درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۰ نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب

10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
فهرست مطالب

بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل تمایز در مورد جذب فالوور اینستاگرام، علاقه مند کردن آنها به برند شما و نشان دادن جنبه انسانی کسب و کار شما خواهد بود.
اما هنگامی که یک عکس زیبا گرفته‌اید و آن را به بهترین شکل آماده سازی کرده‌اید، کار شما به پایان نمی‌رسد. کپشن پست شما جایی است که می‌توانید با استفاده از آن به محتوای تصویری صدا و کلامی برای سخن گفتن بدهید.
یک کپشن خوب در اینستاگرام توضیح می‌دهد که عکس پست در چه زمینه‌ای است، این نوشته به دنبال کنندگان شما می‌گوید که چه اقدامی باید انجام دهند، یا مطلبی بامزه‌ای را به اشتراک می‌گذارد که پست شما را لذت بخش و قابل اشتراک گذاری می‌کند.
اگر از کپشن در اینستاگرام استفاده نکنید، فرصت جلب توجه از کاربران را از دست می‌دهید، همچنین اگر امکان انتقال مفاهیم به صورت کامل با تصاویر امکان پذیر نباشد، ممکن است نتوانید فالوورها را به خود جلب کنید.

معرفی ۲ تکنیک کپشن نویسی اینستاگرام

بهترین کپشن‌‌های اینستاگرام می‌تواند به پست‌های شما زمینه محتوایی اضافه کنند، شخصیت برند شما را نشان دهند، مخاطبان را سرگرم کند و کاربران را ترغیب کنند که اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.
اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. اگر عکس‌ها و فیلم‌های شما به اندازه کافی خوب نیستند، رسیدن به موفقیت برای شما دشوار خواهد بود.
اما اگر در نوشتن کپشن اینستاگرام عملکرد خوبی نداشته باشید، حتی اگر از تصاویر و ویدیوهای عالی استفاده کرده باشید، نمی‌توانید انتظارات را برآورده کنید. کلماتی که با گرافیک شما همراه هستند، یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد برند در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه راه ایجاد ارتباط با طرفداران و فالوورها هستند.
طول کپشن‌ها می‌تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد و شامل حداکثر ۳۰ هشتگ باشد.
هرچند اکثر کپشن‌های اینستاگرام خیلی کلمات کمتری دارند و از حداکثر تعداد هشتگ ها استفاده نمی‌کنند.
طول این کپشن‌ها مهم نیست، مهم این است که کپشن‌های اینستاگرام شما جلب توجه کنند و خواندن و دنبال کردن آنها آسان باشد. هدف اصلی شما این است که کپشنی بنویسید که پست شما را تقویت کند و تعامل کاربران را بالا ببرد و در عین حال نماینده برند شما باشد، و میزان جذابیت و جذب کاربران به شما را افزایش دهد.
دلیل خوبی وجود دارد که چرا بسیاری از افراد قبل از انتشار کپشن ها آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و بازنویسی می‌کنند. این کپشن‌های به ظاهر کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در نتایج بدست آمده ایجاد کند.
مهم نیست که چه نوع پست اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارید، کپشن‌ها می‌توانند سهم قابل توجهی در مسیر شما برای رسیدن به اهداف‌تان داشته باشند.
در اینستاگرام، بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری، پیام رسانی تجاری اهمیت دارد.
اینستاگرام دارای پنجمین رتبه بالاترین بازدید در جهان است و دومین برنامه محبوب شبکه‌های اجتماعی در تلفن همراه در ایالات متحده است.
در ادامه ۲ تکنیک مهم برای کمک به شما در نوشتن کپشن بهتر اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- تکنیک استوری تلینگ

کپشن اینستاگرام - تکنیک استوری تلینگ

۸۶ درصد از کاربران برندی را با حضور صادقانه، معتبر و شخصی در شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند.
با گفتن داستانی (استوری تلینگ) در مورد نام تجاری خود که با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کند، می‌توانید با کمک کپشن اینستاگرام خود اعتبار ایجاد کنید. این کپشن ممکن است از تاریخچه مختصر شرکت یا محصول گرفته تا داستان شخصی درباره یک کارمند باشد. یک کپشن نباید برای گفتن یک داستان طولانی به کار گرفته شود. از بی طرفی خودداری کنید، شخصیت و رنگ و بو را به کپشن‌های خود اضافه کنید.

