درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

همه چیز درباره اینستاگرام برای کسب و کار

همه چیز درباره اینستاگرام برای کسب و کار
فهرست مطالب

در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون شرکت در سراسر جهان از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر نیز روزانه حداقل یکبار از پروفایل‌های تجاری بازدید می‌کنند.

از آنجا که فیسبوک تمرکز خود را بر ارتباطات فامیلی و دوستانه‌ افراد قرار داده است، اینستاگرام به «خانه‌ای جدید برای نام‌های تجاری» تبدیل شده که تعامل در آن بسیار بالا است، کاربران به نام‌های تجاری وفادارند و اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها  اهداف واقعی را دست‌یافتنی می‌کند.

مدیریت یک اینستاگرام تجاری تخصص نوین مارکتینگ است اگر مایلید با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره ما رایگان است.

در ادامه همه‌ آنچه شما درباره چگونگی استفاده از اینستاگرام برای کسب‌و‌کار نیاز دارید آورده شده است؛ چه به تازگی کار را شروع کرده باشید و چه به دنبال اصلاح راهبرد فعلی خود باشید.

 از اینجا بخوانید : چگونه تعامل در شبکه های اجتماعی را بالا ببریم

۱.  یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام برای کسب‌و‌کار خود ثبت کنید

اگر در حال حاضر حساب کاربری اینستاگرام شخصی دارید و محتوای مربوط به نام تجاری خود را در آن قرار داده‌اید و دنبال کنندگان مربوطه را کسب کرده‌اید، می‌توانید حساب کاربری خود را به سادگی به حساب کاربری تجاری تبدیل کنید. این کار امکان دسترسی به تمامی امکانات تجاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام برای کسب و کار جدید برای نام تجاری خود ایجاد کنید. این روش گزینه‌ای مناسب برای زمانی است که شما حساب کاربری شخصی ندارید و یا حساب شخصی شما برای معرفی کسب و کار شما استفاده نمی‌شود.

چگونه حساب کاربری تجاری اینستاگرام بسازیم؟

  1. نرم افزار اینستاگرام را برای آی‌اواس، اندروید یا ویندوز دانلود کنید.
  2. نرم افزار را باز کرده و بر روی Sign Up کلیک کنید.
  3. نشانی ایمیل خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. اگر می‌خواهید حساب کاربری تجاری خود را به صفحه‌ی تجاری فیسبوک متصل کنید، از نشانی ایمیل کاربری آن برای عضویت استفاده کنید و یا روی Log in with Facebook کلیک کنید.
  4. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید. (بهینه سازی پروفایل تجاری اینستاگرام را در ادامه‌ی این مقاله تشریح خواهیم کرد.)
  5. روی Done کلیک کنید.
  6. حالا شما یک حساب کاربری شخصی اینستاگرام دارید که آماده‌ی تبدیل به حساب کاربری تجاری اینستاگرام برای کسب و کار شماست. این کار را با انجام مراحل زیر ادامه دهید.

چگونه حساب کاربری شخصی اینستاگرام را به حساب کاربری تجاری تبدیل کنیم؟

اینستاگرام برای کسب و کار - حساب کاربری تجاری

  1. در نرم افزار وارد حساب کاربری شخصی اینستاگرام خود شوید.
  2. روی آیکن پروفایل کلیک کنید تا به پروفایل خود بروید.
  3. روی آیکن سه خط در سمت راست بالای صفحه نمایش کلیک کنید و سپس به گزینه‌ تنظیمات بروید.
  4. روی گزینه‌ی تغییر به پروفایل تجاری (Switch to Business Profile) کلیک کرده و دکمه‌ ادامه را بزنید.
  5. (اختیاری) اگر می‌خواهید حساب کاربری تجاری اینستاگرام خود را به حساب کاربری صفحه تجاری فیسبوک متصل کنید، مراحل مربوطه را دنبال کنید.
  6. اطلاعات ارتباطی را وارد کنید: حساب کاربری تجاری اینستاگرام شما بایستی شامل یک نشانی ایمیل، یک شماره تلفن و یا یک آدرس حقیقی (و یا همه‌ی این موارد) باشد.
  7. روی DONE کلیک کنید.

