درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ کاری که تبلیغات گوگل می‌تواند به صورت خودکار انجام دهد

تبلیغات گوگل
فهرست مطالب

در این مقاله ما به مرور ابزارهای خودکار موجود در پلتفرم تبلیغات گوگل ادوردز پرداخته و چگونگی روند کار این سامانه‌های هوشمند را بررسی کرده‌ایم و نحوه استفاده‌ی آن برای کاربران تبلیغات کلیکی و مدیران حساب‌های کاربری برای افزایش کارایی را بیان کرده ایم.

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز سابق) همواره بروزرسانی‌های مختلفی برای محصولاتش داشته است، اما با بهبودهایی که در زمینه‌ یادگیری ماشینی (ML) در حال انجام است، به نظر می‌رسد که هر ماه شاهد ورود امکان خودکار جدیدی باشیم. البته انتظار می‌رود که امکانات دستی بیشتری نیز رونمایی شود.

این امکانات خودکار تبلیغات گوگل بسیار هیجان انگیز هستند، زیرا نتایجی مشابه، با کاری کمتر را فراهم می‌کنند. اما ماشین‌ها کاملا شبیه به متخصصان تبلیغات گوگل نیستند و معمولا بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که ماشین و انسان همزمان با هم کار می‌کنند.

بنابراین برای کمک به درک بهتر ابزارهای خودکار تبلیغات گوگل، نگاهی کوتاه به بخش‌های خودکار آن خواهیم داشت. بررسی خواهیم کرد که گوگل ادز چه چیزهایی را ارائه می‌کند، سامانه‌های خودکار آن چگونه کار می‌کنند و مدیران حساب‌های کاربری برای افزایش کارایی چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

تبلیغات خودکار گوگل - ابزارهای خودکار در پلتفرم تبلیغات گوگل ادوردز

۱- کارزار‌های تبلیغات گوگل هوشمند برای کسب و کارهای کوچک

همزمان با رونمایی از تغییر نام گوگل ادوردز به گوگل ادز، این شرکت نوعی جدید از کارزار‌های خودکار را برای کسب و کارهای کوچک را در تبلیغات گوگل معرفی کرد که کارزار‌های هوشمند نام دارد. این گونه از کارزار‌ها، فعلا فقط برای امریکا در دسترس است. گوگل ادعا کرده که این ابزار می‌تواند نتایجی بسیار بهتر را به ارمغان بیاورد.

در حال حاضر، این نوع از کارزار به صورت پیشفرض برای تبلیغ کنندگان جدید اعمال می‌شود. کاربران هدف برای این نوع از کارزار در حال حاضر از AdWords Express و Local Service Ads انتخاب شده‌اند و در آینده برای همه‌ی کاربران تبلیغات گوگل در دسترس خواهد بود.

اگر یک کسب و کار کوچک تصمیم به همکاری با یک آژانس بگیرد یا وارد حیطه‌ مدیریت تبلیغات گوگل شود، باز هم می‌تواند از همه‌ی قابلیت‌های سامانه‌ی گوگل ادز استفاده کند. این موضوع به این معنی است که کاربران می‌توانند سطوح مختلف خودکار سازی را انتخاب کرده و درباره‌ی استفاده از یادگیری ماشینی برای حصول نتایج و یا مدیریت دستی برای افزایش سطح کنترل تصمیم گیری کنند.

چه چیزهایی خودکار است؟

علاوه بر هدف گذاری خودکار (در تمامی خواص گوگل) و ارسال دعوت‌نامه‌های هدف محور خودکار، کارزارهای هوشمند به زودی به تبلیغات خودکار مجهز شده و صفحات فرود در کنار تصاویر انتخابی کاربر، بر اساس داده‌های حاصل از ابزارGoogle My Business (GMB) ساخته می‌شوند. این مورد نیز گام دیگری در مدیریت داده‌های ساختار یافته (مثل مدیریت جزییات کسب و کار شما در GMB) است و به مهارتی حیاتی برای پیشرفت در تبلیغات آنلاین تبدیل شده است.

چه مواردی هنوز به صورت دستی انجام می‌شوند؟

هزینه‌ها، محل‌های هدف و زبان همچنان بایستی توسط تبلیغ دهنده مدیریت شوند، البته واقعیت این است که این موارد پس از راه اندازی کارزار تغییر خاصی نمی‌کنند، از این رو امکان مدیریت کاربر در این بخش از ابزار بسیار کم است. وعده‌ نتایج عالی ناشی از این گونه کارزارها، نقطه‌ی ورودی آسان به گوگل ادز به شمار رفته و تصور حضور تبلیغ دهندگان در این ابزار برای آشنایی با امکانات آن دور از ذهن نیست. همچنین کاربران امکان استفاده از انواع سنتی‌تر کارزارها، حتی زمانی که کاملا وارد بازاریابی دیجیتال شده‌اند را هم دارند.

