درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

اینفلوئنسر کیست؟ با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شوید

بازار گرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران
فهرست مطالب

اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که توانایی تاثیر در رفتار افراد دیگر را در نتیجه تعداد مخاطبان یا قدرت متقاعد کردن فردی آنها داشته باشد. اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق تعداد کلی مخاطبانشان (دسترسی کلی – total reach) یا به دلیل اقتدار و شهرت‌شان در جامعه کوچکتر افراد، تاثیر بگذارند.
اینفلوئنسرها مورد توجه شرکت‌هایی هستند که مایلند اینفلوئنسر مارکتینگ را دنبال کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ از روال معمول توجه به افراد مشهور استفاده کرد. یک قرارداد اینفلوئنسر مارکتینگ عادی در واقع توافق یک برند تجاری با یک اینفلوئنسر برای معرفی و یا تبلیغات محصولات در ازای پرداخت پول است.
اینفلوئنسر مارکتینگ به ویژه در صنعت بهداشت و تناسب اندام رایج است، اینستاگرام یک پلت فرم معروف برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این حال، اینفلوئنسر مارکتینگ به هر برنامه بازاریابی گفته می‌شود که هدف آن افزایش نام بردن از یک نام تجاری توسط اینفلوئنسر است.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ - اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که بر استفاده از رهبران اصلی برای هدایت پیام برند شما به بازارهای بزرگ تمرکز دارد. به جای بازاریابی مستقیم به یک گروه بزرگ از مصرف کنندگان، شما در عوض افراد تأثیرگذار را به کار می‌گیرید / استخدام می‌کنید تا پیام شما را منتقل کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب با دو شکل دیگر بازاریابی همزمان است: بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا. اکثر کمپین‌های اینفلوئنسر دارای نوعی مولفه رسانه اجتماعی هستند که به موجب آن انتظار می‌رود این اینفلوئنسرها این خبر را از طریق کانال‌های اجتماعی شخصی خود منتشر کنند. بسیاری از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین دارای یک عنصر محتوایی هستند که در آن یا شما برای اینفلوئنسرها محتوا ایجاد می‌کنید، یا آنها خود محتوا را تولید می‌کنند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا اغلب در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ جای می‌گیرند، اما مترادف با اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.
اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی همکاری است. یک کسب و کار برای تبلیغ چیزی با یک شخص تاثیرگذار همکاری می کند. این همکاری ممکن است بر مبنای یک محصول، خدمات یا کمپین باشد.
افرادی که در شبکه های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند، با مخاطبین خاصی که در اختیار دارند می‌توانند ارزش افزوده‌ای برای برندها داشته باشند. این افراد گروهی از دنبال کنندگان دارند که به صورت مستمر با آنها تعامل برقرار ‌می‌کنند. این افراد به عنوان اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند.
اینفلوئنسر مارکتینگ برای بهبود آگاهی نسبت به برند و نام تجاری، افزایش ترافیک و هدایت پیام برند شما به مخاطبان هدف خود، از تولید کنندگان محتوای شناخته شده و محتوایی که قابلیت دیده شدن را دارد، استفاده می‌کند. این تولید کنندگان محتوا در حال حاضر از طریق کانال‌های مختلف نسبت به مخاطبان ایده‌آل شما بازاریابی را انجام می‌دهند، که به شما امکان می‌دهد دامنه جامعه هدف مورد نظر خود را با توجه به مشخصات خریدار گسترش دهید.

نمونه‌هایی از این کانال‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شامل شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ستون‌های اختصاصی خبری، تبلیغات دیجیتال و چاپی و تلویزیون است. این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ از محبوبیت بیشتری در بین مشاغل برخوردار است زیرا تبلیغات سنتی در جذب لید و مشتری تاثیر کمتری داشته است.
اینفلوئنسر مارکتینگ به این دلیل کار می کند که از تاکتیک‌هایی مانند بازاریابی دهان به دهان و اثبات اجتماعی استفاده می‌کند، که اکنون جنبه‌های مهم هر استراتژی بازاریابی موفق را تشکیل می‌دهند. مشتریان بیش از اینکه به شرکت‌های فروش محصولات و خدماتی که خریداری و استفاده می کنند، اعتماد داشته باشند، به همسالان، دوستان و افرادی که مورد تحسین آنها هستند اعتماد می‌کنند.

