درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه لیست ایمیل مخاطبان خود را زیاد کنیم؟

چگونه لیست ایمیل مخاطبان خود را زیاد کنیم؟
فهرست مطالب

تهیه یک لیست ایمیل جذاب یکی از مهمترین قسمت‌های طراحی و اجرای استراتژی موفق ایمیل مارکتینگ است. تهیه این لیست ایمیل برای بسیاری از سازمان‌ها یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های کمپین است. این مقاله برای بازاریابی ایمیلی موفق به شما کمک خواهد کرد.
شما محصول یا خدمت ارزشمندی برای ارائه به مشتریان فعلی و بالقوه دارید، اما چگونه افراد را ترغیب کنید که آدرس ایمیل خود را برای ثبت نام وارد کنند و آن را در اختیار شما قرار دهند؟
خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای بزرگ کردن لیست مشترکان ایمیلی خود از آنها استفاده کنید.در ادامه چندین مورد از این راه و روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. از Lead Magnet ها برای بزرگتر کردن لیست ایمیل خود استفاده کنید

لید مگنت و یا آهنربای جلب توجه ارزش رایگانی است که شما به بازدیدکنندگان خود پیشنهاد می‌دهید تا آنها را متقاعد کنید که آدرس ایمیل‌شان را در اختیارتان قرار دهند.
دریافت ایمیل آنها یک معامله است. شما به ایمیل آنها احتیاج دارید، بنابراین باید در عوض چیزی را که آنها می‌خواهند را ارائه دهید. وظیفه شما این است که آنها را ترغیب کنید و برای این کار به یک لید مگنت جذاب احتیاج دارید.
اگر لید مگنت شما آن چیزی باشد که افراد به دنبال آن هستند و افراد به خاطر آن حتی خطر اسپم دریافت کردن را به جان می‌خرند، شما موفق خواهید شد که ایمیل آنها را دریافت کنید.
سرعت ساخت و رشد لیست ایمیل شما وابسته به ارزش لید مگنتی هست که از آن استفاده می‌کنید:
لید مگنت ضعیف و بدون جذابیت = ثبت نام کم
لید مگنت ارزشمند و جذاب = تعداد بالای ثبت نام
طراحی، مکان، محل قرارگیری و استفاده از دریافت ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است، اما لید مگنت باعث ایجاد تفاوت چشمگیری میشود.
عکس پایین نمونه یک لید مگنت نیست:

لیست ایمیل - نمونه یک لید مگنت بی‌کیفیت

هیچ چیز جذابی و برای جلب توجه در آن وجود ندارد و افراد هیچ دلیلی برای ثبت نام نمی‌بینند. تقریبا می‌توانگ گفت این سایت ایمیل مارکتینگ را جدی نمی‌گیرد.
عکس زیر یک نمونه از لید مگنت است:

لیست ایمیل - یک نمونه از لید مگنت جذاب
Lead Magnet For Email list

یک آفر و پیشنهاد واضح ارائه شده است. تا حدودی حس اسپم دارد (کمی شلوغ است)، اما در کل، نمونه بسیار خوبی است.
طبیعتاً شما باید قولی که برای ثبت نام داده‌اید، را ادا کنید. بدقولی منجر به ایجاد لیست ایمیل بی فایده می‌شود. پول فقط در لیست نیست، بلکه در رابطه‌ای است که در نتیجه لیست بوجود می‌آورید. شما به دنبال یک شروع چشمگیر هستید.

 از اینجا بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست و از کجا شروع شد؟

چطور لید مگنت جذاب بسازیم؟

هدف شما این است که لید مگنتی بسازید که بازدید کنندگان را هیجان‌زده کند.
از خود بپرسید: چه چیزی برای کاربران من مفید است؟ پاسخ سوال چیزی است که حتی ممکن است بتوانید با استفاده از آن پول‌سازی کنید ولی تاکنون به سراغ آن نرفته‌اید.
حقیقت این است که بسیاری از وب‌سایت ها تلاش می کنند تا فقط افراد را جذب کنند. بسیاری لید مگنت دارند و چیزهای رایگانی در اختیار کاربران‌شان قرار میدهند. اما شما به دنبال کپی کاری نیستید.
خلاق، متفاوت و ماجراجو باشید. رقبای خود را رصد کنید و کار متفاوتی انجام دهید.

