درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

مزایا و معایب استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک در گوگل

مزایا و معایب استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک در گوگل
فهرست مطالب

ما قبلا در دو مقاله دیگر درباره مزایا  و معایب قیمت گذاری اتوماتیک در گوگل ادز صحبت کرده ایم لینک این مقالات در انتهای این مقاله وجود دارد. اکنون می‌خواهیم مزایا و معایب یک استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک را با هم بررسی کنیم.

«آیا باید قیمت گذاری  گوگل ادز را به صورت اتوماتیک تنظیم کنم»؟ این سوال تمام افرادی است که یک حساب کاربری گوگل ادز دارند.

قیمت گذاری  اتوماتیک ، یک مبحث داغ در صنعت ما است. همیشه مقالاتی درباره نیاز به استفاده از قیمت گذاری  اتوماتیک وجود دارند که به سرعت توسط پست‌های بعد از آن به شما هشدار داده می‌شود که نباید قیمت گذاری  را به صورت اتوماتیک تنظیم کرد.

هنگامی که بحث سر این موضوع باشد، پاسخ واقعی به این سوال ساده نیست و مهم‌ترین پاسخی که به شما داده می‌شود است : به شرایط بستگی دارد.

 انواع مختلفی از پیشنهادات قیمت گذاری  اتوماتیک در تبلیغ در گوگل وجود دارد. برخی از آن‌ها ممکن است برای حساب کاربری شما عالی باشند، اما برخی دیگر ممکن است وحشتناک از آب در آیند. ممکن است شما از هر استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک و یا دستی در قسمتی از حساب کاربری خود استفاده کنید، یا ممکن است از هیچ‌کدام از آن ها استفاده نکنید. تا زمانی که با نحوه کارکرد هر استراتژی‌ قیمت گذاری آشنا نشده‌اید، عملا تصمیم‌گیری غیرممکن است.

 در این راهنما، برای بهینه سازی استراتژی قیمت ‌گذاری خود، من تمامی انتخابات ممکن برای شما را بررسی می‌کنم و به شما خواهم گفت که در بحث اتوماسیون باید مراقب چه عواملی باشید.

بیایید از جایی شروع کنیم که هر حساب کاربری جدید شروع می‌کند: قیمت گذاری  دستی.

 از اینجا بخوانید : ۶ نکته برای نوشتن تبلیغات در مقیاس بزرگ

قیمت گذاری  دستی

استراتژی قیمت گذاری - هشدارها برای CPC پیشرفته

 

قیمت گذاری دستی، ساده‌ترین استراتژی قیمت گذاری برای استفاده در پلتفرم گوگل ادز است. تبلیغ‌کنندگان، پیشنهادات خود را به صورت دستی در سطح کلمه کلیدی تنظیم می‌کنند و قیمت‌ها تا زمانی که تبلیغ‌کننده آن‌ها را تغییر ندهد، به همان صورت باقی می‌مانند.

علیرغم هشدار دوستانه از گوگل، این بهترین مکان برای مردم به منظور شروع در پرداخت به ازای هر کلیک یا استفاده از وقت آزاد برای مدیریت حساب کاربری خود است، اما نقاط ضعفی نیز دارد.

هشدار برای قیمت گذاری دستی

در مرحله اول، این کار می‌تواند زمان ارزشمند شما برای انجام کارهای دیگر را از بین برد. زمانی که بحث سر این موضوع باشد، قیمت گذاری دستی نیاز به مواردی از جمله: زمان زیاد برای بررسی عملکرد؛ تصمیم‌گیری برای نیاز به تغییر کلمه کلیدی پیشنهادی؛ انتخاب تغییرات لازم و در نهایت اعمال آن تغییرات، نیاز دارد.

در مرحله دوم، قیمت گذاری دستی می‌تواند شامل اطلاعات اشتباه باشد. هنگامی که تبلیغ‌کنندگان معیارهای عملکرد را بررسی می‌کنند، در واقع ما در معرض معیارهایی برای کمپین‌های خود هستیم که گوگل به ما اجازه‌ی دیدن آن‌ها را می‌دهد.

با استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک ، گوگل قادر است تا داده‌هایی را وارد حساب کاربری کند که حتی ما از وجود آن‌ها بی‌اطلاع‌ایم.

این دو عیب، به این معنا نیست که کلا اتوماسیون خوب است و پیشنهاد قیمت دستی، راه حل مناسبی برای شما نیست. اما این‌ها در حالت کلی مواردی هستند که در هنگام مشخص کردن استراتژی باید به آن‌ها توجه کرد.

اگر شما به دور شدن از قیمت گذاری  دستی، به منظور صرفه جویی در وقت و استفاده صحیح از داده‌های اضافی هستید، در ادامه به شما استراتژی‌های قیمت گذاری  اتوماسیون گوگل ادز به شما پیشنهاد می‌شود.

هزینه به ازای هر کلیک پیشرفته (CPC)

قیمت گذاری  هزینه به ازای هر کلیک پیشرفته، بسیار شبیه قیمت گذاری دستی است، اما به الگوریتم‌های گوگل ادز اجازه می‌دهد تا بر روی کلمه کلیدی پیشنهادی که به صورت دستی تنظیم شده است، تنظیماتی را اعمال کند.

شما می‌توانید CPC پیشرفته را به سادگی با بررسی کردن کادر زیر تنظیم قیمت دستی یا انتخاب CPC پیشرفته از قسمت پیشنهاد قیمت، در بخش پایین‌تر فعال کنید.

با هزینه به ازای هر کلیک پیشرفته، گوگل ادز با توجه به اینکه هر کلیک تا چه اندازه ممکن است به خرید ختم شود، پیشنهاد هرکدام از کلمات کلیدی را در هر مزایده افزایش یا کاهش می‌دهد. این تغییر فقط با بُرد ۳۰ درصد برای هر کاهش یا افزایش امکان‌پذیر بود، اما امروزه این محدودیت حذف شده است و در سال‌های اخیر به  گوگل ادز این اجازه داده شده است تا به هر اندازه‌ی دلخواه این تغییرات را ایجاد کند.

 رایج‌ترین نتیجه‌ی استفاده موفق از CPC پیشرفته، افزایش میزان کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CVR) است. به طور معمول، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) نیز افزایش می‌یابد، زیرا الگوریتم به افزایش پیشنهاد نسبت به کاهش آن بیشتر تمایل دارد.

 از اینجا بخوانید : CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید

هشدارها برای CPC پیشرفته

استراتژی قیمت گذاری - هشدارها برای CPC پیشرفته

از آنجایی که CPC پیشرفته می‌تواند بدون هیچ محدودیتی، پیشنهادات کلمات کلیدی را تنظیم کند، امکان این وجود دارد که پیشنهادات و نتایج CPC، از مقدار ظرفیت سایت بیشتر باشد. هدف این نوع از پیشنهاد، افزایش امکان نرخ تبدیل است، اما این امر الزاما به معنی رسیدن به هزینه به ازای هر عمل (CPA) دلخواه شما نیست.

اگر حساب کاربری شما به خوبی عمل می‌کند، تنظیمات CPC پیشرفته را به عنوان اولین قدم اتوماسیون بررسی کنید. به نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CVR) توجه داشته باشید تا متوجه شوید که آیا استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک با به عبارت بهتر نیم اتوماتیک شما به خوبی عمل می‌کند یا نه (هر دو نرخ باید افزایش داشته باشند) اما به هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و هزینه به ازای هر عمل (CPA) نیز توجه داشته باشید، تا مطمئن شوید که نتایج مناسبی را دریافت می‌کنید.

