درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی

۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
فهرست مطالب

امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث شده تا کسب و کار اینستاگرامی طرفدار بیشتری داشته باشد، در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون حساب برای کسب‌و‌کارها در اینستاگرام وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به کسب‌و‌کارهای کوچک هستند.
برای جذب مشتریان جدید و تعامل در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی، استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارها بسیار مهم است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای رسانه‌های اجتماعی است که در اختیار همگان قرار دارد.
ثابت شده که اینستاگرام برای دستیابی به اهداف بازاریابی ابزار بسیار مناسبی است. شما می‌توانید با استفاده از اینستاگرام با مخاطبین هدفمند ارتباط برقرار کنید و معمولا اینستاگرام در مقایسه با دیگر ابزارهای بازاریابی هزینه‌ها کمتری برای شما دارد.
علاوه بر این‌ها، اینستاگرام ابزار بسیار مناسبی برای بالا بردن آگاهی نسبت به برند و برندینگ در اینستاگرام است، در واقع ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌و‌کار را دنبال می‌کنند.
اما استفاده از اینستاگرام برای اهداف تجاری ممکن است بسیار پر استرس به نظر برسد، خصوصاً اگر پیش از این فقط از اینستاگرام برای مصارف شخصی استفاده كرده باشید.
در ادامه با هم استفاده از اینستاگرام برای  راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی را بررسی می‌کنیم.

چطور  می‌توان کسب‌وکار اینستاگرامی راه اندازی کرد؟

برای این کار لازم است ۶ استراتژی کسب و کار اینستاگرامی را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. به محتوای ایجاد شده خود ارزش اضافه کنید

اول و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای کسب و کار اینستاگرامی به آن توجه کنید این است که اینستاگرام یک پلتفرم بصری و دیداری است. برای جذب مخاطب، مهم است که وقت مناسبی برای تولید محتوای با کیفیت و فکر شده اختصاص دهید.
اینستاگرام با پیشی گرفتن از فیس بوک و توییتر، بیشترین نرخ تعامل (Engagement) را دارد. برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام، حتما باید محتوای ارزشمندی تولید کنید تا بتوانید مخاطبان را به خود جلب کنید و در نهایت آنها را ترغیب کنید تا با اهداف تجاری شما همراه شوند. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که در عین اینکه مشتریان خود را خوشحال می‌کنید، باید به اهداف برند خود نیز پایبند باشید.
برای گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش، لزومی ندارد، همیشه فقط تصاویر مربوط به محصولات خود را منتشر کنید. در واقع، در بعضی موارد، اگر این کار را نکنید بهتر است.
به عنوان مثال، هات پاکت، ساندویچ‌های کوچک ماکروفری به فروش می‌رساند. شما در تولید محتوا فقط چندین بار می‌توانید، تصویر یک ساندویچ را منتشر کنید. هات پاکت روند متفاوتی را پیش گرفته است. آنها در لحن خود از شوخ طبعی استفاده می‌کنند و مطالب خنده‌دار مرتبط با هات پاکت منتشر می‌کنند.

کسب و کار اینستاگرامی - به محتوای ایجاد شده خود ارزش اضافه کنید
مثلا در جواب یک پیام که گفته بود: «هات پاکت ساندویچ نیست»
حساب اینستاگرام هات پاکت تصویر زیر که چندین بار تاکید داشته «هات پاکت ساندویچ است» را منتشر کرد.
در نهایت، پیدا کردن محتوایی که برای کسب و کار شما مناسب است ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد.
نکته این است که برندها، باید به محتوای ایجاد شده خود ارزش اضافه کنند. این موضوع برای موفقیت طولانی مدت شما بسیار مهم است.

۲. از طراحی مناسب و پوسته در پست‌ها استفاده کنید.

فرض کنید که هر پست اینستاگرام، یک صفحه مجزا در وبسایت شما است، در حالی که هر پست باید به تنهایی خوب طراحی شده باشد، در حالت ایده آل شما برای حفظ وفاداری مخاطبان باید برای صفحه اینستاگرام خود تم اینستاگرام ایجاد کنید.
شما در پست‌های خود باید مضمون ثابتی داشته باشد و تمام محتوا از جمله، هشتگ اینستاگرام ، کپشن، استوری و عکس باید در راستای هم قرار داشته باشند. شما باید لحن ثابتی داشته باشید. در نهایت هرچه محتوای شما با هم سازگاری بیشتری داشته باشند، احتمال موفقیت بالاتر خواهد بود.
ممکن است تصور کنید بهتر است با استفاده از مضمون‌های مختلف با افراد بیشتری همراه شوید، اما یکتا بودن و هم راستا بودن محتوا، ارتباطات شما را قوی خواهد کرد.

 از اینجا بخوانید : آنالیز استوری اینستاگرام: راهنمای کامل

۳. با فالوورهای خود در ارتباط باشید

کسب و کار اینستاگرامی - با فالوورهای خود در ارتباط باشید

اگر با فالوورهای خود به خوبی ارتباط برقرار کنید، فالوورهای شما احساس خواهند کرد که ارزشمند هستند و در نهایت بیشتر با برند شما ارتباط خواهند داشت.
راه‌های زیادی برای تعامل با کاربران وجود دارد، می‌توانید به کامنت‌های اینستاگرام پاسخ دهید، در نظرات مشارکت داشته باشید، مسابقه برگزار کنید، از نظر سنجی‌های استوری استفاده کنید، و یا نظرات کاربران را منتشر کنید، مخصوصا اگر این نظرات با برند شما مرتبط است.

