درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام
فهرست مطالب

در هر شبکه اجتماعی که باشید هشتگ‌هایی را مشاهده خواهید کرد. اگر شما یک بازاریاب آنلاین باشید به سادگی از کنار این هشتگ‌ها رد نمی‌شوید و دائما آن‌ها را برای هر کسب و کاری تحلیل می‌کنید. این هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند توئیتر، فیس بوک، پینترست، اینستاگرام و … وجود دارند. در ادامه می‌خواهیم راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام و نکات و ترفندهایی از آن را به شما بگوییم.

زمانی که استفاده از هشتگ‌ها فراگیر و گسترده شد، به طوری که تقریبا ۸۵ درصد از وب‌سایت‌های برتر راهنمایی و رانندگی و شبکه های اجتماعی از هشتگ‌ها استفاده می‌کردند. بدین ترتیب در سال ۲۰۱۴ کلمه هشتگ به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد.

هشتگ عبارت یا عباراتی است که پشت سر هم و بدون فاصله بعد از نماد “#” قرار می گیرند. آن‌ها مانند یک برچسب بر اساس موضوعات مختلف هستند که می‌توانند موضوعات مختلف محتوا را دسته بندی کنند. کاربران با این برچسب می‌توانند محتوای شما را کشف کنند.

حتما تجربه کرده‌اید که با جستجوی یک هشتگ خاص، بتوانید به انواع محتوا با دسته بندی موضوعی مورد نظر دست پیدا کنید. در واقع بعد از جستجوی برچسب مورد نظر صفحه‌ای از اطلاعات مرتبط با هشتگ روبروی شما ظاهر می‌شود. اگر شما هم پست خودتان را با هشتگ‌های مربوطه بارگزاری کنید می‌توانید شانس کشف شدن پست خودتان از جانب کاربران را بیشتر کنید.

زمانی که برای در نظر گرفتن هشتگ از استراتژی‌های مناسب استفاده کنید، می‌توانید مخاطبان جدیدی پیدا کنید که با افزایش تعامل در نهایت برند شما شناخته‌تر شود.

 از اینجا بخوانید : چگونه آخرین بازدید اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

چرا هشتگ در اینستاگرام اهمیت دارد؟

هشتگ در اینستاگرام - چرا هشتگ در اینستاگرام اهمیت دارد؟

طبق آمار به دست آمده هر روز حدود ۹۵ میلیون عکس در فضای اینستاگرام منتشر و میلیاردها بار دکمه لایک فشرده می‌شود. این شبکه اجتماعی جایگاه بسیار محبوبی برای کاربران خود دارد. بنابراین پیدا کردن استراتژی صحیح برای جذاب کردن پست‌ها کمی چالش ایجاد می‌کند. هشتگ‌ها به کمک شما می‌آیند تا پست شما بهتر دیده شوند.

پست‌های اینستاگرام حتی با یک هشتگ خوب حدود ۱۲ درصد بیشتر از یک پست بدون هشتگ توسط کاربران دیده می‌شوند.

قدرت شما در تجارت می‌تواند به نحوه استفاده شما از هشتگ‌ها برگردد. در صورت اجرای یک استراتژی صحیح تجارت شما می‌تواند به درجات عالی برسد.

 از اینجا بخوانید :۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی

دسته بندی هشتگ برای استفاده در اینستاگرام

هشتگ‌های محتوا

این هشتگ‌ها دقیقا با حرفه کسب و کاری شما مرتبط هستند. وظیفه هشتگ‌های محتوا معرفی محصول شما نیست، آن‌ها به موضوع محتوای شما اشاره می‌کنند.  هشتگ‌های محتوا می‌توانند سئوی پست شما را بهبود ببخشند. زمانی که کاربری یک هشتگ به خصوص را جستجو می‌کند، پست شما شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.

هشتگ‌های سبک زندگی، رویدادهای مهم، مکان و محصول را می‌توان در دسته هشتگ‌های محتوا قرار داد.

هشتگ‌های محبوب

در هر برهه از زمان هشتگ‌هایی هستند که به محبوبیت می‌رسند. استفاده از هشتگ‌های محبوب می‌تواند احتمال بازدید پست شما را زیادتر کند.

هشتگ‌های نام تجاری

هشتگ‌های خاص با نام تجاری می‌تواند نام شرکت شما، شعار کوتاه یا برچسب مشخصی مربوط به سازمان شما باشد. هشتگ نام تجاری باید بسیار کوتاه باشد، به راحتی قابل یادآوری و همچنین جذاب باشد.

برای مثال کمپانی کیت کت از هشتگ haveabreak# برای پست‌های خود استفاده می‌کند. مصرف کنندگان نیز مرتبا با همین هشتگ محتوای مرتبط خود را منتشر می‌کنند.

 از اینجا بخوانید : راهنمای قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام

استراتژی های هشتگ اینستاگرامی برای ارتقاء مشاغل شما

هشتگ در اینستاگرام - استراتژی هشتگ مشاغل

برای جستجوی هشتگ در اینستاگرام وقت بگذارید

برای پیدا کردن هشتگ مورد نظر، عبارت مربوط به نام تجاری یا تجارت خود را در نوار جستجوی اینستاگرام تایپ کنید و برگه ”TAGS” را انتخاب کنید. با این کار همه هشتگ های مرتبط با تعداد ارسال های برچسب خورده با عبارتی که جستجو کرده‌ید نشان داده می شود.