افزایش نرخ تبدیل

برعکس CPC پیشرفته، به حداکثر رساندن نرخ تبدیل، چیزی است که گوگل آن را به عنوان یک استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک کامل درنظر می‌گیرد. این امر به این معنی است که گوگل پیشنهادات کلمه کلیدی هر تبلیغ‌کننده را درنظر نمی‌گیرد. گوگل به سادگی، یک پیشنهاد CPC با توجه به نتیجه به دست آمده از استراتژی قیمت گذاری  انتخاب می‌کند.

استراتژی پیشنهاد افزایش نرخ تبدیل به نحوی طراحی شده است که با مصرف بودجه روزانه شما، تا حد امکان تمامی تبدیلات را دریافت کند. هیچ‌گونه تنظیمات اضافه‌ای در این روش برای تبلیغ‌کنندگان وجود ندارد. این یک موضوع مهم است که هر کمپینِ افزایش نرخ تبدیل بودجه مشخص روزانه‌ای دارد و بخشی از یک بودجه مشترک نیست؛ زیرا این استراتژی همیشه تلاش می‌کند تا تمام بودجه اختصاص داده شده‌ روزانه در هر کمپین را مصرف کند. اگر یک بودجه مشترک را به این کار اختصاص می‎‌دهید، افزایش نرخ تبدیل، تمام بودجه اختصاصی روزانه را مصرف می‌کند، نه تنها بخشی از بودجه که به آن اختصاص داده شده است.

هشدارها برای افزایش نرخ  تبدیل

اگرچه این استراتژی قیمت گذاری نسبتا ساده است، اما باید بسیار محتاط بود.

در ابتدا، از این استراتژی بدون بررسی نرخ تبدیلات در مکان استفاده نکنید. هدف گوگل این است که تبدیلاتی را که ردیابی می‌شوند به حداکثر برساند، و اگر هیچ ردیابی وجود نداشته باشد، ممکن است الگوریتم برای یافتن فردی که به دنبال تبدیل است، تصمیمات اشتباه اخذ کند.

در مرحله دوم، اگر هدف شما فقط سودآوری می‌باشد، این یک استراتژی قیمت گذاری  خطرناک برای شما است. زیرا گوگل صرف‌نظر از عملکرد تبدیلات، همیشه بودجه روزانه خود را کامل مصرف می‌کند، درنهایت، سودآوری کمپین در هر روز ممکن است خوب یا فاجعه آور باشد.

اگر هدف شما سودآوری یا کارآیی است، من قاطعانه به شما پیشنهاد می‌کنم که یکی از این دو استراتژی قیمت گذاری  را انتخاب کنید: هدف‌گذاری CPA یا هدف‌گذاری ROAS.

 از اینجا بخوانید : کمپین های تبلیغات اپلیکیشن در گوگل ؛ به دنیای جدید تبلیغات در گوگل خوش آمدید

هدف‌گذاری CPA

هدف‌گذاری CPA (هزینه به ازای هر عمل) یک استراتژی پیشنهاد کاملاً اتوماتیک است که تبلیغ کنندگان هزینه هدف خود را برای هر تبدیل مشخص می‌کنند و گوگل پیشنهادات را به نحوی تنظیم می‌کند تا حداکثر تبدیلات را با آن CPA به دست آورد.

تبدیلات هر شخص از طریق این استراتژی پیشنهاد قیمت ممکن است هزینه به ازای هر عملِ بالاتر یا کمتر از CPA مورد هدف شما داشته باشد، اما گوگل در طول زمان سعی خواهد کرد تا به CPA مورد هدف شما نزدیک‌تر شود.

CPA مورد هدف را می‌توان در سطح کمپین یا نمونه‌کارها تنظیم کرد، به این معنی که شما دیگر نمی‌توانید پیشنهادات کلمه کلیدی شخصی خود را تنظیم کنید.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند حداکثر و حداقل پیشنهادات خود را مشخص کنند تا مطمئن شوند که پیشنهادات گوگل پراکنده و بدون هدف نیست و فقط در سطح نمونه‌کار است. اگر هدف شما کمپین‌های شخصی است، این ظرفیت‌های پیشنهادی برای شما امکان‌پذیر نیست.

