درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

ایجاد تم پست اینستاگرام اختصاصی در ۶ مرحله

تم اینستاگرام
فهرست مطالب

ایجاد یک تم خوب اینستاگرام برای فیدتان سخت است. و هنوز، خیلی مهم است که تم درست برای هر برندی را انتخاب کنیم تا تبدیل به تم شناخته شده برای اینستاگرام گردد.

برای این که بهترین استراتژی‌ها را در اینستاگرام خود داشته باشید حتما با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ تماس بگیرید. نوین مارکتینگ به عنوان اولین پارتنر رسمی تبلیغات در گوگل و ارائه دهنده خدمات مشاوره سئو شما را در این مقاله برای ایجاد تم پست اینستاگرام اختصاصی راهنمایی می‌کند.

فقط نگاهی به این آمار بیاندازید:

  • بیش از ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام کسب و کار خود را بر روی پلتفرم ها دنبال می‌کنند
  • دو سوم بازدید کنندگان پروفایل حساب‌های کاربری تجاری اینستاگرام از سمت افرادی است که آن کسب و کار را دنبال نمی‌کنند
  • تقریباً ۵۰ درصد کاربران اینستاگرام در شبکه های اجتماعی به بررسی محصولات می‌پردازند
  • ۳۰ درصد کاربران چیزی که در اینستاگرام دیده اند را خریداری نموده‌اند

این آمار نشان می‌دهد زمانی که مصرف کنندگان به دنبال خرید محصولات هستند بجای گوگل بیشتر جذب اینستاگرام شده‌اند. فقط مانند هدف وب سایتتان که نباید اجازه خارج شدن کاربران را بدهید، هدفتان در صفحه اینستاگرام نیز جذب کاربران به ماندن، تاثیرگذاری بر روی آنها با فید کلی صفحه‌تان و ترغیب آنها به کلیک کردن بر روی دکمه دنبال نمودن است.

این دلیلی است که اهمیت داشتن یک تم خوب اینستاگرام و یک پروفایل کامل اینستاگرام با شرح عالی را افزایش می‌دهد. حقیقت این است که افرادی که شما را دنبال می‌کنند هرگز واقعا فیدتان را ارزیابی نمی‌کنند. این آینده شماست که دنبال کنندگان بالقوه تان که برای اولین بار فیدتان را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند، بر مبنای این تصمیم گیری ظاهر و تاثیر آن ایجاد می‌شود که باعث می‌شود آنها شما را دنبال کنند.

به عبارت دیگر، اصلاح فیدتان ظاهر آن را نیز بهبود می‌دهد و به تنهایی به عنوان یک تم معتبر اینستاگرام که فورا بیانگر برند شماست کار می‌کند که این نه تنها یک امکان است بلکه باید باشد.

بخش خوب اینجاست که نیازی نیست که یک عکاس خیلی خوب باشید تا یک فید عالی تولید کنید. تمام نیاز شما انجام ۵ قانون ساده است تا بتوانید یک تم پیج اینستاگرام ایجاد کنید که من امروز در این مقاله به آنها پرداخته ام.

این مقاله به شما در خصوص موارد زیر آموزش می‌دهد:

  • اهمیت داشتن یک فید خوب اینستاگرام
  • چگونه اهداف اینستاگرام را با تم آن هم‌راستا کنیم
  • چگونه یک تم اینستاگرام که به برندتان معنا ببخشد انتخاب کنید
  • ابزار مفید، نکات و ترفندها برای استفاده در ایجاد و طراحی یک فید اینستاگرام چیست

 از اینجا بخوانید : اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟

ایجاد تم اینستاگرام شخصی را از کجا شروع کنیم؟

۱.ابتدا مشخص کنید که چه چیزی قرار است پست شود

پیش از اینکه حتی به عکس گرفتن، ویرایش تم و مرتب سازی در یک فید فکر کنید کارهایی هست که باید انجام دهید. پیش از این در مورد اهمیت توجه به اینستاگرام صحبت کردیم که به عنوان یکی از بخش‌های ضروری بررسی اهداف کسب و کارتان است. تم اینستاگرام شما باید انعکاس دهنده آنچه که کسب و کارتان را با معنا می‌کند باشد و در راستای اهداف آن باشد. چه چیزی را نیاز دارید بفروشید یا ارائه دهید؟ آیا طیفی از محصولات است؟ یا خدمات خاصی را شامل می‌شود؟

