درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟

اولین 1000 فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟
فهرست مطالب

فالوور اینستاگرام چیزی است که این روزها همه به دنبال آن هستند. اما واقعا چگونه می‌توان ۱۰۰۰ فالوور اول را در اینستاگرام جذب کرد؟ من می‌دانم که شما راه‌حل‌های زیادی را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود امتحان کرده‌اید. حتی ممکن است بارها با رویای موفقیت در اینستاگرام رویاپردازی کرده باشید

شاید شما به روش‌های مختلف چند صد فالوور به دست آورده باشید، اما ناگهان طی فقط چند روز، دوباره بخش بزرگی از آنها را از دست داده باشید. من می‌دانم که این مسئله می‌تواند خیلی دلهره‌آور باشد.

اما خبر خوب این است که شما به جای مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر برای زیاد کردن فالوور اینستاگرام آمده‌اید! نوین مارکتینگ به عنوان اولین پارتنر رسمی تبلیغ در گوگل شما را در این مقاله برای جذب فالوور راهنمایی خواهد کرد. قطعا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا فالوورهای خود را از دست ندهید. و این فقط شامل جذب فالوورهای جدید به اینستاگرام نمی‌شود؛ بلکه سبب هدایت آن‌ها به سمت کسب و کار شما خواهد شد و این به خدمات سئو سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

در این مقاله، من اساسی‌ترین شیوه‌های جذب فالوور اینستاگرام را به شما می‌آموزم، فالوورهایی که واقعا به محتوای شما علاقمند هستند و با استفاده بیشتر از حساب شما، به رشد پروفایل شما کمک می‌کنند. من همچنین برخی از راهنمایی‌های مفید از کارشناسان اینستاگرام و راه‌هایی که برای رشد حساب‌هایشان استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنم.

گام اول: ایجاد محتوای جذاب و گیرا در اینستاگرام

در این بخش سه مرحله کلیدی را شرح می‌دهم که باید از  آن برای نوشتن یک محتوای با کیفیت استفاده کنید  و هزار فالوور اینستاگرام اول خود را به دست آورید.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - ایجاد محتوای جذاب و گیرا در اینستاگرام

ایجاد محتوا برای مخاطبان هدف و خاص!

اولین چیزی که در اولویت است، این است که شما باید دقیقا بدانید که قرار است چه کاری را در اینستاگرام خود انجام دهید و چرا. برای این کار از خودتان بپرسید که هدف محتوای اینستاگرام شما چیست؟ و چه کسی قرار است که این محتوا را ببیند؟

پاسخ به این سوال‌ها کمک می‌کند هنگامی که شما چند فالوور اینستاگرام اول خود را پیدا کردید، بدانید که چه محتوایی را برای مخاطبان انتخابی خود خلق کنید.

اگر که پست‌ها را بدون در نظر گرفتن استراتژی و یا هدف خاصی می‌گذارید، همین امروز گامی به عقب بردارید و کل استراتژی خود را دوباره ارزیابی کنید. شما باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. زیرا ایجاد یک هدف ایده‌آل، تولید محتوای سازگار با فالوورها را بسیار راحت‌تر می‌کند.

 فالوور ایده‌آل شما چه کسی است و شما چه محتوایی را باید هدف قرار دهید؟

همیشه مفید است که تحقیقاتی کلی انجام دهید تا بفهمید چه کسانی شما را دنبال می‌کنند و بدانید که بر این اساس چه محتوایی را باید تولید کنید. احتمالا فالوور اینستاگرام ایده‌آل شما بسیار نزدیک به شخصیت مشتری ایده‌آل شما است. در واقع شما باید بتوانید خصوصیات مشتریان خود را بررسی کنید، تا محتوایی متناسب با نیاز آنها تولید کنید.