هشدارها برای هدف‌گذاری CPA

همانند افزایش تبدیلات، پیشنهاد هدف‌گذاری CPA نیز به فعالسازی پیگیری تبدیلات در حساب‌کاربری شما احتیاج دارد. بدون این کار، این استراتژی قیمت گذاری  بی‌فایده است_ شاید هیچ‌وقت متوجه نشوید که این کار باعث افزایش تبدیلات می‌شود یا نه.

اما این تمام ماجرا نیست.

فقط به این دلیل که شما ردیابی نرخ تبدیل را فعال کرده‌اید، به این معنی نیست که همه‌چیز تمام شده است.

برای هدایت عملکرد تبدیلات، گوگل باید مقدار مشخصی از داده‌های تبدیل را داشته باشد تا بتواند تصمیم‌های هوشمندانه بگیرد. اگر شما حجم تبدیل کافی را نداشته باشید، در نتیجه الگوریتم نمی‌‌تواند تصمیم‌های هوشمندانه اتخاذ کند و هدف‌گذاری CPA انتخاب مناسبی برای شما نیست.

در سطح کمپین، گوگل بیان می‌کند که در ۳۰ روز گذشته حداقل تعداد ۱۵ تبدیل کافی است، اما از نظر من این عدد برای مقدار حداقل است. برای این که این آمار را به درستی به دست آورید بهتر است با کارشناسان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید

در حالت ایده‌آل، شما باید قبل از امتحان کردن هدف‌گذاری CPA، در ۳۰ روز گذشته حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ تبدیل داشته باشید. شاید کمپین‌های شما به صورت جداگانه به این سطح نرسند، اما در سطح نمونه‌کار ممکن است به این سطح برسند. اگر آن‌ها هنوز هم به این سطح نرسیده باشند، احتمالا هدف‌گذاری CPA نباید در لیست استراتژی‌های واجد شرایط پیشنهادی شما باشد.

در آخر، زمانی که تصمیم به هدف‌گذاری CPA می‌گیرید، بسیار مهم است که اهداف اولیه واقع‌گرایانه برای خود تنظیم کنید. اگر کمپین شما در ۶ ماه گذشته به صورت متوسط ۴۰ دلار نرخ هزینه به ازای هر عمل (CPA) داشته است، هدف‌گذاری CPA با مبلغ ۲۰ دلار به نفع شما نیست، زیرا گوگل را از وارد شدن به مزایده‌های زیاد و یادگیری منع می‌کند.

اگر قصد دارید تا از پیشنهاد هدف‌گذاری CPA استفاده کنید، دو هفته اول ماه را به عنوان دوره یادگیری در نظر بگیرید. CPA مورد نظر خود را کمی بالاتر از آنچه که CPA میانگین اخیر شما بوده است، در نظر بگیرید یا از پیشنهاد گوگل برای CPA هدف خود استفاده کنید و اجازه دهید تا گوگل این شکاف را پیدا کند، و سپس در طول زمان، کم کم این عدد را پایین بیاورید تا به عدد CPA موردنظر خود برسید.

هدف‌گذاری ROAS

این تقریبا همانند هدف‌گذاری CPA است، اما در اصل شامل بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) می‌شود. با این استراتژی، گوگل ادز  نرخ تبدیل آینده و عملکرد ارزش تبدیل را بر اساس اطلاعات قدیمی شما برای ورود به مزایده پیش‌بینی می‌کند. این کار، پیشنهادات را در زمان واقعی تنظیم می‌کند تا ارزش تبدیل را به حداکثر برساند، در حالی که برای رسیدن به هدف‌گذاری بازگشت هزینه تبلیغاتی تلاش می‌کند که در گروه تبلیغات، کمپین یا سطح نمونه‌کار مشخص کرده‌اید.