بلاگر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ - بلاگر کیست؟

در چند وقت اخیر به دلایل مختلف وبلاگ نویسان مشهور شده‌اند. وبلاگ نویسی برای بسیاری تبدیل به یک شغل جایگزین یا یک شغل دوم شده است. با توجه به این تغییرات، حتی تعدادی بیشتری از مردم تصمیم می‌گیرند که وبلاگ نویسی را شروع کنند.
وبلاگ نویس و یا بلاگر کیست؟ بلاگرها افرادی هستند که عاشق به اشتراک گذاشتن قسمت‌هایی از زندگی خود با دیگران هستند. آنها درباره موضوعات مختلفی از هنر، طراحی خانه، نجاری و مقالات مالی پست منتشر می‌کنند. بلاگرها می‌توانند برای نوشتن مطالب به هرجا سفر کنند و نیازی نیست که در یک مکان ثابت باشند. آنها در اینترنت زندگی می کنند و تنها چیزی که احتیاج دارند، اینترنت یک تلفن همراه و یا یک لپتاپ است.
وبلاگ نویس کسی است که یک وبلاگ را اداره و کنترل می‌کند. او نظر و دانش خود را در مورد موضوعات مختلف با مخاطبان هدف خود به اشتراک می‌گذارد.

۳ مدل از معروف ترین نوع بلاگری

هنگام راه اندازی یک وبلاگ، یکی از رایج ترین سوالاتی که ممکن است به آن فکر کنید این است که محبوب ترین انواع وبلاگ کدامند؟ انواع مختلف وبلاگ وجود دارد که طیف گسترده ای از موضوعات، علایق و مخاطبان را پوشش می‌دهد. برای داشتن یک وبلاگ موفق، باید از قبل برنامه ریزی کنید و جایگاه و حوزه‌ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. برای تصمیم گیری در مورد موضوع وبلاگ خود، باید درباره اشتیاق خود بدانید. هر حوزه‌ای مخاطبان خاص خود را دارد که به دنبال محتوای مربوط به علایق خود هستند. نوشتن درباره علاقه مندی‌های خودتان به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم با رشد وبلاگ خود ، ایده های‌عالی محتوایی داشته باشید.
در ادامه، محبوب ترین انواع وبلاگ ها را که می توانید بلافاصله تولید محتوا برای آنها را شروع کنید، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

۱- مد و لباس

اینفلوئنسر مارکتینگ - مد و لباس

وبلاگ‌های مد و لباس یکی از محبوب‌ترین انواع وبلاگ ها در اینترنت هستند. مد و لباس صنعتی بزرگ با مخاطبان عظیم جهانی است. وبلاگ نویسان مد به رویدادهای مهم دعوت می‌شوند، امتیازات ویژه، کالاها و حتی معاملات تجاری با برندهای برتر مد را دریافت می‌کنند.
این نوع وبلاگ‌ها برای افراد خلاق با نگاهی تیزبین به سبک و مد مناسب است. در این نوع از وبلاگ‌های مانند دیگر وبلاگ‌ها باید با حوزه انتخابی آشنایی مناسبی داشته باشید و همچنین به این موضوع علاقه داشته باشد.
شاید برای موفقیت بیشتر در حوزه مد و لباس نیاز باشد، در مورد محبوب‌ترین برندهای تولید لباس شناخت پیدا کنید، تاریخچه مد و لباس را بررسی کنید و دید خوبی نسبت به آینده این صنعت داشته باشید.

