درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

مفاهیم تبلیغات در گوگل

مفاهیم تبلیغات در گوگل
فهرست مطالب

PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است (pay-per-click)، یک مدل بازاریابی اینترنتی است، که در آن تبلیغ کنندگان هر زمان که بر روی یکی از تبلیغاتشان کلیک می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. اساساً، این یک راه برای خرید بازدیدکننده برای سایت شما است، نه تلاش برای «به دست آوردن» همان بازدیدکننده‌ها به صورت ارگانیک.

برای شناخت راه های بهبود ارگانیک سایت خود با دپارتمان بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

تبلیغات موتور جستجو یکی از محبوب‌ترین حالت‌های PPC است. این کار زمانی که کسی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کاری را جستجو می‌کند، به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغاتشان را برای آن شخص به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، اگر ما بر روی کلمه کلیدی «نرم افزار PPC» سرمایه گذاری کرده باشیم، آگهی ما ممکن است در بالای صفحه نتایج جستجوی این کلمه کلیدی در گوگل ظاهر شود.

هر بار که بر روی آگهی ما کلیک می‌شود و بازدید کننده‌ای به وب سایت ما فرستاده می‌شود، ما در این زمان باید به موتور جستجو هزینه‌ کوچکی را پرداخت کنیم. هنگامی که PPC به درستی کار می‌کند، این هزینه چندان اهمیتی نخواهد داشت، زیرا بازدید به دست آمده، نسبت به آنچه شما برای آن پرداخت می‌کنید، ارزش بیشتری دارد. به عبارت دیگر، اگر ما ۳ دلار برای یک کلیک پرداخت کنیم، اما با آن کلیک یک فروش ۳۰۰ دلاری را بسازیم، ما سود سنگینی را به دست آورده‌ایم. مراحل فروش اینترنتی را در مقاله دیگر با عنوان: قیف فروش و هفت خان تولید محتوا  بیشتر بشناسید.

عوامل زیادی در ساخت یک کمپین PPC موفق تأثیر گذارند: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب گرفته، تا تبدیل این کلمات کلیدی به کمپین‌های سازمان یافته و گروه‌های تبلیغاتی و تنظیم لندینگ پیج برای تبلیغات در گوگل، که برای  تبدیل بازدید کننده به خریدار بهینه سازی شده‌اند. موتورهای جستجو، بازاریابانی را که بتوانند کمپین‌های پرداخت به ازای هر کلیک مرتبط و هوشمندانه ایجاد کنند، تشویق می‌کنند. این تشویق با گرفتن هزینه کمتر برای کلمات انتخابی روی می‌دهد. اگر تبلیغات و صفحات فرود مفید و رضایت بخشی برای کاربران داشته باشید، گوگل هزینه شما را برای هر کلیک کمتر کرده و منجر به کسب سود بیشتر برای کسب و کار شما می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید استفاده از PPC را شروع کنید، یاد گرفتن روش صحیح انجام این کار، مهم است.

Google Ads (گوگل ادز) چیست؟

مفاهیم تبلیغات در گوگل - Google Ads (گوگل ادز) چیست؟

Google Ads (که قبلاً تحت عنوان Google AdWords شناخته می‌شد) محبوب‌ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. پلتفرم Ads، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا آگهی‌هایی را که در موتور جستجوی گوگل و سایر بخش‌های گوگل ظاهر می‌شوند را ایجاد کنند.

Google Ads بر روی یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک عمل می‌کند که در آن کاربران بر روی کلمات کلیدی سرمایه گذاری می‌کنند و برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می‌کنند. هر بار که یک جستجو آغاز می‌شود، گوگل از بین مجموعه آگهی های تبلیغ‌کنندگان، لیستی از منتخبین را برمی‌گزیند تا در فضای با ارزش تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی خود نشان دهد. “برندگان” بر اساس ترکیبی از عوامل مختلف از جمله: امتیاز کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپین‌های تبلیغاتی، و همچنین اندازه پیشنهادی کلمات کلیدی خود انتخاب می‌شوند.