۲- تکنیک خلاصه گویی

کپشن اینستاگرام - تکنیک خلاصه گویی

بسته به مخاطب شما، ممکن است لازم باشد کپشن‌های شما بیش از چند کلمه یا یک جمله باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت غذایی هستید، ممکن است دستور العمل‌های کامل را در کپشن‌های خود بنویسید و این مشکلی نیست، تا زمانی که کپشن را با مهمترین اطلاعات (مانند نام دستورالعمل) از قبل نوشته باشید.
اما اگر هنوز مطمئن نیستید که لحن برند شما چیست، یک قانون خوب این است که آن را خلاصه بیان کنید. برخی از بهترین کپشن‌های اینستاگرام شامل چند خط کوتاه هستند، یا به نوعی به سرعت محتوا را منتقل می‌کنند و به محتوای بصری اجازه می‌دهند نقش پررنگ‌تری داشته باشد.
یک تحقیق بر روی بیش از ۴۴۴۰۰ پروفایل و بیش از ۸.۹ میلیون پست نشان داد که:
● بیش از ۳۰ درصد از پست‌های اینستاگرام شامل ۳۰۰ کاراکتر یا بیشتر در کپشن‌ها هستند.
● ۲۹ درصد از پست‌های اینستاگرام شامل ۵۰ تا ۱۵۰ کاراکتر در کپشن هستند.
● ۸ درصد از پست‌های اینستاگرام بین ۱ تا ۵۰ کاراکتر در کپشن دارند.
● ۱ درصد از پست‌های اینستاگرام به هیچ عنوان از کپشن استفاده نمی‌کنند.
نکته جالب توجه این است که، این مطالعه نشان داد که برندهای دارای ۱ میلیون دنبال کننده یا کمتر بیشترین تعامل را از پست‌های دارای ۱ تا ۵۰ کاراکتری دارند.
بنابراین، اگر هنوز در حال شناخت مخاطبان خود هستید، کپشن‌های کوتاه تری را امتحان کنید چرا که ممکن است این کار نرخ تعامل شما را افزایش دهد!

۱- نکته اصلی را در ابتدای کپشن بنویسید

کپشن اینستاگرام - نکته اصلی را در ابتدای کپشن بنویسید

اینستاگرام بعد از انتشار، سه تا چهار خط کپشن شما را در حالت پیش نمایش نشان می‌دهد، بنابراین در ابتدای متن جزئیات مهم را وارد کنید. فقط اولین جمله در صفحه فید کاربر قابل مشاهده است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این جمله به اندازه کافی جذاب است یا سوالی را مطرح کنید و کال تو اکشن را در آخر متن استفاده نکنید.
اینستاگرام برای تجربه کاربری در موبایل بهینه شده است. این بدان معنی است که فقط ۱۲۵ کاراکتر اول کپشن در فید کاربر نمایش داده می‌شود. برای دیدن بقیه کپشن، کاربر باید کلیک کند.
به یاد داشته باشید، شما برای جلب توجه کاربر با دیگر پست‌های موجود در صفحه فید کاربر در حال رقابت هستید. شما می‌خواهید قبل از اینکه کاربر صفحه فید را اسکرول کند، به سرعت توجه آنها را جلب کنید تا پست شما را بررسی کنند.