هنگامی که فهمیدید فالوورهای شما چه چیزی می‌خواهند، مهم است که به رقبای خود نزدیک باشید. یعنی همواره بدانید در حوزه کاری شما در اینستاگرام چه می‌گذرد! به احتمال زیاد رقبای شما مخاطبان مشابهی با شما خواهند داشت. این بدان معنی است که اگرچه آنچه را که منتشر می‌کنید بسیار مهم است؛ اما اینکه این محتوا را چه کسانی می‌خوانند، مهم‌تر است.

پس بهتر است پست‌های رقیب خود را به طور کامل بررسی کنید، تا ببینید مخاطبان شما بیشتر با چه نوع مطالبی ارتباط برقرار می‌کنند. از چه تصاویری استفاده می‌کنند؟ استفاده از متن در چه پست‌هایی نقش قابل توجهی دارد؟ و… ثبت تجارب به دست آمده از محبوب‌ترین پست‌ها و تصاویر رقبا، می‌تواند یک شروع عالی برای انتشار اولین تصاویر پروفایل اینستاگرام شما باشد.

با این حال، هنگامی که تعداد کمی فالوور اینستاگرام را جذب کردید، بهترین راه برای پیدا کردن آنچه مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، این است که از خود آنها درباره این موضوع سوال بپرسید! برای انجام نظرسنجی می‌توانید از استوری اینستاگرام با هدف کشف اهداف اصلی فالوررهای خود و نقاط ضعف محتوای منتشر شده استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنم در مورد چیزی که مخاطب از شما انتظار دارد سوال کنید تا پاسخ‌های مخاطبان خود را دریافت کنید، این کار به شما در ایجاد محتوای مرتبط‌تر کمک خواهد کرد. گاهی در اینستاگرام، لایو برگزار کنید تا فالورها فرصتی برای گفتگو با شما داشته باشند! فراموش نکنید که شما از طریق ارتباط مستقیم با فالوورهای خود ایده‌های جدیدتری به دست می‌آورید.

موضوعی زیبا و پایدار تهیه کنید

تا این مرحله شما ایده‌هایی برای مطالب‌تان دارید، می‌دانید چه مطالبی در حال حاضر در صفحه‌ی اینستاگرام شما به خوبی جواب خواهد داد و آماده هستید که آن‌ها را امتحان کنید. اما تند نروید!

پیش از ارسال مطلب، باید اطمینان پیدا کنید که همه مطالب شما جزئی از یک موضوع کلی هستند.

تصور کنید که کل موضوعات اینستاگرام شما یک لباس کامل است و هر یک از پست‌ها، تکه‌ای از آن. شما هرگز یک کفش پاشنه بلند را با گرمکن ست نمی‌کنید (البته شاید هم بکنید، تصمیم با شماست)، چون به نظر من زیبا و درست نمی‌شود.

چنین رویکردی را هم برای موضوع پست‌های خود در اینستاگرام در نظر بگیرید و به زیبایی کلی آن فکر کنید. بازدیدکنندگان صفحه‌ی شما در نیم‌ثانیه اول تصمیم می‌گیرند که شما را دنبال کنند یا نه. بنابراین بهتر است که اولین برخوردشان با شما تأثیرگذار باشد.

یک تم برای کار خود انتخاب کنید، در نظر بگیرید که چه طیف رنگی به کارتان می‌آید، تفاوتی ندارد که رنگ تند، سرد یا شفاف باشد، اما مهم است که طیف رنگ مشخصی داشته باشید. سپس از نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنید تا فیلتر ایده‌آل خود را بیابید.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - موضوعی زیبا و پایدار تهیه کنیدنرم‌افزارهای بسیاری برای ویرایش تصویر وجود دارند که می‌توانند به افزایش کیفیت محتوای اینستاگرام شما کمک کنند. همچنین توجه کنید که تنها استفاده از محتوای خوب کافی نیست. بلکه باید بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای زمان‌بندی انتشار محتوا داشته باشید.

همچنین فراموش نکنید که روش‌هایی بیش از اعمال فیلتر و تم رنگی برای طراحی یک صفحه‌ی اینستاگرام زیبا وجود دارد که در فرصت این مقاله نمی‌گنجد.