به طور دقیق‌تر، شخصی که انتخاب می‌شود تا در صفحه نتایج ظاهر شود، بر اساس رتبه تبلیغاتی تبلیغ‌کننده، انتخاب شده است، معیاری که از حاصلضرب دو عامل کلیدی محاسبه می‌شود، قیمت‌گذاری CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ کننده تمایل دارد هزینه کند) و امتیاز کیفیت (مقداری که نرخ کلیک‌ها، ارتباط و کیفیت صفحه ورود را در نظر می‌گیرد).  این سیستم به تبلیغات کننده برنده اجازه می‌دهد به مشتریان بالقوه با هزینه‌ای که متناسب با بودجه خودش است، دست یابد. این امر اساساً یک نوع مزایده است. برای این که از ساز کار این مزایده کاملا آگاه شوید ویدئو هل وارین اقتصاددان گوگل را ببینید.

بازاریابی PPC از طریق  تبلیغات در گوگل بسیار ارزشمند است، زیرا به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، گوگل مقدار زیادی ترافیک دریافت می‌کند و بنابراین بیشترین برداشت‌ها و کلیک‌ها را به تبلیغات شما می‌دهد. اینکه چقدر تبلیغات در گوگل شما نشان داده می‌شود، بستگی به انتخاب کلمات کلیدی و تطابق آن‌ها دارد. تعدادی از عوامل، تعیین کننده موفقیت شما برای تبلیغات در گوگل  از این قرارند:

  • ارتباط کلمات کلیدی- ایجاد لیست کلمات کلیدی برای تبلیغات در گوگل، گروه‌های کلمات کلیدی مناسب و متن تبلیغ مناسب.
  • کیفیت صفحات فرود- ایجاد صفحات فرود بهینه با محتوای متقاعد کننده، مرتبط و دکمه‌های CTA متناسب، با توجه به موارد جستجویی.
  • امتیاز کیفیت- امتیاز کیفیت، رتبه گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود و کمپین‌های تبلیغات در گوگل شماست. تبلیغ‌کنندگان با نمرات کیفیت بهتر، تبلیغات بیشتری با هزینه‌های کمتری را دریافت می‌کنند.

جستجو کلمه کلیدی برای تبلیغات در گوگل

مفاهیم تبلیغات در گوگل - جستجو کلمه کلیدی برای تبلیغات در گوگل

جستجو کلمه کلیدی برای تبلیغات در گوگل می‌تواند به طور باور نکردنی وقت گیر باشد، اما این مساله امری فوق العاده مهم است. کل کمپین تبلیغات در گوگل شما بر پایه کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق‌ترین تبلیغ کنندگان آگهی‌های گوگل، به طور مداوم رشد می‌کنند و لیست کلمات کلیدی خود را اصلاح می‌کنند. هنگامی که اولین کمپین خود را ایجاد کردید، اگر تنها یکبار جستجو کلمه کلیدی را انجام دهید، احتمالا صدها هزار کلمات کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط که ممکن است بازدید را به سایت شما منتقل کند، از دست خواهید داد.

یک لیست کلمات کلیدی PPC موثر باید به شکل زیر است:

  • مرتبط – قطعا دوست نخواهید داشت برای بازدیدهایی پول پرداخت کنید که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما نداشته باشد. شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که به نرخ کلیک گوگل ادوردز بیشتر، هزینه به ازای هر کلیک موثرتر و سود بیشتر منجر می‌شود. این امر بدین معنی است که کلمات کلیدی که شما بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید باید به مواردی که شما ارائه می‌دهید، نزدیک باشد.
  • جامع- کلمه کلیدی جستجوی شما نه تنها باید شامل محبوب‌ترین و پر بازدید‌ترین عباراتی که بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرد باشد، بلکه باید شامل طولانی‌ترین آن‌ها نیز باشد. کلمات کلیدی طولانی‌تر دقیق‌تر‌ند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اکثریت بازدیدهای حاصل از جستجو شما را تشکیل می‌دهند. بعلاوه آن‌ها کمتر توسط رقیبان استفاده شده و ارزان‌تر هستند.
  • گسترده- PPCتکراری است. شما باید کمپین‌های خود را به طور مداوم ارتقا و گسترش دهید و محیطی را ایجاد کنید که لیست کلمات کلیدی آن به طور مداوم در حال افزایش بوده و سازگاری بیشتری پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی با حجم بالا و ویژه صنعت خود را برای استفاده در کمپین  تبلیغات در گوگل خود پیدا کنید، می‌توانید از پنل گوگل ادز استفاده کنید.