۴. اکانت خود را به حالت Business تغییر دهید.

اکانت بیزینس اینستاگرام، اکانت ویژه‌ای است که اینستاگرام در اختیار برندها و سازمان‌ها و کسب و کارها قرار می‌دهد. با در اختیار داشتن اکانت بیزینس، به امکانات اضافی مانند Instagram Insights و قابلیت اجرای تبلیغات دسترسی خواهید داشت.
اکانت بیزینسی به حساب اینستاگرام شما اعتبار می‌بخشد و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مهم مانند ساعات کاری، موقعیت مکانی و شماره تلفن شرکت خود را به اینستاگرام اضافه کنید.

مزایای اکانت بیزینس

· دسترسی به معیارهای قابل اندازه‌گیری به ازای هر پست و استوری
· امکان ردیابی نحوه تعامل فالوورها با محتوای شما
· دسترسی به ویژگی‌های لازم برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی
· می‌توانید در استوری‎‌ها لینک اضافه کنید تا بازدید سایت خود را بالا ببرید.

۵. از اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی خود استفاده کنید

کسب و کار اینستاگرامی - از اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی خود استفاده کنید

به عنوان یک فرد، احتمالا اخیرا شما هم متوجه هجوم زیاد اینفلوئنسرها به اینستاگرام شده‌اید. در اینفلوئنسر مارکتینگ؛ یک اینفلوئنسر با استفاده از محبوبیتی که از قبل در بین مخاطبانش ایجاد کرده است و از نظران کاربران به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند آگاهی نسبت به برند شما را گسترش داده و فروش شما را افزایش دهد.
اینفلوئنسرهای کوچک به ویژه یک فرصت مناسب برای اعتبار بخشیدن به برند تجاری هستند. در حقیقت، یک نظرسنجی نشان داده است که ۸۲ درصد از کاربران به احتمال زیاد از توصیه های، اینفلوئنسرهای کوچک پیروی می‌کنند. تاثیر این توصیه، حتی از تاثیری که توصیه دوستان و اعضای خانواده بر کاربران دارد نیز بیشتر است.
شما می‌توانید از بودجه و منابع خود برای سرمایه گذاری در تبلیغات سنتی استفاده کنید، اما ایجاد یک کمپین بازاریابی هدفمند و موثر از طریق بازاریابی با اینفلوئنسرها اغلب آسان‌تر است. چرا که، اینفلوئنسرها از قبل فالوورهای وفادار و متعهدی را پیدا کرده‌اند، شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب که به کسب و کار شما سازگار باشند، احتمالاً فالوورهای بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت که واقعاً از محصولات یا خدمات شما لذت خواهند برد و از محصولات پشتیبانی می‌کنند و میزان فروش شما بالاتر خواهد رفت.

۶. از ابزارهای آنالیتیکس برای تحلیل عملکرد خود استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکته در استفاده از اینستاگرام این است که بدانید که کدام یک پست و یا استوری‌ها عملکرد خوبی دارند و کدامیک موفق نیستند. برای تشخیص این مشکل باید از طریق ابزار آنالیتیکس عملکرد خود را تحلیل کنید.
· کدام پست‌ها بیشترین لایک را دارند
· چگونه تعداد پست‌هایی که به اشتراک می گذارید، ممکن است بر تعامل صفحه شما تاثیر بگذارند
· کدام پست‌ها بیشترین کامنت را دارند
و غیره.

کسب و کار اینستاگرامی - از ابزارهای آنالیتیکس برای تحلیل عملکرد خود استفاده کنید
اینستاگرام درون خود ابزاری به نام اینستاگرام اینسایت برای تحلیل و بررسی داده‌های شما دارد که با مراجعه به آن می‌توانید به اطلاعات خوبی دسترسی پیدا کنید و محتوای خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید اکانت خود را به اکانت بیزینس تبدیل کنید.

۷. برچسب قیمت را برای پست‌های خود فعال کنید.

برچسب قیمت، از ویژگی‌های اینستاگرام است که فروش در اینستاگرام را آسان می‌کند. با استفاده از برچسب قیمت در پست‌ها، ‌شما به کاربران خود این امکان را می‌دهید که در هر همه پلتفرم تجربه خرید داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود در راه تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری با موانع کمتری روبرو شوید و بتوانید محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش برسانید.
اینستاگرام، برای کسب و کارها ابزار بسیار مناسبی است و برای پیشبرد اهداف مارکتینگ بسیار کارا است. با تولید محتوای مناسب و به کار گرفتن صحیح تمام ابزارهای اینستاگرام تا حدود زیادی می‌توانید موفقیت کسب و کار اینستاگرامی خود را تضمین کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
۱۰ روش افزایش کامنت در اینستاگرام
یکی از روش‌های قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام افزایش کامنت در اینستاگرام است. در این مقاله...
Search