نوین مارکتینگ به زودی مقاله‌ای با عنوان ساخت محتوای با کیفیت در اینستاگرام منتشر می کند تا آن موقع با بلاگ نوین مارکتینگ همراه باشید.

با محتوای بهتر قدمی فراتر بگذارید

به این بسنده نکنید که محتوای شما به اندازه‌ی کافی خوب است، با کمی کار بیشتر می‌توانید نگاه بینندگان بیشتری را به خود جلب کرده و البته به آن‌ها انگیزه‌ کلیک روی دکمه‌ فالوو را بدهید!

برای مثال، شما می‌توانید چند پست منحصربه‌فرد که سطح کیفی بالاتری دارند را با استفاده از محتوا انیمیشنی و بهره بردن از نرم افزارهایی  به ویدیوهای کوتاه، بومرنگ و سینماگراف تبدیل کنید. این محتوا ها با اینستاگرام همخوانی خوبی دارد.

مثلا شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار Loopsie (نسخه اندروید، نسخه IOS) به طور رایگان یک سینماگراف (که اساساً یک ویدیو با فرمت GIF است و یک عکس ثابت را با یک عنصر متحرک نمایش می‌دهد) تولید کنید. زمانی که ویدیو می‌گیرید، Loopsi یک تصویر را ثابت می‌کند و پس از آن می‌توانید انتخاب کنید که کدام عنصر در ویدیو متحرک باشد.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - با محتوای بهتر قدمی فراتر بگذارید

البته اگر در ساخت سینماگراف‌های چشم نواز جدی هستید، می‌توانید نسخه پولی برنامه‌ Cinemagraph  از شرکت Flixl را امتحان کنید، که امکانات بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین اگر در استفاده از دوربین ماهر هستید، قطعا راه‌های زیادی برای خلق محتوایی عالی وجود دارد. اما اگر شما بهترین عکاس جهان نیستید، می‌توانید کسی را استخدام کنید که برای شما تصویربرداری کند. در این صورت پس از مدت کوتاهی شما محتوای بسیار زیادی برای انتشار در صفحه‌ی خود دارید. به طور کلی پیشنهاد می‌کنم در تولید محتوای بصری مضایقه نکنید!

گام دوم: محتوای اینستاگرام خود را برای بیشتر دیده شدن بهینه‌سازی کنید

همانطور که احتمالا می‌دانید، مسیر موفقیت در اینستاگرام فقط شامل تولید محتوای عالی نمی‌شود، بلکه باید محتوای خود را بر اساس قوانین اینستاگرام بهینه‌سازی کنید. در این بخش ۵ راهکار برای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرامی و جلو زدن از بسیاری از رقبا (به معنای واقعی) را تشریح می‌کنم.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - محتوای اینستاگرام خود را برای بیشتر دیده شدن بهینه‌سازی کنید

نمایه‌ی (پروفایل) اینستاگرام خود را بهینه کنید

یکی از مواردی که ممکن است باعث از دست دادن فالوور اینستاگرام شود، فراموش کردن بهینه‌سازی نمایه‌ شما است. منظور از نمایه‌ اینستاگرام همان اطلاعات اولیه پروفایل شماست.

برای بهینه‌سازی نمایه، نخست نیاز دارید که از قابل جستجو بودن نام خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که کاربران می‌توانند شما را پیدا کنند! نام شما با نام کاربری متفاوت است و می‌تواند نام واقعی و یا نام تجاری شما نباشد (هر چند اگر باشد بهتر است و به شما کمک می‌کند).

با افزودن نام خود، کاربران به راحتی می‌توانند به طور خاص با جستجوی نام تجاری و یا نام شما، حساب کاربری شما را پیدا کنند.