 از اینجا بخوانید : فروش در اینستاگرام : ۵ گام برای افزایش درآمد و حرکت واحدها

۲. راهبردی برنده برای اینستاگرام تعیین کنید

تعیین مخاطبان هدف

پیش از اینکه تصمیم بگیرید که چه نوعی از محتوا را می‌خواهید در اینستاگرام منتشر کنید، باید به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید چه کسی مطالب شما را ببیند.

طیف عظیمی از کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال سن دارند و درصد تعداد کاربران مذکر و مؤنث حدوداً با هم برابر است. ایالات متحده بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را دارد و هند، برزیل و اندونزی در رده‌های بعدی قرار دارند. اینستاگرام در ایران اصلی‌ترین شبکه اجتماعی است که هنوز فیلتر نشده است. این اطلاعات خوبی برای شروع است، اما برای تعریف دسته‌ای منحصر بفرد به عنوان مخاطب اصلی نام تجاری شما، نیاز دارید که جوانب مختلف اینستاگرام برای کسب و کار را بررسی کنید.

از آنجا که تعریف بازار هدف یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهبرد بازاریابی هر ابزار بازاریابی است، ما راهنمایی گام به گام تهیه کرده‌ایم که تمامی جزییات را تشریح می‌کند. نسخه‌ی کوتاه این آموزش به شرح زیر است:

  • بررسی کنید که چه کسانی در حال حاضر از شما خرید می‌کنید.
  • تحلیل‌های مربوط به سایر رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا بفهمید چه کسانی شما را دنبال می‌کنند.
  • در مورد رقبای خود تحقیق کنید.
  • هدفی شفاف برای نام تجاری خود تهیه کنید.

زمانی که درک کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، وقت آن فرا می‌رسد که نوع محتوایی که می‌خواهید در اینستاگرام کسب و کار خود به آن‌ها ارائه دهید را مشخص کنید. آن‌ها چه نوع محتوای را در حساب کاربری شخصی خود منتشر می‌کنند؟ برخورد آن‌ها با نام‌های تجاری رقیب و مشابه شما چگونه است؟

این بخش از ساخت حساب اینستاگرام برای کسب و کار شما به مبحث ساخت پرسونا مربوط می‌شود برای کمک می‌توانید مقاله: راهنمای سریع و کاربردی برای ایجاد پرسونا های اجرایی در بازاریابی محتوا را در نوین مارکتینگ بخوانید

تعیین اهداف و برنامه‌ها

نخستین گام در تهیه‌ راهبردی مؤثر، آگاهی از چیزی است که می‌خواهید با استفاده از حساب تجاری اینستاگرام برای کسب و کار خود به دست آورید. درک اهداف شما را در مسیری رو به جلو قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که تلاش‌های خود را بر دستیابی به اهداف کسب و کارتان متمرکز کنید.

اهداف مؤثر از چهارچوب زیر پیروی می‌کنند:

  • خاص
  • قابل اندازه‌گیری
  • دردسترس
  • مرتبط
  • به موقع

زمانی که حساب اینستاگرام خود را ساختید، می‌توانید اهداف خود را بر مبنای شاخص‌هایی ساده مثل پسندیدن (لایک)، دنبال کننده‌ها و نظرات بنا کنید. اما اطمینان حاصل کنید که اهداف انتخابی شما به اهداف واقعی کسب و کار مرتبط باشند.

تمرکز بر شاخص‌های کارایی صحیح

شاخص‌های دقیق برای اندازه‌گیری و دنبال کردن کار برای هر کسب و کار متفاوت است. اما به طور کلی باید بر شاخص‌های مرتبط با فرآیند فروش در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

این موضوع به این معنی است که اهداف شما بایستی با یکی از چهار مرحله‌ خرید مشتریان هم‌راستا باشد:

  • آشنایی: شامل شاخص‌هایی مثل آشنایی با نام تجاری، نرخ رشد دنبال کنندگان و دسترسی به مطالب.
  • تعامل: شامل شاخص‌هایی نظیر نرخ تعامل (بر مبنای تعداد پسندیدن) و نرخ افزایش شهرت (بر مبنای اشتراک گذاری).
  • تبدیل: علاوه بر نرخ تبدیل، این شاخص شامل شاخص‌هایی همچون نرخ کلیک و نرخ بازگشت است. اگر از تبلیغات پولی استفاده می‌کنید، شاخص هزینه به ازای کلیک و CPM نیز اهمیت دارند.
  • مشتری: این شاخص‌ها بر مبنای اعمال مشتریان نظیر اعلام نظر آن‌ها در مورد محصولات است.

