درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چرا خرید لیست ایمیل اشتباه است؟

چرا خرید لیست ایمیل اشتباه است؟
فهرست مطالب

خرید لیست ایمیل شاید یک راه میانبر وسوسه انگیز به نظر برسد. اما رشد بانک اطلاعاتی شما از این طریق در واقع یک ایده وحشتناک است. بیایید تا با هم بررسی کنیم که چرا از انجام این عمل باید به هر قیمتی اجتناب شود.

لیست ایمیل در واقع پایه و اساس یک استراتژی موفق بازاریابی ایمیل است. داشتن یک گروه از مشترکان ایمیلی فعال با علاقه واقعی به محصول یا خدمات شما در اصل یکی از دارایی‌های با ارزش شما به حساب می‌آید.

کاربران بعد از تماشای ایمیل تبلیغاتی می‌خواهند بیشتر با فعالیت‌های تجاری شما آشنا شوند. از همین رو وارد سایت شما می‌شوند. در این مرحله طراحی سایت شما هر چقدر قوی‌تر با رابط کاربری آسان‌تری داشته باشید، شانس بیشتری برای محبوبیت به دست می‌آورید.

اما شاید شما فقط یک فعالیت جدید شغلی را در یک بازار جدید شروع کرده‌اید و احتمالا هنوز لیست ایمیل شما به اندازه دلخواهتان نیست.

ثبت‌نام‌های اولیه ایمیل به آرامی وارد سیستم می‌شوند. افزایش ناگهانی لیست ایمیل از ابتدای کار ممکن است کاری طاقت‌فرسا و طولانی به نظر برسد. حتی شاید صبر خود را از دست بدهید.

و در این هنگام ممکن است برخی از کسب و کارهای مشکوک دیگر قصد فروش یک لیست ایمیل به شما را داشته باشند. شاید وسوسه شوید که لیست ایمیلتان را هزار نفره کنید، و در همین لحظه به این موضوع فکر می‌کنید که این کار ممکن است روش خوبی باشد.

این کار را نکنید. خرید لیست ایمیل هیچ‌ وقت کار درستی نیست.

 از اینجا بخوانید : احساسات قدرتمند در فروش را بشناسید ۷ حسی که موجب فروش می‌شوند

بررسی اجمالی خرید لیست ایمیل

با وجود این که در ابتدا ممکن است این کار وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما در این مورد به ما اعتماد کنید: خرید لیست ایمیل خبر بدی برای تجارت شماست.

دلایل زیادی برای این حرف وجود دارد. می‌توانیم تمام این دلایل را در ۶ نکته اصلی گردآوری کنیم.

۱. در مرحله اول و بسته به جایی که در جهان زندگی می‌کنید، ارسال پیام‌های ناخواسته به افراد بدون رضایت صریح آنها احتمالاً غیرقانونی است (به GDPR و عملکرد CAN-SPAM فکر کنید).

۲. در ثانی، با توجه به ماهیت ارسال ایمیل‌های ناخواسته، این کار باعث می‌شود تا به لیست اسپم بپیوندید.

۳. مردم با ایمیل‌های اسپم رفتار خوبی ندارند. اگر شما به طور ناخواسته وارد ایمیل مردم شوید، آن‌ها با شما اینگونه رفتار خواهند کرد.

۴. البته قطعا سرویس دهنده ایمیل اول از همه به آنجا می‌رسد و ایمیل شما را قبل از این که به جعبه ورودی ایمیل وارد شود به عنوان اسپم طبقه‌بندی می‌کند.

۵. این کار تأثیر منفی بر روی امتیاز فرستنده شما خواهد داشت که به نوبه خود مانع ارسال ایمیل شما می‌شود (یعنی توانایی شما برای ارسال ایمیل در صندوق ورودی کم می‌شود). حتی از این بدتر، IP ایمیل شما ممکن است در لیست سیاه ایمیل قرار بگیرد.

۶. مهم‌تر از تمام این مسائل، هر سرویس بازاریابی ایمیلی که شما برای آن ثبت نام کرده‌اید، از لیست خریداری شده شما امتناع می‌ورزد. فروشندگان نمی‌خواهند شهرت IP مشترک خود را برای شما به خطر بیاندازند. مهم نیست که خبرنامه شما چقدر قانونی باشد.

 از اینجا بخوانید : بازاریابی سفر در اینستاگرام ، ۴ نکته را فراموش نکنید!

بررسی اجمالی خرید لیست ایمیل

 

ارسال ایمیل ناخواسته و ایجاد مشکلات قانونی شود

خرید لیست ایمیل غیر قانونی نیست، اما استفاده از این لیست‌ها به منظور ارسال پیام‌های بازاریابی برای افرادی که صریحاً موافقت خود را برای دریافت چنین مکاتباتی اعلام نکرده‌اند غیر قانونی است. این امر توسط قوانین محلی تعیین می‌شود که گیرنده ایمیل در آن مکان زندگی می‌کند.

(اما حتی اگر قانون خاصی در این مورد وجود نداشته باشد، این کار هنوز بسیار وحشتناک است و ما اکیداً انجام آن را منع می‌کنیم).