پس از آن یک تصویر کاربری که همه چیز درباره‌ نام تجاری‌تان را خلاصه می‌کند انتخاب کنید. از نشان تجاری (لوگو) خود استفاده کنید تا کاربران به شکل بصری نام تجاری شما را تشخیص داده و بفهمند که این حساب کاربری به چه کسی تعلق دارد. یا اگر شما «گروهی یک نفره» هستید و هنوز نشان تجاری ندارید،

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - نمایه‌ی (پروفایل) اینستاگرام خود را بهینه کنید

تصویری از خودتان را انتخاب کنید که بیانگر حرفه‌ی شما باشد و یا حداقل به وضوح چهره‌ی شما را نشان دهد. پس از همه‌ این موارد، برای رشد نام تجاری خود، لازم است که آن را انسانی‌تر کنید! هر چه بیشتر قابل تشخیص باشید، برای نام تجاری شما بهتر است.

همچنین می‌توانید به بخش بیو اینستاگرام خود چند کلمه‌ی کلیدی بیفزایید که بیانگر این باشد که نام تجاری شما درباره‌ی چیست. به عنوان مثال اگر یک طراح داخلی هستید، افزودن کلمات کلیدی «طراحی داخلی»، «دکوراسیون منزل» و «معماری» به بیوگرافی شما به دیده شدن صفحه‌ی شما، هنگامی که کاربران این

عبارات را در اینستاگرام می‌جویند، کمک می‌کند. چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - سرچ اینستاگرام

هر کلمه‌ی کلیدی که انتخاب کنید به راحتی به بخش بیوگرافی شما افزوده می‌شود. برای این کار کافی است به پروفایل اینستاگرام خود رفته و روی عبارت ویرایش پروفایل، درست کنار آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و کلمات کلیدی را به بیوگرافی خود اضافه کنید.

همیشه نوشته‌های خود را تگ کنید

هیچ‌وقت فرصت به دست آوردن فالوور اینستاگرام بالقوه بیشتر را از دست ندهید. همواره پست‌ها و استوری‌های خود را تگ کنید. شما می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی، سایر حساب‌های کاربری (در صورت مرتبط بودن) و…، کار هشتگ‌گذاری و تگ‌کردن را انجام دهید. اگر می‌توانید هر سه را برای یک پست استفاده کنید، بدون شک همه را انجام دهید.

تگ‌کردن مطالب با استفاده از هشتگ‌ها امکان دیده شدن شما را افزایش می‌دهد (البته این مورد به رقابت‌پذیری تگ‌های شما بستگی دارد)، ولی به طور کلی این کار شانس خوبی برای دیده شدن محتوای شما در هنگام جستجوی تگی خاص توسط کاربران فراهم می‌کند.

همچنین تگ کردن کسانی که در محتوای شما نقشی ویژه دارند، به این معنی است که پست شما قطعاً در اینستاگرام آن‌ها در زیر بخش «تگ شده‌ها» نمایش داده خواهد شد. در نتیجه زمانی که کاربران پروفایل آن‌ها را مرور می‌کنند، می‌توانند شما را پیدا کنند! این مورد می‌تواند به شما در برقراری ارتباط با نام‌های تجاری و افراد تأثیرگذار در زمینه‌ی کاری‌تان کمک کرده و می‌تواند برای شما چند تگ نیز به ارمغان بیاورد.

وقتی یک نام تجاری و یا یک فرد تأثیرگذار را در استوری اینستاگرام خود تگ می‌کنید، او ممکن است تصمیم بگیرد که از مطلب شما عکس (اسکرین شات) بگیرد و با تگ کردن شما آن را منتشر کند. این مورد می‌تواند افرادی را به صفحه‌ی شما بیاورد، آن هم بدون اینکه کار خاصی انجام داده باشید (و اگر آنچه که منتشر کرده‌اید جذاب باشد، این احتمال وجود دارد که روی دکمه‌ی دنبال کردن کلیک کنند). کمی جلوتر در مورد ایجاد روابط با نام‌های تجاری و افراد تأثیرگذار بیشتر خواهیم گفت، اما در حال حاضر فقط به بخش تگ پرداختیم.

