود استفاده کرده و انواع مختلفی از مزایا، پیشنهادات و فراخوان برای عمل (Call to action) را در کنار هر عنصر تبلیغات جستجوی واکنش گرا برجسته کنید.
  • مطمئن شوید که حداقل در ۲ عنوان از کلمه‌ی کلیدی اصلی خود استفاده کنید. از تنظیم پویای کلمه‌ کلیدی برای افزودن کلمات کلیدی به تبلیغات جستجوی واکنش گرا استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که حداقل ۳ عنوان داشته باشید که کلمه‌ کلیدی شما در آن به کار نرفته باشد. این کار از تکراری شدن عناوین پیشگیری کرده و به شما اجازه می‌دهد که موارد با ارزش بیشتری را برای جستجو کنندگان برجسته کنید.
  • عناوین و توضیحاتی با طول مختلف داشته باشید. این کار امکان نمایش سومین عنوان و دومین متن توضیحی را افزایش می‌دهد. تمامی عناوین و توضیحات را با حداکثر تعداد کاراکتر تکمیل نکنید.
  • یک تبلیغ جستجوی واکنش گرا پیام‌های منحصر بفرد بسیاری دارد که قابل ادغام‌اند. از زبان تکراری و فراخوان برای اقدام‌های تکراری استفاده نکنید.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - بهترین کارایی۸. می‌توانید عناوین و توضیحات را برای مکان خاصی در تبلیغات جستجوی واکنش گرا انتخاب کنید

در این روش گوگل به طور خودکار عناوین مختلف را در جایگاه‌های مختلف آزمایش می‌کند تا از کارایی آن‌ها آگاه در جایگاه‌های اول، دوم یا سوم آگاه شود. به این ترتیب هر عنوان هر بار نمایش داده نمی‌شود. این مورد برای توضیحات هم صادق است و روند آن مشابه همین مورد است. این کار به گوگل اجازه می‌دهد که بهترین پیام ممکن برای کاربران، کلمه‌ کلیدی و دستگاه‌های مختلفی که روی آن جستجو شده است را پیدا کند.

به هر حال، اگر شما پیام خاصی دارید که همواره می‌خواهید در تبلیغ شما موجود باشد (مثلا یک پیام مربوط به نام تجاری یا یک رفع مسئولیت)، با استفاده از بخش انتخاب عنوان یا توضیحات، از نمایش همیشگی آن مطمئن شوید.

زمانی که عنوان مهم خود را که می‌خواهید همواره نمایش داده شود را نوشتید، با انتخاب گوشه راست بالای متن، تصویر یک پونز نمایان می‌شود. با انتخاب این تصویر چند امکان مختلف خواهید داشت تا از نمایش دائمی عنوان مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این روش برای متن توضیحات مهم شما نیز قابل کاربرد است.

گزینه‌ی «نمایش این عنوان در هریک از جایگاه‌های غیر منتخب» شما را از نمایش دائمی عنوان مطمئن می‌کند اما این عنوان ممکن است در جایگاه اول، دوم یا سوم نمایش داده شود. اگر می‌خواهید پیام شما همواره در یک عنوان یا توضیحات خاص نمایش داده شود، باید آن را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که عنوان سوم و متن توضیحی دوم همیشه نمایش داده نمی‌شوند، بنابراین پیام‌های منتخبی که برای این جایگاه‌ها انتخاب کرده‌اید همیشه جزئی از تبلیغ جستجوی واکنش گرا شما نخواهند بود.

تبلیغات جستجوی واکنش‌ گرا - انتخاب عناوین و توضیحات

۹. در انتخاب صرفه جویی کنید!