 اگر دوست دارید با قیف بازاریابی محتوایی آشنا شوید مقاله من را در نوین مارکتینگ با عنوان: قیف فروش و هفت خان تولید محتوا بخوانید.

تعهد به برنامه زمان‌بندی منظم

زمانی که شروع به جذب دنبال‌کننده می‌کنید، هواداران از شما انتظار دارند که به طور منظم مطالب را منتشر کنید. شما می‌خواهید که آن‌ها با نام تجاری شما آشنا شوند و با محتوای شما تعامل کنند بی‌آنکه به ضرر، تأثیر منفی و یا عدم دنبال کردن منجر شود.

هیچ زمان مشخصی برای انتشار مطلب وجود ندارد. پس از تجزیه و تحلیل ۱۰۰۰ مورد از مطالب حساب کاربری اینستاگرام Hootsuite، گروه تجاری آن‌ها دریافت که بهترین زمان برای ارسال مطلب ۱۲ تا ۱ بعد از ظهر در روزهای هفته است، زیرا کاربران در زمان نهار خود به بررسی اینستاگرام می‌پردازند.

این روشی است که برای Hootsuite جواب داده است اما هیچ دلیلی وجود ندارد که برای شما نیز جواب دهد. شما باید چند آزمایش را روی حساب کاربری خود انجام دهید تا زمان مناسب برای دستیابی به حداکثر تعامل کاربران با صفحه اینستاگرام برای کسب و کار شما  به دست آید.

فاکتور کلیدی آگاهی از زمانی است که کاربران آنلاین هستند. به خاطر داشته باشید که کاربران شما شاید در مناطق زمانی یکسان نباشند. بخش نگرش (Insight) اینستاگرام به شما نشان می‌دهد دقیقاً به طور روزانه چه زمانی دنبال کنندگان شما آنلاین هستند.

اینستاگرام برای کسب و کار - برنامه زمان‌بندی منظم

برای دسترسی به این اطلاعات در پروفایل تجاری اینستاگرام کسب و کار خود روی آیکن سه خطی در بخش بالایی سمت راست کلیک کنید، سپس روی Insight کلیک کرده و به زبانه‌ی مخاطبان بروید و پس از پایین آمدن در صفحه می‌توانید زمان‌های فعالیت کاربران را مشاهده کنید.

زمانی که بهترین زمان ممکن برای ارسال مطالب را تعیین کردید، تقویمی برای برنامه ریزی محتوا و زمان‌بندی محتوای انتشاری در اینستاگرام کسب و کار خود بسازید.

۳. بهینه سازی پروفایل

زمانی که حساب کاربری خود را در اینستاگرام می‌سازید، بخشی از اطلاعات پایه را به آن اضافه می‌کنید. حالا زمان بهینه سازی پروفایل شما برای دستیابی به بهترین نتایج فرا رسیده است. در ادامه نکات کلیدی برای این کار آمده است:

بهینه سازی بیوگرافی

بیوگرافی اینستاگرام شما فقط ۱۵۰ کاراکتر دارد، اما از این قابلیت می‌توان استفاده کامل را برد. این بخش به بینندگان جدید نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، نام تجاری شما به چه چیزی مربوط است و چرا کاربران باید به آن اهمیت دهند.

چگونه می‌توان اطلاعات مفید و کافی را با در نظر گرفتن شخصیت نام تجاری، در چنین فضای کمی منتشر کرد؟

  • از ظرفیت نام تجاری خود استفاده کنید: شخصیت خود را نشان دهید. بسته به آن چیزی که برای کسب و کار شما بهتر باشد، منطقی، حرفه‌ای و حتی شوخ باشید.
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید: هشتگ‌های موجود در بیوگرافی اینستاگرام قابل کلیک هستند و راهی عالی برای نمایش محتوای تولیدی توسط کاربران به شمار می‌روند.
  • ایموجی را امتحان کنید: ایموجی‌ها می‌توانند به انتشار اطلاعاتی مفید با استفاده از یک کاراکتر کمک کنند.
  • از فاصله بین لغات و خطوط استفاده کنید: فاصله‌ بین خطوط در بیوگرافی مطالعه آن را ساده‌تر می‌کند.