 از اینجا بخوانید : ۶ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ

۲. روی تهیه کردن مطالب همیشگی(evergreen) تمرکز کنید

وقتی صحبت از لیستی از محتوای رو به رشد می‌‍شود، عبارت «محتوای همیشه سبز»، اورگرین و یا مطالب همیشگی، عباراتی هستند که مدام با‌ آنها روبرو می‌شوید.
همانطور که احتمالا از نام آن حدس زده‌اید، محتوای همیشه سبز در طول دوره‌ای سالیانه پرتکرار است و بدون توجه به فصل، خوانندگان را به طور مداوم درگیر می‌کند. این مطالب نه تنها برای مخاطبان مفید است، بلکه برای شما نیز مفید است. از این گذشته، اگر بتوانید از محتوایی که قبلاً تولید کرده‌اید، مجدد استفاده کنید، لیست کارهای جدید که باید به سرانجام برسانید کوتاه‌تر می‌شود.

لیست ایمیل - روی تهیه کردن مطالب همیشگی(evergreen) تمرکز کنید

اگر به دنبال روش‌هایی برای استفاده موثرتر از محتوای همیشه سبز هستید، ایمیل مارکتینگ برای شروع وسیله مناسبی است، هرچند که گاهی این مورد نادیده گرفته می‌شود. با افزودن این استراتژی‌های ماندگار برنامه خود، می‌توانید مخاطبان مستقیم خود را بدون ایجاد محتوای جدید جذب کنید.

 از اینجا بخوانید : همه چیز درباره طراحی ایمیل

۱. محتوای همیشه سبز را در ایمیل‌های خوش‌آمد‌گویی خود بگنجانید.

به طور معمول، ایمیل‌های خوشامدگویی نسبت به خبرنامه‌های عادی بیشتر باز شده و خوانده می‌شوند. چرا که:
۱) خوانندگان انتظار دریافت یک ایمیل را دارند.
۲) همچنین این ایمیل می‌تواند تاییدی برای ثبت نام موفقیت‌آمیز آنها باشد.

لیست ایمیل - محتوای همیشه سبز را در ایمیل‌های خوش‌آمد‌گویی خود بگنجانید.
از این تعامل قابل توجه، با هدایت مشترکین جدید خود به سمت برخی از مطالب همیشه سبز، استفاده بهینه کنید. لینک دادن به یک یا دو مقاله با کیفیت بالا، می‌تواند توجه آنها را به ایمیل‌های شما جلب کند و به شما کمک کند در بلند مدت تعامل ایمیلی را افزایش دهید.

۲. از جذاب‌ترین محتوای خود، برای ارسال ایمیل به مشترکان جدید استفاده کنید.

در اغلب مواقع مشترکان ایمیلی در ابتدای پیوستن به شما در بالاترین سطح تعامل قرار دارند، پس ارسال یک سری ایمیل از بهترین محتوای شما می‌تواند به محکم شدن این ارتباط کمک کند.
مجموعه ایمیلی خوشامدگویی شما می‌تواند شامل مجموعه متنوعی از محتوای ماندگار با کیفیت بالا، انتخاب مقالاتی درباره یک موضوع واحد یا حتی یک مقاله واحد باشد که به صورت همزمان ارسال می‌شوند. اگر خوانندگان بدانند که هر روز برای آنها مطالب مفیدی ارسال می‌شود، عادت می‌کنند و هر روز ایمیل‌شان را باز می‌کنند. وقتی نوبت به تهیه لیست مخاطبان اختصاصی می‌شود، بوجود آوردن چنین عادت‌هایی در مخاطبین اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

 از اینجا بخوانید : چرا خرید لیست ایمیل اشتباه است؟

۳. محتوای برتر را در الگوی خبرنامه ایمیل خود به نمایش بگذارید.

خبرنامه‌های شما همواره برای تمام مطالب نیازی به محتوای کاملاً جدید ندارند. ناشرانی مانند Wired که دارای سابقه طولانی در تولید محتوای عالی هستند، به مقالات همیشه سبز در هر خبرنامه اشاره می‌کنند. برای راحتی کار و افزایش سرعت می‌توانید جایگاه خاصی مخصوص محتوای همیشه سبز در خبرنامه خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از عناوینی چون «بهترین مقاله‌ها»، «از آرشیو»، «بهترین مطالب ماه گذشته» و غیره استفاده کنید.