همانند هدف‌گذاری CPA، نرخ تبدیل فردی ممکن است بازگشت هزینه تبلیغات بالاتر یا پایین‌تر از هدف شما داشته باشد، و گوگل تلاش می‌کند که این نرخ را به منظور رسیدن به ROAS موردنظر شما متعادل کند.

با هدف‌گذاری بازگشت هزینه تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محدودیت‌های پیشنهادی خود را (حداقل و حداکثر) در سطح کمپین یا نمونه‌کار تنظیم کنند تا از انحراف بیش از حد الگوریتم گوگل جلوگیری کنند، اما گوگل اخطار می‌دهد که این کار را انجام ندهید زیرا این کار می‌تواند تصمیم‌گیری ماشین را محدود کند.

هشدارها برای هدف‌گذاری ROAS

تمام هشدارهایی که برای CPA صادق بود، برای ROAS هم نیز صادق است. مطمئن شوید که ردیابی تبدیل دقیقی دارید که شامل ارزش‌های تبدیل می‌شود و اینکه شما در گذشته نزدیک عملکرد تبدیل کافی داشته‌اید تا بتوانید از این استراتژی استفاده کنید.

همچنین، مراقب باشید که از همان ابتدا هدف‌گذاری ROAS سطح بالایی را مشخص نکنید. با هدفی کمی پایین‌تر از عملکرد اخیر خودتان آغاز کنید و سپس به آرامی این هدف را در طول زمان افزایش دهید تا به ROAS سودآور بیشتری دست پیدا کنید.

افزایش کلیک‌ها

استراتژی قیمت گذاری - افزایش کلیک‌ها

این استراتژی بسیار شبیه به افزایش نرخ تبدیل است، اما بر روی کلیک‌ها تمرکز می‌کند. با استراتژی افزایش کلیک‌ها، گوگل تلاش می‌کند تا با مصرف بودجه روزانه شما، در حد امکان کلیک‌های زیادی را کسب کند. اگر می‌خواهید به منظور برندسازی یا ساختن لیست، حجم زیادی از مراجعه‌کنندگان را به سایت خود هدایت کنید، یا اگر عملکرد تبدیل قوی دارید و می‌خواهید حجم بیشتری داشته باشید، این استراتژی مناسب شما است.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای حداکثر مجاز هزینه به ازای هر کلیک (CPC) خود یک محدودیت ایجاد کنند تا نرخ هزینه به ازای هر کلیک را پایین نگه‌دارند، در حالی که گوگل بودجه روزانه را مصرف می‌کند.

هشدارها برای افزایش کلیک‌ها

میزان حداکثر هزینه به ازای هر کلیک را تنظیم کنید و همیشه آن را کنترل کنید. گوگل تلاش می کند تا حد امکان کلیک‌های بیشتری را برای کمپین‌های شما دریافت کند، اما با افزایش تبدیلات، گوگل همچنین تلاش می‌کند تا تمام بودجه روزانه شما را مصرف کند، حتی اگر کلیک ها بسیار گران‌تر از حد نرمال باشند. به طور منظم، عملکرد هزینه به ازای هر کلیک این استراتژی قیمت گذاری  را بررسی کنید (و هر عامل دیگری که موثر است) تا مطمئن شوید که با اهداف شما همسو است. اگر اینچنین نبود، تنظیمات را بررسی کنید و یا یک استراتژی جدید را انتخاب کنید.

 هدف‌گذاری سهم نمایش

هدف‌گذاری سهم نمایش، یک استراتژی قیمت گذاری جدید است. این استراتژی اخیرا به این برنامه اضافه شده است. باهدف‌گذاری سهم نمایش، تبلیغ‌کنندگان به همان روشی که هدف‌گذاری CPA را تنظیم می‌کردند، در این استراتژی قیمت گذاری، هدفی برای درصد سهم نمایش مشخص می‌کنند.