مدیریت کمپین‌های تبلیغات در گوگل

هنگامی که کمپین‌های جدید خود را ایجاد کردید، باید آنها را به طور مرتب مدیریت کرده تا مطمئن شوید که موثرند.

در واقع، فعالیت مداوم حساب کاربری تبلیغات در گوگل یکی از بهترین پیش بینی کننده‌های موفقیت حساب کاربری است

 شما باید به طور مداوم عملکرد حساب کاربری خود را تجزیه و تحلیل کنید و تنظیمات زیر را برای بهینه سازی کمپین‌های خود انجام دهید:

  • کلمات کلیدی PPC را اضافه کنید- دسترسی به کمپین تبلیغات در گوگل خود را با اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود گسترش دهید.
  • کلمات کلیدی منفی اضافه کنید- اصطلاحات غیر تبدیلی، یعنی برای شما بازدید کننده را به مشتری تبدیل نمی‌کند، را تحت عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید تا ارتباط کمپین را افزایش داده و هزینه‌های هدر رفته خود را کاهش دهید.
  • گروه‌های تبلیغاتی را جدا کنید- نرخ کلیک به ازای هر نمایش (CTR) و امتیاز کیفیت خود را با تقسیم گروه‌های تبلیغاتی خود به گروه‌های کوچک‌تر و آگهی‌های مرتبط تر بهبود بخشید، که به شما کمک می‌کند متن تبلیغ هدفمند و صفحات فرود مرتبطی را ایجاد کنید.
  • کلمات کلیدی هزینه‌بر را چک کنید- کلمات کلیدی گران قیمت و کم کاربرد را بررسی کرده و در صورت لزوم آن‌ها را از بین ببرید.
  • صفحات فرود را تصحیح کنید- محتوا و کلید‌های اقدام به عمل ( CTA ) صفحات فرود خود را تغییر دهید تا با عبارت‌های جستجوی فردی به منظور افزایش نرخ‌ تبدیل ، هماهنگ شوند. تمام ترافیک خود را به یک صفحه ارسال نکنید.

شما با تکمیل دوره‌های آموزشی  آکادمی تبلیغات در گوگل آکادمی نوین مارکتینگ، در مورد تمام این عناصر مدیریتی PPC بیشتر  اطلاع کسب می‌کنید.

اگر آماده هستید تا PPC را شروع کنید، این مطلب را ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه حساب Google Ads را راه اندازی کنید.

کلمات کلیدی چیست و چرا در تبلیغات در گوگل مهم‌اند؟

مفاهیم تبلیغات در گوگل - کلمات کلیدی چیست

در بازاریابی تبلیغات در گوگل همه چیز با یک کلمه کلیدی شروع می‌شود. زمانی که شما از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری استفاده می‌کنید، کلمات کلیدی را در قسمت سرچ تایپ می‌کنید تا بتوانید چیزی را که دنبال آن می‌گردید را پیدا کنید. نتایجی که گوگل به شما نشان می‌دهد، فرقی نمی‌کند که نتایج طبیعی باشند یا تبلیغاتی که بابت آن‌ها پول پرداخت شده است یا نه، به این دلیل بر روی صفحه ظاهر شده‌اند چون با کلماتی که شما در قسمت سرچ تایپ کردید، مرتبط بوده‌اند. اگر می خواهید صفحه تبلیغات شما بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، باید آن کلمه کلیدی را در صفحه خود پیشنهاد داده باشید.

