درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بازاریابی سفر در اینستاگرام ، ۴ نکته را فراموش نکنید!

بازاریابی سفر در اینستاگرام ، 4 نکته را فراموش نکنید!
فهرست مطالب

صنعت گردشگری به سرعت در حال رشد است و یکی از بزرگترین و پر رقابت‌ترین صنعت‌ها در جهان است. به گزارش Business Insider، مشتریان مدرن به احتمال زیاد برای مسافرت خود پول زیادی خرج می‌کنند و ۳۴٪ از آن‌ها تا بیش از ۵،۰۰۰ دلار را برای تعطیلات آینده خود اختصاص می‌دهند. برای بازاریابی سفر در اینستاگرام بهتر است نکاتی را بدانید.

به منظور متمایز بودن میان این جمعیت، کارکنان صنعت سفر باید با این موج همراهی کنند. یک پادکست توسط فیس‌بوک ادعا می‌کند که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با بازاریابی سفر توانسته تاثیر قابل توجهی بر روی صنعت سفر خواهد داشت: ۷۰٪ از علاقه‌مندان به سفر از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن برنامه‌های سفر خود استفاده می کنند، ۶۷٪ مردم از این پلتفرم برای پیدا کردن ایده‌های الهام بخش برای سفرهای جدید استفاده خواهند کرد و ۶۱٪ مردم در حین سفر در اینستاگرام به دنبال انجام کارهای جدید می‌گردند.

برندهایی مانند National Geographic این موضوع را تشخیص می‌دهند. امروزه، این برند بیش از ۱۲۸ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد که آن را به عنوان بهترین برند تجاری در سیستم عامل اجتماعی تبدیل می‌کند. این که آیا شما یک برند عظیم، یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت کرایه اتومبیل یا حتی یک وبلاگ نویس سفر و گردشگری هستید، اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظرتان، ایجاد آگاهی از برند، افزایش وفاداری و اعتماد نسبت به برند و رشد درآمد است.

به بیان ساده، اینستاگرام به یک ابزار عالی بازاریابی برای داستان پردازی بصری است که مسافران را به سمت خود جلب می‌کند. اگر قصد دارید بازاریابی سفر در اینستاگرام را حرفه‌ای‌تر انجام دهید، در ادامه چهار نکته بازاریابی در اینستاگرام از فعالان برتر صنعت سفر آورده شده است:

  1. یک برنامه منسجم طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند
  2. اثبات اجتماعی، وفاداری را ایجاد می‌کند
  3. خرید توسط برنامه در حال رشد است
  4. خدمات عالی به مشتری ضروری است

 از اینجا بخوانید : بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ و نکاتی مفید درباره آن

۱. یک برنامه منسجم طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند

به طور عملی هر شرکت مسافرتی قصد دارد مشتریان جدیدی را به دست آورد. هرچه دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما بیشتر باشند، مشتریان بالقوه بیشتری را می‌توانید بدست آورید. اگر می‌خواهید نسبت به رقبای خود متمایز شوید و طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کنید، توجه زیادی به صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. آن را چشم‌نواز کنید، زیرا ۶۵٪ از افراد تحت تاثیر قوه بینایی خود هستند.

علاوه بر این، ۷۲٪ از افراد عکس‌های خود را هنگام مسافرت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که ۶۷٪ از مردم مکان‌هایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که عکسبرداری از آن‌جا برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی جذاب باشد.

این بدان معنی است که نمایش دادن مقاصد برای الهام بخشیدن به مسافران بسیار مهم است.

اگر یک وبلاگ‌نویس مسافرتی هستید، داشتن یک فید زیبا در اینستاگرام راهی مناسب برای نمایش محصولات شما و تشویق طرفدارانتان برای امتحان کردن آن است. در ادامه به یک مثال اشاره شده است:

یک خبر خوب برای شرکت‌هایی که به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند: برای ایجاد فید یکپارچه اینستاگرام، نیازی به داشتن عکس‌های زیاد نیست. شما می‌توانید عکس‌ها را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید تا جلوه‌ای مانند موزاییک ایجاد شود. این کار به شما در ساماندهی فید کمک خواهد کرد و آن را چشم نواز‌تر می‌کند. 

مهم نیست چه چیزی به شما کمک می‌کند تا محتوای تصویری زیبا را برای فید اینستاگرام خود ایجاد کنید، هیچ فرقی نمی‌کند محتوای تولید شده توسط کاربر را منتشر کنید یا خودتان عکسبرداری کنید. ایده اصلی استفاده از محتوای تصویری به منظور ایجاد یک تصور اولیه خوب در بازدیدکنندگان است و این که بتوانید دنبال کنندگان خود را مشتاق نگه دارید. تمام این کارها به رشد شما کمک می‌کند.

نکته اصلی: داشتن یک فید منسجم در اینستاگرام روشی اثبات شده برای جلب توجه مخاطبین موردنظر، تبدیل بازدیدکنندگان به دنبال کنندگان و الهام بخشیدن به آن‌ها است.