از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید و هشتگ‌هایی برای خودتان بسازید

برای این که به بهترین هشتگ‌های خود دست پیدا کنید، نیاز دارید که انتخاب‎گرا باشید. هیچ وقت با انتشار تعداد زیادی هشتگ اینستاگرام به دنبال یافتن بهترین پاسخ نباشید.

چند روش تمرینی عالی وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید هشتگ‌ها را بررسی و استفاده کنید، اما در حال حاضر قصد ورود به جزییات را نداریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله‌ی چگونه از هشتگ‌ها برای رشد حساب کاربری اینستاگرام استفاده کنیم را مطالعه کنید.

در ادامه خلاصهای از روشهای اطمینان یافتن از اثرگذار بودن هشتگهای مورد استفاده آورده شده است:

  • هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید؛ هشتگ‌هایی که نام‌های تجاری مشابه و رقبای مستقیم آن‌ها برای ایجاد انگیزه در کاربران، به کار می‌برند را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که چند بار محتوا با این هشتگ‌ها، تگ شده است؛ تا میزان شانس خود برای حضور در صفحه‌ی نمایش دهنده‌ی هشتگ‌ها را بسنجید. اگر از یک هشتگ بیش از ۱۰۰ هزار بار استفاده شده باشد، به احتمال زیاد از طریق این هشتگ نمایش داده نمی‌شوید. البته شما می‌توانید از آن استفاده کنید اما باید آن را با چند هشتگ خاص که پست‌های کمتری دارند ترکیب کنید.
  • از هشتگ‌های متنوع در پست‌های خود استفاده کنید. کپی برداری از هشتگ‌ها و استفاده ثابت از آن‌ها در همه‌ی پست‌ها ممکن است به مسدود شدن حساب کاربری شما در نتایج منجر شود.
  • هشتگ اختصاصی خود را بسازید! این مورد روشی آسان برای جمع آوری همه‌ی مطالب مرتبط با نام تجاری شما شامل مطالب کاربران و افراد تأثیرگذار است. افراد نزدیک به خود را به استفاده از هشتگ شما در پست‌هایشان تشویق کنید، به این ترتیب حساب کاربری شما بیشتر دیده می‌شود.

ترویج چند جانبه‌ی حساب کاربری اینستاگرام

با استفاده از پست الکترونیک و سایر کانال‌های اجتماعی، حساب کاربری خود در اینستاگرام را ترویج کنید و اطمینان حاصل کنید که همه‌ی کسانی که در حلقه‌ی اطرافیان‌تان هستند می‌دانند که می‌توانند شما را در اینستاگرام دنبال کنند. شما می‌توانید (و باید) در مشترکین پست الکترونیک، خوانندگان وبلاگ و یا بازدیدکنندگان وبسایت خود برای میزان آمدن به اینستاگرام خود و دنبال کردن آن انگیزه ایجاد کنید. انگیزه‌های از این دست در این زمینه می‌تواند موثر باشد:

  • پیشنهادهایی ویژه که فقط در اینستاگرام شما ارائه می‌شوند
  • مسابقات ویژه‌ی اینستاگرام
  • تخفیف محصولات برای فالوور اینستاگرام شما

از ناتان چان درباره‌ی چگونگی مدیریت رشد حساب کاربری و رسیدن به ۱.۳ میلیون فالوور اینستاگرام (@Foundr) سؤال کردم. او در پاسخ گفت که برای رشد کاربران سه نکته‌ی کلیدی وجود دارد، اول اینکه با برگزاری رقابت و مسابقه بین کاربران، آن‌ها را دائماً با محتوای خود درگیر کنید. در کنار آن با افراد تأثیرگذار برای انتشار محتوای خود همکاری کنید و محتوای تحریک‌کننده‌ای که برای مخاطبان هدف شما طراحی شده است را منتشر کنید. به این ترتیب می‌توانید رشد قابل توجهی را تجربه کنید.

