درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۰ روش افزایش کامنت در اینستاگرام

۱۰ روش افزایش کامنت در اینستاگرام
فهرست مطالب

یکی از روش‌های قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام افزایش کامنت در اینستاگرام است. در این مقاله ۱۰ روش برای افزایش کامنت در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

اگر اخیرا به تاریخ و ساعت صفحه خانه اینستاگرام خود دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که برخی از پست‌ها چند دقیقه پیش و برخی حتی چند روز پیش منتشر شده‌اند. چه اتفاقی افتاده؟ چرا مثل قبل تمام پست‌ها را با توجه به تاریخ انتشار نمی‌بینیم؟
اینستاگرام نیز مانند، شبکه های اجتماعی دیگر الگوریتم خود را تغییر داده است. یکی از عواملی که باعث بیشتر دیدن پست شما می‌شود، تعداد کامنت بالاتر است. پس اگر مشتاق هستید، افراد زیادی پست‌های شما را ببینند با ما همراه باشید، چرا که تا پایان این مطلب ۱۰ روش موثر برای افزایش کامنت در اینستاگرام را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. برگزاری مسابقه در پست‌ها برای افزایش کامنت در اینستاگرام

یکی از راه‌های ساده و سرگرم کننده برای جذب کامنت بیشتر از طرف دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام برگزاری مسابقه است. شما می‌توانید درباره مسابقه اینستاگرامی خود تبلیغ کنید و از مخاطبان بخواهید از طریق کامنت گذاشتن در مسابقه شرکت کنند. شما می‌توانید این مسابقه را به یک کمپین با طول یک هفته تبدیل کنید و از مخاطبین بخواهید در تمام این روزها کامنت بگذارند. شما حتی می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC در اینستاگرام استفاده کنید و از مخاطبین صفحه خود بخواهید در صفحه‌های خودشان تصاویر را به اشتراک بگذارند و شما را در آن پست یا استوری تگ یا منشن کنند.

۲. از کاربران بخواهید نظراتشان را در کامنت بنویسند

افزایش کامنت اینستاگرام - نظرات کاربران در کامنت

شاید ساده ترین راه برای جذب کامنت بیشتر این باشد که از کاربران بخواهید کامنت بگذارند.
محتوایی در اینستاگرام منتشر کنید که همین محتوا به خودی خود منجر به اشتراک گذاری شود. برای مثال از کاربران سوال بپرسید و یا از آنها بخواهید دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند تا بتوانند این محتوا را ببینند. این روش، راهی آسان و سرگرم کننده برای تعامل در شبکه های اجتماعی است.
در تصویر زیر برای شما یک مثال آورده‌ایم که در آن از مخاطبین سوال پرسیده شده است. شما می‌توانید از کپشن‌های ساده‌ای مثل «با این موضوع موافقید یا مخالف؟» و یا «نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید»، برای جذب کامنت بیشتر استفاده کنید.

 

۳. از ویدیوها بیشتر استفاده کنید.

تا پیش از این،  محدودیت ۱ دقیقه‌ای برای انتشار ویدیو در اینستاگرام وجود داشت . اما چند وقت است این محدودیت از بین رفته و شما می‌توانید ویدیوهایی با طول بیشتر را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. آمار تماشای ویدیو در این پلتفرم رو به افزایش است و کاربران اینستاگرام به محتوای ویدیوی توجه ویژه‌ای دارند.

افزایش کامنت اینستاگرام - استفاده از ویدئو

شما هم می‌توانید از این محتوای با تعامل بالا، یعنی ویدیوها استفاده کنید تا مخاطبان شما هنگام اسکرول کردن در صفحه فید، وقتی ویدیوی شما را میبینند، متوقف شوند و آن را تماشا کنند. فقط یک نکته را فراموش نکنید، محتوای ویدیویی شما باید جذاب و فریبنده باشد. کاربران به صورت کلی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ویدیوی بیشتر هستند و شما اگر محتوای خوب و قانع‌کننده‌ای تولید کنید و از مخاطبان خود بخواهید کامنت بگذارند، آنها با احتمال بالایی این کار را انجام خواهند داد.

۴. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

اگر از هشتگ اینستاگرام با موضوعات مرتبط و محبوب استفاده کنید وقتی این هشتگ‌های مورد جستجو قرار بگیرند، محتوای شما به نمایش خواهد درآمد. همچنین از طریق استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌توانید به صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز راه پیدا کنید. در واقع پست‌هایی که حداقل یک هشتگ مرتبط دارند، ۱۲ درصد تعامل بیشتری را به سمت خود جلب می‌کنند. با این روش شما می‌توانید تعامل ارگانیک را نیز به سمت خود جلب کنید، اینفلوئنسرها و کاربران وقتی به پست شما بر بخورند و ببینند درباره موضوعی که به آن علاقه‌مند هستند محتوا تولید کرده‌اید، به صورت طبیعی برای شما کامنت می‌گذارند. شما حتی میتوانید چند تا از استراتژی‌هایی که تا الان بررسی کردیم را برای جذب کامنت بیشتر با هم ترکیب کنید.

افزایش کامنت اینستاگرام - استفاده از از هشتگ‌های مرتبط
از ترندها و مباحث داغ روز بهره ببرید و یا از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید و در راستای آنها محتوا تولید کنید. نسبت به مناسبت‌ها آگاه باشید و محتوایی تولید کنید، که کاربران به دنبال آن هستند.