 از اینجا بخوانید : بهره بردن از فضای دیجیتال برای مدیریت کسب‌وکار در شرایط بحران

بازاریابی سفر در اینستاگرام - برنامه منسجم سفر

 ۲. اثبات اجتماعی، وفاداری و اعتماد ایجاد می‌کند

با انتخاب شدن مکرر توسط کاربران در بازار، اثبات اجتماعی شکل می‌گیرد. وفاداری و اعتماد به برند موضوعی است که شما را نسبت به رقیبانتان متمایز می‌کند و باعث می‌شود تا توجه مخاطبین را به خود جلب کنید. علاوه بر این، مسافران هنگام برنامه‌ریزی برای سفر خود به اثبات اعتبار اجتماعی برای الهام‌ گرفتن و اعتبار سنجی اعتماد می‌کنند.

مسافران توجه زیادی به سیگنال‌های اعتماد بخش دارند‌، بنابراین آن‌ها حوادث سفر را دنبال می‌کنند، نظرات دیگر مشتریان را می‌خوانند و قبل از رزرو هرگونه توصیه‌های شخصی را جستجو می‌کنند. در حقیقت، ۵۲٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی مستقیماً از عکس دوستان خود برای سفر الهام می‌گیرند. بنابراین شرکت‌های مسافرتی باید در اینستاگرام از اثبات اجتماعی استفاده کنند که روش‌های زیادی نیز برای انجام این کار وجود دارد.

برای مثال، Outdoor Research، شرکتی که برای ورزش در فضای باز لباس و تجهیزات فنی را به فروش می‌رساند، از طریق همکاری با افراد تاثیرگذار در مقیاس کوچک تلاش می‌کند تا اثبات اجتماعی به دست آورد و نتایج شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

 از اینجا بخوانید :۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی

بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی سفر در اینستاگرام توجه به اثبات اجتماعی است. برخی از شرکت‌ها برای به اشتراک گذاشتن بازخورد مشتری با مسافران بالقوه استفاده می‌کند. مشتریان نظرات خود را از طریق استوری‌ها در اینستاگرام در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهند. با بیش از ۵۰۰ میلیون حساب کاربری که روزانه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند، نه تنها مکان خوبی برای دسترسی به مخاطبین مورد هدف شما است، بلکه به ارائه اثبات اجتماعی نیز کمک می‌کند بدون این که مانع هدف اصلی شود.

همچنین می‌توان فضایی برای نظرات آن‌ها را در یک آلبوم جداگانه از قسمت هایلایت‌ها در اینستاگرام اضافه کنید که درست در زیر بخش bio ( بیو اینستاگرام ) ظاهر می‌شود و خواندن بازخورد مشتریان را برای دنبال‌کنندگان آسان‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید خدمات خود را متفاوت جلوه دهید و به مشتریان خود یک دلیل قانع کننده برای معرفی شرکتتان در اینستاگرام بدهید، بسیار مهم است که از برنامه پاداش ارجاعی استفاده کنید. در ادامه بررسی نحوه اشتراک نظرات یک وبلاگ نویس سفر در مورد استفاده از کدهای ارجاع Booking.com آورده شده است:

از آنجا که مردم از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتریان خود با سایر مصرف کنندگان استفاده می‌کنند، مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد تا مشتری‌های مدرن قبل از انتخاب شرکت مسافرتی خود، به تحقیق و جستجو بپردازند. اگر می‌خواهید از رقبای خود جلوتر باشید، به بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود اثبات اجتماعی ارائه دهید تا وفاداری و اعتماد آن‌ها به برند خود را افزایش دهید. از انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر و نمایش بازخورد مشتری از طریق Stories ( استوری اینستاگرام ) استفاده کنید، روش‌های بسیاری برای به اشتراک گذاشتن اثبات اجتماعی در اینستاگرام وجود دارد.

نکته اصلی: زمانی که شما اثبات اجتماعی را در اینستاگرام را هدف قرار می‌دهید، نگرانی مسافران بالقوه خود را کاهش می‌دهید که همین کار باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای تجارت شما می‌شود و مراحل تصمیمات خرید مشتری از شما را ساده‌تر می‌کند.

 از اینجا بخوانید :خرید فالوور اینستاگرام ممنوع !

۳. خرید توسط برنامه اینستاگرام در حال رشد است

محبوبیت خرید در اینستاگرام در حال افزایش است.حدود ۶۰٪ از افراد در اینستاگرام محصولات جدید یا خدمات جدیدی را در این پلتفرم کشف می‌کنند و ۱۳۰ میلیون حساب کاربری در یک ماه به منظور دریافت اطلاعات هر محصول بر روی پست‌های خرید کلیک می‌کنند.

برای شرکت‌های مسافرتی، این همچنین بدان معنی است که مشتریان بالقوه آن‌ها آماده رزرو سفر در اینستاگرام هستند، بنابراین شروع فرآیند فروش در داخل برنامه مهم است.