بهینه‌سازی تصویر پروفایل

بهترین تصویر پروفایل برای اکثر کسب و کارها، نسخه‌ای از نشان تجاری آن‌ها است. از تصویری مشابه در پروفایل سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا مخاطبان به سرعت شما را بشناسند.

اینستاگرام برای کسب و کار - بهینه‌سازی تصویر پروفایل

تصویر پروفایل شما به اندازه‌ی ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش می‌دهد اما با اندازه‌ی ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل ذخیره سازی می‌شود. در نتیجه بهتر است که اندازه‌ی تصویر پروفایل شما حداقل ۳۲۰ پیکسل باشد تا اگر اینستاگرام تصمیم به تغییر اندازه‌ی تصویر پروفایل بگیرد مشکلی برای شما ایجاد نشود.

نرم افزار به صورت خودکار تصویر پروفایل شما را برش می‌دهد، پس مطمئن شوید که لوگوی شما پس از برش به طور کامل قابل مشاهده است.

 از اینجا بخوانید : ۶ ترفند برای رساندن نام برند به صفحه اکسپلور اینستاگرام

از کامل بودن پروفایل اطمینان حاصل کنید

از تمامی اجزای حساب کاربری تجاری اینستاگرام برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده کنید.

  • نام و نام کاربری: این‌ها تنها بخش‌های پروفایل اینستاگرام هستند که در جستجوی اینستاگرام مشاهده می‌شوند، پس هوشمندانه از آن‌ها استفاده کنید. از نام تجاری خود در کنار نام‌های رایج دیگر کسب و کارتان (مثل مخفف نام تجاری) استفاده کنید. استفاده از نام تجاری یکسان در تمامی شبکه‌های اجتماعی، دسترسی هواداران شما را آسان‌تر می‌کند.
  • وبسایت: این قسمت تنها بخش پروفایل اینستاگرام است که می‌توانید لینکی قابل کلیک را آن قرار دهید، پس مطمئن شوید که یک لینک در آن قرار می‌دهید! لینک وبسایت، آخرین مطلب وبلاگ،کمپین جاری و یا صفحه‌ی فرود اختصاصی اینستاگرام را در بخش وبسایت اینستاگرام برای کسب و کار خود قرار دهید.

از ویژگی‌های پروفایل تجاری اینستاگرام بهره ببرید

زمانی که از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کنید، به ویژگی‌هایی خاص دست خواهید یافت که برای حساب کاربری شخصی در دسترس نیست. فرقی ندارد که از اول حساب کاربری تجاری داشته باشید یا شخصی، از استفاده کامل از ویژگی‌های کسب و کار مطمئن شوید:

  • اطلاعات ارتباطی: نشانی ایمیل، شماره تلفن یا نشانی کسب و کار خود را وارد کنید تا کاربران امکان دسترسی مستقیم به شما را داشته باشند. زمانی که اطلاعات ارتباطی را وارد کنید، اینستاگرام دکمه‌های مربوطه (تماس، ایمیل یا دریافت نشانی) را به پروفایل شما اضافه می‌کند.
  • دسته‌بندی: این مورد زیر نام شما ظاهر می‌شود و به طور خلاصه به کاربران نشان می‌دهد که شما چه‌کار می‌کنید.
  • دکمه‌های فراخوانی برای اقدام: این دکمه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که یک وقت ملاقات، رزرو بلیط و مواردی از این دست را مستقیماً از طریق پروفایل اینستاگرام ثبت کنند. در پروفایل تجاری اینستاگرام خود روی ویرایش پروفایل، Contact Options کلیک کرده و Add an action button را انتخاب کنید.

پروفایل Comme Deux از تمامی قابلیت‌های موجود در حساب کاربری تجاری اینستاگرام استفاده می‌کند. نشانی کسب‌و‌کار آن‌ها نمایش داده می‌شود، دسته‌بندی مطالب آن‌ها شامل بهداشت و زیبایی اضافه شده است و دکمه‌ی فراخوانی برای اقدام را نیز دارد.

