درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۳ موردی که پیش از ارسال ایمیل تبلیغاتی بعدی خود باید چک کنید

13 موردی که پیش از ارسال ایمیل تبلیغاتی بعدی خود باید چک کنید
فهرست مطالب

­احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که پس از ارسال ایمیل تبلیغاتی خود متوجه شده‌اید که لینک موجود در آن اشکال داشته است. اتفاق بد و خجالت آوری است. ارسال یک ایمیل بد و مشکل‌دار می‌تواند برای هر سازمانی یک ضربه سخت به پیکره دیجیتال مارکتینگ آن سازمان تلقی شود.

بدیهی است که اشتباهات سهوی و ناخواسته برای همه روی می‌دهد اما مهم این است که برای کاهش این اشتباهات راهکاری پیدا کنید. ما ممکن است بازاریابان دقیقی باشیم اما هنوز هم انسانیم. نکته اساسی این است که چگونه می‌توانیم از بروز اشتباهات ساده و ناخواسته در کمپین بازاریابی ایمیلی خود جلوگیری کنیم؟ یک راه حل، ارسال آزمایشی ایمیل است، بسیاری از ابزارها نظیر ابزار ارسال ایمیل هاب‌اسپات امکان ارسال ایمیل آزمایشی برای بررسی آن، پیش از ارسال ایمیل اصلی را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر از این روش استفاده نکنید، در خطر برخورد با مشکلاتی هستید که به آن‌ها اشاره کردیم و ممکن است ایمیلی نه چندان جالب را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

برای جلوگیری از ارسال ایمیل تبلیغاتی مشکل‌دار و به تبع آن تضعیف نتایج بازاریابی، چک لیست زیر را مطالعه کنید و پیش از ارسال هر یک از ایمیل‌های تبلیغاتی خود، آن‌ها را بررسی کنید.

 از اینجا بخوانید : رویگردانی مشتری چیست؟

این ۱۳ مورد مواردی هستند که عملا شما را در برابر رئیستان سربلند می‌کند و از تلفن های خشمگین او در امان می‌مانید. هیچ چیز در کار به اندازه اتهام به بی‌حواسی نمی‌تواند شما را ناراحت کند.

۱. لینک‌های شکسته

یکی از مهم‌ترین کابوس‌های هر بازاریاب، ارسال ایمیل تبلیغاتی حاوی لینک‌های شکسته است، خصوصاً در صورتی که جذب لید تجاری هدف اصلی ارسال ایمیل باشد. به همین علت است که ما تأکید می‌کنیم بررسی ایمیل و آزمایش کردن لینک‌ها بسیار موضوع مهمی است و اولین موردی که باید بررسی شود هم همین موضوع است. همه لینک‌ها را بررسی کنید. آیا صفحات مربوطه به درستی بارگذاری می‌شوند؟ آیا با خطای ۴۰۴ (پیدا نشدن صفحه) روبرو می‌شوند؟ همه لینک‌های شکسته خود را تصحیح کنید.

۲. لینک‌های فراموش شده

نزدیک‌ترین مورد به لینک‌های شکسته، لینک‌های فراموش شده هستند. ساده‌ترین و در دسترس‌ترین مثال برای این مورد، تصاویری است که برای دکمه اقدام برای عمل CTA استفاده می‌کنید. بررسی کنید که تصویر مورد نظر برای لینک مناسب است و همه جوانب مرتبط رعایت شده است. این مورد متن لینک‌ها، دکمه‌های اقدام برای عمل، آیکن‌های دنبال کردن/اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی و تمامی تصاویر شامل می‌شود.

 از اینجا بخوانید : ۶ راه برای افزایش نرخ حفظ مشتری

۳. دکمه‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی با لینک شکسته

وقتی درباره دکمه‌های شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که این دکمه‌ها به راحتی دچار مشکل می‌شوند. اگر هم شما از کاربران هاب‌اسپات باشید، ابزار ایمیل این شرکت به صورت خودکار دکمه‌های شبکه اجتماعی را برای شما خواهد ساخت. کافی است نشانی اینترنتی صفحه مورد نظر خود را وارد کنید (فرقی ندارد صفحه فرود، پستی وبلاگی، نسخه اچ‌تی‌ام‌ال ایمیل و امثال آن باشد)، ابزار ایمیل، دکمه اشتراک گذاری آن را می‌سازد. البته دیگر ابزار‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی نیز به راحتی این لینک‌ها را در خود جای می‌دهد. با این حال اگر از ابزار ایمیل هاب‌اسپات یا هر شرکت دیگری استفاده می‌کنید، حتماً آن‌ها را در ایمیل‌های آزمایشی خود بررسی کرده و از صحت کارکرد آن‌ها مطمئن شوید.