۴. در سرمقاله ایمیل، لینک و اشاره‌ای از مطالب همیشه سبز قرار دهید.

حتی خبرنامه‌های آنلاین نیز ممکن است، به راهنمایی برای مطالب احتیاج داشته باشند. برای پر کردن این قسمت می‌توانید از محتوای همیشه سبز بهره ببرید. برای مثال اگر درباره اخبار روز، قبلا مطلب مفیدی تهیه کرده‌اید، حتما از آن محتوا نیز استفاده کنید. در این حالت مخاطبین جدید شما به مطالب قبلی دسترسی خواهند داشت.

۵. محتوای برتر خود را به یک سری ایمیل، محتوای همیشه سبز مستقل تبدیل کنید.

بازاریابان اغلب، مقالات با موفقیت بالا را باهم ترکیب می‌کنند، به طور مثال آنها را در قالب کتابهای الکترونیکی منتشر می‌کنند که مجدد به رشد خود ادامه دهند. اگر مجموعه‌ای از محتوا با موضوع مرتبط دارید که می‌توان آنها را در کنار هم قرار داد، می‌توانید از این مطالب برای ایجاد یک مجموعه ایمیل همیشه سبز استفاده کنید که باعث جذب مخاطبان شما شود.
هاروارد بیزینس ریویو، از این روش برای دوره‌های آموزشی الکترونیکی خود استفاده می‌کند که ترکیبی از یک سری ایمیل‌های پاپ آپ با ارزش آموزشی یک دوره آموزشی هستند.
تشویق مشترکان فعلی برای ثبت نام در این مجموعه می‌تواند تعامل آنها را با محتوای شما عمیق‌تر کند، در حالی که همین مطالب می‌تواند باعث جذب کاربران جدید شود.

 از اینجا بخوانید : ۱۳ موردی که پیش از ارسال ایمیل تبلیغاتی بعدی خود باید چک کنید

۶.از محتوای همیشه سبز خود برای جذب مشترکان جدید استفاده کنید.

اگر مقاله‌ای به طور منظم بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما می‌آورد، شما فرصتی عالی دارید تا این بازدیدکنندگان موقت را از طریق ایمیل به مخاطبین مستقیم خود تبدیل کنید. به این منظور باید ایمیل‌های آنها را جمع‌آوری کنید، با این کار یک راه ارتباطی مستقیم با آنها ایجاد می‌کنید.

لیست ایمیل - از محتوای همیشه سبز خود برای جذب مشترکان جدید استفاده کنید.
برای این منظور، از مفید بودن استراتژی جمع‌آوری ایمیل اطمینان حاصل کنید. در میانه مطالب امکان ثبت نام را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید، با این ترتیب توجه آن را جلب می‌کنید، از عوامل بصری مانند اسلایدر استفاده کنید. در این اسلایدها به مخاطبین این پیغام را انتقال دهید که با ثبت نام در خبرنامه مطالب مشابه برای آنها ارسال خواهد شد، بدین ترتیب شانس شما برای تبدیل این بازدیدکنندگان موقت به مخاطبین همیشگی بالا می‌رود.

۳. از CTAها در تمام مطالب بلاگ خود بهره ببرید

یکی از موثرترین راه‌ها برای گسترش لیست ایمیل ، اضافه کردن فرم اشتراک مناسب و استفاده از کال تو اکشن‌های قوی در وب سایت و وبلاگ شما است.
لیستی از کلمات قدرتمند جمع آوری کنید
بهترین کلمات کال تو اکشن کوتاهترین‌ها هستند. و اگر می خواهید نرخ تبدیل و یا کانورژن را در ایمیل مارکتینگ افزایش دهید ، باید از مواردی استفاده کنید که احساسات خاصی را به خواننده شما منتقل می‌کند. این واژه ها به واژه‌های قدرت نیز معروف هستند.
چند نمونه از کلمات قدرت که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم، عبارتند از:

  • ایجاد
  • کاوش
  • پیوستن
  • ذخیره
  • شروع
  • ارتقا
  • یافتن
  • رایگان
  • تلاش
  • متوقف