در هدف‌گذاری سهم نمایش، سه گزینه برای قراردادن قیمت گذاری وجود دارد:

  • مطلقا بالای صفحه
  • بالای صفحه
  • هرکجا در صفحه

هرکدام از این گزینه‌ها برای الگوریتم گوگل معنای مشخصی دارد و گوگل بر اساس این انتخاب شما قیمت گذاری  را انتخاب می‌کند.

استراتژی قیمت گذاری -  هدف‌گذاری سهم نمایشتبلیغ‌کنندگان همچنین می‌توانند مقدار حداکثر قیمت گذاری هزینه به ازای هر کلیک را در پیشنهاد هدف‌گذاری سهم نمایش مشخص کنند تا از خرج زیادی جلوگیری کنند، اما گوگل نسبت به تنظیم آن اخطار می‌دهد، زیرا عملکرد را کاهش می‌دهد.

 هشدار برای هدف‌گذاری سهم نمایش

استراتژی قیمت گذاری - هشدار برای هدف‌گذاری سهم نمایش

همانند هرکدام از استراتژی‌های قیمت گذاری  دیگر، اگر شما دقت نکنید، این احتمال وجود دارد که قیمت‌گذاری شما را فراتر از سطح سودآوری افزایش دهد. این استراتژی بر آگاهی و رسیدن (هر چند می‌تواند برای عملکرد نیز استفاده شود) متمرکز شده است، اما همچنان دارای محدودیت‌هایی موقت برای کمپین شما است.

همیشه مقدار حداکثر پیشنهادی CPC را مشخص کنید تا مطمئن شوید که برای هر کلیک، زیاد از حد پول پرداخت نمی‌کنید. هرچند که گوگل برای انجام این کار اخطار می‌دهد، اما شما نگران نباشید و برای شروع مقدار کم را انتخاب کنید. سعی کنید آن را بر روی درصدی تنظیم کنید که بالاتر از ۵۰-۲۰ درصد پیشنهاد فعلی شما است. اگر به خوبی جواب گرفتید، پس همان محدودیت را نگه‌دارید. اگر حجم موردنظر خود را دریافت نکردید، حداکثر CPC را افزایش دهید.

تعداد کمی از مزایده‌ها، پوشش ۱۰۰ درصدی این روش را مشاهده خواهند کرد. بنابراین، اگرچه شما هدف خود را برای ۱۰۰ درصد تنظیم می‌کنید، شگفت‌زده یا ناامید نشوید اگر نهایتاً تا ۹۵ درصد به عنوان نتیجه نهایی دست یافتید.

همیشه مراقب CPC و نتایج عملکرد آن‌ها باشید تا مطمئن شوید که این استراتژی قیمت گذاری ، شما را به اهدافتان می‌رساند.

هدف‌گذاری موقعیت صفحه جستجو

هدف‌گذاری مکان صفحه جستجو، یک استراتژی پیشنهاد نمونه‌کار است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در بالای صفحه نتایج جستجو یا اولین صفحه نتایج نشان دهند.

این استراتژی برای افرادی که در فضای رقابتی قرار دارند و اصطلاحات غلطی که دارای KPI (شاخص عملکرد کلیدی) متفاوت نسبت به سایر کلمات کلیدی حساب کاربری هستند را قیمت گذاری  می‌کنند، فرصتی عالی است.

در بخش تنظیمات، شما می‌توانید ظاهر شدن در بالای صفحه یا صفحه اول، اتوماتیک‌سازی پیشنهادات، محدودیت پیشنهاد قیمت CPC دستی و تنظیمات کلمه کلیدی کم‌کیفیت را تغییر دهید. این بخش از تنظیمات کلمه کلیدی کم‌کیفیت به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت کمتر از ۴ را حذف کنید، زیرا افزایش قیمت گذاری  به منظور دستیابی به موقعیت خاصی در صفحه، می‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به کلمات کلیدی با‌کیفیت‌تر در محاسبات رتبه بندی صفحه ایجاد کند.