۵. پست‌ها را در زمان‌های مناسب منتشر کنید

بحث‌های زیادی پیرامون زمان مناسب برای انتشار محتوا در اینستاگرام وجود دارد و نمی‌توان به صورت قطعی گفت چه زمانی برای همه مناسب‌‌تر است. بهترین زمان برای انتشار محتوا وابسته به حوزه فعالیت شما، مخاطبان شما و محتوایی است که تولید میکنید.
بهترین توصیه‌ای که در این زمینه می‌توانیم برای شما داشته باشیم، این است که نرخ تعامل خود را مورد آزمایش قرار دهید، در روزهای مختلف هفته و در ساعات مختلف محتوا منتشر کنید و آنها را با هم مقایسه کنید، با این کار می‌توانید بهترین زمان برای انتشار محتوا را در پیج خود پیدا کنید چرا که در این زمان‌ها نرخ تعامل بالاتر است و شما شانس بیشتری برای جذب کامنت دارید.
مهم نیست که این زمان صبح شنبه باشد و یا عصر جمعه، مهم این است که در این بازه بالاترین نرخ تعامل وجود داشته باشد و شما بتوانید کامنت بیشتری دریافت کنید. برای برنامه‌ریزی و مقایسه بهتر می‌توانید از تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۶. کامنت‌های جالب دریافتی را باز نشر کنید.

بسیاری از افراد از دیده شدن و توجه لذت می‌برند. بهتر است بهترین کامنت‌ها و یا جالب‌ترین کامنت‌ها را منتشر کنید و یا حتی می‌توانید آن‌ها را در پست پین کنید تا بیشتر دیده شوند.

افزایش کامنت اینستاگرام - پین کردن کامنت

دیگر کاربران نیز تمایل دارند با این کامنت‌ها تعامل داشته باشند و در این مباحث گفتگو برقرار می‌کنند که در نهایت باعث بالا رفتن کامنت‌های کل پست می‌شود. انتشار اینگونه کامنت‌ها به کاربران شما نشان می‌دهند که شما نظرات را می‌خوانید و نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهید.

۷. از پست‌های سوال و جوابی استفاده کنید.

حالا با استفاده ابزارهای جدیدی مثل، استوری اینستاگرام ، igtv اینستاگرام و لایو می‌توانیم سوال و جواب مطرح کنیم و آنها را از طریق این ابزار منتشر کنیم. اگر می‌خواهید با کسی در لایو مصاحبه کنید، می‌توانید از پیش از انجام لایو، از طریق پست و استوری تبلیغ کنید.
در هرکدام از این پست و استوری‌ها، به طور مثال می‌توانید از کاربران بخواهید سوالاتی که دوست دارند از فرد مصاحبه شونده پرسیده شود را برای شما کامنت کنند. با توجه به موضوع مصاحبه شما ممکن است با سیلی از سوالات در کامنت‌ها روبرو شوید. علاوه بر کسب کامنت بیشتر مخاطبان شما حس می‌کنند که در جریان تولید محتوا مشارکت دارند و تاثیرگذار هستند.

۸.  برای افزایش کامنت در اینستاگرام بیشتر پست بگذارید

مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی پست گذاشتن به صورت مرتب و مکرر این دید را بوجود می‌آورد که شما فعال و به روز هستید. اگر فقط گاهی یک پست منتشر کنید، شانس دیده شدن شما در فید در مقابل پست‌هایی که مدام منتشر می‌شوند، کاهش خواهد یافت. اگر به صورت منظم و در بهترین ساعت روز پست بگذارید، افراد بیشتر پست‌های شما را می‌بیند. در نتیجه فالوورهای بیشتری بدست می‌آورید و در نهایت تعامل و کامنت بیشتری جذب می‌کنید.

۹. از ایموجی‌های مرتبط استفاده کنید تا پست‌ها شما چشمگیر شوند.

در حالی که هشتگ‌ها باعث بیشتر دیده شدن شما در نتایج جستجو می‌شود، ایموجی‌ها باعث می‌شوند توجه بیشتر به پست و کپشن شما جلب شود. توجه بیشتر احتمالا به تعامل، لایک و کامنت بیشتر منتهی می‌شود.

افزایش کامنت اینستاگرام - استفاده از ایموجی
هنگام استفاده از ایموجی‌ها این نکته را به خاطر بسپارید، تنها از ایموجی‌هایی استفاده کنید که به مطلب شما مرتبط هستند و همچنین با برند و شرکت شما هماهنگ و سازگار هستند. ۲ یا ۳ ایموجی مناسب است، در استفاده از ایموجی‌ها زیاده‌روی نکنید.

۱۰. به کامنت‌ها پاسخ دهید

مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام نیز پاسخ دادن به کامنت‌ها به نوعی به معنی ارتباط مستقیم برقرار کردن با مخاطبین شما است و این حس را در مخاطبان شما بوجود می‌آورد که شما نیز به نظرات آنها علاقه‌مند هستید. اگر کاربران پاسخی در کامنت دریافت کنند، احتمالا به کامنت دادن، ادامه می‌دهند.
به علاوه دیگرانی که شاهد این هستند که شما کامنت‌ها را جواب می‌دهید نیز ترغیب می‌شوند که برای سوال پرسیدن و ارتباط برقرار کردن به شما کامنت دهند.

افزایش کامنت اینستاگرام - به کامنت‌ها پاسخ دهید

برای افزایش کامنت در اینستاگرام تعامل کلیدی است.لایک، کامنت و نرخ تماشای ویدیوها در اینستاگرام مهم هستند چرا که این عوامل باعث نمایش داده شدن پست‌های شما در فید می‌شوند. علاوه بر این، اگر نرخ تعامل با پست‌های شما زیاد باشد با احتمال زیاد به صفحه اکسپلور نیز راه پیدا خواهید کرد و مجدد شانس تعامل در صفحه شما بالا خواهد رفت. پس برای موفقیت و افزایش کامنت در اینستاگرام استراتژی‌هایی که مطرح کردیم را مورد امتحان قرار دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search