۲ – کارزار‌های نرم افزاری جهانی

تبلیغات خودکار گوگل - کارزار‌های نرم افزاری جهانی

کارزار‌های نرم افزاری جهانی (Universal app campaigns) که در ماه می ۲۰۱۵ رونمایی شد، نوعی از کارزار‌های خودکار تبلیغات در گوگل هستند که به تبلیغ کنندگان برای نصب بیشتر نرم افزارهایشان کمک می‌کند. تا آنجایی که من به خاطر می‌آورم، این کارزارها اولین کارزارهای تماما خودکار در گوگل ادز بوده‌اند. پس از راه‌اندازی آن‌ها، موارد بسیار کمی برای تنظیم وجود دارد. این مورد کمی نامعمول است زیرا در بسیاری از ابزارهای خودکار گوگل، در کنار شیوه‌ی مدیریتی خودکار، امکان تنظیمات دستی هم برای دستیابی به نتایجی مشابه و حتی بهتر را به وجود می‌آورند.

چه چیزهایی خودکار است؟

گوگل پرداخت‌ها، هدف گذاری‌ها، خلاقیت‌ها و کارهایی که برای دستیابی به نتایج حداکثری مورد نیاز است را بر اساس اهداف و بودجه‌ي مشخص شده توسط تبلیغ دهنده را مدیریت می‌کند. این سامانه از داده‌های ساختار یافته حاصل از نرم‌افزارهای منتشر شده توسط تبلیغ دهنده در اندروید و آی‌او‌اس، برای خودکار سازی عناصر خلاقانه استفاده می‌کند.

چه مواردی هنوز به صورت دستی انجام می‌شوند؟

برای آغاز یک کارزار‌ نرم افزاری جهانی در تبلیغات گوگل، تبلیغ دهنده میزان بودجه‌ی روزانه، هزینه‌ مورد نیاز نتایج هدف، زبان و مکان مورد نظر را تعیین می‌کند. همچنین گوگل تعداد کمی ایده‌ی تبلیغات متنی و نیز عکس، ویدئو و کدهای HTML5 را برای ایده پردازی اولیه‌ی سامانه‌ی تولید تبلیغ خودکار درخواست می‌کند.

از آنجا که خلاقیت فرآیند از فهرست نرم افزارهای موجود در فروشگاه‌های نرم افزاری حاصل می‌شود، تبلیغ دهندگانی که فهرست‌های خود را بهبود ببخشند، انعکاس این بهینه سازی را در کارزارهای نرم افزاری خود مشاهده می‌کنند. مشابه کارزارهای هوشمند، مدیریت داده‌های ساختار یافته (مثلا مدیریت فهرست نرم افزارها) جزئی حیاتی برای بهینه سازی کارزار است.

برای آن که در این کارزار های تبلیغات در گوگل پیروز باشید حتما نیاز به آنالیز نتایج با گوگل آنالیتیکس دارید در مقاله‌ای با عنوان: کار کردن با گوگل آنالیتیکس برای بهبود بازاریابی محتوا را به خوبی شر داده‌ایم.

۳ – ارزار‌های فروش با هدف بهینه شده

تبلیغات خودکار گوگل - کارزار‌های فروش با هدف بهینه شده

همان‌طور که کارزار‌های هوشمند تغییرات قابل توجهی برای پیشرفت آنلاین کسب و کارهای کوچک ایجاد می‌کند، کارزار‌های فروش با هدف بهینه شده، امکان تبلیغات و فروش بیشتر را برای خرده فروشان ایجاد می‌کند. این فرمت از تبلیغات عامل بیش از ۶۰ درصد کلیک‌های گوگل برای خرده فروشان است.

ما با خرده فروشان بسیاری همکاری می‌کنیم و واضح است که مدیریت تبلیغات فروش برای ده‌ها هزار محصول کاری واقعا طاقت فرسا است. بنابراین، منطقی است که گوگل در تلاش باشد که با خودکارتر کردن مدیریت تبلیغات گوگل فروش، کار را برای تبلیغ دهندگان راحت‌تر کند.

چه چیزهایی خودکار است؟

این کارزار به صورت خودکار تبلیغات فروش محصول و نیز تبلیغات بازاریابی مجدد را در شبکه‌ی نمایش گوگل منتشر کرده و از داده‌های مربوط به ۲۰ فروش آخر در ۴۵ روز گذشته برای پیش بینی میزان درآمد و دستیابی به حداکثر میزان فروش استفاده می‌کند. تبلیغ دهندگان می‌توانند از امکان بازگشت هزینه‌ی تبلیغات (ROAS) هدف استفاده کنند، در این حالت سامانه به گونه‌ای کار می‌کند که فروش را بر اساس بودجه‌ی داده شده و بازگشت هزینه‌ی تبلیغات هدف، حداکثری کند.