انتخاب عناوین و توضیحات شما را از نمایش همیشگی یک بخش اساسی در تبلیغ مطمئن می‌کند. البته این کار پیام‌ها و آزمایش متنوع خودکاری که گوگل برای این تبلیغات جستجوی واکنش گرا استفاده می‌کند را محدود می‌کند. موضوعی که ممکن است تأثیری منفی برای کارایی تبلیغ داشته باشد. با انتخاب یک عنوان، میزان کارایی آزمایش‌های منتخب گوگل را برای تبلیغات جستجوی واکنش گرا تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد! انتخاب دو عنوان، فرصت آزمایش را تا ۹۹.۵ درصد کاهش می‌دهد! پس بگذارید گوگل متن های شما را در جاهای گوناگون آزمایش کند حتما نتیجه بهتری می‌گیرد.

۱۰. آیا تبلیغات جستجوی توسعه یافته از بین خواهد رفت؟

خیر! گوگل برنامه‌ای سریع برای حذف تبلیغات جستجوی توسعه یافته ندارد. شما می‌توانید بهترین تبلیغات خود را منتشر کرده و در کنار آن تبلیغات جستجوی توسعه یافته را نیز آزمایش کنید!

در واقع، گوگل توصیه می‌کند که همچنان حداقل از یک تبلیغ جستجوی توسعه یافته برای هر گروه تبلیغاتی در کنار تبلیغات جستجوی واکنش گرای خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که هم روش جدید را آزمایش کنید و هم از نمایش تبلیغات خود تا جای ممکن اطمینان حاصل کنید.

۱۱. فقط یک تبلیغ جستجوی واکنش گرا را برای هر گروه تبلیغی استفاده کنید

گوگل به صورت خودکار برای هر یک از تبلیغات جستجوی واکنش گرا، عناصر مختلف را در مقابل هم آزمایش می‌کند. بنابراین دلیلی برای استفاده از تبلیغات جستجوی واکنش گرای چندگانه در یک گروه تبلیغی نیست. آزمایش بیش از یک تبلیغ  از این دست می‌تواند از آزمایش انواع مختلف تبلیغات شما جلوگیری کرده و باعث کند شدن روند بهینه سازی تبلیغات جستجوی واکنش گرای شما بشود.

۱۲. تبلیغات جستجوی واکنش گرا از چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

تبلیغات جستجوی واکنش گرا فعلا به صورت آزمایشی در دسترس است. با بخش پشتیبانی گوگل تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کنید که شما را به فهرست استفاده کنندگان از نسخه‌ی آزمایشی اضافه کنند. اگر نه، نگران نباشید، گوگل تا چند ماه آینده این ابزار را در دسترس عموم قرار می‌دهد. به مجرد آن که این ابزار در دسترس عموم قرار بگیرد ما در دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ این روش را در اختیار همه مشتریان خود قرار می‌دهیم

۱۳. چگونه برای استفاده از تبلیغات جستجوی واکنش گرا آماده شوم؟

تبلیغات فعلی خود را همین امروز مرور کنید! از ابزار رتبه بندی تبلیغات گوگل برای یافتن سریع کاراترین تبلیغات خود استفاده کرده و از آن عناصر به عنوان پایه‌ای برای فکر کردن به عناوین و توضیحات متفاوت برای تبلیغات جستجوی واکنش گرا بهره ببرید. حساب کاربری خود را برای انواع پیام‌های متفاوت، مزایای باارزش، پیشنهادات و فراخوان برای اقدام‌هایی که همین حالا هم کارایی خوبی در حساب کاربری شما دارند، جستجو کنید.

شما از همه‌ی چیزهایی که برای نوشتن یک تبلیغ جستجوی واکنش گرای عالی لازم دارید، آگاه هستید؛ مجموعه‌ای از عناوین و توضیحات با کیفیت بسیار بالا را آماده کنید! تعلل نکنید و به رقبا اجازه ندهید که از تبلیغات جستجوی واکنش گرا پیش از شما استفاده کنند. نوین مارکتینگ برای آن که تمام رقبا را از گردونه رقابت حذف کنید در کنار شماست

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search