هشدارها برای هدف‌گذاری موقعیت صفحه جستجو

این استراتژی برای به دست آوردن آگهی‌های تبلیغاتی در یک مکان مشخص در صفحه نتایج طراحی شده است، اما این استراتژی بر روی سودآوری یا تعداد عملکرد حساب کاربری شما تمرکز نمی‌کند. هرچند ممکن است برای شما نمایش داده شدن در بالای صفحه یا در صفحه اول نتایج جستجو مهم باشد، اگر تبلیغات شما دارای CPC یا CPA بیش از حد بالا در آن موقعیت ها است، بهتر است تا استراتژی دیگری را انتخاب کنید.

هدف‌گذاری سهم برتر بودن

هدف‌گذاری سهم برتر بودن همانند هدف‌گذاری موقعیت صفحه جستجو است که در آن بر قراردادن آگهی در مزایده به جای نتایج واقعی آن موقعیت تمرکز می‌شود (CPC، CTR، CPA و غیره). هدف‌گذاری سهم برتر بودن به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا در صفحات نتایج جستجو بالاتر از دامنه‌های دیگر ظاهر شوند که معمولا شامل یک رقیب کلیدی است.

با هدف‌گذاری سهم برتر بودن، شما برتری دامنه‌ و سپس درصد سهم مزایده‌ای که می‌خواهید بالاتر ببرید را انتخاب می‌کنید. نکته مهم این است که با این استراتژی ممکن است افزایشی در رتبه کلی آگهی خود نبینید، زیرا این استراتژی به جای تمرکز بر روی تمامی دامنه‌ها، فقط بر روی یک دامنه تمرکز می‌کند.

هشدارها برای هدف‌گذاری سهم برتر بودن

هدف‌گذاری سهم برتر بودن دارای تمامی هشدارهایی است که برای هدف‌گذاری موقعیت صفحه جستجو نیز صادق بود، اما این استراتژی شامل یک لایه دیگر نیز می‌شود: رقابت.

شبیه قیمت گذاری بر روی نام تجاری رقیب، استفاده از هدف‌گذاری سهم برتر بودن، بین شما و دامنه‌ای که شما هدف قرار داده‌اید، اگر آن دامنه نیز بخواهد از شما بالاتر برود، منجر به جنگ قیمت می‌شود. این نوع جنگ قیمت گذاری  می‌تواند CPCها را برای هر دو شما افزایش دهد، و به طور بالقوه باعث می‌شود که تاثیرات نتایج آگهی ناخوشایند شود. تنها برنده در این سناریو جنگ، فقط گوگل است که درآمد بیشتری را از افزایش کلیک‌ها و CPC بیشتر کسب می‌کند.

هزینه تاثیر هر هزار بازدید (vCPM)

در گذشته هزینه تاثیر هر هزار عدد (CPM)، قیمت گذاری  vCPM، یک نمایش بر اساس پیشنهاد استراتژی طراحی شده‌ای است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را در یک فضای قابل مشاهده نشان دهند.

عامل اصلی در این استراتژی، معنای کلمه «قابل مشاهده» است. طبق گفته گوگل:

یک آگهی، زمانی «قابل مشاهده» است که ۵۰ درصد از آگهی شما به منظور نمایش تبلیغات، یک ثانیه یا بیشتر بر روی صفحه نمایش و دو ثانیه یا بیشتر برای تبلیغات ویدیویی ظاهر شود.

اگر شما در حال گسترش دادن پوشش نام تجاری خود هستید و می‌خواهید تا پیام خود را در مقابل یک گروه عظیم از مردم نشان دهید، قیمت گذاری  vCPM برای شما مناسب است.

هشدارها برای تاثیرات هزینه هر هزار بازدید

باید در هنگام قیمت گذاری  vCPM به چند عامل مهم توجه نشان داد: تکرار و موقعیت.