۴. اشتراک گذاری محتوای عالی

محتوای تصویری زیبا برای نام تجاری خود بسازید

در اینستاگرام همه چیز به تصاویر وابسته است، بنابراین مهم است که از منظر بصری قابل شناسایی باشید.

نخست، درباره‌ آنچه در تصاویر می‌خواهید نمایش دهید فکر کنید. در برخی از موارد، محتوا کاملاً واضح است: یک فروشنده‌ی لباس باید لباس‌هایش را نمایش دهد و یک رستوران باید تصاویر غذاهایش را منتشر کند.

اگر کسب و کار شما خدماتی است، مشتریان خود را نمایش دهید (می‌توانید از یک هشتگ خاص برای آن استفاده کنید). یا به پشت صحنه‌ دفتر کار خود بروید و یا به طرفداران خود کسانی که در شرکت شما کار می‌کنند را نشان دهید.

زمانی که فضای تولید محتوای خود را انتخاب کردید، روشی پایدار برای نمای بصری محتوا انتخاب کنید. به این معنی که از رنگ‌ها و فیلترهای ثابت استفاده کنید تا نمای بصری کلی محتوای شما مشخص باشد و کاربران به راحتی بتوانند محتوای شما را شناسایی کنند.

دنیس پریسکات در حساب کاربری اینستاگرام خود از قالب بصری خاصی استفاده می‌کند که به راحتی قابل شناسایی است و نرخ تعامل بالایی را به خود اختصاص داده است. او با کمتر از نیم میلیون کاربر به ۱۰ تا ۲۰ هزار لایک دست یافته و صدها نظر زیر مطالبش ثبت شده است.

در باره تم اینستاگرام مقاله بسیار خوبی را در نوین مارکتینگ منتشر کرده‌ایم حتما مقاله: ایجاد تم اینستاگرام اختصاصی: از کجا شروع کنید؟ را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید.

گرفتن عکس‌های عالی

برای افزایش کارایی اینستاگرام در کسب و کار، بایستی عکس‌هایی عالی بگیرید. اما نیازی نیست که عکاسی حرفه‌ای باشید و البته به ابزارهای بسیار زیادی هم نیاز ندارید.

زمانی که موضوع بحث تصاویر اینستاگرام باشد، عکس‌های موبایل شما بهترین دوست شما هستند. زیرا می‌توانید آن‌ها به طور مستقیم از گوشی خود منتشر کنید. در ادامه چند ترفند ساده برای ثبت بهترین تصاویر ممکن با استفاده از گوشی آورده شده است:

  • استفاده از نور طبیعی: هیچکس در تصاویر ثبت شده با فلاش عالی به نظر نمی‌رسد زیرا چهره به خوبی ثبت نمی‌شود و سایه‌ها و جزئیات چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. همین موضوع برای محصولات نیز صدق می‌کنید. نور طبیعی سایه‌ها را بهتر، رنگ‌ها را غنی‌تر و تصاویر را زیباتر می‌کند.
  • پرهیز از نور زیاد: عصرها یکی از زمان‌های عالی برای عکس برداری است. روزهای ابری هم از روزهای آفتابی برای عکس گرفتن بهترند.
  • از قانون یک سوم استفاده کنید: دوربین تلفن همراه شما شبکه‌ای درونی برای کمک به دنبال کردن این قانون دارند. سوژه‌ عکس خود را در محلی قرار دهید که خطوط شبکه در تقاطع هستند تا تصویری عالی ثبت کنید.
  • زوایای مختلف: خم شوید، روی یک صندلی بنشینید (هر کاری که برای ثبت تصویری عالی نیاز دارید را انجام دهید، البته جانب احتیاط را رعایت کنید).

تصاویر خود را مثل حرفه‌ا‌ی‌ها ویرایش کنید

مهم نیست که چقدر تصاویر شما عالی باشد، باید آن‌ها را پیش از انتشار در اینستاگرام ویرایش کنید. ویرایش خوب تصاویر یک راه عالی برای نمایش بصری مناسب نام تجاری شما و حصول اطمینان از قابل شناسایی بودن تصاویر است.