بخاطر داشته باشید که چرا شما واقعاً در اینستاگرام هستید و وقتی محتوای واقعیتان را بررسی می‌کنید چه انتظاری دارید که به آن برسید.

بخاطر این موارد، مهم نیست که چگونه ویرایش می‌کنید اما آنچه که ارسال می‌کنید مهم است.

اجازه دهید دوباره بگویم تا به یادتان بماند: بحث سر چگونگی ویرایش نیست بلکه در خصوص آن چیزی است که ارسال می‌کنید.

مهم نیست اگر شما از یکسری فیلترها همیشه برای پست هایتان استفاده کنید، سعی کنید از یک ظاهر ثابت در فیدهایتان استفاده نموده تا هر کسی در مورد آن صحبت کند. اگر محتوای واقعی شما خوب نباشد نمی‌توانید یک فید اینستاگرام به یاد ماندنی ایجاد کنید.

بنابراین، ایجاد تم اینستاگرام با تصمیم گیری در خصوص اینکه چه محتوایی را نیاز دارید که تولید شود و تصمیم‌گیری در خصوص بر روی چه چیزی باید تمرکز نمود شروع می‌گردد.

به منظور تصمیم‌گیری، شما می‌توانید نگاهی به آنچه خوب برای شما جواب داده و پست‌هایی که دنبال کنندگان بیشتر با آن تعامل کرده‌اند بیاندازید. برای مثال، نگاهی به نشنال جئوگرافیک بیاندازید، دنبال کنندگان آنها بیشتر با پست‌هایی که حیوانات را نشان می‌دهد تعامل می‌کنند – بخصوص اگر آن عکس از نزدیک باشد. در مقابل، دنبال کنندگان کمتر با پست‌هایی که شامل عکس‌های پرتره مردم می‌شد تعامل نموده‌اند بخصوص اگر از راه دور این عکس گرفته شده باشد:

تم اینستاگرام - پست اینستاگرام

اگر نگاهی به تمامی فیدهای آنها بیاندازید به نظر می‌رسد تیم مدیا اجتماعی در نشنال جئوگرافیک متوجه این موضوع به خوبی شده باشند و آنها تمایل بیشتری به حیوانات نسبت به آدم‌ها دارند.

تم اینستاگرام خود را از پست‌هایی که تعامل بیشتری را داشته‌اند ایجاد کنید. دو روش برای شناسایی اینگونه پست‌ها وجود دارد.

روش ۱:

  • نگاهی به آخرین پست‌ها در اینستاگرام خود بیاندازید
  • عکس‌ها را طبقه بندی کنید (مثل مردم، طبیعت، غذا، مناظر شهری، محصولات و غیره)
  • نرخ تعامل هر عکس از هر طبقه بندی را حساب کنید

روش ۲:

  • به Iconsquare -> Analytics -> Engagement بروید
  • بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب کنید
  • به بخش Most engaging media در انتهای صفحه وارد شوید. در اینجا ۴ پست با بالاترین نرخ تعامل نمایش داده می‌شود
  • بر روی دانلود گزارش برای پست‌های با بالاترین تعامل و با فرمت csv کلیک کنید
  • بررسی خود را آنالیز کنید

مت بنفیلد به عنوان یکی از  اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰ هزار دنبال کننده نیز همچنین پیشنهادی می‌کند اما به ما خاطر نشان هم می‌کند که کیفیت را فراموش نکنیم. بر اساس اینستاگرام وی می‌گوید:

«موارد زیادی هستند که در تصمیم گیری ما در اینکه چه پستی و در چه روزی باید ارسال شود دخیل هستند. همان‌طور که از فیدهای من می‌توانید متوجه شوید، در تمامی پست‌های من خودم هم حضور دارم. حقیقت این است که جایی که من بیشترین تعامل را داشته‌ام بیشتر مربوط به عکس غذاها یا دیگر انواع عکس‌های مرتبط به نوع زندگی می‌شود. اما صرفنظر از تمامی موارد فوق، مهم نیست که چه نوع پستی را می‌گذارید، کیفیت نام بازی ماست. اگر من یک عکس داشته باشم و آن عکس از کیفیت لازم برخوردار نباشد من فقط به منظور پست کردن نمی‌توانم این عکس را ارسال کنم. حتی اگر من چند روز در اینستاگرام بخاطر اینکه عکس با کیفیتی ندارم چیزی ارسال نکنم این ارزش دارد. برای من کیفیت همیشه بر کمیت ارجحیت دارد!»

تم اینستاگرام - مت بنفیلد

اگر شما نمی‌توانید بهترین پست‌های خود را در تاریخچه اینستاگرام تشخیص دهید (اگر در اینستاگرام تازه وارد هستید یا بطور مداوم مطلب ارسال نمی‌کنید)، تجربه بر همه چیز اولویت دارد. محتواهایی ایجاد کنید و از انواع مختلفی از فرمت‌ها (مانند عکس‌ها، کاروسل‌ها، ویدئوها) و انواع مختلف محتوا (مانند مردم، طبیعت، محصولات و غیره) استفاده کنید تا ببینید که کدامیک برای شما بهتر جواب می‌دهد.

مورد مهم دیگری که باید بخاطر بسپارید داشتن خلاقیت در آن چیزی است که ارسال می‌شود. مارکو مدیک، به عنوان یک اینفلوئنسر میانه رده در اینستاگرام می‌گوید که یکی از روش‌های کلیدی ایجاد فید اینستاگرام قوی طی کردن مسیرهای مختلف در موقعیت‌های روزمره  است. از بیرون به موضوع نگاه کنید – چیز جدیدی ایجاد کنید حتی اگر شما یک محصول مرسوم در یک موقعیت مرسوم را ایجاد می‌کنید:

«من همیشه سعی می‌کنم خودم را به ایجاد چیزی که شما نمی‌توانید در هر فید دیگری ببینید و تلاش برای ایجاد یک چیز هنری در دنیا ترغیب کنم.»

تم اینستاگرام - عکس اینستاگرام

برای جمع بندی، وقتی تصمیم گرفتید که چه چیزی را ارسال کنید مطمئن شوید که هر پست شامل موارد زیر باشد:

  • همواره با اهداف کسب و کارتان همراستا باشد (به طور مثال اگر برندتان یک کسب و کار B2B است عکسهای غذا یا نحوه زندگی را ارسال نکنید)
  • از عکسهای با کیفیت بالا استفاده کنید (به طور مثال عکسهای با رزولوشن پایین را ارسال نکنید)
  • موضوعات خلاقانه را ارائه دهید (موارد جدید و خلاقانه را پیشنهاد دهید)
  • و مهمتر از همه، مخاطبین هدف خود را درخواست کنید (به عنوان مثال شما بررسی های لازم در خصوص مخاطبین تان را انجام داده اید و می‌دانید که چه نوع از محتوا را دنبال کنندگانتان بیشتر تمایل دارند که ببینند)

برای شناخت راهکار های رشد کسب و کار های B2B لطفا مقاله: ۷ مورد از عناصر تاثیرگذار تیم های بازاریابی B2B را بخوانید.

اینها کلید موفقیت در استراتژی محتوای اینستاگرام هستند که می‌توانند منجر به موفقیت تم اینستاگرام گردند.

به محض اینکه استراتژی محتوایتان شفاف گردد، مورد بعدی که باید برای ایجاد تم اینستاگرام موفق بخاطر بسپارید برندینگ در اینستاگرام و بخصوص رنگ بندیتان است.