۴. اشتباهات نوشتاری و دستوری

نوشتار و دستور زبان نقش مهمی در بازاریابی دارند، فرقی نمی‌کند که یک کتاب الکترونیک بسازید، یا پستی را در وبلاگ خود منتشر کنید و یا پیش‌نویس ایمیل تبلیغاتی خود را آماده سازی کنید. نوشتار و دستور زبان برای هر یک از این موارد اهمیت دارد.

ایمیل آزمایشی خود را برای یکی از اعضای گروه خود که بیشترین دانش ادبیاتی را دارد، بفرستید و از او بخواهید که آن را بررسی و تصحیح کند.

۵. تصاویر مشکل‌دار

تصاویر شما چگونه به نظر می‌رسند؟ آیا کشیده شده یا جمع شده‌اند؟ پیکسل پیکسل شده‌اند؟ بیش از اندازه بزرگ‌اند؟ آیا از متن جایگزین برای زمانی که بارگذاری نشده‌اند استفاده کرده‌اید؟ بررسی کنید تمامی تصاویر شما به همان شکلی که می‌خواهید به نمایش درآیند و اگر اینگونه نبود، آن‌ها را اصلاح کنید.

۶. قالب‌بندی ضعیف

وقتی که ایمیل تبلیغاتی خود را در صندوق دریافت مشاهده می‌کنید، موارد مرتبط با قالب‌بندی آن را هم بررسی کرده و اصلاح کنید. آیا بخشی از متن به دلیل نبود فضای مناسب خوانا نیست؟ اگر از بولت “•” استفاده کرده‌اید به درستی نمایش داده می‌شوند؟ (نکته: از آنجا که نرم افزار برخی از دریافت کنندگان ایمیل شما از بولت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، بهتر است به جای بولت‌های HTML از نشانگر ستاره (*) استفاده کنید.) اگر قالب‌بندی نیز ضعیف به نظر می‌رسد، مشکلات موجود را پیش از ارسال رفع کنید.

۷. مشکلات رنگ‌بندی

آیا رنگ‌های ایمیل تبلیغاتی شما شفاف و خوانا هستند، یا به خاطر استفاده از رنگ‌های نامناسب ناخوانا هستند؟ آیا افزودن پس‌زمینه رنگی به متن، باعث مشکل در خواندن متن ایمیل شده است؟ همچنین به یاد داشته باشید که درست است بخش‌های دارای پس‌زمینه رنگی باعث جذابیت ایمیل شما می‌شود اما اگر مراقب نباشید مشکل‌زا هم خواهند بود، این حالت را در نظر بگیرید: فرض کنید کل ایمیل و یا بخشی از آن را با پس‌زمینه خاکستری ایجاد کرده‌اید. برای اینکه متن خوانا شود، آن را به رنگ سفید نوشته‌اید. در این حالت اگر نرم افزار یا مرورگر فرد دریافت کننده ایمیل توانایی پردازش رنگ خاکستری را نداشته باشد (بله احتمال این اتفاق وجود دارد)، متن شما چگونه نمایش داده خواهد شد؟ متن شما مخفی خواهد شد! نکته مهم این است که متن ایمیل شما بایستی بدون در نظر گرفتن پس‌زمینه هم خوانا باشد و وابسته به رنگ پس‌زمینه نباشد.

۸. عنوان ایمیل و نام فرستنده

آیا مشخص است که ایمیل شما توسط یک فرد نوشته شده نه یک ربات؟ به عبارت دیگر از چه اسمی به عنوان نام فرستنده استفاده می‌کنید، نام شرکت (ربات) یا نام کسی در شرکت (شخص). در واقع و بر اساس آزمون A/B انجام شده توسط شرکت هاب‌اسپات، میان نام هاب‌اسپات و نام یکی از کارمندان شرکت به عنوان فرستنده، مشخص شده است که ایمیل‌های ارسالی با نام شخص کلیک‌خور بیشتری نسبت به ایمیل‌های ارسالی با نام شرکت داشته‌اند. نکته مهم دیگری که باید بررسی کنید، طول عنوان ایمیل است. آیا  می‌توانید نام ایمیل را مختصر کنید؟ عنوان ایمیل را تا حد امکان مختصر و مفید بنویسید، میزان بهینه برای عنوان حداکثر ۵۰ کاراکتر است. طول عنوان ایمیل باید به اندازه‌ای باشد که در همه نمایشگر (خصوصاً گوشی‌های موبایل) به درستی نمایش داده شود.