نرم افزارهای ویرایش تصویر موبایلی مثل VSCOcam و یا Enhance فیلترهایی اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهند و امکان ویرایش تصاویر برای یافتن طرحی منحصر بفرد را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید تصاویر ویرایش شده در نرم افزارهای مختلف را در اینستاگرام منتشر کنید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

با بخش استوری اینستاگرام داستان‌های عالی بگویید

بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام به طور روزانه از استوری استفاده می‌کنند و ۳۹ درصد از افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند تأیید کرده‌اند که پس از مشاهده‌ی استوری نام‌های تجاری به خرید از آن‌ها ترغیب شده‌اند. در واقع، یک سوم پربیننده‌ترین استوری‌های اینستاگرام توسط کسب و کارها منتشر شده‌اند.

حذف محتوا پس از ۲۴ ساعت و قابلیت پخش زنده، استوری را به محلی مناسب برای انجام ریسک‌های خلاقانه با استفاده از تصاویر و ویدئوهای جالب توجه تبدیل کرده است.

چگونه می‌توانید از استوری اینستاگرام بهترین استفاده را ببرید؟ تعجبی نیست که بگوییم استوری بهترین محل برای انتشار داستان‌های عالی است. داستان‌های جذاب نام تجاری خود را که آغاز، میانه و پایانی خاص دارند را منتشر کنید. در استوری خلاق باشید و برای بینندگان خود ارزش قائل شوید تا آن‌ها به مشاهده‌ی مستمر استوری‌های شما عادت کنند.

استوری خود را با یک دکمه‌ی فراخوان برای عمل مناسب به پایان برسانید تا استوری شما به موفقیتی تجاری منجر شود.

آیا می‌خواهید استوری‌های اینستاگرام خود را بیش از ۲۴ ساعت در حساب کاربری خود نمایش دهید؟ می‌توانید با استفاده از هایلایت‌ اینستاگرام این کار را انجام دهید.

کپشن‌ها عالی بنویسید

شاید اینستاگرام یک پلتفرم بصری باشد اما مفهوم آن اینگونه نیست که می‌توانید متون زیر تصاویر را فراموش کنید. متون به شما اجازه می‌دهند که داستانی برای تصویر ارائه کنید که مفهوم آن را تکمیل کند. متون زیر تصاویر می‌توانند دنبال کنندگان شما را به فکر فرو ببرند، بخندانند و حس ارتباط با نام تجاری شما را القا کنند.

تصاویر حساب کاربری Mr.Pokee جالب و زیبا هستند اما متون نوشته شده زیر آن به حساب کاربری او شخصیت داده و کاربران را به واکنش وا می‌دارد.

اینستاگرام برای کسب و کار  - کپشن‌ها عالی بنویسید

برای نوشتن متونی عالی باید روند محتوای خاصی برای نام تجاری خود تعریف کنید. مهم‌ترین موضوع پایداری است. آیا از ایموجی‌ها در متون خود استفاده می‌کنید؟ آیا روندی خاص برای نوشتن محتوای خود دارید؟ از چه هشتگی استفاده می‌کنید؟ دسته‌ای خوب از روش‌های نوشتن محتوا به شما کمک می‌کند که متون خود را متمایز و قابل توجه تهیه کنید. همه این عوامل کمک کننده های بسیار مهمی در جذابیت صفحه اینستاگرام برای کسب و کار شماست.

برای مشاهده‌ی هزاران هزار نمونه‌ی متنی و ابزارهایی که به شما در نوشتن بهتر متون کمک می‌کنند، مقاله‌ی ما درباره‌ی  جذب ۱۰۰۰ فالوور اول رایگان در اینستاگرام را  مطالعه کنید.

۵. رشد و تعامل با مخاطبان

دنبال کردن و تعامل با کاربران مرتبط با شما

شبکه‌های اجتماعی همگی برای برقرای ارتباط ساخته شده‌اند. جامعه‌ای مرتبط به نام تجاری شما همین حالا هم در اینستاگرام وجود دارد. فقط باید آن‌ها را پیدا کنید. یک راه برای انجام این کار تعامل با نام‌های تجاری و کاربرانی است که همین حالا دنبال می‌کنید.

با رصد کردن هشتگ‌ها و نظرات منتشر شده در مطالب مربوط به زمینه‌ کاری خود در اینستاگرام برای کسب و کار خود شروع کنید. افرادی که در این بحث‌ها شرکت داشته‌اند را دنبال کنید. این روش، راهکاری ساده برای نشان دادن حضور خود به کسانی است که به زمینه‌ی کاری و محتوای منتشر شده‌ شما علاقه‌مند هستند.