۲- در دل متن کپشن اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

کپشن اینستاگرام - در دل متن کپشن اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌های اینستاگرام یک روش اصلی برای جستجو کردن پست‌های شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می‌کنید.هشتگ‌ها مانند کلمات کلیدی عمل می‌کنند، زیرا دارای قابلیت ردیابی و جستجو هستند.شما ممکن است در پایان کپشن یا زیر برچسب «بیشتر» برای تمیز نگه داشتن محتوا، متوجه هشتگ‌ها شده باشید. برخی حتی چندین خط فضا با فاصله برای اضافه کردن هشتگ‌ها در نظر می‌گیرند و آنها را از فضای کپشن دور می کنند. این کار قابل قبول است، اما برای ابعاد دادن به هشتگ‌های موجود در کپشن، آزادی عمل را در دست بگیرید.
ترکیبی از نام تجاری (هشتگ امضایی که برای نام تجاری خود ایجاد می‌کنید)، صنعت (که توسط افرادی در همان صنعت با شما استفاده می‌شود و یا توسط افرادی که قصد جذب آن را دارند)، محصول و سایر هشتگ‌های معتبر مرتبط را هدف قرار دهید.
با یادداشت برداری از هشتگ‌های مورد استفاده رقبا، مخاطبان، اینفلوئنسرها و رهبران صنعت، محتوای خود را به روز کنید.
افزایش تعامل مهم است، اما پست‌های شما همچنین نیاز به افزایش دسترسی و جذب دنبال کنندگان جدید دارند.
هشتگ‌ها یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است. تحقیقات نشان داده است که پست‌هایی که حداقل دارای یک هشتگ هستند بیشتر از پست‌های بدون هشتگ لایک و کامنت دریافت می‌کنند.
اکنون استفاده از هشتگ‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است و همچنین کاربران اینستاگرام می‌توانند یک هشتگ خاص را دنبال کنند. این بدان معناست که اگر از آن هشتگ در پست خود استفاده کنید، به کاربرانی که هشتگ را دنبال می‌کنند و همچنین به کاربرانی که شخصاً شما را دنبال می‌کنند، دسترسی خواهید داشت.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط باید از محبوب‌ترین هشتگ‌ها در پست‌های خود استفاده کنید تا به بیشترین تعداد ممکن (لایک و کامنت و افزایش فالوور و…) دسترسی داشته باشید. در حقیقت، پست‌هایی که تعداد زیادی هشتگ دارند نسبت به پست‌هایی که دارای چند هشتگ مرتبط هستند، موفقیت کمتری بدست می‌آورند. همچنین کاربران می‌توانند پست‌هایی را که نمی‌خواهند برای یک هشتگ خاص ببینند را پنهان کنند و استفاده از هشتگ‌های زیاد احتمالاً از دفعات نمایش پست‌های شما در فیدهای کاربر می‌کاهد.

۳- از ایموجی استفاده کنید

کپشن اینستاگرام - از ایموجی استفاده کنید

از ایموجی‌ها استفاده کنید تا رنگ و بویی تازه به کپشن‌های خود اضافه کنید. ایموجی‌های مرتبط که در انتهای جملات یا پاراگراف‌ها قرار می گیرند نیز می‌توانند به عنوان جداساز متن عمل کنند و از لحاظ زیبایی شناسی متن را از حالت یکنواختی خارج کنند.
ایموجی همچنین یک روش عالی برای هدایت خوانندگان به انجام یک اقدام خاص مانند کلیک کردن روی لینک موجود در بیو است. اما اگر از ایموجی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید این ایموجی‌ها با نام تجاری شما تناسب دارند، شما به دنبال زیاده روی در استفاده از ایموجی‌ها نیستید.
اگر در حال کار روی هویت و لحن صدای نام تجاری خود هستید و نوشتن شرح عکس اینستاگرام را به یک فریلنسر واگذار می‌کنید، مجموعه ای از ایموجی‌هایی را تعیین کنید که برای حفظ ثبات و برند کاری منطقی باشد.
ایموجی‌ها حداقل از سال ۲۰۱۵ در استراتژی‌های بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. امروزه، آنها در سراسر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رایج هستند، بیش از ۵۰ درصد از حساب‌های اینستاگرام از ایموجی در پست‌های خود استفاده می‌کنند. قرار دادن ایموجی در کپشن‌های اینستاگرام راهی عالی برای جذب علاقه و شخصی سازی نام تجاری شما است.
مطالعات نشان داده است که پست‌های اینستاگرامی که ایموجی دارند در واقع از میزان جذابیت بالاتری نسبت به پست‌های بدون ایموجی برخوردار هستند.

