درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۶ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ

۶ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ
فهرست مطالب

مزیت ایمیل مارکتینگ چیست؟ اگر تا به حال شما و یا کسب و کارتان از ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده‌اید، آیا وقت آن رسیده است که شروع به استفاده از ایمیل مارکتینگ کنید؟ تقریبا می‌توان گفت که پاسخ این سوال بله است. چرا که ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های بازاریابی است که همواره و به صورت مداوم بالاترین میزان بازگشت سرمایه را برای کسب و کارها به همراه داشته است.

امروزه ایمیل مارکتینگ توسط هزاران شرکت و در ابعاد مختلف به عنوان ابزاری برای بازاریابی آنلاین به کار گرفته می‌شود. افرادی که تاکنون از این روش استفاده نکردند و یا با آن آشنایی ندارند ممکن است بالافاصله متوجه مزایای ایمیل مارکتینگ نشوند، بنابراین در ادامه ۶ مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

 از اینجا بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست و از کجا شروع شد؟

۱. هزینه کم

یکی از مهم ترین مزایای ایمیل مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق ایمیل هزینه پایین آن در مقایسه با دیگر راه‌ ها و روش‌های بازاریابی و مارکتینگ است. در این روش مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای چاپ کاتالوگ و بروشور و یا هزینه نمایش تبلیغ بر روی بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و یا غیره نیستید. بازاریابان و نیروهای مارکتینگ ممکن است تمایل داشته باشند از سیستم‌های پولی ارسال ایمیل و ارزیابی کمپین و پیگیری آن استفاده کنند، درست که ارسال انبوه ایمیل ممکن است هزینه‌هایی برای شما داشته باشد، اما این هزینه با هزینه‌های دیگر کمپین‌ها اصلا قابل مقایسه نیست.

 از اینجا بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست؟ معرفی۳ ابزار قدرتمند و ۳ نمونه موفق ایرانی

۲. ارتباط با افرادی که در حال حاضر برند شما را می شناسند

مزیت ایمیل مارکتینگ - ارتباط با افرادی که در حال حاضر برند شما را می شناسند

از دیگر مزیت ایمیل مارکتینگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که ایمیل مارکتینگ جزو تنها روش‌های مارکتینگ است که مخاطبین آن به صورت داوطلبانه خود برای دریافت ایمیل اعلام آمادگی کرده‌اند. در بسیاری از کسب و کارها و بسیاری از کمپین‌های مارکتینگ ایمیل تنها برای کسانی فرستاده می‌شود، که از قبل ثبت نام کرده‌اند. به همین دلیل ایمیل مارکتینگ ممکن است نرخ کانورژن (تبدیل) بسیاری بالاتری داشته باشد چرا که جامعه هدف این کمپین افرادی هستند که از قبل برند شما را می‌شناسند.

البته در این روش می‌توان به لیست انبوه نیز ایمیل ارسال کرد، اما دریافت این ایمیل ناخواسته تنها ممکن است باعث آزار کاربران و در نتیجه خراب شدن تصویر برند شود. بسیاری از نیروهای مارکتینگ و شرکت‌های بزرگ مشاوره بازاریابی شما را از ارسال ایمیل به لیست‌های خریداری شده و آماده منع می‌کنند. آماده سازی لیست شخصی سازی شده و ارگانیک به مراتب نتایج موفق تری برای شما به همراه خواهد داشت.

۳.  ارسال پیام های هدفمند و شخصی

مزیت ایمیل مارکتینگ - ارسال پیام های هدفمند و شخصی

اکثر بازاریابان و مارکترها در راستای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و افرادی که با کسب و کارها آشنایی دارند با دستی باز هزینه می‌کنند. اما کسانی که تخصص آنها در ایمیل مارکتینگ است می‌توانند پا را از این فراتر گذاشته و فقط به یک سری از مخاطبین با یک سری ویژگی خاص ایمیل ارسال کنند.

اگر یک محصول فقط در منطقه جغرافیایی خاص عرضه می‌شوند و یا فقط در یک منطقه و فروشگاه خاص تخفیف اعمال شده‌است، می‌توان فقط برای ساکنین این منطقه ایمیل ارسال کرد. اگر فقط قصد تخفیف بر روی کالاهای ورزشی دارید فقط برای کسانی که به ورزش علاقه‌مند هستند، ایمیل ارسال کنید. ایمیا مارکتینگ یکی از روش‌های محبوب سئوکارها برای گرفتن بازدید هدفمن می‌باشد.