هرچه بیشتر در بحث‌های اینستاگرامی شرکت کنید، هشتگ‌هایی که بهترین بازخورد را دارند را شناسایی می‌کنید.

استفاده از هشتگ‌های درست

 هشتگ‌های به محتوای شما کمک می‌کنند که راحت‌تر پیدا شوند.

متون نوشته شده در زیر تصاویر اینستاگرام قابل جستجو نیستند اما هشتگ‌ها جستجو پذیرند. وقتی که یک کاربر روی یک هشتگ کلیک می‌کند و یا آن را جستجو می‌کند، محتوای همراه با آن را نیز مشاهده می‌کند. این روش، راهکاری عالی برای نمایش محتوا به کاربرانی است که هنوز شما را دنبال نکرده‌اند.

از سویی دیگر بایستی ایجاد هشتگ اختصاصی برای کسب و کار خود را هم در نظر بگیرید. هشتگ نام تجاری مختص شماست و دنبال کنندگان را به اشتراک تصاویری کسب و کار شما تشویق می‌کند. این کار می‌تواند منبعی عالی برای انتشار محتوای تولیدی توسط کاربران باشد و هواداران شما را به تعامل و ارتباط با هم تشویق می‌کند.

شرکت بازاریابی آمستردام از هشتگ #iamstedam برای جمع آوری محتوای تولیدی توسط کاربران استفاده می‌کند و محتوای تولیدی توسط کاربران از اقصی نقاط شهر را منتشر می‌کند.

می‌خواهید بیشتر بدانید؟ راهنمای کامل چگونگی استفاده از هشتگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

واکنش به نظرات

به خاطر داشته باشید: شما در حال بازاریابی اجتماعی در اینستاگرام برای کسب و کار خود هستید. نباید از جنبه اجتماعی غافل شوید. یعنی باید به نظرات و منشن‌های مربوط به نام تجاری خود در اینستاگرام واکنش نشان دهید. به این ترتیب کاربران به تعامل با نام تجاری شما ترغیب می‌شوند.

شاید برای استفاده از ربات‌های خودکار پاسخگو وسوسه شوید اما از این ربات‌ها استفاده نکنید. ما آن‌ها را امتحان کردیم و دیدیم که خوب جواب نمی‌دهند. وقتی را برای پاسخگویی و واکنش به نظرات و اشارات کاربرانی که به نام تجاری شما اشاره کرده‌اند و یا از هشتگ‌های شما استفاده کرده‌اند، اختصاص دهید.

همکاری با افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها در اینستاگرام

بازاریابی تأثیرگذاران راهی عالی برای به دست آوردن دنبال کنندگانی وفادار و تعامل‌گر در اینستاگرام است. همکاری با افراد تأثیرگذار می‌تواند به جلب نظر کاربران به نام تجاری شما کمک کند.

حتی نام‌های تجاری کوچک با بودجه‌ محدود نیز می‌توانند از بازاریابی افراد تأثیرگذار استفاده کرده و با کسانی همکاری کنند که با جامعه‌ای کوچکتر از دنبال کنندگان با تعامل بیشتر ارتباط دارند.

برای دستیابی به نگرشی بهتر از تأثیر افراد تأثیرگذار بر رشد تعداد دنبال کنندگان حساب کاربری تجاری اینستاگرام می‌توانید مقاله‌ی نوین مارکتینگ درباره‌ی  بازار گرم اینفلوئنسرهای ایرانی را بخوانید مطالعه کنید.

معرفی حساب کاربری در سایر رسانه‌ها

اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگانی ثابت دارید، به آن‌ها حساب کاربری اینستاگرام برای کسب و کار خود را معرفی کنید. نوع محتوای انتشاری در اینستاگرام را به آن‌ها بگویید تا آن‌ها درک کنند که چرا باید زمان خود را صرف دنبال کردن شما در بیش از یک شبکه‌ اجتماعی کنند.

انتشار مستقیم مطالب اینستاگرام در وبلاگ خود را امتحان کنید تا بهترین محتوای خود را به آن‌ها نمایش دهید و راهی ساده برای دنبال کردن محتوای اینستاگرام را به خوانندگان وبلاگ نشان دهید.