جلوگیری از بهم ریختگی متن با نیم فاصله

رعایت نیم فاصله در نگارش فارسی بسیار اهمیت دارد، چرا که خوانایی متن را بالا می‌برد و به متن نظم می‌بخشد.
اما همانطور که پیش از این اشاره کردیم، محیط اینستاگرام برای استفاده در اپلیکیشن موبایل بهینه شده است، بنابراین طول خط‌ها در کپشن کوتاه‌تر است، همچنین اینستاگرام در صفحه فید و پیش از کلیک بر روی «بیشتر» تعداد کاراکتر محدودی را نمایش می‌دهد.
نمایش محتوا و کلمات فارسی و اعداد گاهی بهم ریختگی در متن بوجود می‌آورد و متن به صورت چپ چین به کاربران نمایش داده می‌شود.
بنابراین اگر از زبان فارسی در اینستاگرام استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از برخی از این مشکلات و از بین بردن بهم ریختگی در متن بهتر است از نیم فاصله استفاده کنید.

۴- سایر اکانت‌های خود را در کپشن ذکر کنید

شما همچنین می توانید از کپشن خود برای تبلیغات گسترده سایر حساب‌های شبکه ‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این یک روش عالی برای اطلاع دادن به دنبال کنندگان شما است که در کدام نقاط اینستاگرام می‌توانند شما را پیدا کنند، با این کار می‌توانید فالوورهای تمام صفحات خود را بالا ببرید.
برای مثال اگر یک سوپراپ دارید، می‌توانید طی برگزاری یک کمپین بازاریابی (یا مسابقه) کاربران را تشویق کنید که برای بالا بردن شانس برنده شدن تمام صفحات شما را فالو کنند و در کپشن صفحات دیگر را منشن کنید.
و یا اگر یک صفحه را به عنوان پشتیبان در نظر گرفته‌اید، می‌توانید این اکانت را منشن کنید و با جملاتی مانند «تماس با ما» کاربران را تشویق کنید که دیگر صفحه شما را نیز دنبال کنند.
اگر تولیدی لباس دارید و بخش‌های لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه را جدا کرده‌اید و برای هرکدام یک صفحه اینستاگرامی ساخته‌اید، می‌توانید در کپشن‌ها این صفحات را منشن کنید، تا فالوورهای شما بتوانند از دیگر خدمات شما بهره گیرند.
همچنین این تگ‌ کردن و پاسکاری‌ها می‌تواند تعامل کاربران با پست‌های شما را بالا ببرد و یا حتی باعث شود پست‌های شما راه خود را به صفحه اکسپلور اینستاگرام باز کنند. منشن کردن سایر اکانت‌ها ممکن است هزینه‌های بازاریابی شما را کاهش دهد.

۵- نظر خواهی کنید

کپشن اینستاگرام - نظر خواهی کنید

 

افزایش تعامل در اینستاگرام راه اصلی افزایش دسترسی و افزایش بازدید در اینستاگرام است. با این حال، همیشه فقط داشتن محتوای جالب کافی نیست. شما باید کاربران را تشویق کنید تا به جای اینکه فقط از پست‌های شما دیدن کنند، با آنها درگیر شوند و تعامل (اینگیجمنت) ایجاد کنند.
یکی از راه‌های تشویق اینگیجمنت پرسیدن سوال است. سوالات به کاربران چیزی مستقیم برای پاسخ دادن ارائه می‌دهند، بنابراین آنها بیشتر از اینکه مجبور شوند خودشان خلاقیت به خرج دهند تا برای شما کامنت بگذارند، درگیر پاسخ دادن می‌شوند. بخاطر داشته باشید که سوالات شما باید با نام تجاری شما مرتبط باشند. سوالات تصادفی تعامل معناداری ایجاد نمی‌کند یا به ماندگار شدن نام تجاری شما در ذهن کاربران کمکی نمی‌کنند.
انواع مختلفی از سوالات را می‌توانید مطرح کنید، از جمله:
● درخواست بازخورد
شما باید بدانید که کدام یک از محصولات شما مورد علاقه مشتریان شما هستند یا اینکه از محصولات جدید استفاده کنید. این کار نه تنها تعامل را افزایش می‌دهد، بلکه در مورد نظرات مشتریان خود نیز به اطلاعاتی ارزشمند دست خواهید یافت.

● سوالات بسته یا دودویی
یک سوال بله یا نه یا چند گزینه ای بپرسید. برای پاسخگویی به این سوال کاربران به حداقل تلاش نیاز دارند و هر پاسخی باعث افزایش اینگیجمنت شما می‌شود.