برای دریافت مشاوره سئو رایگان با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

اگر نسبت به مشتریان خود دست به جمع آوری اطلاعات می‌زنید، نتایج ایمیل مارکتینگ برای شما خارق العاده خواهد بود. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از این تاکتیک به طرز چشم گیری نرخ کانورژن را بالا می‌برد. روش ارسال ایمیل بار هر موضوعی برای تمام مشتریان دیگر کارایی ندارد و شرکت‌هایی به بهترین نتایج دست می‌یابند که داده‌ها و کمپین‌های خود را دسته بندی می‌کنند تا بهترین و مرتبط ترین پیام را به مشتریان و کاربران منتقل کنند.

۴. سودآوری سریع

مزیت ایمیل مارکتینگ - سودآوری سریع

وبسایت «هفته مارکتینگ» گزارش کرده‌است که ایمیل مارکتینگ سالیانه باعث ۲۹ میلیارد پوند فروش بیشتر در خرده فروشی‌ها می‌شود.

مزیت ایمیل مارکتینگ این است که راه بسیار مناسبی برای تشویق به خریدهای غیر ضروری است. ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر با کلیک بر روی ۲ دکمه خرید خود را نهایی کند، راه‌های دیگر بازاریابی و مارکتینگ این امکان را ندارند. برخلاف دیگر روش‌های بازاریابی در ایمیل مارکتینگ با استفاده از یک کال تو اکشن مناسب و وصل کردن آن به قسمت پرداخت، ایمیل می‌توانند به صورت مستقیم منجر به خرید شود.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما به اطلاعات زیادی دست پیدا خواهید کرد که با استفاده از آنها و به کار بردن درست روانشناسی کاربر می‌توانید نتایج خود را بهبود ببخشید.

۵. راه اندازی آسان

مزیت ایمیل مارکتینگ - راه اندازی آسان

لزوما برای کسب موفقیت در راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ به یک تیم بزرگ و یا زیرساخت فنی قوی احتیاج ندارید. شما می‌توانید کمپین ایمیل مارکتینگ خود را پر از ویدیوها، تصویر و لوگوهای گران کنید. با این حال برخی از موفق‌ ترین کمپین‌ها از ایمیل‌های حاوی متون ساده استفاده کرده اند، و این موضوع شاهدی بر اهمیت محتوای ایمیل است.

بسیاری از شرکت‌های مارکتینگ و پلتفروم‌های ارسال ایمیل، امکان راه اندازی آسان و سریع کمپین ایمیل مارکتینگ را به شما می‌دهند.

۶. اندازه گیری دقیق بازخوردها

یکی دیگر از مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ شناسایی سریع و آسان نقاط ضعف است. بیشتر نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهند که که حرکات کاربر را دنبال کنید، نرخ کلیک و کانورژن را بدست آورید، تا به راحتی نقاطی که می‌توانید کمپین خود را بهتر کنید را شناسایی کنید. و اگر مشکل را شناسایی کردید برای ادامه به راحتی می‌توانید تغییرات را اعمال کنید، اما در تبلیغات فیزیکی و چاپی این امکان از دسترس شما خارج است.

استفاده موثر از ایمیل مارکتینگ

مزیت ایمیل مارکتینگ - استفاده موثر از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ممکن است هیجان انگیزترین روش بازاریابی نباشد، و شاید بعضی آن را روشی قدیمی وخسته کننده بدانند، اما این روش همچنان در استراتژی‌های بازاریابی نقش مهمی ایفا میکند. با اینکه با ظهور شبکه‌های اجتماعی بسیاری به پایان رسیدن دوران ایمیل مارکتینگ را قریب الوقوع در نظر می‌گرفتند، اما امروز به نظر می‌رسد این روش تا مدت‌های طولانی به پایان عمر خود نخواهد رسید.

در واقع می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی این روش جذاب‌تر شده و ارتباطات را بالاتر می‌برد و همین موضوع باعث احیای ایمیل مارکتینگ شده‌است.

نرخ بازگشت سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۶ به ازای ۱ پوند ، ۳۰.۳ پوند بود در حالی که در سال ۲۰۱۷ به ازای هر پوند ۳۲.۲۸ پوند بازگشت سرمایه را شاهد بودیم و این رقم در حال رشد است و همین موضوع اهمیت سرمایه گذاری در چند روش بازاریابی را بالاتر می‌برد.

طبق تحقیقات ۷۳ درصد از بازاریابان و مارکترها امیل مارکتینگ را به عنوان اولین روش بازاریابی دیجیتال طبق نرخ بازگشت سرمایه در نظر می‌گیرند،مزیت ایمیل مارکتینگ این است که باعث رشد چشمگیر میزان فروش مخصوصان در خرده فروشی و مشتریان نوع C می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search