با این استراتژی، گوگل به دنبال به حداکثر رساندن تعداد بازدیدهای قابل مشاهده تبلیغ شما می‌باشد. هنگام استفاده از این استراتژی با مخاطب محدود، شانس شما برای دریافت تعداد تکرار زیاد برای هر مخاطب بالا می‌رود.

همگی ما هنگام جستجو در اینترنت به آگهی‌هایی برخوردیم که واقعی و درست نبودند، پس مطمئن باشید هرچند شما تلاش می‌کنید تا بازدید آگهی خود را بالا ببرید، تصور نکنید که آگهی خود را به جامعه‌ی کوچکی از مخاطبان نشان می‌دهید که به سادگی تحت تاثیر آگهی شما قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، تمامی تاثیرات ایجاد شده قابل‌مشاهده با هم برابر نیستند. همانند هر کمپین تبلیغاتی دیگر، مهم است که در گزارش‌های موقعیت خود نگاهی بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که در سایت‌های ناخواسته نمایش داده نمی‌شوید.

انتخاب یک استراتژی قیمت گذاری گوگل ادز

هم‌اکنون که در مورد تمامی استراتژی‌های قیمت گذاری  صحبت کردیم، زمان آن رسیده است تا بهترین استراتژی را برای حساب کاربری خود انتخاب کنید، موافقید؟

اشتباه است!

بهترین نکته در مورد قیمت گذاری  اتوماتیک این است که: ما می‌توانیم انتخاب کنیم که چه چیزی را در کجا استفاده کنیم.

Google Ads به استراتژی‌های قیمت گذاری  اجازه می‌دهد که با توجه به نوع استراتژی انتخابی، در سطح گروه تبلیغاتی، کمپین یا نمونه‌کار تنطیم شود، بنابراین شما قادر هستید تا مشخص کنید که کدام یک از جنبه‌های حساب‌کاربری شما وابسته به استراتژی‌های قیمت گذاری  باشد تا بتوانند اهداف شما را تکمیل کنند.

در هنگام انتخاب استراتژی قیمت، سطح کمپین را به منظور تعیین اینکه آیا این استراتژی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند یا نه، ارزیابی کنید (به عنوان مثال، حجم تبدیل کافی به منظور ایجاد CPA موثر). اگر اینچنین نیست، ممکن است از استراتژی قیمت دیگر، استراتژی سطح نمونه‌کار یا حتی تنظیمات در ساختار حساب کاربری بتوانید استفاده کنید.

در نتیجه، حساب کاربری خود را با احتیاط اتوماتیک کنید

استراتژی‌های اتوماتیک قیمت در گوگل ادز، یک روش عالی برای صرفه‌جویی در وقت است، درحالی که می‌توانید از الگوریتم‌ها برای بهبود حساب کاربری خود استفاده کنید، اما فقط زمانی که آن را به درستی ارزیابی کرده باشید و عاقلانه انتخاب کنید. هرکدام از این سه استراتژی که در این برنامه راجع به آن‌ها صحبت کردیم_ قیمت گذاری، آگهی‌ها و کلمات کلیدی یا قوانین اتوماتیک سازی_ می‌توانند در هر حساب کاربری استفاده شوند، اما فقط زمانی که بهترین گزینه باشند. این استراتژی‌ها راه‌حلی نیستند که مناسب تمام حساب‌های کاربری باشند، ولی دلیلی هم برای این کار وجود ندارد که «آن‌ها را تنظیم کنید و به حال خود رها کنید». زمانی که از این استراتژی‌ها در حساب کاربری خود استفاده کردید، یک یادآوری برای خود مشخص کنید و هرازگاهی حسابتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه‌چیز مطابق با اهداف شما پیش می‌رود.

اتوماسیون خوبی داشته باشید!

پیشنهاد می‌کنم حتما دو مقاله دیگر مربوط با این مقاله را مطالعه کنید.

۵ کاری که تبلیغات گوگل می‌تواند به صورت خودکار انجام دهد

راهنمای تخصصی بهینه سازی قوانین خودکار در Google Ads

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search