 بنابراین، برای موفقیت در تبلیغات در گوگل، شما باید  اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرده‌ و پیشنهاد داده اید. این روند شامل چند بخش است:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کمپین تبلیغات در گوگل: شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، لیستی از کلمات کلیدی که به شدت با کسب و کار شما مرتبط هستند را پیدا کنید. نوین مارکتینگ در مقاله‌: با عنوان: درباره شناسایی بهترین کلمات کلیدی بیشتر بدانید این موضوع را بیشتر توضیح داده است  هدف اصلی این است، زمانی که افراد محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را سرچ می‌کنند، صفحه وب سایت شما هم در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شود.
  • گروه بندی و سازمان دهی کلمات کلیدی: موثر‌ترین حساب‌های تبلیغات در گوگل، کلمات کلیدی را به گروه‌های کوچک‌تر کلمات کلیدی خیلی مرتبط طبقه بندی می‌کنند.
  • کلمات کلیدی منفی: کلمات کلیدی منفی، یک روش فیلتر کردن کلیک‌های ناخواسته است. با تنظیم کردن کلمات کلیدی منفی، به گوگل نشان می‌دهید که هنگام سرچ چه کلماتی، تمایل ندارید که صفحه تبلیغات شما بر روی صفحه نمایش جستجو ظاهر شود.
  • پیشنهاد بهینه سازی کلمات کلیدی: هر شخص بودجه محدودی دارد، بنابراین مهم است که هزینه‌های خود را بدون پرداخت بیش از حد لازم، بر روی بهترین کلمات کلیدی صرف کنید.

همان طور که متوجه شدید، پرداخت به ازای هر کلیک فقط به یافتن کلمات کلیدی مناسب بستگی ندارد. برای به دست آوردن رتبه بندی بالای  فهرست جستجو با هزینه کم، شما باید در حساب کاربری خود برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. این نکته به این معنی است که:

  • شما باید یک حساب کاربری سازمان یافته برای تبلیغات در گوگل داشته باشید.
  • شما باید تبلیغات هدفمند و تاثیرگذار داشته باشید.
  • شما باید صفحات فرود بهینه داشته باشید.

همه این عوامل بر روی امتیاز کیفیت کلمات کلیدی شما تاثیرگذار است _ معیاری کلیدی که تعیین کننده مکان تبلیغات شما و مقدار هزینه پرداختی  به ازای هر کلیک تبلیغاتی است.

شما می توانید در مورد تمام این مفاهیم، اطلاعات بیشتری را در کارگاه های آموزشی کسب کنید. در حال حاضر، اجازه بدهید که بر روی کلمات کلیدی و چگونگی عملکرد آن‌ها در حساب کاربری پرداخت به ازای هر کلیک تمرکز کنیم.

کلمات کلیدی در مقابل عبارت های جستجو

در گفتگو های محاوره ای، اصطلاحات “کلمه کلیدی”( keyword) و “عبارت جستجو”  (search query)غالباً به یک معنی به کار برده می‌شوند اما در اصل تفاوت کلیدی بین این دو کلمه وجود دارد. تفاوت بین کلمه کلیدی و عبارت جستجو چیست؟

کلمه کلیدی، چکیده‌ای است که از چندین عبارت جستجو به دست می‌آید.

عبارت جستجو، یک کلمه واقعی یا رشته‌ای از کلمات است که کاربر در قسمت سرچ موتور جستجو تایپ می‌کند.

در جایگاه بازاریابان جستجو، آن چیزی که ما هدف قرار می دهیم، کلمات کلیدی است. برای مثال، یکی از کلمات کلیدی شما ممکن است “عینک آفتابی” باشد. هنگامی که شما کلمه “عینک آفتابی” را پیشنهاد می‌دهید، عبارات جستجویی که شامل آگهی تبلیغاتی شما می‌شود، ممکن است کلماتی مانند “عینک آفتابی زنانه”، “عینک آفتابی هوانوردی” یا “عینک آفتابی برای صورت‌های کوچک” باشد. تمامی این عبارات جستجو، به کلمه کلیدی اصلی شما بازمی‌گردد.