● سوالات آشنا شدن با شما
یک داستان شخصی از نام تجاری خود به اشتراک بگذارید و سپس از کاربران بخواهید داستان‌های مشابه خود را با شما به اشتراک بگذارند. این به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسید و برند خود را انسانی کنید.

۶- کال تو اکشن

کپشن اینستاگرام - کال تو اکشن

هر پست باید یک هدف و نیت داشته باشد، بنابراین هرکدام را با هدف خاص خود هدایت کنید و اجازه دهید این هدف با کال تو اکشن اجرایی شود. می‌خواهید فالوور چه کاری انجام دهند:
● بازدید از وب سایت
● خرید یک محصول خاص؟
● اشتراک گذاری پست با دوستان؟
● خرید تبلیغات؟
● شرکت در مسابقه یا بازی؟
● با استفاده از هشتگ مشخص شده عکس گرفته شده و به اشتراک گذاشته شوند؟ (این یک روش عالی برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر است.)

نکته اصلی تشویق به تعامل برای ایجاد حس گفتگو و مکالمه است. این کار همچنین روشی برای کار در الگوریتم اینستاگرام است، که به عنوان معیار برای تعامل با پست‌های شما به دنبال کنندگان نگاه می کند. تشویق به تعامل همچنین احتمال ظاهر شدن پست شما در فیدهای کاربران دیگر را به عنوان «پیشنهاد» برای فالو را افزایش می‌دهد.
برخی کال تو اکشن‌های که می‌توانید در کپشن از آنها استفاده کنید.
● بر روی لینک موجود در بیو کلیک کنید
● کامنت بگذارید (معمولاً به عنوان پاسخ یک سوال)
● دوست خود را منشن کنید (این یک تاکتیک عالی برای رشد دسترسی شماست)
● با استفاده از هشتگ تصاویر خود را ارسال کنید
● به اشتراک بگذارید
● پست را ذخیره کنید
● پست را لایک کنید
بهترین روش برای افزایش پتانسیل اشتراک پست اینستاگرام و درگیر کردن فالوورهای خود داشتن نوعی کال تو اکشن در کپشن عکس‌هایتان است. این بدان معنی است که افراد را وادار به انجام کاری کنید، نه اینکه فقط کاربران منفعلانه پست‌های شما را پیمایش کنید.

۷- هدایت کاربر به bio

URL های قابل کلیک به جز کادر «وب سایت» در بیوگرافی صفحه شما در هیچ کجایی در اینستاگرام مجاز نیستند، به همین دلیل پروفایل‌های بهینه شده اینستاگرام این URL را مرتبا به روز می‌کنند تا به آخرین مطالب وبلاگ، فیلم‌ها، محصولات یا پیشنهادات خود لینک دهند و سپس در کپشن‌های اینستاگرام خود به این لینک ارجاع می‌دهند.
به عنوان مثال، اگر شما در حال اجرای یک مسابقه هستید، یا می‌خواهید مشترکین وبلاگ خود را افزایش دهید، فقط کافی است لینک را تغییر دهید، و سپس عکسی را پست کنید که در کپشن آن لینک جدید ذکر شده است.
لینک موجود در بیو شما یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های اینستاگرام است.
این تنها لینک قابل کلیک است که تا رسیدن به ۱۰ هزار فالوور و گنجاندن لینک در استوری می‌توانید از آن استفاده کنید و تنها راهی است که به وبسایت خود ارجاع دهید.
کپشن پست‌های شما مکانی عالی برای اطلاع دادن به فالوورهایتان است که با کلیک کردن روی آن لینک می‌توانند به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند. می‌توانید از آن برای تبلیغ آخرین پست در وبلاگ استفاده کنید یا افراد را به صفحه اصلی سایت خود هدایت کنید.
برای مثال:

● برای ۱۰ درصد تخفیف در خرید بعدی، روی لینک بیو کلیک کنید
● برای خواندن ماجراجویی‌های من در سفر، روی لینک بیو کلیک کنید
● راهنمای رایگان پخت غذاهای سریع را همین حالا با لینک بیو دانلود کنید