ایمیل تبلیغاتی - عنوان ایمیل و نام فرستنده
نتایج تست a/b

۹. کارکرد برچسب‌های پویا

اگر از هر گونه برچسب پویا یا داینامیکی (مثلFIRSTNAME  و غیره) در ایمیل خود استفاده می‌کنید، از کارکرد صحیح آن‌ها و ارائه اطلاعات درست مطمئن شوید. همچنین در استفاده از برچسب‌های پویا به این نکته نیز توجه داشته باشید که از فهرست‌هایی استفاده کنید که همه بتوانند آن‌ها را به کار ببرند. برای مثال اگر بخش گیرنده ایمیل خود را روی شناسه کاربری توییتر تنظیم کنید، کاربرانی که اطلاعات مربوط به توییتر خود را در اختیار شما قرار نداده‌اند ایمیلی دریافت نمی‌کنند و این موضوع مشکل‌ساز است.

ارسال ایمیل تبلیغاتی - کارکرد برچسب‌های پویا

۱۰. جلوگیری از ارسال اسپم یا هرزنامه

هیچکس نمی‌خواهد ایمیل تبلیغاتی ارسال شده‌اش با مشکلات قانونی و هرزنامه مواجه شود. پیش از ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی ابتدا بایستی قوانین موسوم به CAN-SPAM را مطالعه کرده و آن‌ها را در ایمیل‌های خود رعایت کنید. به طور خاص، هر یک از ایمیل‌های ارسالی توسط شما باید حاوی نشانی واقعی (فیزیکی) شما باشد. به علاوه نباید از اطلاعات فریب‌دهنده، منحرف کننده و جعلی در هیچ یک از بخش‌های ایمیل نظیر عنوان، ارسال کننده و غیره استفاده کنید. به عبارت دیگر از ارائه شفاف اطلاعات مربوط به فرستنده ایمیل، شرکت یا شخص، اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که عنوان ایمیل ارسالی به وضوح نشان می‌دهد که محتوای ایمیل درباره چیست. نهایتاً در هر یک از ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال شده باید راهی واضح و مشخص برای گیرنده معرفی کنید که در صورت نیاز از فهرست خبرنامه ایمیل شما خارج شود. بنابراین اگر لینکی برای خروج از فهرست ارسال ایمیل شما وجود ندارد، مشکل بسیار بزرگی خواهید داشت. همچنین به یاد داشته باشید که تخطی از قوانین CAN-SPAM می‌تواند به جریمه‌ای تا ۱۶ هزار دلار برای هر ایمیل منجر شود.

ارسال ایمیل تبلیغاتی - جلوگیری از ارسال اسپم یا هرزنامه

۱۱. امکان نمایش ایمیل در وب

آیا ایمیل شما حاوی لینکی به نسخه تحت وب ایمیل است؟ بسیاری از ابزارهای ایمیل نظیر ابزار هاب‌اسپات امکان ساخت نسخه تحت وب ایمیل را فراهم می‌کنند. لینک این صفحه را به متن ایمیل خود اضافه کنید. به این ترتیب، اگر تصاویر و یا هر بخش دیگری از ایمیل برای گیرنده به درستی نمایش داده نشود، آن‌ها می‌توانند به سادگی نسخه تحت وب را ببیند و محتوای ایمیل شما را کامل مشاهده کنند.

۱۲. قالب‌بندی نسخه متنی

نسخه متنی ایمیل شما چطور به نظر می‌رسد؟ ایمیل ارسالی شما باید هم به صورت اچ‌تی‌ام‌ال و هم به صورت نسخه متنی در دسترس گیرنده باشد. بدیهی است که بهینه‌سازی هر دو نسخه نیز به یک اندازه اهمیت دارد و مهم است. برای حصول اطمینان از بهینه بودن نسخه متنی ایمیل، موارد زیر را در ایمیل آزمایشی ارسال شده بررسی کند: شباهت محتوای آن با نسخه HTML، متقاعد کننده بودن متن ایمیل، لینک‌های کوتاه (به تعداد کم)، درستی عناوین و استفاده از نشانگر مناسب (ستاره *).

۱۳. دسترسی‌پذیری مناسب

بهترین راه برای بررسی نحوه نمایش ایمیل تبلیغاتی در مرورگرها، نرم افزارهای ایمیلی و دستگاه‌ها این است که خودتان آن را بررسی کنید! برای صرفه جویی در زمان و رفع مشکل آزمایش ایمیل تبلیغاتی در هر یک از این موارد، می‌توانید ایمیل خود را در دستگاه‌ها، مرورگرها و نرم افزارهای ایمیل محبوب بررسی کرده و قالبی را انتخاب کنید که در اکثر آن‌ها نمایش درست و قابل قبولی داشته است.

امیدوارم با رعایت این ۱۳ نکته، ارسال ایمیل تبلیغاتی خوبی داشته باشید. در مقالات آینده نوین مارکتینگ سعی می‌کنم به نکات بیشتری درباره ایمیل‌های تبلیغاتی موفق اشاره کنم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search