باید بتوانید با این کلمات افراد را به سمت انجام عمل خاصی سوق دهید. به این ترتیب خوانندگان صرف را به تعامل وا می‎دارید.
چه سودی برای خواننده شما وجود دارد؟
کلمات قدرتمند عالی هستند، اما کل ماجرا را منتقل نمی‌کنند، این اکشن‌ها باید یک مزیت برای خواننده داشته باشند.
به عنوان مثال، فرض کنید، من یک فرم را با یک دکمه CTA با عنوان «اشتراک»، «مشترک شوید» ایجاد می‌کنم. این CTA بر روی خواست من، که جذب مخاطبین است، متمرکز شده‌است.
درعوض، سعی کنید عبارات CTA خود را سودمند کنید. این عبارات را از دید مخاطبین بنویسید. اگر سودی به آنها برسانید احتمال ثبت نام بالاتر می‌رود.
این کال تو اکشن‌ها را در سراسر مطالب خود پخش کنید، فرم خروجی در نظر بگیرید، در گوشه و کنار با کال تو اکشن توجه آنها را جلب کنید. میانه پربازدیدترین مطالب خود را به جذب مخاطب اختصاص دهید.

 از اینجا بخوانید : ۷ سرویس بازاریابی ایمیلی برتر برای کسب و کارهای کوچک

۴. هنگامی که افراد برای یک رویداد ثبت نام میکنند، آدرس ایمیل آنها را جمع‌آوری کنید

اگر میزبان رویدادهایی هستید که افراد برای شرکت در آنها باید از قبل ثبت نام کنند و یا بلیط خریداری کنند، باید اطلاعات مهم مربوطه را از قبل جمع آوری کنید. این زمان، فرصت مناسبی برای این است که از افراد درخواست ایمیل کنید.
کری بونت، مدیر بازاریابی در رینز الوشا استرن، توضیح می‌دهد که چگونه جمع آوری آدرس ایمیل از ثبت نام کنندگان رویداد به شما این امکان را می‌دهد تا پس از برگزاری رویداد، با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنید. او بعد از اجرای مراسم برای شرکت‌کنندگان یک فرم نظر سنجی ارسال می‌کند.
در اختیار داشتن ایمیل‌هایی که به رویدادها مرتبط هستند، و با یک نظرسنجی ادامه پیدا می‌کنند و در نهایت بررسی نتایج بسیار جالب است. این برخورد ناشناخته‌ها را از بین می‌برد و شفافیت بوجود می‌آورد، که باعث می‌شود ادامه کارها برای من بسیار هیجان‌انگیز و همراه با انگیزه شود.
عکس زیر نمونه‌ای از درخواست عضویت در خبرنامه هنگام ثبت نام در یک رویداد است:

لیست ایمیل - نمونه‌ای از درخواست عضویت در خبرنامه
Request to subscribe to the newsletter

 ۵.پایگاه داده فعلی را بررسی کنید

از پایگاه داده مخاطبین موجود خود غافل نشوید. همکاران، دوستان و اعضای خانواده می‌توانند شروع خوبی برای تهیه لیست ایمیل باشند.

۶. تبلیغات کنید

می‌توانید از تبلیغات فیسبوک، تبلیغات در گوگل ادوردز و راه‌های دیگر برای گسترش لیست ایمیل خود استفاده کنید.

۷. در شبکه‌های اجتماعی خود امکان دریافت خبرنامه را معرفی کنید

تلاش کنید از تمامی کانال‌های ارتباطی خود استفاده کنید، همانطور که در پایان خبرنامه‌های ایمیلی شبکه‌های اجتماعی خود را معرفی می‌کنید، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی خبرنامه و ثبت نام ایمیلی را معری کنید.

۸. تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرید

برای مشترکین ایمیل آفرهای ویژه در نظر بگیرید، تخفیف ویژه آنها طراحی کنید و یا مطالبی را به طور ویژه زودتر از دیگر کانال‌ها در اختیار آنها قرار دهید.

داشتن لیست ایمیل مرتبط و هدفمند به شما کمک میکند تا ایمیل مارکتینگ موفق تری داشته باشید و در هر کمپین تبلیغاتی با بازاریابی ایمیلی نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید. فراموش نکنید در استفاده از لیست ایمیل زیاده روی نکنید و تا کاربران شما به سراغ دکمه لعو عضویت نروند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search