شرکت‌های موفق در این زمینه یک هشتگ با نام تجاری خود ایجاد کرده و از bio اینستاگرام به منظور آگاه ساختن بازدید‌کنندگان و دنبال‌کنندگان خود در مورد معاملات با مدت زمان محدود استفاده می‌کنند. حتی می‌توان یک سری از پست‌های اینستاگرام را به صورت دنباله‌دار نیز نوشت که تعامل و اشتیاق کاربران را بیشتر کرد.

خرید از اینستاگرام فقط برای برندهایی نیست که کالاهای فیزیکی می‌فروشند. اگر این کار به درستی انجام شود، به فروش سفر از طریق اینستاگرام نیز کمک می‌کند. پس شما هم می‌توانید برای بازاریابی سفر در اینستاگرام موفق شوید.

نکته اصلی: با وجود انواع ویژگی‌های خاص تجارت در اینستاگرام، افرادی که مسافرت می‌کنند راحت‌تر می‌توانند تجربیات سفر خود را در این برنامه کشف و رزرو کنند.

اگر می‌خواهید دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید، حساب اینستاگرام خود را برای خرید بهینه‌سازی کنید، مراحل خرید مشتری را بهبود بخشید و افراد را به خریدهای فوری ترغیب کنید.

 از اینجا بخوانید :۱۰ روش افزایش کامنت در اینستاگرام

۴. برای بازاریابی سفر در اینستاگرام خدمات عالی به مشتری ارائه دهید

در طی چند سال گذشته، انتظارات خدمات به مشتری تغییر کرده است. روزهایی که افراد مسافر فقط با یک شماره تلفن تماس می‌گرفتند دیگر تمام شده است.

مشتریان مدرن از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و حل مشکلات و درخواست‌های خود استفاده می‌کنند. بنا به گزارشات تقریبا ۴۶٪ از مشتریان از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با برند مورد نظر خود استفاده می‌کنند و ۵۵٪ از آن‌ها نیز انتظار دارند که پاسخ یا جواب قطعی خود را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند.

اگر در صنعت سفر کار می‌کنید، باید برای مدیریت گروه مشتریان راضی و ناراضی خود در اینستاگرام آماده باشید. مشتریان اغلب نقاط درد خود را در بخش نظرات به اشتراک می‌گذارند‌، بنابراین شرکت مجبور است تا مشکلات آنان را به سرعت حل کرده تا انتظارات مشتریان خود را برآورده کند و به مسافران بالقوه اثبات کند که شرکتشان ارزش انتخاب را دارد.

اما، اگر می‌دانید که نمی‌توانید انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید، بهتر است تا از راهکارهای جایگزین برای تماس با تیم پشتیبانی مشتری خود استفاده کنید.

از آنجا که مشتریان مدرن معمولاً برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با سایر افراد به منظور کمک به آن‌ها در انتخاب صحیح خرید، به سکوهای شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورند، ارائه پشتیبانی عالی برای مشتری در اینستاگرام این روزها به عنوان یک گزینه اختیاری به حساب نمی‌آید. علاوه بر این، ۷۳٪ از مشتریان می‌گویند که ارائه خدمات دوستانه یک عامل مهم در «علاقه پیدا کردن» به یک برند است. به عبارتی دیگر، زمانی که شما به مشتریان خود گوش می‌دهید و به سوالات آن‌ها متقابلاً پاسخ می‌دهید، نسبت به رقبای خود برتری بیشتری پیدا کرده و مشتریان وفاداری را جذب خواهید کرد.

نکته اصلی: به منظور افزایش رضایت مشتری و ارائه دلایل محکمی به آنان برای انتخاب شرکت شما نسبت به رقبای دیگر، ارائه پشتیبانی عالی به مشتری در اینستاگرام بسیار مهم است. این پشتبانی می‌تواند مواردی مانند: خواندن نظرات، تجزیه و تحلیل کردن پیام‌های شخصی، نظارت و بررسی بر ذکر نام تجاری خودتان به منظور حل کردن سریع درخواست‌های مشتری باشد.

سفر خود را برای موفقیت در اینستاگرام تنظیم کنید

مشتریان مدرن عاشق مسافرت هستند و غالباً برای کشف مقصدهای جدید، الهام گرفتن برای تعطیلات خود و خرید یا رزرو سفر به اینستاگرام روی می‌آورند. از آنجا که سفر یکی از سودآورترین کانال‌های اینستاگرام است، جای تعجب نیست که کمپانی‌های مسافرتی قصد دارند تا با استفاده از بازاریابی اینستاگرام نهایت سود و درآمد را  داشته باشند. اما قبل از اقدام به انجام هر کاری، بسیار مهم است تا از کمپانی‌های سفر موفق درس بگیریم تا متوجه شویم که چگونه می‌توان از اینستاگرام نتایج عالی به دست آورد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search