آیا ریمارکتینگ در گوگل را می‌شناسید اگر نه مقاله : بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ گوگل چگونه کار می‌کند؟ را بخوانید.

چه مواردی هنوز به صورت دستی انجام می‌شوند؟

گوگل توصیه می‌کند که اگر اهداف ROAS‌ مختلفی دارید، از کارزارهای جداگانه برای دستیابی به آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حداکثر کردن میزان فروش به معنی حداکثر شدن سود شما نیست. احتمال اینکه حواشی و نکات مربوط به محصولات مختلف مشابه نباشند، زیاد است و به همین دلیل مدیریت ROAS برای اهداف مختلف از طریق کارزارهای مجزا نتایج را بهبود می‌دهد.

همچنین استفاده از بازاریابی مجدد را فراموش نکنید. بر اساس نتایج تحقیقی که آندرس ریفِن در SMX Advanced منتشر کرده است، نتایج حاصل از داده‌های بازاریابی مجدد، اعداد و ارقام بهتر از گذشته نیز می‌شوند. از آنجا که این کارزارهای خودکار می‌توانند داده‌های بازاریابی مجدد را نمایش دهند، بسیار مهم است که به طور دقیق تعداد مشتریان جدیدی که حاصل می‌شوند را در مقایسه با مشتریانی که دوباره خرید کرده‌اند را تجزیه و تحلیل کنید.

مشابه دو نوع کمپین خودکار پیشین، این کارزار نیز برخی از فرصت‌های بهینه سازی مدیریت داده‌های ساختار یافته دارد، در این مورد، گزینه‌ی قابل تنظیم، خوراکِ فروش است.

۴ – قیمت گذاری خودکار

گوگل هفت راهبرد قیمت گذاری خودکار دارد که به تبلیغ دهندگان تبلیغات گوگل اهداف تجاری متنوعی با کمترین کار ممکن را ارائه می‌دهد. سه مورد از این راهبردها بر اساس قیمت گذاری هوشمند است. این مکانیزم گوگل از یادگیری ماشینی برای پیش بینی کلیک‌های قابل تبدیل و ارزش تبدیل آن استفاده می‌کند.

نام قیمت گذاری خودکار شاید کمی گمراه کننده باشد، زیرا این مورد در حالی که جنبه‌ مدیریت قیمت را پوشش می‌دهد، اما به طور کامل در قیمت گذاری خودکار عمل نمی‌کند. بر اساس اعلام رسمی گوگل در معرفی این سامانه، اهداف فروش باید با عواملی انتخاب شوند که سامانه‌ی هوشمند در نظر نمی‌گیرد.

در گذر سال‌ها، مدیریت قیمت گذاری گوگل ادز (ادوردز سابق) از سامانه‌ی حداکثر هزینه برای هر کلیک (CPC) به سامانه‌ی هدف محور تکامل یافته است. اهداف مورد می‌تواند مواردی نظیر هزینه‌ی هر عمل (CPA)، ROAS یا رقابت با یک رقیب خاص باشد.

هنوز سامانه هزینه در برابر هر کلیک در جریان است اگر می خواهید این سامانه را خوب بشناسید مقاله : چطور باید از تبلیغات در گوگل Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید را بخوانید

به دلیل اینکه این اهداف، همخوانی مناسبی با اهداف تجاری معمولی دارند، گوگل محاسبات افزوده‌ای که توسط تبلیغ دهندگان به شکل دستی انجام می‌شد را حذف کرده است. اما چون اهداف بر اساس عواملی که توسط گوگل قابل مشاهده نیستند تغییر می‌کنند، سامانه‌های قیمت گذاری بهترین کارایی خود را وقتی نشان می‌دهند که توسط افرادی مدیریت می‌شوند که به وضعیت کسب و کار خود آگاه هستند.

تبلیغات خودکار گوگل - قیمت گذاری خودکار

چه چیزهایی خودکار است؟

در مورد راهبردهای قیمت گذاری هوشمند مثل CPA هدف، ROAS هدف و Enhanced CPC، گوگل با بررسی عوامل مؤثر بر مدت زمان فروش نظیر دستگاه‌، مکان، زبان، زمان و غیره، حدود نرخ تبدیل را به صورت خودکار پیش بینی می‌کند. این پیش بینی‌ها اطلاعات لازم برای قیمت گذاری خودکار فروش را تأمین می‌کنند.