 از اینجا بخوانید : چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟

۲.انتخاب جعبه رنگ

یکپارچه سازی رنگ‌های برندتان در پست‌هایتان نهایتا ساده‌ترین روش برای ایجاد تم با ظاهر پایدار در اینستاگرام است. یک مثال در این مورد shopify  است که از رنگ فیروزه‌ای به عنوان یکی از رنگ‌های برندش در هر ردیف فیدهایش استفاده می‌کند:

تم اینستاگرام - انتخاب جعبه رنگ

با این روش، برند یک جعبه رنگ پایدار ایجاد می‌کند که به آسانی می‌توان به آن اطمینان یافت وقتی که شما نیاز به تصمیم گیری دارید که چه چیزی را ارسال کنید.

میلیون‌ها مثال در اینستاگرام وجود دارد جایی که یک کاربر یا یک برند یک یا چند رنگ بخصوص را انتخاب نموده و از آن استفاده می‌کند و شما آنها را می‌ بینید.

گاهی اوقات رنگشان زرد است.

تم اینستاگرام - پالت زنگ زردگاهی اوقات رنگشان قهوه ای است.

تم اینستاگرام - پالت قهوه ای رنگگاهی اوقات رنگشان یاسی است.

تم اینستاگرام - پالت یاسی رنگ

آنچه که مهم است انتخاب چند رنگ اصلی (حداکثر ۳ رنگ) است که بر فیدهایتان مسلط شود و حداقل یکبار در هر ردیف نمایش داده شود. شما می‌توانید همچنین دو رنگ اصلی انتخاب کنید (برای مثال در مثال فوق رنگ‌های یاسی و آبی)، اما بیشتر انتخاب نکنید.

اگر برای شناسایی رنگ غالب فیدهایتان دچار مشکل شده اید، این دو ابزار که فیدهایتان را آنالیز می‌کند و چند رنگ را به شما پیشنهاد می‌دهد بررسی کنید:

اگر نتوانستید بفهمید که چه رنگی باید انتخاب کنید نگران نباشید. طبق گفته آلکس آرمیتاژ، عکاس Fstoppers، شما می‌توانید ابتدا آزمایش کنید که چه چیزی بیشتر برای شما جواب می‌دهد:

«تم اینستاگرام من مداوم تغییر می‌کند. پیش از این، من در بلاک‌های ۹ تایی پست کرده بودم جایی که هر چیزی در آن ۹ عکس با یکدیگر تطابق دارند، می‌تواند سیاه و سفید، صحنه‌های اقیانوس آبی، طلوع آفتاب و غیره باشد. بعد از آن، من موارد جدیدی را امتحان کردم: من ۳۰ پست در ۳۰ روز با همان ظاهر ارسال کردم تا نتایج را ببینم. و حالا، من یک لایه آبی/سبز/نارنجی را امتحان کردم تا ببینم چگونه عمل می‌کند.»

تم اینستاگرام - هارمونی در پست

۳. در روشنایی روز عکسبرداری کنید

سوال دیگری که باید بپرسید این است که آیا عکس‌های من سرد اند یا گرم؟

دما محتوای شما ممکن است کمتر قابل مشاهده تر از جعبه رنگ باشد، انتخاب یک تناژ گرم یا سرد برای فیدتان یک روش عالی برای ایجاد پایداری است. اعمال سایه‌های گرمتر به شما رنگ زرد کمرنگی را می‌دهد در حالیکه رنگ‌های سردتر نسبتاً به رنگ آبی متمایل‌اند:

آناستازیا از @amsta.gangsta، به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای سبک زندگی در آمستردام، می‌گوید شما همیشه در روشنایی روز عکسبرداری کنید تا مطمئن شوید که عکس از همان دما برخوردار است:

«من در روشنایی روز عکسبرداری میکنم و همیشه سعی می‌کنم چیزی در پس زمینه داشته باشم تا با عکس هماهنگ در بیاید. من همچنین سعی می‌کنم عکسها از همان دمایی که در محیط واقعی هستند در عکس نیز برخوردار باشند (در زمستان نسبتاً سرد و در تابستان کمی گرم). و من همچنین یک اکانت دوم و شخصی دارم که از آن برای مشاهده اینکه فید پیش از انتشار چه ظاهری دارد استفاده می‌کنم.»