از هشتگ‌ها به صورت منطقی استفاده کنید

پیشنهاد می‌کنیم از هشتگ‌های نامربوط استفاده نکنید. شما می‌توانید برای هر پست تا ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما این بدان منظور نیست که همه پست‌های خود را با این تعداد هشتگ بارگزاری کنید. تکرار این موضوع باعث می‌شود که پست شما در اینستاگرام اسپم به نظر برسد. باید بررسی کنید که چه هشتگ‌هایی باعث افزایش بازدید پست شما می‌شود.

بر اساس آمار به دست آمده در صورتی که برای هر پست خود از ۹ هشتگ هوشمندانه استفاده کنید، تعامل بیشتری با مخاطبان خود خواهید داشت. اکثر برندها در صفحه اینستاگرامی خود برای هر پست حدود ۳ تا ۶ هشتگ استفاده می‌کنند.

اولین کامنت خود را برای معرفی هشتگ‌ها اختصاص دهید

بهتر است فضای زیر پست خود را با انواع هشتگ شلوغ نکنید. از طرفی هم نمی‌توانید با این بهانه از هشتگ‌ها صرف نظر کنید. بنابراین می‌توانید بعد از انتشار پست خود، اولین کامنت را ویژه هشتگ‌ها قرار دهید.

از جداکننده‌ها برای هشتگ استفاده کنید

شما می‌توانید عنوان را با علامت‌هایی مانند نقطه و ایموجی از هشتگ در اینستاگرام جدا کنید.

 از اینجا بخوانید : خرید فالوور اینستاگرام ممنوع !

در قسمت بیو اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید

هشتگ در اینستاگرام - هشتگ بیو اینستاگرام

افزودن هشتگ در قسمت بیو اینستاگرام شما می‌تواند باعث تعمال بیشتر شما با کاربران شود.

در استوری‌های اینستاگرام از هشتگ استقاده کنید

افزودن هشتگ در استوری‌های اینستاگرام، فرصت رسیدن شما را به مخاطبان جدید فراهم می‌کند. همه روزه ممکن است کاربران زیادی با جستجوی هشتگ در اینستاگرام به استوری صفحه شما برسند. اگر این استوری برای آن‌ها جذاب باشد، احتمالا تصمیم می‌گیرند تا صفحه شما را دنبال کنند.

هشتگ‌های مرتبط را بیابید

پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط با هشتگ اصلی پست شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را هدف بگیرید. در واقع شما یک فیلتر ایجاد می‌کنید تا کاربران خاصی به سمت شما جذب شوند.

هشتگ‌های موقعیت مکانی را فراموش نکنید

هشتگ‌های جغرافیایی یا هشتگ‌های موقعیت مکانی برای دسترسی به مخاطبان محلی و منطقه‌ای بسیار عالی هستند. استفاده از هشتگ‌های موقعیت مکانی به مشاغل کوچک کمک می کند تا بازار هدف خود را در جامعه محلی پیدا کنند. پست‌های دارای هشتگ‌های جغرافیایی نسبت به مواردی که فاقد آن‌ها هستند، دارای میزان تعامل بیشتری هستند.

هشتگ‌های سر فصل اینستاگرام را بررسی کنید

در قسمت جستجوی اینستاگرام، دسته‌بندی‌های موضوعی نمایان می‌شوند. این دسته بندی‌های توصیه شده بیشترین هشتگ‌های مربوطه را براساس رفتار اینستاگرام کاربر نشان می دهند.

حواستان به رقیبان باشد

شما می‌توانید پست‌های رقبای خود را بررسی کنید. احتمالا هشتگ‌هایی هستند که از آن‌ها غافل شده باشید. آن‌ها را دسته بندی و نگهداری کنید تا در بهترین موقعیت استفاده شوند.

اتفاقات روز و تقویم جهانی را چک کنید

ابتدای هر ماه رویدادهای مهم و جالب را یادداشت کنید. روزهایی که در جهان برای همه مهم است را علامت بزنید و با استوری و پست‌ها، هشتگ‌های مرتبط بگذارید.

عملکرد هشتگ‌های خود را زیر نظر بگیرید

هشتگ در اینستاگرام - بررسی عملکرد هشتگ

برای این کار از قابلیت Insights کمک بگیرید. این گزینه در حساب‌های کاربری بیزینسی فعال است. از طریق گزینه Insights می‌توانید به آمار متفاوتی مانند میزان تعامل افراد با صفحه شما، افزایش فالوورها در هفته گذشته، میزان دیده شدن پست‌ها،  تعداد دفعات رویت شدن پروفایل شما، آماری از تعداد لایک و نظرات و … دست پیدا کنید.

یکی از قابلیت‌های مهم این گزینه نمایش ایمپرشن از طریق هشتگ‌هاست.

از هشتگ‌های ممنوعه دوری کنید

برخی از هشتگ‌ها در اینستاگرام ممنوع یا ban می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از این هشتگ‌ها استفاده نکنید. برای تشخیص این که یک هشتگ در اینستاگرام ممنوع است یا خیر باید آن را در اینستاگرام جستجو کنید. در صورتی که به هیچ نتیجه‌ای نرسید، مشخص می‌شود که این هشتگ یکی از نمونه‌های ممنوع شده است.

امیدواریم این نکات صفحه بیزینسی اینستاگرام شما را هدفمندتر کند و تجارت شما را بهبود دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search