۲- سفر و گردشگری

اینفلوئنسر مارکتینگ - سفر و گردشگری

وبلاگ‌هایی که بر روی تولید محتوا در حوزه سفر و گردشگری تاکید دارند، هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. با گسترش مسیرها و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری مردم بیش از هر زمان دیگری در سفر هستند و آنها همیشه به دنبال راهنمایی در مورد سفر هستند.
این وبلاگ‌ها برای افراد شناخت نسبت به مقصدی را که هرگز به آن سفر نکرده اند را آسان می‌کنند. اگر سفر کردن را دوست دارید و می‌خواهید به صورت اختصاصی تجربیات و یا دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، راه اندازی وبلاگ گردشگری انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید به صورت تخصصی بر روی جاذبه‌های گردشگری یک کشور تمرکز کنید و یا محتوای خود را به سراسر دنیا اختصاص دهید.
شما می‌توانید فقط در مورد سفر به مکان‌هایی با طبیعت بکر محتوا تولید کنید و یا به سراغ مکان‌های تاریخی بروید.
این حوزه بسیار گسترده است و شما می‌توانید فعالیت را از هر حوزه‌ای که بیشتر به آن علاقه مند هستید، شروع کنید.

۳- غذا و آشپزی

اینفلوئنسر مارکتینگ - غذا و آشپزی

وبلاگ‌های غذایی یکی دیگر از انواع محبوب وبلاگ هستند. این نوع از وبلاگ‌ها خوانندگان بسیاری را که به دستورالعمل پخت غذا، مواد اولیه، غذای سالم، غذا خوردن خوب و سایر داستان‌های مربوط به غذا علاقه مند هستند را جذب می‌کند.
بسیاری از وبلاگ نویسان مواد غذایی فقط با موضوعی ساده مانند بررسی رستوران محلی خود شروع می‌کنند. با این حال، با رشد وبلاگ آنها، حوزه علاقه و مخاطبان آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. آنها در ادامه شروع به پوشش سایر موضوعات مرتبط با غذا می‌کنند.
اگر به حوزه غذا و آشپزی علاقه مند هستید، می‌توانید تولید محتوا را شروع کنید، به طور مثال دستور پخت غذاهای ساده‌ای که زیر نیم ساعت حاضر می‌شوند را تهیه و منتشر کنید، غذاهای مناسب مهمانی‌های بزرگ را معرفی کنید و با مرور زمان حوزه فعالیت خود را گسترش دهید.

شباهت های اینفلوئنسر و بلاگر چیست؟

اولین شباهت بین این دو گروه ممکن است، تولید محتوا باشد. هر دو گروه با تولید محتوای مناسب در زمینه خود سعی در جذب مخاطب به وبلاگ یا صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی دارند. به این ترتیب با افزایش تعداد فالوورها و تعامل و ارتباط آنها با وبلاگ یا صفحه، این گروه آماده تبلیغ برای سایر برندها و کسب درآمد هستند. محتوای هر دو این گروه چه بلاگر باشند و چند اینفلوئنسر باید برای مخاطبین جذاب باشد، تا مطالب آنها دیده و شناخته شود.
هر دو گروه باید به راحتی بتوانند از اینترنت استفاده کنند و به آن دسترسی داشته باشند و با اصول اولیه جذب مخاطب در دنیای آنلاین آشنایی داشته باشند.
هر دو گروه باید مهارت‌های خاصی داشته باشند ، از جمله:
● خلاقیت و نوآوری
● آشنایی با رفتار مشتری و مخاطب
● تسلط بر روش‌های تولید محتوا
● آشنایی با عکاسی
● توانایی تولید ویدیو و یا پادکست
● آشنایی با ترفندهای خاص برای جذب مخاطب در فضایی که در آن فعالیت می‌کنند
موارد بسیاری وجود دارد که یک وبلاگ نویس و اینفلوئنسر باید با آنها آشنایی داشته باشید و یا یک تیم در اختیار داشته باشد، که بتوانند به او کمک کنند. به این ترتیب، فقط ایجاد یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی یا یک وبلاگ و وب سایت نمی‌تواند شما را به یک بلاگر یا اینفلوئنسر موفق تبدیل کند. به این ترتیب لازم است مهارت‌های خود را به خوبی شناسایی کرده و قبل از ورود به این حوزه از تمام جوانب موضوع آگاهی داشته باشید.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر چیست؟