اهمیت گروه بندی کلمات کلیدی

از آنجا که عبارت های جستجو دارای تنوع بسیاری هستند، بهترین شیوه ها نشانگر این مسئله هستند که بازاریابان پرداخت با هر کلیک (PPC)، کلمات کلیدی خود را به دسته‌های مختلف طبقه بندی می‌کنند.

دسته بندی و سازماندهی موثر کلمات کلیدی شما را قادر می‌سازد تا گروه‌های تبلیغاتی مرتبط و با کیفیت، آگهی‌های متنی و صفحاد فرود موثری ایجاد کنید که در نهایت باعث بهبود استراتژی ابلیغات در گوگل شما می‌شود.

ساده‌ترین راه برای شروع این است که از یک ابزار گروه بندی کلمات کلیدی برای شکستن یک لیست بزرگ از کلمات کلیدی به گروه‌های کوچک‌تر بر اساس موضوع استفاده کنید. سپس شما می‌توانید حتی این گروه‌ها را به گروه‌های کوچکتر تبدیل کنید، و یک سلسله مراتب یا ساختار درختی تشکیل دهید:

این ساختار به کمپین‌های ادوردز و گروه‌های تبلیغاتی شما در این کمپین‌ها هدایت خواهد شد.

چگونه کلمات کلیدی در تبلیغ گوگل شما کار می کنند

متن تبلیغ شما باید با کلمات کلیدی که پیشنهاد می‌دهید یکی باشد تا امتیاز بالایی را کسب کنید. که محل ظاهر شدن تبلیغات شما و هزینه هر کلیکتان (CPC) را مشخص می‌کند.

کلیدواژه‌ای که پیشنهاد می‌دهید باید در تبلیغات شما ظاهر شود تا هم جستجوگر و هم گوگل بتوانند ارتباط بین کلمات سرچ شده و تبلیغات شما را درک کنند. اصطلاحاتی که کاربر سرچ می‌کند، در تبلیغات شما به صورت پررنگ مشخص می‌شود، بنابراین به کار بردن کلمه کلیدی بیش از یکبار، باعث می‌شود تا آگهی شما بارزتر و مشخص تر شود.

برخی نکات برای استفاده از کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل شما:

  • سعی کنید از کلمه کلیدی یکبار در قسمت عنوان و یکبار هم در بخش توضیحات از آن استفاده کنید، اگر شما بتوانید این کار را در هنگام برقراری ارتباط انجام دهید، سبب می‌شود تا مزایای زیادی را کسب کنید.
  • کلمات کلیدی طولانی را پیشنهاد دهید، که رقابت کاری را ایجاد می‌کنند و در نتیجه هدفمندتر و ارزان‌تر‌ند.
  • درج کلمات کلیدی پویا را در نظر داشته باشید، که شامل درج عبارت دقیق سرچ شده توسط جستجوگر در تبلیغات شما است، و سبب می شود تا ارتباط نزدیکی بین آن‌ها برقرار شود.
  • از لینک‌های سایت و کلمات کلیدی مرتبط بیشتری برای گسترش آگهی خود استفاده کنید.

انواع مختلف کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

مفاهیم تبلیغات در گوگل - انواع مختلف کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

هنگامی که شما کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهید، در اصل این انتخاب را دارید تا به گوگل بگویید که دقیقا با سرچ چه عباراتی، تبلیغات شما بر روی صفحه ظاهر شود. در کل ۴ نوع مختلف کلمه کلیدی از کمترین محدودیت تا بیشترین محدودیت وجود دارد:

  • تطابق گسترده: این نوع پیش فرض کلمه کلیدی است. گوگل آگهی شما را با دامنه گسترده‌ای از عبارات جستجو تطابق می‌دهد. برای مثال، اگر شما کلمه “ماساژ” را پیشنهاد دهید، آگهی شما ممکن است به افرادی نشان داده شود که عبارت طولانی تری که شامل کلمه “ماساژ” می شود را سرچ می کنند، مانند “ماساژ میامی” یا “متخصص ماساژ بافت‌های عمیق”. تبلیغات شما ممکن است برای سرچ‌های نزدیکی به کلمه “ماساژ”، مانند “سنگ درمانی گرانشی” نیز نمایش داده شود.
  • تطابق گسترده اصلاح شده: در این حالت، شما می‌توانید به گوگل بگویید که صفحه تبلیغات شما را فقط هنگامی نمایش دهد که یک یا چند کلمه در عبارت سرچ شده مطابق کلمات کلیدی شما باشد، در این حالت دیگر کلمات هم معنی را در نظر نمی‌گیرد. اگر شما عبارت “+ماساژ” را پیشنهاد می‌دهید، در این صورت فقط برای عباراتی که دقیقا کلمه “ماساژ”را ذکر می‌کنند، صفحه تبلیغاتی شما ظاهر می‌شود.
  • مطابق عبارت: در این حالت شما به گوگل می‌گویید تنها زمانی صفحه تبلیغاتی شما را نشان دهد که عبارت سرچ شده دقیقاً مطابق عبارت شما باشد، مانند ” سنگ داغ”. (کلمات باید دقیقا به همین ترتیب ظاهر شوند). کلمات دیگر می توانند قبل یا بعد از این عبارت آورده شوند.
  • مطابقت دقیق: در حالت مطابقت محدودتر، شما به گوگل می گویید که فقط در هنگامی که عبارت سرچ شده کاملا و کلمه به کلمه مطابق کلمات کلیدی شما باشد، صفحه تبلیغ شما ظاهر شود.

در حالت تطابق گسترده، این مزیت وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بیشترین تعداد کلیک و نمایش را داشته باشید، هرچند ممکن است این کلیک‌ها کمتر هدفمند باشند و کمتر به صفحه شما ختم شود. در حالتی که مطابقت دقیق ذکر شده باشد، شاید شما کلیک کمتری دریافت کنید ولی تمامی ترافیک ایجاد شده با موضوع شما مرتبط خواهد بود.

اکنون که شما کاملاً با کلمات کلیدی آشنا شدید، به سراغ بخش بعدی می رویم.

گروه‌های تبلیغات: چگونه گرو‌ه‌های تبلیغات اثرگذارتری در تبلیغات گوگل بسازیم

گروه‌های تبلیغات Ad Groups بخشی اساسی در تبلیغات در گوگل هستند. ساخت گروه‌های تبلیغاتی تأثیر گذار می‌تواند به دریافت ترافیک و فروش بیشتر همراه با هزینه کمتر و نیز افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

  • گروه‌های تبلیغات در تبلیغات کلیکی چه معنایی دارند؟
  • چرا گروه‌های تبلیغاتی مهم‌اند؟
  • بهترین روش برای ساخت گروه‌های تبلیغات در تبلیغات در گوگل کدام است.

گروه تبلیغات چیست؟

اساسا یک گروه تبلیغات محلی برای تجمیع کلمات کلیدی شما در کمپین بازاریابی جستجوی است.

ساختار تبلیغات در گوگل به این صورت است که شما ابتدا بایستی یک حساب کاربری بسازید، و پس از آن شروع به ساختن یک کمپین تبلیغاتی کنید، این جایگاه  گروه‌های تبلیغات است.

این گروه‌های تبلیغات محلی برای اجتماع موارد زیر هستند:

  • کلمات کلیدی
  • تبلیغات متنی
  • صفحات فرود

به عبارتی دیگر، گروه‌های تبلیغات یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی هستند که برای سازماندهی حساب کاربری تبلیغات در گوگل و منظم کردن آن به کار می‌روند.

اهمیت گروه‌های تبلیغات

بسیار خوب، حالا می‌دانیم که گروه‌های تبلیغات اساسا ابزاری برای سازماندهی حساب کاربری تبلیغات کلیکی هستند. پس چرا باید به خود زحمت دهیم و از آن‌ها استفاده کنیم؟ اهمیت آن‌ها در چیست؟

گروه‌های تبلیغات ابزارهای مهم زیادی را در خود دارند!

اکثر موتورهای جستجو برای تعیین موارد زیر به سازماندهی گروه تبلیغات شما نگاه می‌کنند:

  • کدام کلمه‌ي کلیدی در تبلیغات شما، پاسخی به مورد جستجو شده است.
  • هنگام اجرای تبلیغات شما چه مواردی نشان داده می‌شود.
  • بازدید کننده پس از کلیک روی تبلیغات شما به چه صفحه‌ای می‌رود.