۸- تشویق برای تگ کردن سایرین

کپشن اینستاگرام - تشویق برای تگ کردن سایرین

یکی از محبوب ترین روش‌ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام تشویق فالوورهای فعلی برای تگ کردن سایرین است. با اینکه این تگ کردن دیگران ممکن است فقط هنگام برگزاری مسابقه‌ به کار گرفته شود، اما این کار محدود به زمان اجرای کمپین‌ها نیست.
شما اگر محتوای جالبی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید می‌توانید در کپشن از فالوورهایتان بخواهید، که با تگ کردن دیگران این مطلب را با‌ آنها به اشتراک بگذارند.
تشویق به ذخیره و یا ارسال یک پست نیز در بالا رفتن نرخ اینگیجمنت پیج شما تاثیر بسزایی دارد، این موارد را نیز می‌توانید در کپشن پست خود بگنجانید.

۹- لحن برند را در هر شبکه اجتماعی رعایت کنید

یافتن لحن مناسب برای اینستاگرام به این بستگی دارد که چگونه می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را به جهانیان ارائه دهید.
آیا می‌خواهید لحن داستان نویسی را باشید که درباره تجربیاتی که در زندگی خود داشته است، که پست‌هایی را در اینستاگرام منتشر می‌کند؟
یا شما یک وبلاگ نویس غذا هستید که می‌خواهد بهترین دستور العمل‌های غذایی خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید؟
و یا قصد دارید برای یک برند تجاری تولید محتوا کنید.
همه این موارد در انتخاب بهترین لحن برای نوشتن کپشن‌ها تاثیر می‌گذارد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید در تمام پست‌ها و محتوای دنیای دیجیتال یکدست باشید، تا کاربران در ارتباط با شما دچار سردرگمی نشوند.

۱۰- عناوین مهم را در تصاویر درج کنید

کپشن اینستاگرام - عناوین مهم را در تصاویر درج کنید

می‌توانید عناوین و تیترهای مهم را در تصاویر بگنجانید. تا به اینجای مطلب چندین بار تاکید کرده‌ایم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است و بیشتر توجه کاربران به تصاویری و ویدیو‌هایی که منتشر می‌کنید، جلب می‌شود، بنابراین برای انتقال بخشی از محتوای متنی خود می‌توانید از تصاویر کمک بگیرید.
هر چند به صورت پیشفرض کپشن محل اصلی محتوای نوشتاری است، اما انتقال مفاهیم مهم‌ترین هدف هر برند در یک شبکه اجتماعی است، پس بهتر است از تمام فضایی که در اختیار دارید، به صورت بهینه استفاده کنید.

سخن پایانی

آیا یک عکس همیشه به اندازه هزار کلمه ارزش دارد؟ لزوما اینطور نیست.
کپشن‌های اینستاگرام ضمن به نمایش گذاشتن شخصیت برند شما و فراهم آوردن فرصتی برای تعامل با شما، زمینه محتوایی را برای پست فراهم می‌کنند.
حتی یک کپشن کوتاه می‌تواند برای برند شما کارایی بالایی داشته باشد و میزان تعامل پست شما را بالاتر از آنچه یک عکس یا حتی یک فیلم می‌تواند، بالا ببرد. اگر از این نکات که مطرح کردیم به عنوان راهنما استفاده کنید، میزان دیده شدن پست خود را افزایش می‌دهید، تعامل را به حداکثر می‌رسانید و از مشکلات معمول کپشن جلوگیری می‌کنید.
مطمئنا، اینستاگرام هر کسب و کار منحصر به فرد است و شما باید سبکی را پیدا کنید که برای برند و مشتریان شما مناسب باشد. این نکات را به صورت جداگانه یا ترکیبی در کپشن‌های اینستاگرام خود به کار ببرید و نتایج را ثبت کنید. وقتی دیدید که فالوورهای شما به چه چیزی پاسخ می‌دهند، می‌توانید محتوای خود را و کپشن‌های خود را متناسب با مشتریان فعلی خود تغییر داده و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
۱۰ روش افزایش کامنت در اینستاگرام
یکی از روش‌های قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام افزایش کامنت در اینستاگرام است. در این مقاله...
Search