با وجود بیش از ۳ میلیارد کاربر در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد تمایز مشخص بین یک وبلاگ نویس و یک اینفلوئنسر دشوار است. در این دنیای دیجیتالی که همیشه در حال تغییر است، تعداد بیشماری از فعالان حوزه دیجیتال، آژانس‌ها و مشاغل موجود در رقابت برای به اشتراک گذاشتن محتوا هستند. بسیاری از افراد دو اصطلاح «اینفلوئنسر» و «بلاگر» را به جای هم استفاده می‌کنند، در حالی که این دو کاملا متفاوت هستند. عامل‌های بسیار وجود دارند که باعث تمایز یک اینفلوئنسر و یک بلاگر می‌شوند. برای تشخیص بهتر ۳ تمایز اصلی این دو را با هم مرور می‌کنیم.

۱. طرز تفکر

اینفلوئنسر مارکتینگ - طرز تفکر

همه ما برای انجام کارهایمان انگیزه‌های متفاوتی داریم. پس می‌توان گفت دو نفر ممکن است هدف یکسانی داشته باشند، اما انگیزه آنها با هم متفاوت باشد. هر کدام از ما برای به اشتراک گذاری محتوا
انگیزه‌های عمل خود را داریم. با گفتن این جمله می٬توان نتیجه گرفته که، دو نفر می توانند هدف یکسانی داشته باشند اما انگیزه های کاملاً متفاوتی دارند. انگیزه برای به اشتراک گذاری محتوا جایی است که در تمایز بین اصطلاحات «بلاگر» و «اینفلوئنسر» نقشی کلیدی بازی می‌کند.
اگر به شما به این فکر هستید که محتوای اورجینالی تولید کنید که فکر می‌کنید، دیگران آن را دوست خواهند داشت، شما به عنوان یک بلاگر شناخته می‌شوید. انگیزه شما می‌تواند ناشی از علاقه، اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن چیزی باشد که فکر می کنید «جالب» است و یا اینکه شما عاشق نوشتن هستید.
در مقابل، اگر انگیزه شما از تبلیغ یک برند یا محصول، به دست آوردن فالوور و لایک در شبکه‌های اجتماعی و یا بدست آوردن تعامل باشد، شما یک اینفلوئنسر محسوب می‌شوید. در حالی که برخی از افراد اینفلوئنسر ممکن است ابتدا خود از محصول و یا خدماتی که می‌خواهند معرفی کنند استفاده کنند و سپس آن را تبلیغ کنند، انگیزه آنها در واقع پرداخت هزینه و یا پاداش‌های دیگری است که ممکن است، دریافت کنند.

۲. تعامل مخاطبان

قرار دادن شخصیت‌تان در محتوای شما می‌تواند نقطه تمایز شما برای تبدیل شدن وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر باشد. این تمایز ارتباط زیادی با میزانی دارد که شما می‌خواهید شخصیت تان را در محتوا دخیل کنید.
این تمایز بر چه نکته‌ای اشاره دارد؟ این به معنای نحوه تعامل شما با مخاطبان و زمانی که نیاز است تا اعتماد سازی کنید، اشاره دارد. گاهی اوقات اینفلوئنسرها راحت تر می‌توانند مخاطبان خود را متقاعد کنند که کاری انجام دهند زیرا اصلاً مجبور نیستند مخاطبین خود را وادار کنند. این رابطه بیشتر شبیه رابطه خواهر و برادری است. به طور مثال اگر مادرتان برای شما لباس انتخاب کند، خیلی از نظر شما ایده آل به نظر نمی‌رسد، ولی اگر خواهر یا برادرتان لباسی را به شما پیشنهاد دهد، به دلیل اثری که بر روی شما دارد، ممکن است پیشنهاد او را بپذیرید.
چند لحظه به سلبریتی محبوب‌تان فکر کنید. هر فرد دوست دارد با این افراد ارتباط برقرار کند، فرد سلبریتی نیز درگیر محتوایی که تولید می‌کند، می‌شود. این تعامل ممکن است از طریق لایک، کامنت، ارسال محصولات رایگان، به اشتراک گذاری تجربیات شخصی و تعریف کردن داستان‌های که نیاز به گفتگو دارد، شکل بگیرد.
البته این به هیچ وجه به این معنی نیست که بلاگرها نمی توانند قابل اعتماد باشند و یا تعامل داشته باشند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، اولویت شما کیفیت محتوای شماست تا تعامل برقرار کردن یا مخاطبان. شکل تعامل شما از طریق محتوا است نه تماس مستقیم.