چه مواردی هنوز به صورت دستی انجام می‌شوند؟

در حالی که گوگل می‌تواند تغییرات نرخ تبدیل و میزان تبدیل را بر اساس عوامل متعددی پیش بینی می‌کند، این نتایج برای گستره‌ی وسیعی از تبلیغ دهندگان قابل کاربرد است، اما همچنان این سامانه قادر به در نظر گرفتن عوامل منحصر بفرد برای هر یک از تبلیغ دهندگان نیست. این موضوع به این معنی است که تبلیغ دهندگان باید از راهبردهای قیمت گذاری خودکار با مدیریت روش‌های تغییر هدف بر پایه‌ی عوامل کسب و کار خود، پشتیبانی و حمایت کنند.

مواردی مثل فروش فوری، پوشش خبری، آب و هوا، اتفاقات روی داده در شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست بر نرخ تبدیل کسب و کار مؤثر هستند اما ممکن است در یادگیری ماشینی گوگل در نظر گرفته نشوند. بنابراین تبلیغ دهندگانی که از این موارد آگاه هستند باید در مدیریت قیمت گذاری فعال باشند. اما به جای مدیریت امور با تغییر حداکثر قیمت CPC، مدیریت اهداف را باید در نظر بگیرید.

۵ – تبلیغات گوگل با سیستم جستجوی پویا

برای تبلیغ دهندگانی که سایت‌های بزرگ دارند یا کسانی که محصولات مختلفی دارند، تبلیغات در جستجوگرها با استفاده از پیشنهادات فعلی آن‌ها چالش برانگیز است. تبلیغات جستجوی پویا (DSA) راهکاری خودکار را ارائه می‌دهد که تبلیغات هدف را به عبارات مربوطه، با استفاده از تبلیغات مرتبط و صفحه‌ی فرود مناسب متصل می‌کند. این ابزار از صفحات فهرست شده در گوگل برای یافتن صفحاتی از تبلیغ دهنده که همخوانی مناسبی با عبارت جستجو شده دارد، استفاده می‌کند.

چه چیزهایی خودکار است؟

تبلیغ کننده می‌تواند از میان همه‌ي صفحات فهرست (ایندکس) شده در گوگل یا مجموعه‌ای خاص از صفحات منتخب، صفحات نمایشی در تبلیغات را انتخاب کند. از این نقطه نظر، گوگل به طور خودکار تبلیغات را هدف قرار داده و تبلیغات دارای عناوین خودکار را نمایش می‌دهد.

تبلیغات خودکار گوگل - تبلیغات دارای عناوین خودکار

چه مواردی هنوز به صورت دستی انجام می‌شوند؟

قیمت‌ها در این ابزار نیز به صورت خودکار انتخاب می‌شود اما بر خلاف کارزارهای هدف محوری نظیر کارزارهای هوشمند، کارزار‌های فروش با هدف بهینه شده و کارزار‌های نرم افزاری جهانی، در این کارزار همچنان می‌توان قیمت‌ها را به صورت دستی وارد کرد. مشابه برخی از انواع کارزارهای خودکار، بهینه سازی به جای گوگل ادز، از طریق داده‌های ساختار یافته انجام می‌شود، در این مورد، وبسایت شما باید بهینه شود.

نتیجه گیری

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ابزارهای خودکار دیگری در گوگل ادز وجود دارد. افزونه‌های تبلیغ خودکار، تبلیغات چرخان بهینه و حتی نمایش خودکار تبلیغات مربوط به عبارات جستجو، مواردی دیگر از ابزارهای خودکار هستند. این ابزارها به نمایش بهتر و کاراتر تبلیغات شما کمک کرده و میزان کار مورد نیاز شما برای مدیریت یک کارزار موفق را کاهش می‌دهند.

تمامی مواردی که در تبلیغات گوگل به صورت خودکار قابل انجام‌اند، پیشوند یا پسوند «هوشمند (Smart)» دارند؛ مثلاً کارزارهای هوشمند تبلیغات گوگل، قیمت گذاری هوشمند و غیره. این موراد ابزارهای هوشمند قدیمی گوگل نظیر SmartASS که برای اولین بار از یادگیری ماشینی استفاده می‌کردند را برای من یادآوری می‌کند.

در تاریخ ۱۰ جولای، گوگل میزبان برنامه‌ی زنده‌ي بازاریابی گوگل بود، این رویداد سالانه برای معرفی شیوه‌های تبلیغی و تجزیه و تحلیلی جدید محصولات بوده و در آن انواع جدید کارزارهایی که از یادگیری ماشینی در تبلیغات گوگل برای مدیریت آسان بهره می‌برندند معرفی شد.

نوین مارکتینگ همپای دیگر آژانس‌های همکار گوگل در سطح بین المللی این رویداد را در دپارتمان تبلیغات گوگل خود پیگیری کرده است برای اطلعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search