درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۶ ترفند برای رساندن نام برند به صفحه اکسپلور اینستاگرام

6 ترفند برای رساندن نام برند به صفحه اکسپلور اینستاگرام
فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۹ میلادی، اینستاگرام بدون شک قدرتمندترین ابزار بازاریابی است. در واقع این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. و تقریبا تمام این کاربران یک بار به صفحه اکسپلور اینستاگرام سر زده‌اند.

شما می‌توانید همین الان بهترین بهینه سازی‌ها را برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. با دپارتمان شبکه های اجتماعی ما تماس بگیرید.

برای بسیاری از کسب و کارها، اینستاگرام جزئی حیاتی از راهبرد بازاریابی است. حدود ۲۵ میلیون حساب کاربری تجاری در اینستاگرام وجود دارد و ۶۰ درصد کاربران اینستاگرام می‌گویند اطلاعات خود درباره محصولات و خدمات شرکت‌ها را از این طریق به دست می‌آورند.

با این حال، محبوبیت بالای این پلتفرم، جذب تعداد زیادی از مخاطبان را سخت و دشوار کرده است. خوشبختانه یک فرصت خاص برای شما وجود دارد که می‌توانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید: صفحه اکسپلور اینستاگرام  (Explore)یا صفحه کاوش اینستاگرام.

در اینجا من به شما می‌گویم که صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست چطور در آن ثبت نام کنید و ۶ ترفند قابل استفاده برای نمایش بیشتر پست‌ها و استوری‌های شما در این صفحه را شرح می‌دهم.

 از اینجا بخوانید : اینستاگرام به نسخه دسکتاپ خود دایرکت مسیج را اضافه کرد

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

در یک کنفرانس خبری در سال ۲۰۱۹، صفحه اکسپلور اینستاگرام به صورت زیر معرفی شد: «کاربران زمانی به صفحه  اکسپلور می‌آیند که می‌خواهند به صفحاتی دسترسی پیدا کنند که تا به حال دنبال نکرده‌اند.»

به عبارت دیگر، صفحه کاوش دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌آید:

 صفحه‌ای برای کمک به کاربران برای یافتن حساب‌های کاربری جدید، بر اساس محتوایی که قبلاً پسندیده‌اند و دنبال کرده‌اند.

شما می‌توانید صفحه کاوش را در بخش جستجوی اینستاگرام (با ضربه روی علامت ذره بین) مشاهده کنید:

اکسپلور اینستاگرام - صفحه اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام - صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست

اینستاگرام به صورت پیوسته صفحه کاوش را به‌روزرسانی می‌کند و تغییر می‌دهد. در حال حاضر شما می‌توانید محتوای IGTV و بخش فروشگاهی آن را هم در این قسمت مشاهده کنید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها، محتوای تصویری بلند و محتوای فروشگاهی را در یک صفحه و به صورت یکجا مشاهده کنید.

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردم، در صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوا بر مبنای فعالیت‌های پیشین کاربر نمایش داده می‌شود. برای مثال صفحه کاوش من حجم زیادی از پست‌های مرتبط با گربه‌ها را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، و به عنوان مهم‌ترین موضوع برای نام تجاری شما، پست‌هایی که من در صفحه کاوش خودم می‌بینیم، همگی از حساب‌های کاربری است که من دنبال نکرده‌ام. همه آن‌ها جدید هستند.

در نهایت، فرمت صفحه کاوش به گونه‌ای است که امکان دیده شدن نام تجاری شما را بسیار آسان‌ می‌کند. اما این انتخاب‌ها با یک الگوریتم انجام می‌شود که در ادامه نحوه کار آن را توضیح می‌دهم

 از اینجا بخوانید : روش‌های جذب مشتری در لینکدین

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه کاوش از یک الگوریتم اختصاصی برای انتخاب پست‌ها استفاده می‌کند. این الگوریتم مجموعه‌ای از فاکتورها را در نظر می‌گیرد که به محتوای شما اجازه می‌دهد در این صفحه نمایش داده شود و در کنار سایر پست‌های مرتبط با زمینه کاری و علایق شما قرار می‌گیرد.