۳. تعلق به جایگاه خاص

اینفلوئنسر مارکتینگ - تعلق به جایگاه خاص

همه سازندگان محتوا جایگاه خاص خود را دارند، اما کسانی که بیشتر به جایگاه خود حس تعلق دارند، بیشتر به عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند.
اگر اینفلوئنسر هستید، باید به صورت فعالانه جایگاه خود را برای کسانی که محتوای شما را دنبال می‌کنند، گسترش دهید تا اعتماد آنها را بدست آورید. این بدان معنا است که افرادی را که فالو می‌کنید باید دوستان شما، طرفداران و دیگر اینفلوئنسرهایی باشد که جایگاهی مشابه شما دارند. این اینفلوئنسرها با تاکید بر این نکته که در زمینه‌ای که محتوا تولید می‌کنند، متخصص هستند و با همکاری با افرادی که در حوزه مشابه فعالیت دارند، تعهد خود را نشان می‌دهند. همه اینفلوئنسرها، سلبریتی نیستند، اما با به کار گرفتن این روش‌ها این اینفلوئنسرها در جایگاه تخصصی خود تبدیل به سلبریتی می‌شوند.
در همین حال، ممکن است بلاگرها برای گسترش جایگاه خود وقت تخصیص ندهند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، محتوای خود را برای خود به اشتراک می‌گذارید و محتوا را برای جایگاهی که به طور طبیعی از به اشتراک گذاری محتوای شما ایجاد می‌شود، به اشتراک می‌گذارید. متخصص بودن در زمینه فعالیت خودتان و به اشتراک گذاشتن محتوا یک چیز است، اما نگرانی در مورد تعامل در این حوزه چیز دیگری است.

نتیجه نهایی این است که شما می توانید یک بلاگر باشید، می‌توانید یک اینفلوئنسر باشید و می‌توانید یک بلاگر اینفلوئنسر باشید. حالا، دفعه بعدی که کسی از شما می‌پرس دبلاگر با اینفلوئنسر چه تفاوتی دارد، پاسخ این سوال را می‌دانید.

سخن پایانی

اینفلوئنسر مارکتینگ برای سرمایه گذاری برندها به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. با افزایش بازاریابی دهان به دهان و اثبات اجتماعی، این یک روش عالی برای ارتباط با جامعه مخاطبین هدف، افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری و افزایش نرخ تبدیل است. با شناسایی نوع اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کار خود و توسعه استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، دسترسی شما به مشتریان بالقوه را بهبود می‌بخشد.
بنابراین، امروز برنامه‌ و استراتژی‌های شغلی خود را برای ترکیب اینفلوئنسرها در تاکتیک‌های بازاریابی خود شروع کنید تا آنها بتوانند به شما کمک کنند روابط جدید و پایداری را با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
هنوز هم، در حالی که برخی از ملاحظات منحصر به فرد برای کار با اینفلوئنسرها وجود دارد، راه اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ مانند اکثر کمپین‌های بازاریابی دیگر است: تحقیق، تعیین بودجه، تعیین اهداف، یافتن اینفلوئنسرها و بررسی و بررسی مجدد آنها عناصر اصلی را اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هستند.
هنگامی که با نحوه برگزاری این کمپین‌ها آشنا شدید، ممکن است راه‌های بهتر پیدا کنید و انواع دیگری از اینفلوئنسر مارکتینگ را راه‌اندازی کنید. موفقیت بین برندها متفاوت است، بنابراین اگر اولین سعی درباره نام تجاری شما در اینفلوئنسر مارکتینگ ناموفق بود، تسلیم نشوید. در نهایت ممکن است متوجه شوید که اینفلوئنسر مارکتینگ روش بسیار مناسبی برای کسب و کار شما است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search