راستی اینفلوئنسرهای ایرانی را می‌شناسید و با فضای کاری آنها آشنایی دارد اگر نه می توانید با این موضوع در مقاله  بازار گرم اینفلوئنسر ایرانی در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

اگر شما عکس‌برداری‌تان را در طول زمان‌های مختلف روز انجام دهید از نظر حسی نیز متفاوت به نظر می‌رسند. که شما این‌را نمی‌خواهید. آنچه شما می‌خواهید رسیدن به یک احساس پایدار برای تمامی فیدتان است. کمی سخت است که عکس را با همان میزان نور بگیریم اگر مثلاً در جایی مانند لندن زندگی کنید که آب و هوا غیرقابل پیش بینی است.

تم اینستاگرام - عکس سرد و گرم

۴.به صورت مشابه ویرایش کنید

حالا پس از اینکه عکس‌تان را با همان میزان نور گرفتید، نیاز به ویرایش آنها به همان روشی دارید که به نظر یکسان بیایند.

بیشتر حرفه‌ای‌ها در اینستاگرام از Lightroom برای این کار استفاده می‌کنند.

مردیت بریدن، عکاسی که با بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام، می‌گوید: «من به صورت حرفه‌ای به عنوان یک عکاس و طراح گرافیکی فعالیت می‌کنم، بنابراین من از هر چیزی را با دوربین‌ام عکس می‌گیرم و سپس با استفاده از ترکیبی از Lightroom و Photoshop ویرایش می‌کنم. من مطمئن می‌شوم که در ویرایش انسجام و تناژ به خوبی رعایت شده باشد. فقط استوری‌های اینستاگرام عکسبرداری و ویرایش آن‌ها در تلفن همراهم انجام می‌شوند.»

اپلیکیشن‌هایی که عکس را ویرایش می‌کنند عبارتند از:

  • A Color Story (به همراه تعداد زیادی فیلتر و نور)
  • VSCO
  • Snapseed (که دارای قلم موی ویرایش خیلی خوبی است)
  • Litely (که توسط سازندگان فیلترهای اینستاگرام ایجاد شده است)

در همه این اپلیکیشن‌ها شما می‌توانید ترکیب فیلتر خود را ایجاد و ذخیره نمایید و آن را بر روی عکستان بارها و بارها اعمال کنید.

اگر شما Lightroom را انتخاب کنید یک نرم افزار ویرایش خیلی حرفه ای تر که می‌توانید انتخاب کنید Creative Market است که به عنوان یک قالب از پیش تعیین شده برای Lightroom است که می‌تواند با هزینه ۱۲ دلار خریداری شود.

۵.بین فیدهایتان توازن ایجاد کنید

حال که شما می‌دانید چگونه عکس را با همان نور بگیرید و به همان روش آن را ویرایش کنید، آخرین مرحله مشخص نمودن این موضوع است که آیا فیدتان دارای تعادل بین عکس ها هست یا خیر.

به سادگی منظور من این است: همان نوع از مطلب را بارها و بارها ارسال نکنید. در عوض، پست‌های خود را با انواع مختلف و متفاوتی جابجا کنید – این نصیحتی از کلسی سیمون یک وبلاگ نویس مد و زیبایی با تقریباً ۸۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام است. او می‌گوید: «من عکس‌هایم به طبقه بندی های سلفی، عکس لباس‌ها، عکس محصولات و فیلرهاست. برای ارسال پست یک چرخش وجود دارد، برای مثال، اگر من یک سلفی ارسال کنم من نمی‌خواهم که یک پست سلفی دیگر را پس از آن ارسال کنم. بنابراین من یک سلفی ارسال می‌کنم، یک عکس محصول ارسال می‌کنم، یک عکس لباس، یک فیلر ارسال می‌کنم و این رویه را ادامه می‌دهم.