در بررسی‌‌های ما این ویژگی‌ها به چشم آمده است:

  1. مهم‌ترین ورودی الگوریتم، محتوایی است که کاربر در حال حاضر دنبال می‌کند و با آن در صفحه شخصی‌اش تعامل کرده است. نرم افزار این موارد را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند محتوایی مشابه را که منطبق بر علایق فرد است را نمایش دهد. به این معنی که اگر کسی پستی از یک برند مشابه با محتوای شما دیده باشد، احتمال نمایش پست‌های شما در صفحه کاوش بسیار بیشتر می‌شود.

برای مثال، من به تازگی از صفحه HelloFresh در اینستاگرام بازدید کردم. وقتی چند روز بعد وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شدم، پست‌هایی از رقبای این شرکت مثل Blue Apron و Home Chef را مشاهده کردم.

  1. اینستاگرام به تازگی به سمت محتوای ویدئو محور متمایل شده است، در نتیجه مشاهده می‌شود که ویدئوها رتبه بهتری در صفحه کاوش دریافت می‌کنند. قابلیت نمایش خودکار ویدئوها به معنی جلب توجه بیشتر نسبت به تصاویر است و احتمال تعامل کاربران و افزایش بازدید را بالاتر می‌برد.
  2. سایر فاکتورهای کلیدی در افزایش احتمال نمایش یک پست استفاده از استوری‌های متمرکز بر تصاویر به جای متن و محتوایی است که ارتباط مستقیمی با موضوع اصلی حساب کاربری شما دارد.
  3. بازنشر پست‌های قدیمی معمولاً توسط الگوریتم انتخاب نمی‌شود.

وقتی که جنبه‌های کلیدی الگوریتم را درک کنید، می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوایی با حداکثر کیفیت ممکن استفاده کنید تا در نهایت پست‌های شما در صفحه کاوش نمایش داده شود.

چگونه به صفحه کاوش اینستاگرام دست پیدا کنیم

  • استفاده از هشتگ‌ها
  • تگ کردن افراد و برندها
  • دنبال کردن موضوعات محبوب
  • استفاده دکمه‌های درخواست برای عمل یا دکمه های CTA
  • پرهیز از بازنشر
  • تمرکز بر محتوای ویدئویی یا متحرک سازی تصاویر

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای دستیابی به صفحه کاوش، نه تنها توجه به محتوای پست، بلکه توجه به نوع محتوای مورد استفاده است.

سایر قابلیت‌های اینستاگرام نظیر پخش زنده و تلویزیون، نشان می‌دهد که تمرکز نرم افزار بر محتوای ویدئویی است. ویدئو‌ها و تصاویر متحرک توجه کاربران را در دراز مدت به خود جلب خواهند کرد. از این عامل کلیدی برای موفقیت در اینستاگرام و نمایش پست‌ها در صفحه کاوش استفاده کنید.

همچنین صفحه کاوش اینستاگرام پست‌های محبوب را نیز نمایش می‌دهد، خصوصاً اگر تعامل کاربران در ساعات ابتدایی با پست بسیار زیاد باشد. در اینستاگرام کیفیت مهم‌تر از کمیت است، و دریافت تعامل از کاربران تأثیرگذار (مثل کسانی که دنبال کنندگان بالایی دارند) یکی از بهترین روش‌ها برای این کار است.

در ادامه چند ترفند برای شروع کار را به شما معرفی می‌کنم:

  1. استفاده از هشتگ‌ها. شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ را به هر پست اضافه کنید. هشتگ‌ها، پست‌های شما را دسته بندی کرده و به کاربران کمک می‌کند که محتوای شما را پیدا کنند. برای مثال اگر من به دنبال محلی برای شام بگردم، جستجوی هشتگ آن به من کمک می‌کند محبوب‌ترین محل‌ها برای کاربران را مشاهده کنم.
  2. اگر پست را تگ نکنید، دیده نمی‌شود. تگ کردن افراد و برندها بسیار مهم است. تگ کردن، افراد را به شما جذب می‌کند، خصوصاً‌ اگر افراد مناسب برای این کار را انتخاب کنید. افرادی که تگ می‌کنید به احتمال زیاد با پست شما تعامل خواهند کرد. سعی کنید با سایر شرکت‌ها و افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید. وقتی آن‌ها را در پست‌های خود تگ کنید، آن‌ها هم شما را تگ خواهند کرد و هر دوی شما از این برقراری ارتباط با مخاطبان جدید بهره‌مند خواهید شد.