شما تصمیم گرفته‌اید که:

  • برای چه کسی (مخاطبی) تبلیغ کنید.
  • چه بگویید تا توجه مخاطب را جلب کنید.
  • و چگونه با ساخت گروه تبلیغات مخاطب را جذب می‌کنید.

چگونه گروه‌های تبلیغ بسازیم که واقعاً اثر گذار باشد

عبارت «واقعاً اثر گذار» در این عنوان به این معنی است که گروه‌های تبلیغاتی شما هزینه‌ کمتر و نرخ تبدیل بیشتری داشته باشد. اساساً در هنگام ساخت گروه تبلیغاتی، بایستی از یکپارچگی و ثبات پیشنهادات اطمینان حاصل کنید:

  • یکپارچگی – سامانه‌ای از تبلیغات بسازید که به صورت پیوسته گرو‌ه‌های کلمات کلیدی، تبلیغات متنی و صفحات فرودی به آن افزوده می‌شود که همگی با هم یکپارچه‌اند.
  • ثبات – این یکپارچگی منجر به ثبات می‌شود. تبلیغات متنی و صفحات فرود شما بایستی مستقیما با کاربران جستجو کننده‌ای که به دنبال آمدن به سایت شما هستند، حرف بزنند.

دو دلیل اصلی برای اهمیت این موارد برای شما و کسب و کار شما وجود دارد:

  • هزینه کمتر – به دلیل وجود سامانه‌ای به نام امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل، ساخت گروه‌های تبلیغات عالی به معنی پرداخت هزینه‌ی کمتر برای کلیک بیشتر است.
  • افزایش نرخ تبدیل – اگر من عبارت «خدمات طراحی گرافیکی» را جستجو کنم و تبلیغات شما پیرامون خدمات طراحی گرافیکی حرف بزند و پس از آن من را به صفحه‌ای ارجاع دهید که خدمات طراحی گرافیکی شما را نشان می‌دهد، احتمال خرید من بسیار بیشتر از زمانی است که متن تبلیغات یا صفحه فرود شما چیزی در این مورد نداشته باشد و یا محتوای هر یک از آن‌ها با دیگری یکپارچه نباشد.

پس چه مواردی باید در گروه‌های تبلیغاتی شما وجود داشته باشد؟ تبلیغات متنی! در بخش بعدی، درباره‌ی اهمیت تبلیغات متنی در تبلیغات در گوگل بحث می‌کنیم و به چگونگی بهینه سازی متن تبلیغات برای کارایی بهتر خواهیم پرداخت.

مفاهیم تبلیغات در گوگل - گروه‌های تبلیغ

نحوه بهینه سازی تبلیغات متنی در ادوردز

تبلیغات متنی جذاب و هدفمند برای داشتن یک PPC با کارایی بالا امری الزامی است. آنها اغلب اولین ارتباطی هستند که یک مشتری بالقوه با سایت شما دارد: تبلیغات متنی چیزی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند و تبلیغ شما برای آن‌ها به نمایش در می‌آید. این که آیا کاربران بر روی آگهی شما کلیک ‌کنند و به وب سایت شما منتقل ‌شوند، چند مورد بستگی دارد: قدرت متن، تطابق و ارتباط آن با آن چیزی که کاربر می‌خواهد.