حتی اگر فروشنده لیست ادعا کند که مخاطبین برای دریافت پیام‌های تبلیغاتی موافقت خود را اعلام کرده‌اند، شما نمی‌توانید از این موضوع مطمئن باشید.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در مورد لیست‌های خریداری شده، روشی است که توسط آن آدرس‌ها جمع آوری شده است. بیشتر اوقات، این آدرس‌ها توسط ربات‌ها جمع ‌آوری می‌شود. به هر حال، اگر تاکنون آدرس ایمیل خود را در جایی در وب‌سایت قرار داده‌اید، یک روش هوشمندانه برای جلوگیری از دست نخورده شدن آن توسط ربات‌ها، تایپ کردن ایمیل به این صورت است: 

john(dot)smith(at)gmail(dot)com

محتوای بی‌ربط و نتایج ضعیف

ارتباط درست، کلید موفقیت در بازاریابی است. بهترین راه برای ماندگاری در صندوق‌های ورودی شلوغ این روزها ارسال ایمیل‌های با ارزش و مرتبط برای مشترکین است. منظور ما از این حرف در اصل ارسال ایمیل‌هایی است که حاوی مطالب مفیدی باشد که مطابق با علایق شخصی مخاطبین است.

اگر شما به خرید لیست ایمیل اقدام کنید، هیچ اطلاعاتی درباره افراد درون لیست نمی‌دانید. شما برای افراد غریبه ایمیل می‌فرستید. چه چیزهایی برای این افراد «مرتبط» به حساب می‌آید؟

شما نمی‌دانید هر ایمیلی که برای آن‌ها ارسال می‌کنید، احتمال دارد نادیده گرفته شود یا به عنوان اسپم علامت گذاری می‌شود. این ایمیل‌ها برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند، که در اینجا به مرحله بعدی می‌رسیم…

خرید لیست ایمیل - محتوای بی‌ربط

 

لیست‌های خریداری شده و آسیب به اعتبار برند شما

هیچکس نمی‌خواهد ایمیل‌های ناخواسته دریافت کند. حتی از منابعی که می‌شناسند و به آن اطمینان دارند. دریافت ایمیل از یک شرکت ناشناس یا خبرنامه‌ای که برای دریافت آن ثبت‌ نام نکرده‌اند حتی بدتر است.

در نظر بگیرید که اگر با خرید لیست ایمیل فعالیت خود را شروع می‌کنید، بسیاری از افراد موجود در این لیست نمی‌دانند که شما چه کسی هستید. با ارسال ایمیل ناخواسته، این خطر وجود دارد که آنها شرکت و برند شما را با اسپم بدانند.

برای برندهای بزرگتر، تصمیم به خرید لیست ایمیل می‌تواند عواقب منفی دیگری هم داشته باشد. ساخت یک برند نیازمند تلاش‌های زیاد در مدت زمان طولانی است. تنها یک اشتباه برای نابود کردن آن کافی است.

دسترسی تکذیب شده برای خدمات بازاریابی ایمیل

بهترین خدمات و افزونه‌های ایمیل اجازه استفاده از لیست‌های خریداری شده بر روی سرورهای خود را نمی‌دهند.

چندین دلیل برای این کار وجود دارد. در مرحله اول، فروشندگان خدمات ایمیل نمی‌خواهند اسپم‌ها را فعال کرده یا فعالیت اسپم را ارتقا دهند. اسپم‌ها برای خرید لیست‌های ایمیل بدنام هستند. ارائه دهندگان خدمات بازاریابی ایمیل نمی‌خواهند از هیچ طریقی به اسپمرها کمک کنند.

خسارت به نرخ تحویل و امتیاز فرستنده

اگر توسط یک سرویس دهنده ایمیل به عنوان اسپم پرچم گذاری شوید، IP ایمیل شما نیز پرچم گذاری می‌شود. در بدترین حالت، IP شما می‌تواند در لیست سیاه قرار بگیرد. یعنی اگر دفعه بعد که قصد ارسال ایمیل داشته باشید، حتی اگر گیرندگان هدف شما واقعاً برای دریافت ایمیل ثبت نام کرده باشند، ایمیل‌های شما ارسال نخواهند شد. این امر می‌تواند یک نتیجه فاجعه آور برای بیزنس شما به بار آورد.

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید لیست ایمیل شما شانس بالایی برای گرفتار شدن در «تله‌های اسپم» دارید. اینها آدرس‌های غیرفعالی هستند که عمداً توسط مشتریان ایمیل در تلاش برای جذب اسپم‌ها دسترسی آن‌ها باز نگه داشته شده است. هیچ شخصی نمی‌تواند با آن آدرس ثبت نام کند… بنابراین بدیهی است که فرستنده spammer است.

بازاریابی ایمیل مبتنی بر رضایت

خرید لیست ایمیل را فراموش کنید. مطمئناً، افزایش لیست‌های شخصی شما ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد، اما بازدهی مشترکین ارگانیک در طولانی مدت به مراتب بیشتر خواهد بود.

از این گذشته، کسانی که در واقع می‌خواهند از شما خبری بشنوند، احتمال بیشتری دارد که برای خرید کردن به شما مراجعه کنند.

رویکرد مبتنی بر رضایت را اتخاذ کنید. فرم‌های ثبت نام ایمیل ایجاد کنید و آن‌ها را در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید. 

همچنین بهتر است تا آنچه را که فرآیند اشتراک مضاعف خوانده می‌شود تنظیم کنید. این در حالی است که یک مشترک جدید برای تایید اشتراک خود، ایمیل با یک لینک دریافت می‌کند. این امر به دو هدف انجام می‌شود: تأیید رضایت مشترک و اطمینان از صحت بیان و استفاده فعال آدرس.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search