یکی از بزرگترین مثال‌ها برای چنین ارتباطی، تیلور سویفت است.

این کار ارتباطی سودده برای دو طرف است و به تیلور سوییفت کمک کرده که فروش فیزیکی آلبومش را در بالاترین سطح ممکن در ده سال گذشته قرار دهد. بدون شک این مورد هدفی عالی برای هر کسی است.

اکسپلور اینستاگرام - ترفند اینستاگراماگر صفحه یک برند یا افراد تأثیرگذار در اینستاگرامی را پیدا کنید که برای برقراری ارتباط با شما آماده باشند، ترافیک و تعامل بیشتری به دست می‌آورید.

  1. دنبال کردن موضوعات محبوب. اگر بتوانید محتوایی متناسب با موضوعات پرطرفدار و البته مرتبط با کسب و کار خود پیدا کنید و از آن در پست‌های خود استفاده کنید، ترافیک شما افزایش خواهد یافت. هر کسی یک پست خوب را دوست دارد.

برای مثال چگونگی بهره‌گیری SparkNotes از اتفاقات محبوب و به کارگیری آن برای افزایش ترافیک صفحه اینستاگرامش را ببینید. این صفحه از موضوعات روز برای بیان اطلاعات ادبیات کلاسیک استفاده می‌کند:

SparkNotes با استفاده از اطلاعات مشهور در رسانه‌های اجتماعی برای بیان محتوا و جلب توجه کاربران، توانسته نام تجاری خود را به شکلی تأثیرگذار به شهرت برساند.

اکسپلور اینستاگرام - ترفند اکسپلور اینستاگرام

  1. استفاده از دکمه‌های درخواست برای عمل. این مورد احتمال تعامل کاربران با شما را افزایش می‌دهد. برای مثال، می‌توانید با نوشتن «یکی از دوستانتان که به این مورد نیاز دارد را تگ کنید» یا «نظر بدهید و با ما در ارتباط باشید» دنبال کنندگان خود را به تعامل با محتوا ترغیب کنید.

برای مثال، می‌توانید شیوه استفاده برند لوازم آرایش لوش(Lush Cosmetics)  از این روش برای تهییج کاربران به ارسال یک ایموجی خاص به مطالبش را مشاهده کنید:

 

بدیهی است که همیشه نباید از ایموجی‌ها استفاده کرد. به جای آن می‌تواند از سایر راهبردها برای ترغیب کاربران نظیر پرسیدن سؤال و دعوت آن‌ها به نظردهی، یا استفاده عبارت لایک، «اگر … لایک کنید» بهره ببرید.

  1. بازنشر نکنید. فقط پست‌هایی را منتشر کنید که صاحب محتوایش شما باشید، زیرا بازنشر در الگوریتم ممنوع است.
  2. تمرکز بر محتوای ویدئویی یا افزودن تصاویر متحرک. شما می‌توانید از نرم افزار بومرنگ، فیلترهای متحرک، انیمیشن و غیره برای جذاب‌تر کردن تصاویر استفاده کنید، اما در کل باید بر محتوای ویدئویی متمرکز باشید. ویدئوها و تصاویر متحرک در دراز مدت راحت‌تر توجه افراد را به خود جلب می‌کنند و البته دیده شده که در الگوریتم هم رتبه بهتری به دست می‌آورند.

اینستاگرام با معرفی صفحه اکسپلور اینستاگرام فرصتی منحصر بفرد و هیجان انگیز برای افزایش شهرت برند شما ایجاد کرده است. وقتی که نگاهی دقیق‌تر به الگوریتم آن بیندازید، می‌توانید از ساخت یک حساب کاربری عالی برای دسترسی به مخاطبان و به حداکثر رساند شهرت خود اطمینان حاصل کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search