به عبارت دیگر، ممکن است وسوسه انگیز باشد که بخواهید محصولتان را بارها و بارها نمایش دهید و شما نیازمند این هستید که عکس محصولاتتان را با عکسهای الهام بر انگیز یا محتواهای مربوط به سبک زندگی ادغام نمایید – یا هر چیزی که واقعاً – به شکل آزاردهنده ای تکراری به نظر نرسد، اما یک ارائه جامع از برندتان را هم ایجاد کنید.

برای مشخص نمودن فیدتان شما نیازمند یک اپلیکیشن هستید. اپلیکیشنی مانند UNUM برای طراحان تصویری فید فوق العاده است.

به هر حال، اگر شما می‌خواهید که در زمان و طراحی فید صرفه جویی کنید، اما به طور خودکار پست‌های اینستاگرام خود را هم زمانبندی نمایید، ممکن است بخواهید که زمانبندی اینستاگرام Iconsquare را بررسی کنید که شما بوسیله آن می‌توانید محتوای خود را درک کنید تا ببینید چه محتوایی بهتر است و سپس پیش نمایشی از فیدتان را مشاهده نمایید:

نکته دیگر: وقتی شما عکس‌هایتان را مشخص می‌کنید، قانون این است که آنها را سریع ببر. منظورم این است که عکس‌های شلوغ را کنارهم منتشر نکنید – فیدتان درهم ریخته به نظر خواهد رسید. از فضاهای منفی استفاده کنید، به عنوان مثال از پس زمینه یا حاشیه‌ها که با هیچ المانی پر نشده‌اند. این به شما در رسیدن به یک تعادل در ظاهر فید کمک خواهد کرد.

۶.طرح و برنامه ریزی پیش رو

آخرین بخش از  پیشنهادهای من  این است که ما این نوع از کار را چندین بار انجام داده‌ایم که ارزش بازگو کردن را دارد وقتی که شما تم اینستاگرام خود را طراحی می‌کنید شما باید همیشه بخاطر داشته باشید که با چه نرخی می‌توانید محتوای با کیفیت تولید کنید. به عبارت دیگر پایداری در ارسال پست را بخاطر داشته باشید.

وقتی که یک فید را طراحی می‌کنید، به آسانی می‌توانید استراتژی محتوای خود را به پیش ببرید و فرض کنید شما می‌توانید بیشتر از آنچه که واقعا می‌توانید انجام دهید. اگر شروع به ارسال مطلب یکی یا حتی چندین بار در هر روز بکنید، دنبال کنندگان شما توقع دارند که شما زمانبندی ارسال پست خود را حفظ کنید. اما اگر در یک یا دو ماه محتوای شما رو به اتمام بود و درگیر ایجاد محتوای بیشتر با همان نرخ تولید شدید، دنبال کنندگانتان دکمه unfollow را می‌زنند شاید هرگز دیگر به صفحه شما باز نگردند.

طرح پیش روی شماست. یک تقویم داشته باشید. این چیزی است که بچه‌های اینستاگرام انجام می‌دهند.

نتیجه گیری

توسعه یک تم اینستاگرام ممکن است در ابتدا کمی همراه با مهارت و تکنیک باشد، اما اگر ۵ قانون گفته شده در این مقاله را دنبال کنید خیلی آسان‌تر می‌گردد. یک تم اینستاگرام خوب با استراتژی محتوای درست آغاز می‌گردد – و با تاکتیک صحیح و استفاده از ابزار درست دنبال می‌گردد. باقی موارد فقط با تمرین قابل انجام هستند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند شما را نه فقط در زمینه شبکه‌های اجتماعی بلکه در تمام کانال های دیجیتال مارکتینگ همراهی کنید کسب و کار خود را به حرفه‌ا‌ی‌های این کار بسپارید و با نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search