درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب
فهرست مطالب

امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را وسوسه کرده که به سوی این پلتفرم جذاب بروند. به ویژه اینکه این درآمد دلاری است و می‌تواند در وضعیت اقتصادی ایران بسیار برای فرد قابل توجه و کمک‌کننده باشد.
اما برای افزایش کسب درآمد از یوتیوب راه‌هایی وجود دارد. همانطور که خدمات سئو بسیاری از صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها را برای بهتر دیده شدن و افزایش فروش یاری می‌کند.
در ادامه این نوشته قصد داریم درباره کسب درآمد از یوتیوب بیشتر صحبت کنیم و روش‌ها و امکانات این پلتفرم را مورد بررسی قرار دهیم.

برای کسب درآمد از یوتیوب چه شرایطی لازم است؟

آمار یک سال اخیر کانال شما در یوتیوب باید شامل حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده (سابسکرایبر) و ۴۰۰۰ ساعت نمایش باشد. در صورتی که در یک سال گذشته موفق به کسب این آمار شده باشید امکان درآمدزایی برای شما فعال می‌شود.

کسب درآمد با گوگل ادسنس در ایران

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کار در ایران وریفای کردن یک حساب گوگل ادسنس برای درآمدزایی از طریق یوتیوب است. به دلیل تحریم‌های موجود در ایران مشکلاتی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید با داشتن حساب گوگل ادسنس از پس این مشکلات برآیید.
در قبول پیشنهادات مراکز مختلف برای ساخت حساب گوگل ادسنس بسیار احتیاط کنید. اگر مایل بودید با شرکتی در این زمینه همکاری کنید، حتما از اعتبار آن شرکت و مدیریتش اطمینان حاصل کنید. اما بعد از ساختن حساب گوگل ادسنس و وریفای کردن آن، کسب درآمد و تبدیل آن به ریال کار ساده‌ای است. شرکت‌های معتبر این درآمد را برای شما به ریال تبدیل می‌کنند.

قوانین مربوط به کپی رایت در یوتیوب

بهتر است قبل از هر اقدامی با قوانین کپی رایت کاملا آشنا شوید. یوتیوب در مورد این قوانین بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توانید از محتوایی که حق کپی رایتش با شما نیست درآمد کسب کنید. چه بسا این کار باعث بلاک شدن کانال شما بشود.
حتی اگر از تکه‌ای از فیلم یا موسیقی بدون حق کپی رایت در ویدیوی خود استفاده کنید، صاحب کپی رایت می‌تواند درآمد ناشی از ویدیوی شما را به حساب خود واریز کرده یا شکایت کند. در صورت شکایت ویدیوی شما حذف خواهد شد.
یک امکان مفیدی که یوتیوب در اختیار کاربران قرار داده، ادیت ویدیو است. مثلا شما می‌توانید آن بخش کپی‌شده را از فیلم خود حذف کنید و یا صدای موسیقی کپی‌شده را سایلنت کنید. در این صورت ویدیوی شما می‌تواند در کانال باقی بماند و برای خود شما درآمدزایی کند.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب
شرایط کسب درآمد از یوتیوب

شناسه محتوا یا Content ID

با استفاده از این شناسه گوگل می‌تواند محتواهای دارای حق کپی رایت را در یوتیوب شناسایی کند. با ثبت شناسه محتوا، حق انتشار برای صاحب آن محفوظ می‌باشد. اگر محتوا توسط کانال دیگری منتشر شود، صاحب کپی رایت می‌تواند آن را بلاک کرده یا درآمد حاصل از آن را به حساب خودش واریز کند. ثبت شناسه محتوا و پیگیری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید مراقب باشید محتواهایی را که با شناسه شخص دیگری ثبت شده‌اند در کانال خود انتشار ندهید. برای محتواهایی که تولید کرده‌اید نیز هرچه زودتر کانتنت آیدی ثبت کنید.

مواردی که بر میزان درآمد شما از یوتیوب تاثیر می‌گذارند

  • تعداد بازدید ویدیو
  • تعداد کلیک روی تبلیغات ویدیوی شما
  • طول ویدیو
  • مدت زمانی که کاربر ویدیو را تماشا کرده

اینها اصلی‌ترین عواملی هستند که میزان درآمد شما را در یوتیوب تعیین می‌کنند.

تعرفه درآمد از یوتیوب

یکی از سوالات رایج کسانی که قصد دارند از طریق یوتیوب به کسب درآمد بپردازند این است که میزان درآمد بر چه معیار و چگونه حساب می‌شود؟ میزان درآمد از یوتیوب بر اساس تعداد بازدید از ویدیوها تعیین می‌شود.
حدودا می‌شود گفت یوتیوب به ازای هر هزار بازدید از ویدیو، بین یک تا سه دلار می‌پردازد. اما عده‌ای از یوتیوبرها گفته‌اند که ممکن است بشود با تبلیغات بیشتر، در ازای هر هزار بازدید حتی تا هجده دلار درآمد داشت.
اما موارد مختلفی می‌توانند روی تعداد بازدید ویدیوهای شما موثر باشند مثل تعداد دنبال‌کننده (سابسکرایبر) و تعداد ویدیوها. طبیعتا هرچه سابسکرایبر کانال شما بیشتر باشد میزان بازدید و لایک و کامنت بالاتر می‌رود و تبلیغات شما هم بیشتر دیده می‌شوند.
تعداد ویدیوهای کانال نیز تاثیر زیادی روی میزان درآمد دارند. چون هرچه تعداد ویدیو بالاتر باشد تعداد بازدیدها هم بیشتر می‌شود و مجموع بازدید از ویدیوهای شما درآمد خوبی را برایتان به همراه می‌آورد.

سئو در یوتیوب هم کارآمد است

سئوی یوتیوب شباهت‌های زیادی با سئوی سایت دارد و می‌تواند در افزایش بازدید و درآمد از این پلتفرم هم موثر باشد. جستجوی عبارات کلیدی و کلیدواژه‌ها، اعمال کردن اصول سئو در عناوین و دسکریپشن‌ها، و همچنین سئوی تگ‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در دیده شدن ویدیو و جذب بازدید بالا داشته باشند.

پایان‌بندی

با به کار گیری ترفندهای اصولی می‌توانید درآمدزایی خوبی از کانال یوتیوب خود داشته باشید. خدمات سئو و گوگل ادز می‌توانند در بهبود بخشیدن به محتوای کانال یوتیوب شما و افزایش بازدید بسیار موثر باشند.
به علاوه اینکه یوتیوب با بخش آنالیتیکس، ابزار خوبی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند با تحلیل موقعیت خود و در نظر گرفتن آمار بازدید و اینگیجمنت و مخاطبان، به بهترین ایده‌ها برای رقابت و تولید محتوا و بهبود کانال دست یابند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
What is a sales funnel -novinmarketing
|
هر یک از مراحل قیف فروش بر رفتار مصرف کننده تاثیر دارد. شما باید مشتریان را از...
Search