یک برند مد و لباس سوئدی به نام Weekday به تازگی کارزاری را در تمامی فروشگاه‌هایش راه اندازی کرده است که خریداران تنها در صورتی که حساب کاربری اینستاگرام آن‌ها را دنبال کنند از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند! من به شخصه موفقیت این کارزار را تضمین می‌کنم، مگر اینکه اتصال وای‌فای ضعیف از فالوو کردن صفحه‌ی آن‌ها و گرفتن ۱۰ درصد تخفیف جلوگیری کند.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - ترویج چند جانبه‌ی حساب کاربری اینستاگرامپس به این صورت پیش بروید و زمانی را برای تحریک فالوورهایی که همین حالا دارید، صرف کنید. ارائه‌ی پیشنهادهای انگیزشی و خاص، راهکاری مناسب برای افزایش وفاداری به نام تجاری در میان هواداران موجود نیز هست، بنابراین این مورد یک راهکار برد-برد است.

پست خود را (Boost ) تبلیغ کنید

برای دیده شدن بیشتر، می‌توانید از تبلیغ در اینستاگرام و امکان Boost بهره بگیرید. اگر یک کارآفرین یا وبلاگ نویس هستید این روش برایتان چندان مناسب نیست اما برای نام‌های تجاری و کسب و کارهای بزرگ‌تر، راهکاری لازم و حیاتی است.

با افزایش کاربران و افزایش محتوا، رقابت بیشتری برای دیده شدن مطالب شما و جذب فالوور اینستاگرام جدید ایجاد می‌شود. این مورد خصوصاً برای نام‌های تجاری مشهور اینستاگرام، نظیر مد، زیبایی و ورزش کاراتر است.

Boost یک مطلب در اینستاگرام و تبلیغ آن بسیار ساده است، اما برای انجام آن به یک پروفایل تجاری اینستاگرام و یک صفحه‌ی فیسبوک نیاز دارید. صادقانه، بدون استفاده از امکانات ارائه شده در بخش پروفایل تجاری اینستاگرام، رشد حساب کاربری سخت است. بنابراین اگر هنوز برنامه‌ای برای تبلیغ ندارید هم بهتر است که حساب کاربری خود را به حساب کاربری تجاری تغییر دهید.

گام سوم: ارتباط با جامعه‌ی اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین بخش‌های استفاده از پلتفرم اینستاگرام، بدون در نظر گرفتن اینکه در چه کسب و کاری فعال هستید یا هدف شما چیست، ارتباط با افراد حاضر در اینستاگرام است. خیلی احساسی نشوید اما بدون ارتباط، هیچ دلیلی برای حضور افراد در اینستاگرام وجود ندارد!

این بخش به بررسی روش‌های استراتژیک ارتباط با کاربران در این پلتفرم می‌پردازد و روش‌های افزایش ارتباط خود و در نتیجه افزایش فالوور اینستاگرام را شرح می‌دهد.

متخصص اینستاگرام، تایلر جی مک‌کال، که ۱۷۰۰۰ نفر فالوور اینستاگرام را در این پلتفرم جذب کرده، در این زمینه روش‌هایش را تشریح کرده است. او اشاره می‌کند که «هرگاه با یک فرد جدید ارتباط برقرار می‌کنید، حساب کاربری خود را به او معرفی کرده و به او شانس این را می‌دهی که ببیند چه چیزی را به اشتراک گذاشته ای.»

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - ارتباط با جامعه‌ی اینستاگرامبنابراین با استفاده از مراحلی که در ادامه آورده شده است، این فرصت را از دست ندهید:

اهداف خود از برقراری ارتباط را تعیین کنید

زمان دقیقی را برای پاسخگویی روزانه به نظرات کاربران در صفحه‌ی اینستاگرام خود، و ثبت نظر در سایر حساب‌های کاربری مرتبط با خود تعیین کنید. با نگاهی واقع‌گرایانه، با چند حساب کاربری در روز می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟ ۳۰؟ ۵۰؟ ۱۰۰؟ و چه تعداد نظر را می‌توانید پاسخ دهید؟ بسیار مهم است که در هنگام نوشتن نظرات هوشمند باشید و چیزی برای پاسخ‌گویی داشته باشید. پاسخ‌ها نباید خیلی پیشگامانه باشد اما همیشه بهتر است که به تصویر و عنوان آن مرتبط باشد و جاذبه‌ای هوشمندانه بین پست و حساب کاربری ایجاد کند. از نوشتن نظرات یک کلمه‌ای اجتناب کرده و برای شخصی‌سازی پیام‌های خود وقت بگذارید.

حساب‌های کاربری که با محتوای رقبای شما در ارتباط هستند را فالوو کنید

حساب‌های کاربری که به طوری هوشمندانه با محتوای رقبای شما در ارتباط هستند را فالوو کنید. این کار برای فالوو گرفتن متقابل نیست. به این روش اینگونه فکر کنید که می‌خواهید کسانی را که به آنچه شما دارید علاقمند هستند از وجود خود آگاه کنید. بالاخره باید حساب‌های کاربری درست را هدف قرار دهید، نه اینکه بی‌هدف هر کسی را دنبال کرده و به این امید بمانید که او هم شما را دنبال می‌کند و چند روز بعد هم از دنبال کردنتان دست می‌کشد.

بهترین راه برای این کار چیست؟ متأسفانه برای این کار باید شخصاً رقبا را بررسی کرد و دنبال‌کنندگان آن‌ها را به صورت دستی پیدا و دنبال کنید.

یافتن حساب کاربری درست از میان صدها فالوور اینستاگرام کار آسانی نیست اما باید اطمینان حاصل کنید که حساب‌های کاربری انتخاب شده جعلی نیستند. شما افرادی واقعی را می‌خواهید که امکان تبدیل شدن به مشتری را داشته باشند. پس از تغییراتی که ماه آوریل درAPI  اینستاگرام ایجاد شد، بسیاری از سامانه‌های رباتی از بخش تجاری خارج شدند؛ اما هنوز هم حساب‌های کاربری رباتی در این پلتفرم حضور دارند، بنابراین مراقب باشید.

یک نکتهی جانبی: فراموش نکنید که اینستاگرام «محدودیت فالوو کردن» به میزان ۱۶۰ حساب کاربری در ساعت را اعمال می‌کند؛ و اگر از این محدودیت بگذرید، برای حساب‌های کاربری دنبال شده به صورت موقت مسدود می‌شوید.

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنیم - فالو کردن حساب‌های کاربری مرتبط

هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود را فالوو کرده و با پست‌های مربوطه ارتباط برقرار کنید

آیا تا به حال از امکان فالوو کردن هشتگ در اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟

شاید به این فکر کنید که «نمی‌خواهم صفحه‌ی خودم را با مطالب چندین حساب کاربری که دنبال نمی‌کنم، پر کنم!» اما در حقیقت، این مورد ویژگی جذابی برای فروشندگان در اینستاگرام است. شما می‌توانید با دنبال کردن هشتگ‌هایی که دقیقاً به کسب و کارتان مربوط است، اولاً ایده‌های جدیدی با مشاهده‌ی محتوای موجود در صفحه بیابید، دوماً حساب‌های کاربری جدیدی برای برقراری ارتباط پیدا کنید.

زمانی که یک هشتگ را فالوو می‌کنید، مطالب مرتبط با تگی که دنبال کرده‌اید در صفحه‌ی شما قابل مشاهده است. در نتیجه دیگر حتی به بیرون رفتن از صفحه‌ی اصلی برای یافتن حساب‌های کاربری که قابل برقراری ارتباط هستند و جوامعی که می‌توانید در آن مشارکت کنید، ندارید.