شناسه‌ کاربری اینستاگرام خود را در بخش امضای ایمیل خود قرار دهید. فراموش نکنید که شناسه‌‌ خود در تبلیغات چاپی نظیر کارت ویزیت، تراکت‌ها و کاتالوگ‌ها هم به کار ببرید.

استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای دستیابی به تعداد زیادی از کاربران هدف

اینستاگرام می‌تواند نتایج ارگانیکی عالی برای شما فراهم کند اما هزینه در بخش تبلیغات این پلتفرم برای انتشار راحت‌تر محتوا و رساندن آن به مخاطبان هدف نیز ارزش امتحان دارد.

به علاوه برای افزایش دسترسی به محتوای شما، می‌توانید از دکمه‌های فراخوانی برای اقدام در تبلیغات استفاده کنید تا کاربران بتوانند در اینستاگرام با شما تعامل کرده و تعداد مراحل لازم برای رساندن آن‌ها به وب‌سایت و یا خرید را کاهش دهید.

راه اندازی کارزار اختصاصی در اینستاگرام

یک کارزار یا کمپین اینستاگرامی به شما کمک می‌کند که به یک هدف خاص دست پیدا کرده و به راحتی راهبرد بازاریابی خود در اینستاگرام را پیدا سازی کنید.

در کارزارها می‌توانید از تبلیغات استفاده کنید اما همه چیز به محتوای پولی ختم نمی‌شود. در کارزارها بایستی بر اهدافی خاص برای یک دوره‌ زمانی مشخص تمرکز کنید و از هر دو روش ارگانیک و پولی برای جلب توجه کاربران بهره ببرید.

برخی از ایده‌های مناسب برای آغاز یک کارزار موفق نیز در ادامه آورده شده است:

  • راه اندازی کارزار آشنایی با نام تجاری برای افزایش شهرت در اینستاگرام
  • افزایش فروش با استفاده از پست‌های اینستاگرامی شامل فروش
  • افزایش تعامل با استفاده از مسابقات اینستاگرامی
  • جمع آوری محتوای تولیدی توسط کاربران با استفاده از هشتگ اختصاصی

۶. اندازه گیری موفقیت و اعمال اصلاحات

پیگیری نتایج با استفاده از ابزارهای تحلیلی

زمانی که از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار استفاده می‌کنید، نیاز دارید که به طور مستمر چگونگی پیشرفت کار و دستیابی به اهداف را رصد کنید.

شما بایستی نتایج حاصل از هریک از پست‌ها، تبلیغات و استوری‌ها را در کنار وضعیت کلی حساب کاربری اینستاگرام پیگیری کنید.

ابزارهای تحلیلی بسیاری برای بررسی آن‌ها نیز وجود دارد.

استفاده از آزمایش A/B برای یافتن مواردی به خوبی کار می‌کنند (و نمی‌کنند)

یکی از بهترین راه‌های بهبود مداوم نتایج اینستاگرام برای کسب و کار ، آزمایش بخش‌های مختلف راهبرد تبلیغاتی است. زمانی که فهمیدید کدام بخش بهتر جواب می‌دهد، از آن برای بهبود راهبرد خود استفاده کنید.

در اینجا سرخطی از موارد اساسی در انجام آزمایش A/B در اینستاگرام آورده شده است:

  1. انتخاب یک عنصر (تصویر، متن، هشتگ و غیره) برای آزمایش
  2. ایجاد دو نسخه از محتوا بر اساس آنچه تحقیقات به شما می‌گوید. دو نسخه را برای عنصری که می‌خواهید بررسی کنید، کاملاً مشابه انتخاب کنید.
  3. نتایج هریک از پست‌ها را پیگیری و تحلیل کنید.
  4. نسخه‌ی برنده را انتخاب کنید.
  5. نسخه‌های با تفاوت کم را با هم مقایسه کنید تا امکان دستیابی به نتایج بهتر را بررسی کرده باشید.
  6. نتایج به دست آمده را با سازمان خود به اشتراک بگذارید تا آرشیوی از بهترین روش‌های تولید محتوا را جمع آوری کنید.
  7. ۷. فرآیند را از اول تکرار کنید.

به این ترتیب به پایان مقاله می‌رسیم. حالا شما می‌توانید صفحه اینستاگرام برای کسب و کار خود طراحی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search