از آنجا که آگهی متنی اغلب «اولین ارتباط» است، بسیار مهم است که آن‌ها را به خوبی ایجاد کنید. ایجاد تبلیغات در گوگل که به خوبی نوشته شده باشد، مزایای بسیار واضحی در بر دارد:

  • بهبود نرخ کلیک کردن
  • بهبود نمرات کیفیت
  • CPA پایین (هزینه به ازای هر اقدام)

مهم‌ترین چیزی که باید هنگام نوشتن آگهی متنی در ذهن خود داشته باشید، اطمینان حاصل کردن از این امر است که آگهی شما به موارد زیر بسیار مرتبط باشد:

  • محصول یا خدمات شما
  • هدف جستجوگر (که معمولا می‌تواند به وسیله کلمات کلیدی و زمینه تعریف شود)
  • صفحه فرود تبلیغات در گوگل شما

ساده ترین نسخه ممکن است یک آگهی متنی در گوگل همانند متن زیر باشد:

مفاهیم تبلیغات در گوگل - بهینه سازی تبلیغات متنی در ادوردزاین متن شامل یک عنوان، یک URL نمایش داده شده و دو خط توضیحات است. هر خط آگهی دارای تعداد کاراکتر محدودی است؛ نوشتن یک پیام چشمگیر و متقاعد کننده یک هنر است که به صورت ایده آل این متن باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • حداقل یک بار کلمه کلیدی مورد نظر در آن تکرار شده باشد.
  • گزاره ارزشمند منحصر به فرد شما را منتقل کند، به عنوان مثال، مزایای پیشنهاد شما و دلیل بازدید مردم از سایت شما به منظور کسب اطلاعات بیشتر را توضیح دهد.
  • شامل یک راه واضح برای اقدام است، یا یک دستور که به جستجوگر نشان می‌دهد که چه کاری باید انجام دهد و چه چیزی را با کلیک بر روی آگهی شما به دست می‌آورد.

گوگل ابزارهای زیادی برای اینکه تبلیغ شما مجذوب کننده باشد، ارائه می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید از افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید که لینک‌های اضافی را به کاربر نشان می‌دهد تا با کلیک بر روی آن‌ها اطلاعات بیشتری در مورد محصول شما کسب کنند. این اطلاعات اضافی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • محل دفتر و اطلاعات تماس، مانند آدرس فیزیکی و شماره تلفن.
  • تصاویری از محصولات موجود یا سایر امکانات مانند اتاق هتل.
  • یک فیلد وارد کردن ایمیل تا کاربران بتوانند برای دریافت یک لیست ایمیل، مستقیم از صفحه نتایج جستجوی گوگل ثبت نام کنند.

اهمیت بهینه سازی منظم آگهی‌های متنی

تبلیغ کنندگان برتر گوگل همیشه در حال تست و بهینه‌سازی آگهی‌های خود برای پیدا کردن تاثیرگذارترین پیام برای هر گروه از کلمات کلیدی، به منظور به حداکثر رساندن کلیک و نمره کیفیت و در نهایت کاهش پرداخت به ازای هر اقدام هستند، که تمام این موارد متناظر با ROI بالاتر است.

در حال حاضر بهینه سازی آگهی با استفاده از برنامه Optimize Ads، یک ابزار نوشتن تبلیغاتی، ساده‌تر از همیشه شده است که بخشی از نظر ما باید حدود ۲۰ دقیقه کار در هفته برای شما به طول انجامد. این ویژگی جدید به طور فعال عملکرد آگهی شما را نظارت می‌کند و فرآیند نوشتن آگهی را ساده تر می‌کند، بنابراین شما می‌توانید تبلیغات متنی PPC خود را تا حد امکان بهینه سازی کنید.

ارزش تبلیغات متنی بهتر

هنگامی که آگهی شما بیشتر به کاربران مربوط می‌شود، CTR شما بهبود می‌یابد و CTR بالا، بزرگ‌ترین جزء نمره کیفیت شماست. نمرات کیفیت بالا، کل حساب  گوگل ادوردز شما را بهبود داده و برای کسب و کار شما مناسب است. چرا؟ چون امتیاز کیفیت، رتبه تبلیغات شما را بهبود می‌بخشد در حالی که پرداخت به ازای هر کلیک شما را کاهش می‌دهد.

اگر فقط چند دقیقه در هفته را صرف بهبود ارتباط و CTR تبلیغات خود کنید، دو عدد از بدترین آگهی‌های خود را حذف کرده و آن‌ها را با متن جدید جایگزین کنید یا سعی کنید از یک افزونه تبلیغاتی جدید استفاده کنید در حال بهبود عملکرد حساب PPC خود هستید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search