لازم است دوباره به حرف‌های متخصص اینستاگرام، تیلور بازگردیم، او توصیه می‌کند که به جای تلاش برای تولید بیش از حد محتوا در حساب کاربری خود، زمان خود را برای «مکالمه با کسانی که از طریق هشتگ‌ها و تگ‌های مکانی یافته‌اید» صرف کنید. ثبت یک نظر عمیق وقت بسیار کمتری از انتشار یک پست نیاز دارد، پس منتظر چه چیزی هستید؟

عنوان مطالب اینستاگرامی خود را بهبود دهید

زمان آن فرا رسیده که عنوان‌های قدیمی را خود با عناوینی انگیزه‌بخش جایگزین کنید. یک پست اینستاگرامی بیش از یک تصویر است و به محتوا و شخصیت نیاز دارد. اگر می‌خواهید توضیحی برای عکس بنویسید و عنوان آن اصلاً برایتان مهم نیست، باید بگویم که کارهای بهتری می‌توانید انجام دهید!

سؤال بپرسید، موضوعی که به مخاطبتان مرتبط است را منعکس کنید، با آن‌ها مثل یک دوست صحبت کنید، آرامش داشته باشید، شوخ باشید! راه‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها عنوان خود را بهتر کرده و مخاطبان را به آن جذب کنید و اجازه دهید که «شخصیت» نام تجاری شما بدرخشد.

با حساب‌های کاربری تأثیرگذار ارتباط بگیرید

در نهایت، وقتی نوبت به آغاز یک مکالمه و ساخت یک رابطه در اینستاگرام می‌رسد، بسیار فعال باشید. فقط در انتظار توجه به حساب کاربری خود نباشید. با حساب‌های کاربری تأثیرگذار در صنعت‌تان ارتباط برقرار کرده و یک رابطه‌ي پایدار داشته باشید. بودن در بخشی از یک جامعه‌ی اینستاگرامی مثل نام‌های تجاری، کسب و کار و صنعتی پیشرو، ارزش شما را نشان می‌دهد و می‌تواند کمک زیادی به جذب فالوور اینستاگرام و رشد حساب کاربری شما کند. این مورد را مانند یک شبکه ارتباطی که فقط بدون کارت ویزیت است ببینید.

مارکو پتریک یکی از مدیران و متخصصان رسانه‌های اجتماعی، که به چگونگی بهبود روش‌های فالوو شدن در اینستاگرام آشناست، می‌گوید:

«ساخت ارتباطاتی قوی با افرادی که همفکرمان هستند، تاکتیکی ضروری برای رشد فالوور اینستاگرام برای نام تجاری شما است؛ فرقی ندارد که به دنبال یافتن اولین ۱۰۰۰ یا اولین ۱۰۰۰۰۰ فالوور اینستاگرام باشید.»

چند راه ساده برای ساختی چنین روابطی:

  • دنبال کردن حساب‌های کاربری که با شما هم راستا هستند
  • بازنشر محتوای آن‌ها (با ذکر منبع کامل)
  • ثبت نظرات شخصی زیر مطالب آن‌ها
  • پاسخ دادن به استوری‌های آن‌ها
  • ارسال پیام خصوصی دوستانه به آن‌ها برای آگاهی از تمایل آن‌ها به همکاری

این‌ها چند گام کوچک می‌توانند تغییراتی اساسی ایجاد کنند. این مورد مهمی است، که برای رشد حساب کاربری نیاز به صرف زمان دارید تا به ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام برسید. اما دستیابی به این مهم فقط با تعهد به صرف زمان و تلاش مناسب قابل دسترسی است.

امیدوارم این مقاله ایده‌ای روشن برای چگونگی پیش رفتن، رسیدن به نقطه‌ي مورد نظر و آغاز دستیابی به اهدافتان در اینستاگرام (و تجارتی وسیع‌تر) داده باشد.

تجربه‌ی شما از رشد حساب کاربریتان در اینستاگرام تا به حال چگونه بوده است؟ آیا روش‌های دیگری برای جذب اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام دارید؟ در بخش نظرات منتظر خواندن پیشنهادات و تجارب شما در این زمینه هستیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search